abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_98943076
Het babytopic (0-1 jaar) Deel 22

08 juli 2010: Femke, dochter van Mereltje
11 juli 2010: Floris, zoon van Sonnetje85
27 juli 2010: Nathan, zoon van Pessie
***7 augustus 2010: Willem zoon van flugeltje en Martijn_AR***
9 augustus 2010 Amy Olivia, dochter van Solagratia
14 augustus 2010: Diego, zoon van Maffemuts
16 augustus 2010: Ylana Charlotte, dochter van Saffier en Lautie
16 augustus 2010: Yaro, zoon van As1981
24 augustus 2010: Elise dochter van Cantare
3 september 2010: Leyla, dochter van Ticootje
16 september 2010: Isabelle, dochter van Noa24
***17 september 2010: Anne, dochter van Fannetje en Tackleberry***
23 september 2010: Lotte, dochter van Rixtje
06 oktober 2010: Mex, zoon van Troeta
13 oktober 2010: Neve, dochter van Hik
***18 oktober 2010: Jasmin Willow, dochter van Silmarwen en Knut***
23 oktober 2010: Sofie, dochter van kaatjejannie
29 oktober 2010: 'Bientje', dochter van Barbabientje01 en Pipo_de_Clown
02 november 2010: Mikai, zoon van Hobbesje
22 november 2010: Julian, zoon van Shirley
28 november 2010: 'kater', zoon van Pvoesss
***30 november 2010: 'Soneal', zoon van Leandra en Nostalgist***
28 december 2010: Jelle, zoon van Mrien
8 januari 2011: Eline Catharina Helena, dochter van Sugarsnap
15 januari 2011: Lena, dochter van Claudia_x
2 maart 2011: Geert, zoon van DJMO
5 maart 2011: Sarah, dochter van MamaPurk
12 maart 2011: Saar, dochter van Twentemeisje
26 maart 2011: Marinde Renée, dochter van Nienna
8 april 2011: Kiran, zoon van J-net
14 april 2011: Espen, zoon van Jeetjejom
8 mei 2011: Eva Lynn, dochter van Danic
8 mei 2011: Ean, dochter van ferrari_rood
12 mei 2011: 'Larissa', dochter van The_Tankgirl
14 mei 2011: Jelte, zoon van Poppedein
18 mei 2011: Seth, zoon van Takkembah
1 juni 2011: Sam, dochter van Seilram
2 juni 2011: 'Bartje' zoon van laiveneertiekje
8 juni 2011: ' Tienus' zoon van Mefke79
***12 juni 2011: 'Lientje' dochter van Juud79 en Dementor**
16 juni 2011: 'Liv', dochter van _Isis_
17 juni 2011: Evan, zoon van Cleany

*** vermeldingen zijn officiële Fok!baby's
(Een Fok!baby is een baby geboren uit een relatie waarbij de ouders elkaar hebben leren kennen op FOK!)

[ Bericht 0% gewijzigd door Orea op 02-07-2011 12:51:49 ]
pi_98943082
Ik dacht, ik sluit hem maar :P

Mijn laatste post:

Hier leek het erop dat er tandjes kwamen, maar buiten het (miniscule) randje wat er zat laatst, zit er nog niets nieuws bij :P mijn kind blijft echt tandloos!

Wel hebben we iets nieuws, billenschuiven :') ze komt zelf niet in zitstand, en als we haar neerzetten dan komt ze niet zelf in ligstand, dus moet je andere oplossingen verzinnen :') je armen op de grond zetten en duwen, dan ga je achteruit op je billen :P

En een nieuw woordje: als je iets aan haar vraagt antwoord ze met 'da' :D! Vet schattig!
pi_98943314
O+ kleine rus :D
En met billenschuiven kom je ook overal. Mn neefje doet t nu ook en mn nichtje heeft ook altijd bilgeschoven.

Over woordjes gesproken. Floris kan er steeds meer, echt wtf :o eerst doet ie maanden amper geluid maken en nu gaat ie opeens woordjes "zeggen" en geluiden nadoen (en gillen is ook nieuw..)
pi_98943623
Haha kleine bilschuivende Leia! Ik zag ook een onwijs leuke foto in het dreumestopic. Wat een mooierd is ze toch! Amy heeft ook een tijd gehad dat ze niet zelf kon gaan zitten en als ze zat niet zelf kon gaan liggen, die ging ook bilschuiven. In 2 weken is alles verandert. Ze ging ineens tijgeren, optrekken tot staan (ze staat nu overal heel de dag), van buiklig naar zit en van zit op haar knieën en sinds vandaag kan ze ook kruipen. Het gaat soms ineens zo hard! En slapen doet ze ook weer goed gelukkig.

Pff nog een dikke maand en ze is 1 jaar.

Wat leuk die Floris met zijn woordjes! Amy brabbelt wel heel veel en ik kan er ook wel dingen in verstaan (mama, ja, bah) maar geen idee of dat echt gericht is en dus praten is :P
pi_98943792
Is Floris met een inhaalslag bezig? :o O+ wat knap!

Sola, zal ik even crossposten? Gewoon, omdat ik zo'n lekkere drol heb?

Ik kam tegenwoordig haar haren met goedemorgen-lotion netjes strak (lekker kak :P) en dan een speldje O+ :D! Het wordt in de nek echt lang, wel plukken dus het ziet er maf uit :D maar het begint te groeien!
pi_98943840
Dat is een goed idee Orea! Amy krijgt lange plukken bovenop en dat wappert zo :P Maar opzij en dan met een speldje O+ Eindelijk een speldje! :P Laat ze hem ook zitten?
pi_98944712
Leia met speltje O+

:D dat opzij kammen doe k s avonds :') overdag doe k er niet veel mee, beetje goedemorgen erin en beetje met mn vingers erdoor. Maar t wordt te lang voor goedemorgen gel, dat deed k eerst altijd. Hij krijgt een matje :') móet eigenlijk naar de kapper, maar vind t zo zonde om de krulletjes weg te knippen :')
Als ie en meisje was had ie een speltje of staartje gehad :D

Oh en de woordjes die hij zegt: papa, soms mama, lamp (puh), bal (ba), dexter (dede, maar wel op de manier dat je dexter zonder x en r hoort)
Als dexter miauwt gaat ie soort van gillen om t kauwen na te doen. En hij kan een koe nadoen
En als ie met zn auto's speelt doet ie brrrr

[ Bericht 0% gewijzigd door Sonnetje85 op 02-07-2011 12:56:59 ]
pi_98944815
Wat gaat Floris ineens hard Sonnetje. Leuk dat hij nu al die woorden kan zeggen. Yaro zegt hier heel de dag papa, soms gericht, meestal niet. Verder komt "die" heel vaak voor als hij ergens naar wijst. Oh en zingen en dansen, dat vind ik echt zo leuk!
Wat gaan ze snel he onze kindjes.

Leuke foto van je dametje Orea, dat speldje is echt schattig.

Ik doe eigenlijk niets met Yaro's haar, soms kam ik het maar meestal valt het wel goed.

Amy gaat ook al zo snel. Nog even en we hebben allemaal dreumesen.
pi_98944983
Ze laat het zitten :Y het is een stukje klittenband met een bloempje erop, dus je hebt echt maar 3 sprieten nodig om het vast te zetten :D ze merkt r dus niks van dus blijft er ook vanaf!
pi_98945273
Buh volgende week zondag vieren we zn verjaardag :X
Hij is gewoon over 9 dagen jarig. Een jaar geleden keek k m er zowat uit nu, was k zooooo nieuwsgierig naar m. En móet je m nu zien O+

Papa zegt ie echt bewust. Laatst in de auto had k R aan de telefoon. Toen k opging zei hij dus papa O+ zo schattig.

As, jullie moeten nog een maand wachten voor jullie een dreumes hebben hoor :P
pi_98945399
Ik zag een hele mooie leia
En floris die al zoveel zegt.

Ik dacht slim te zijn en vast de voeding voor 24uur klaar te maken. Ze drinkt nog geen 100 en zo kan ik het beter doseren. Dus water gekookt de hoeveelheid schepjes erbij even laten afkoelen en toen gaan schudden. En toen schoot de deksel van mijn mengfles en zat heel mijn net gepoetste keuken onder.
pi_98945475
Gelukkig wel Sonnetje, dat jij nou zo'n grote baby hebt :6

Het houdt je van de straat FR, lekker opnieuw poetsen.

Ik moet onder de douchen, moet over 55 min weg om te werken, maar heb geen zin. Vanmorgen grote schoonmaak gehad in huis (heel gestructureerd overgehouden na mijn zwangerschap, de eerste zaterdag van de maand is grote schoonmaak).
pi_98945506
Hier nog maar 26 dagen :o

f-r, ai! Zonde... zowel van de bereidde voeding als van je net schoongepoetste keuken!
pi_98945574
Zo liep ik er een jaar geleden bij (ochtend van de bevalling deze foto)... het is soms zó niet meer voor te stellen dat ze erin zat :o toevallig laatst bij een vriendinnetje die hoogzwanger was en zag haar beeb schuiven onder haar buikvel, en ineens kreeg ik even een flashback van DE kont die alle kanten op ging :D O+ zo wonderlijk!!

pi_98945840
Leia met haar speldje O+ En billenschuiven, wat knap!
Floris, wat ga je snel. Bijna jarig alweer!
Mikai, kan je al staan joh? Wow!
Geert, gefeliciteerd met je 4 maanddag.
FR, balen van die melk!

Anne is nog steeds erg moe, wellicht dus wel echt iets onder de leden. Maar ach, áls ze wakker is, is ze wel gewoon vrolijk, dus het zal wel meevallen :)
We zitten hier trouwens al een dikke maand op één tandje. Ik dacht altijd dat die twee tandjes onder vrij snel na elkaar zouden komen :D
pi_98947512
Leuk, een speldje, was zelf ook helemaal in mijn nopjes toen E er eentje in had :D
Mikai, wat knap dat je al staat! Met jouw ontwikkeling is helemaal niks mis, zo te zien. ;)
Fannetje, ligt die Anne zo voor pampus? Nou ja, ze zal het nodig hebben... misschien inderdaad iets onder de leden.

E gaat nog steeds helemaal prima. Gisteren en vandaag was het moeilijk met slapen (gewoon niet willen, speen eruit blijven trekken, huhuhuhuhuhuh...), maar ik ga er vanuit dat het snel gewoon weer goed gaat.

Verder heb ik echt niks te melden. :D Behalve dat ze staat en heerlijk kan spelen en gewoon een lekker lachebekje is.

Wat ik gisteren trouwens hoorde: op het kdv staat E bekend als 'dat lieve meisje met die jonge moeder'. *)

Crosspost:
pi_98947573
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2011 13:09 schreef Orea het volgende:
Zo liep ik er een jaar geleden bij (ochtend van de bevalling deze foto)... het is soms zó niet meer voor te stellen dat ze erin zat :o toevallig laatst bij een vriendinnetje die hoogzwanger was en zag haar beeb schuiven onder haar buikvel, en ineens kreeg ik even een flashback van DE kont die alle kanten op ging :D O+ zo wonderlijk!!

[ afbeelding ]
Bizar he!
En die buik O+
Maar was bijzonder idd zo'n bewegend kindje. En idd zn billen die altijd aan de bovenkant zaten en de andere kant van mn buik was altijd leeg :D
pi_98947586
O ja, ik heb wél een vraagje: hoeveel drinken jullie smurfen? Elise krijgt 's ochtends pap van 200 ml melk en 's avonds 150+5. Dat gaat goed. Alleen overdag wil ze bijna niks. Geen water, geen sap. Na een paar slokjes (dat is al veel) duwt ze de fles of beker weer weg. Ik ga er vanuit dat ze gewoon geen dorst heeft, maar het lijkt me zo weinig.
pi_98947701
Floris drinkt in principe 2flessen van 180/6.
En verder heeft ie zn rietjesbeker. Met warm weer drinkt ie m helemaal leeg. En anders de helft ofzo. Soms ook minder
pi_98947811
Oke, dat klinkt dus niet als heel veel meer... :)

Ik heb nu ook een rietjesbeker gekocht. Ze kreeg er zowaar iets uit! Ik had eerst een mooi bekertje van Tommee Tippee (daarvan heeft ze ook de flessen) maar daarbij zit ze alleen maar op het tuitje te knagen. }:| Wat ze overigens zelf wel hilarisch vindt, want hij maakt een geluidje. :D Bij de rietjesbeker doet ze dat ook wel, maar soms komt er ook 1 ml ofzo uit. :P
pi_98948269
De TT tuitbeker kauwt muppet ook alleen maar op :D

L. krijgt 's morgens zo'n 150 cc melk, 's middags ook (dat waren er 2, nog 1 's morgens maar die begon ze te weigeren, ben ook benieuwd hoe lang de fles in de middag blijft) en voor wij naar bed gaan krijgt ze 210+7.. en verder haar rietjesbeker.. De ene keer gaat ie inderdaad leeg, de andere keer maar een klein laagje. Dus ook niet altijd evenveel :)
pi_98948317
Ohh, dat speldje O+
En al die verhalen over de grote baby's, ik kan me nog helemaal niet voorstellen dat Marinde dat over minder dan een jaar ook allemaal kan.

Marinde werd ineens wakker vannacht om 4 uur...huilen geblazen...fles aangeboden, maar daar dronk ze maar 50 ml van op. Weer op bed gelegd en toen kwam ze vanochtend om kwart voor 9 weer. Dat zijn we helemaal niet meer gewend!
Het heeft blijkbaar ook zo dusdanig haar ritme verstoord dat ze een potje humeurig is vandaag.
Ze is ontzettend moe, maar weigert zich over te geven aan de slaap..duimpje pakt ze, maar ze kan de rust niet vinden om te sabbelen en dus zet ze het op een huilen.
Hopelijk valt ze zo toch even lekker in slaap en wordt ze daarna wat vrolijker wakker...
pi_98948522
Anne drinkt ook maar weinig.

Ze krijgt nog drie keer melk, waarvan één papvoeding. Die pap gaat helemaal op, van de flessen blijft gemiddeld 50 cc staan inmiddels. En ander drinken wil ze bijna niet, ze drinkt hooguit 50 cc per dag. Ik heb zes verschillende tuit/rietjesbekers staan, maar ze wil ze allemaal niet echt. Het beste drinkt ze nog uit een gewone beker, omdat ik dan gewoon wat drinken in haar mond giet. Zelf vasthouden doet mevrouwtje namelijk ook niet.
pi_98949251
Femke drinkt 3 keer op een dag 210-240 ml gewone melk. Rietjesbeker nog niet geprobeerd maar tuitbeker of gewoon glas is geen succes. Ze laat het water/rosevicee gewoon langzaam weer naar buiten lopen en lacht dan :D

Nog een weekje hier en dan ben ik naar het volgende topic. Taart is al besteld, volgende week vrijdag en zaterdag gaan we haar verjaardag vieren *O*
pi_98950462
Yaro krijgt 3 flessen van 150/5, waarvan hij er tegenwoordig maar twee drinkt.
Verder drinkt hij wel veel extra vind ik. Variërend tussen de 300 en 500 cc op een dag. Hij zal het wel nodig hebben denk ik dan.
Yaro krijgt zijn andere drinken altijd in een andere fles dan zijn melk fles. Dat verschil weet hij heel goed, want als hij zijn melk weigert en ik geen de keuze uit zijn andere fles, kiest hij daar vaak wel voor.

Tuitbeker is hier inderdaad ook geen succes, wordt alleen op gekauwd. Rietjesbeker heb ik niet, maar uit een gewoon rietje drinken snapt hij echt niet. Een bekertje proberen we regelmatig, maar dan krijgt hij niet veel binnen. Omdat hij uit de fles wel drinkt, denk ik dat hij dan toch wel dorst heeft dus geef ik die maar.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')