quote:
Op zondag 3 juli 2011 10:05 schreef Newbie114 het volgende:Op de basisschool ben ik heel veel gepest. (...) Ik huilde heel snel en was heel emotioneel, ik denk dat ze het daarom deden. (...) Ik had (en heb, af en toe) een laag zelfbeeld, en het gevoel dat er toch niemand om mij geeft. Als er iets kuts gebeurd in mijn leven, komen al die dingen weer terug op mij af.
Herkenbaar, en niet alleen tijdens de basisschool. Ook voor mij telt dat als er iets kuts gebeurt ik word overvallen door oude herinneringen en emoties.
quote:
(...) toen ging ik op een gegeven moment naar de wc, zitten ze met z'n 4en op die bank zonder dat er nog plaats was voor mij. Toen kreeg ik die setback.
Ken ongeveer dat gevoel.
Wat je moet onthouden is dat ze het vaak helemaal niet zo slecht bedoelen als het lijkt. Voor de meeste andere mensen zou dit namelijk ook helemaal geen probleem zijn omdat het geen oude herinneringen oproept. Probeer je te gedragen zoals de meeste mensen: Wurm je er weer tussen, zeg er wat van of ga ergens anders zitten (en trek met een opmerking direct weer de aandacht zodat je niet wordt buitengesloten in het gesprek dat loopt)
Uiteindelijk denk ik dat we allemaal wel ergens een heel klein beetje onzeker worden van zo'n situatie.
Op de middelbare school deed ik vaak alles om te proberen om met anderen mee te komen en probeerde ik altijd maar een beetje met anderen mee te lopen. Maar wat ik de laatste jaren heb geleerd is dat het ook belangrijk is om iets te doen wat de anderen niet willen. Geef aan dat je niet meedoet/niet meegaat maar iets anders gaan doen. Sta op/loop daarna weg en met een beetje mazzel volgen een paar mensen je daar zelfs in.
Ik kan die principes niet echt goed uitleggen om dat ik zelf ook nog steeds niet snap hoe het exact werkt; maar dat proberen is een van de meest wijze lessen die ik kan meegeven. Hoewel ik het nog steeds niet 100% onder de knie heb zorgt het ervoor dat ik soms dingen kan doen die IK wil en mensen mij daar nog in volgen ook.
quote:
Ik ben toen dus toen we uitgingen, weggefietst van de groep (stomstomstom), ze hebben me nog 1x gebeld, ik terug sms'en vannacht toen ik weer thuis was, maar kreeg niets terug wat dit alles dus voor mij bevestigde. Ik heb 2 uur helemaal gestoord door deurne gefietst, tegen mezelf pratend en verward, niet wetend wat te doen. Ik voel me zo stom van die alcohol... (...)
Misschien stuurden ze niets terug omdat ze dronken waren in een tent met harde muziek? Het is dan soms lastig om te merken dat je een smsje krijgt. Het hoeft dus niet lelijk bedoeld te zijn.
Hoewel zomaar opeens van de groep weggaan zonder te melden waar je heen gaat vaak voor de nodige irritatie, onbegrip en boosheid zorgt. (En dus ook een goede reden te kunnen zijn om nu even niets meer te laten horen)
Ik heb dit ook een paar keer gedaan en meestal worden mensen daar op zijn zachts gezegd niet echt blij van.
En ook dat verward tegen mezelf praten in zo'n bui herken ik ook. Doe ik vaak ook nadat ik uit ben geweest. Ben dan vaak nog dronken, boos op mezelf, teleurgesteld in mezelf, verdrietig, maar vooral ook heel eenzaam.
Alcohol versterkt altijd heel erg mijn humeur en mijn gevoelens. Zolang alles leuk is voel ik me fantastisch, zodra het even tegenzit dan voel ik me echt shit.
Ik probeer om het zo leuk mogelijk te houden en positief te blijven zolang ik drink. Ook blijf ik of praten tegen mensen of in elk geval zo goed als het kan in beweging. Zodra ik zielig in een hoekje eindig gaat het helemaal mis.
Daarnaast moet je echt leren om te stoppen met drinken als je voelt dat er zo'n negatieve bui aankomt. Neem dan direct een paar cola en probeer positief te blijven denken

Ik moet zeggen dat hoe ouder ik word, hoe wijzer ik ben en hoe beter ik met zulke dingen om leer gaan. Ik weet zeker dat het voor jou ook beter wordt als je ouder wordt.