om eerlijk te zijn, ik vind de foto's niet goed gelukt. Ik kan wel aardig doen en zeggen dat het er goed uit ziet, maar daar schiet jij als fotograaf niks mee op. Hier wat vriendelijk bedoelde opbouwende kritiek:
1. De acrobaten steken niet af ten opzichte van de achtergrond. Hierdoor is het heel erg druk en wordt er geen goed aandacht gevestigd op je onderwerp. Als je hun had geschoten met de lucht als achtergrond, dan was het potentieel leuk geworden. Of als het mogelijk was, een kleinere scherptediepte gebruiken. Verder een klein slordigheidje met die halve vage arm onderin en lijkt de foto scheef te staan.
2. Jammer dat je juist niets ziet van het gezicht van de middelste persoon. Gezichtsuitdrukkingen doen het hem meestal in foto's. Persoonlijk had ik alleen de achterste 2 personen op de foto genomen. Dan kan je wat meer inzoomen waardoor het onderwerp groter in beeld is. En ook bij deze foto is de achtergrond te druk.
3. Opzich leuke gezichtsuitdrukkingen. Maar ik zou een stuk meer inzoomen zodat de gezichten duidelijker te zien zijn. Een paar vage hoofden op de voorgrond hoeft niet eens slecht te zijn, het kan een leuke natuurlijke kader zijn van je foto.
4. deze foto zegt mij weinig. er zit geen spanning of verhaal in deze foto.
5. Bij deze foto is het een beetje zoeken naar het onderwerp. Ik snap dat je waarschijnlijk niet dichterbij kon komen voor een betere positie, maar het kijkt niet prettig met de mensen op de voorgrond.
6. in vergelijking met foto 4 heeft deze veel meer te vertellen. De hoek vanuit waar de foto is geschoten maakt deze foto stuk aantrekkelijker. Ik zou deze van nog dichterbij in portret hebben geschoten waarbij je meer de lijnen van de kerk ziet en niet de parkeerpaal.
De rest van de foto's is beetje hetzelfde verhaal. Het onderwerp staat er niet duidelijk op, voornamelijk door de scherptediepte en je eigen positie ten opzichte van het onderwerp.
Totaal Travel 04-24: 87 reizen, 151 vliegtickets, 58 landen, 6 continenten, 949 reisdagen, 163.804 foto's
Mijn reisfotos!