Zat met 2 andere vrienden een week in hotel Kalofer. Een erg netjes hotel moet ik zeggen. Personeel ook allemaal vriendelijk. We zaten op basis van halfpension, het eten was op zich wel goed te doen maar niet bijzonder ofso. Daarnaast zijn we twee keer uit eten geweest ergens in een restaurantje. Zo had ik bijvoorbeeld een spaghetti carbonara + een halve liter bier, voor 11 lev. Smaakte erg goed overigens.
We hadden geboekt bij Beachmasters en daar hebben wij ook zo'n pakket genomen. Daarin zaten o.a. twee kroegentochten, maar die vonden wij niet veel voorstellen. We gingen maar langs een paar tenten, terwijl er veel meer is. Wel hebben wij zo andere groepen mensen leren kennen waarmee we gedurende de vakantie vaak mee zijn opgetrokken. Ook hebben we een middag op de lazy day cruise gevaren, dat was echt chill. Muziek op, onbeperkt bier/wijn/fris en ook waren er fruit en pizza te vinden.
Daarnaast zijn we ook naar Beachstars geweest, wat een festivalachtige opzet had en georganiseerd was door Beachmasters. Lucien Foort, Alvaro en de Alvobro's draaiden er, en met muntjes kon je drank en eten halen. Het was een goed feest, alleen duurde het even voordat de bussen er waren om weer terug te gaan. Wat ook erg tof was was de tattooboat, een soort van varende discotheek op de Zwarte Zee die vanaf de buitenkant verlicht was.
Dan het uitgaan. In het begin is het even vinden waar alles zit, maar daarna heb je daar geen last meer van. De beste tent is sowieso Den Glade Viking, waarbij ik het idee had dat er meer Nederlanders zaten dan Scandinaviërs

naast de bekende hits hoor je daar ook veel "foute" hits van vroeger ala Vengaboys en consorten. Wel vaak daar gehad dat een gedeelte van het wisselgeld ongevraagd werd ingehouden door het barpersoneel als fooi. Heb er wel wat van gezegd maar veel zin heeft het vaak niet. De Revolution mag er ook wezen, ook een chille tent. Wat wel opviel was dat de muziek vaak vrij hard stond, dit was ook bij andere tenten zo. Wat bier betreft, niet overal wordt er tapbier geschonken maar zul je het met flesjes moeten doen. Het beste is om gewoon te vragen naar een bepaald merk en indien aanwezig tapbier. Bestel je gewoon een biertje(s), dan wordt er vaak willekeurig wat gepakt namelijk. Het Bulgaarse bier is overigens niet verkeerd, het lekkerst vond ik Kamenitza. Verder ook veel Tuborg uit Denemarken gedronken.
De laatste nacht zijn we nog naar een hoerentent geweest met onze dronken koppen, toen heb ik uiteindelijk een lapdance gehad voor 21 lev maar ik dacht dat ik nog geld bij me had, wat niet zo bleek te zijn. Mijn vrienden hadden ook niks meer op zak, dus ik zo van oeps

toen ben ik maar als een gek gaan sprinten naar het hotel om daar mijn pinpas te halen, geld te pinnen en te betalen

Wat de criminaliteit betreft daar kan ik kort over zijn. In een week tijd heb ik welgeteld één keer een Roma kindje gezien die bij mij om geld kwam bedelen (ben doorgelopen uiteraard). Voor de rest is er niks gestolen, geen opdringerige fruitverkopers gezien, geen hoeren op de boulevard die je betasten en we zijn geen één keer geskimd. Oftewel het valt erg mee.
Verder vond ik dat de man-vrouw verhouding niet echt in evenwicht was. Over het algemeen vrij veel mannen en weinig chicks. Het gevolg was dus veel concurrentie en heb helaas niks kunnen hosselen.
Maar ondanks dat heb ik echt een topweek gehad!