Zoiets had ik zelf ook in gedachte dus maar ik heb geen feiten om hem voor te leggen.quote:Op zaterdag 2 juli 2011 21:22 schreef El_Liberaliste het volgende:
Dan wordt de koper/heler door IMEI getraceerd volgens mij.
Bij mij is het ook slechts een vermoeden. Maar is vast wel ergens te Googelen ofzoquote:Op zaterdag 2 juli 2011 21:23 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Zoiets had ik zelf ook in gedachte dus maar ik heb geen feiten om hem voor te leggen.
Ach, dit soort idioten verdient het keihard gepakt te worden.quote:Op zaterdag 2 juli 2011 21:21 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Maar eigenlijk stiekem gewoon verkopen.
Dit is iets wat de broer van mn vriendin wil doen.. ik persoonlijk denk "not a good idea".
Volgens mij zijn er wel manieren om dat te checken of te achterhalen.
Maar hij wil dat dus doen.. kan dat? of word hij daarmee gepakt? (ikzelf denk dus van wel maar heb geen goeie argumenten om hem het idee uit z'n hoofd te praten)
LEES: broer van vriendin.quote:Op zaterdag 2 juli 2011 21:33 schreef tarantism het volgende:
Als je dit niet bij de bevoegde instanties meldt ben je eigenlijk medeplichtig aan fraude, een vergrijp waarvoor je stveig wordt aangepakt door justitie. Daarnaast verlaag je je dan tot een individu die de Nederlandse wet aan zijn laars lapt als het hem even goed uitkomt. Waar houdt het dan op? voor je het weet sla je een omatje ongelukkig om aan geld voor je herioneverslaving te komen.
Wil jij zo worden, TS?
meld deze misdaad anoniem. Niemand komt er ooit achter, en jij gaat niet het slechte pad op.
Melden bij de bevoegde instanties TS.
Hoe denk je dat je arme moeder het zou vinden als je hoort in wat voor ongure zaakjes je bent verzeild?
Valsheid in geschrift? Wat heeft dat er nou weer mee te maken?quote:
Stel je niet aan aub.quote:Op zaterdag 2 juli 2011 21:33 schreef tarantism het volgende:
Als je dit niet bij de bevoegde instanties meldt ben je eigenlijk medeplichtig aan fraude, een vergrijp waarvoor je stveig wordt aangepakt door justitie. Daarnaast verlaag je je dan tot een individu die de Nederlandse wet aan zijn laars lapt als het hem even goed uitkomt. Waar houdt het dan op? voor je het weet sla je een omatje ongelukkig om aan geld voor je herioneverslaving te komen.
Wil jij zo worden, TS?
meld deze misdaad anoniem. Niemand komt er ooit achter, en jij gaat niet het slechte pad op.
Melden bij de bevoegde instanties TS.
Hoe denk je dat je arme moeder het zou vinden als je hoort in wat voor ongure zaakjes je bent verzeild?
Wat snap jij niet aan valse aangifte doenquote:Op zaterdag 2 juli 2011 21:36 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Valsheid in geschrift? Wat heeft dat er nou weer mee te maken?
Opsporen gaan ze niet aan beginnen tenzij er een HEEL erg dramatisch verhaal over een overval wordt gegeven. Sommige politieregios willen wel een SMS bom sturen naar een gestolen telefoon, maar dat werkt alleen als het IMEI nummer bij de aangifte wordt opgegeven. Als die niet wordt opgegeven kan dat niet. Daarentegen is een IMEI nummer wel nodig bij de claim bij de verzekering dus als het imei nummer niet in het proces verbaal van de politie staat heb je grote kans dat de claim bij de verzekering wordt afgewezen wegen incompleetheid van de aangifte.quote:Op zaterdag 2 juli 2011 21:26 schreef iNative het volgende:
Zit in code in de mobiel dus hij wordt opgespoord. Maar het ergste is nog dat je wordt opgepakt voor fraude. ( vriend van mij wel )
Zo erg is het wel. Door dat soort stakkers betalen anderen (jij dus ook) meer premie.quote:Op zaterdag 2 juli 2011 21:35 schreef GraafZanto het volgende:
nou,nou zeg..zo erg is dit nou ook weer niet.
Dit. En daarnaast wijzen ze de claim meestal af als er geen sporen van braak en/of geweld zijn. Als het ding dus uit je zak gejat is, uit je tas gejat is, uit een niet afgesloten ruimte, enz enz dan zegt de verzekering gewoon "eigen schuld, dikke bult".quote:Op zaterdag 2 juli 2011 21:45 schreef cricket het volgende:
[..]
Opsporen gaan ze niet aan beginnen tenzij er een HEEL erg dramatisch verhaal over een overval wordt gegeven. Sommige politieregios willen wel een SMS bom sturen naar een gestolen telefoon, maar dat werkt alleen als het IMEI nummer bij de aangifte wordt opgegeven. Als die niet wordt opgegeven kan dat niet. Daarentegen is een IMEI nummer wel nodig bij de claim bij de verzekering dus als het imei nummer niet in het proces verbaal van de politie staat heb je grote kans dat de claim bij de verzekering wordt afgewezen wegen incompleetheid van de aangifte.
Valsheid in geschrifte en valse aangifte doen zijn twee volledig verschillende zaken....quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |