abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 1 juli 2011 @ 22:41:42 #1
147316 crew  DJMO
#trut
pi_98930301
nou ja goed. Ik ben dus absoluut (nog) niet gewend aan hele dagjes uit met drie kinderen. nou is de jongste een baby van vier maanden die bv krijgt, dus dat is snel geregeld. maar wat neem je mee op een dagje uit naar in mijn geval diergaarde blijdorp. Vijf personen, twee volwassenen, een puber en een peuter en eerder genoemde baby.
qua eten/drinken heb ik nu klaar staan:

- 2 2-literkannen siroop, in de diepvriezer, zodat we morgen de hele dag door koud drinken hebben.
- 1 fles sinas
- 1 fles perzikmelk (yoki so you want)
- 1 thermoskan koffie ( voor mij alleen ;))

- 1 zak witte broodjes (12 stuks)
- 1 zak krentebollen (5 stuks)
- een bijna-halfje bruin brood
- kaas
- ontbijtspek
- boterhamworst
- cervelaat
- hagelslag
- boter
- vier gekookte eieren

- 1 pak theebiscuitjes
- twee zakjes met kroepoek
- verder kan het overgebleven beleg wel als (verantwoord) tussendoortje worden opgesnoept

Overig:
- 15 luiers per kind ik las ooit ergens een tip om minimaal het dubbele aantal luiers mee te nemen van wat je nodig denkt te hebben)
- 1 pak billendoekjes
- 1 keukenrol en 1 wc-rol
- 1 kidSOS-bandje voor Jan, 2 beschrijfbare plaktattoos met onze telefoonnummers er op.
- opgeladen camera met lege geheugenkaart
- opgeladen GSM
- mini ehbo-tasje met een gif-uitzuigspuitje, nestosyl, azaron, hechtpleister, 5 verbandgaasjes, drie pleisterstripts, schaartje, een potje lanoline en vallen stoten zalf.
- zwitsal op 't wangetje
- 2 hydrofiel luiers
- 1 dun dekentje om om te slaan tijdens het voeden
- lege plastic zak en boterhamzakjes voor de vieze luiers
- een stapel plastic wegwerpbekertjes, en 3 plastic zeeman bordjes en bestek
- portemonnee

goed. ben ik nog iets vergeten? Behalve de knuffels van de kleinste twee ??
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 1 juli 2011 @ 22:45:31 #2
147316 crew  DJMO
#trut
pi_98930499
overigens ligt het ook nog in de planning om daar ergens een patatje te eten, maar aangezien ik het verder allemaal vrij (te) duur vind, neem ik liever zoveel mogelijk zélf mee qua eten en drinken dan dat ik het moet kopen daar :') :@
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

pi_98930638
15 luiers per kind?
ik heb er geen ervaring mee, maar is dat niet iets te veel ? :@
  vrijdag 1 juli 2011 @ 22:49:51 #4
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_98930725
Een pakezel voor 't sjouwwerk?

Ik snap niet helemaal wat het nut is van het posten van je boodschappenlijstje hier. :@
Mens, je gaat een dagje uit niet een maand weg!
A grand adventure has begun.
pi_98930799
ik neem mijn pinpas mee en 2 luiers per kind + 1 pak doekjes... TADAAAAAAA klaar :+

Volgens mij heb je meer bij je dan dat ik mee zou nemen op een maand weg :D
Ik denk dat je alles wel hebt hahahah _O-
pi_98930812
-edit, wat Keshet zegt dus.
  vrijdag 1 juli 2011 @ 22:51:20 #7
265732 Keshet
pi_98930827
Maar, vooruit dan maar:

Zonnebrandcreme
Zonnehoedjes
Poncho's voor eventuele regen
Buggy
Bandenplakset

McGyver, voor het geval je buggy of rugzak kapot gaat of voor als Bokito weer uitbreekt. :+
pi_98930868
OMG keshet :D _O-
  Licht Ontvlambaar vrijdag 1 juli 2011 @ 22:53:51 #9
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_98930975
Twee volwassenen en een kind:
Zonnebrillen, pakje zakdoekjes, pakje natte doekjes, pinpas.
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 1 juli 2011 @ 22:54:10 #10
147316 crew  DJMO
#trut
pi_98930997
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 22:49 schreef Keshet het volgende:
Een pakezel voor 't sjouwwerk?

Ik snap niet helemaal wat het nut is van het posten van je boodschappenlijstje hier. :@
Lol :P

Nee, om je eerlijk de waarheid te zeggen, ik zit gewoon in de zenuwen. ik heb m'n dochter maar ééns in het jaar een hele dag, en wil dat zo perfect mogelijk hebben. ik ben als de dood dat ik iets vergeet :')

Die pakezel is trouwens de duowagen .. past genoeg op/aan/in.

pi_98931093
Vijf luiers per kind lijkt mij echt meer dan voldoende, als er eentje buikloop krijgt ga je toch naar huis neem ik aan. En dan nog red je het met tien wel meestal.
Ik mis zonnebrand!
En een pakezel. Met name dat drinken lijkt me nogal zwaar.
pi_98931140
Spuit 11 :')
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 1 juli 2011 @ 22:56:58 #13
147316 crew  DJMO
#trut
pi_98931180
dat ligt onderop de wagen Jore, daar hebben we het minste sjouwwerk aan. Zonnebrand staat achter me, gooi ik ook in m'n tas! (ook al geven ze maar zestien graden op)

pi_98931248
Een duowagen vol met tassen in een druk blijdorp.. dat alleen al vind ik knap..
Volgens mij kom je met die wagen de giraffe berg niet eens op :') _O-
  vrijdag 1 juli 2011 @ 22:58:51 #15
265732 Keshet
pi_98931291
en een thermoskan koffie wegtanken als je borstvoeding geeft is ook niet handig toch? :@

DJMO, dat weet ik. :*
Je meisje geniet morgen meer van een moeder die zich met haar bezighoudt dan met een moeder die nog steeds lijstjes afvinkt in haar hoofd.

Een zak broodjes, haar lievelingsdrinken (sinas denk ik) een paar flesjes die je bij kunt vullen met water, de broodjes, het beleg, een mesje om het brood mee te snijden (geen paniek, met de handen gescheurd brood smaakt ook goed!) wat luiers etc. en je bent er wel.

Je hoeft echt niet de halve supermarkt mee te sjouwen!
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 1 juli 2011 @ 23:01:54 #16
147316 crew  DJMO
#trut
pi_98931437
Och ik weet dat als ik morgen eenmaal binnen ben daar met m'n gezinnetje dat de last heus wel van m'n schouders afvalt. in geval van nood heb ik natuurlijk m'n pinpas bij me (ook voor 'n klein souvenirtje) en is dit nu gewoon stress. morgenavond lees ik dit topic terug en lach me een kriek dat ik me zo'n zorgen heb gemaakt vooraf :') maar t is wel fijn om even de bevestiging te krijgen dat ik echt wel alles heb nu :Y

vrijdag 1 juli 2011 @ 23:03:13 #17
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_98931508
Ik mis nog de extra kleding! En handdoeken, voor waterdingen!
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
pi_98931549
Die hardgekookte eieren doen het 'm trouwens :D

Zonder dollen: veel plezier en neem het advies van Keshet maar ter harte.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 1 juli 2011 @ 23:05:17 #19
147316 crew  DJMO
#trut
pi_98931613
*krabbelt even over hoofd* er zijn toch geen waterdingen in blijdorp? Althans, geen speeldingen met water ?? :? Extra kleding .. Voor Jan wellicht wel handig jah .. die smeerpoets is ontoonbaar aan 't eind van de dag denk ik :P

Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 1 juli 2011 @ 23:06:12 #20
147316 crew  DJMO
#trut
pi_98931652
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 23:04 schreef Jore het volgende:
Die hardgekookte eieren doen het 'm trouwens :D

Zonder dollen: veel plezier en neem het advies van Keshet maar ter harte.
ik weet dat m'n dochter dol is op eieren, maar gebakken eieren meenmen gaat zo lastig _O- dus toen maar eieren meegekookt met de aardappels vanvaond. toch een eitje :Y

† In Memoriam † vrijdag 1 juli 2011 @ 23:13:22 #21
7074 moussy
kuttekop
pi_98932010
quote:
12s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 23:05 schreef DJMO het volgende:
*krabbelt even over hoofd* er zijn toch geen waterdingen in blijdorp? Althans, geen speeldingen met water ?? :? Extra kleding .. Voor Jan wellicht wel handig jah .. die smeerpoets is ontoonbaar aan 't eind van de dag denk ik :P
nou en! Je mag best zien dat een kind speelt en ravot en doet en en en vies wordt :)

Gebakken eieren zijn ook prima mee te nemen trouwens. Als je ze maar eerst af laat koelen voor je ze in een zakje/bakje doet.
Je zou er haast een boek over schrijven!
pi_98932033
ik zit echt met mijn mond open te lezen wat je allemaal meeneemt....

als wij weggaan:
luiers en verschoning voor tess
pakjes drinken
broodjes
schone kleren voor Amber
pinpas
zonnebrand
handdoek
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  vrijdag 1 juli 2011 @ 23:18:41 #23
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_98932267
Is het trouwens niet gewoon makkelijker om alle broodjes nu/morgenvroeg te smeren ipv al het beleg meenemen? Smeer gewoon voor ieder wat wils en laat ze met eten daaruit kiezen....willen ze toch iets anders? Pech gehad :p
En hetzelfde voor het drinken waarom zoveel keus? denk dat 1 2 literkan siroop en sinas/yogho ook wel genoeg is. Of je moet kinderen hebben die vanalles niet mogen en daarvoor apart drinken mee moet nemen...dan is het een ander verhaal....
En het ehbo tasje....wel handig natuurlijk maar dat zullen ze daar ook vast wel hebben....

ben weer weg :@
Op woensdag 13 juni 2018 15:27 schreef gcjoel het volgende:
JIj bent raar, dat snap je wel he? :D
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 1 juli 2011 @ 23:28:03 #24
147316 crew  DJMO
#trut
pi_98932765
Juist daar zit het hem Tyler girl: ik wil mijn dochter niet teleurstellen op die ene dag dat ik haar een hele dag heb! normaal heb ik haar een halve dag hier thuis, en kan ik pakken/maken wat ze wil. Dat wil ik haar nu óók kunnen bieden.

Ik weet ook wel dat ik overdrijf, maar liever teveel bij me dan te weinig (schuldsanering speelt hier ook een rol: ik heb geld gehad voor m'n verjaardag en met een stukje kinderbijslag erbij betalen we dit uitje. ik wil dus zo min mogelijk ter plaatse hoeven uitgeven. Ik koop voor het geld wat ik dáár bespaar op eten/drinken liever een klein cadeautje voor haar. )

Moussy: bedankt voor je tip; en ja natuurlijk mag Jan vies worden, graag zelfs, dan is het namelijk een echte knul ;) maar ik wil 'm ook wel schone kleding aan kunnen doen als hij een beker drinken over z'n broek gooit (wat niet ondenkbaar is bij die wildebras)

vrijdag 1 juli 2011 @ 23:35:18 #25
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_98933158
FOTOTOESTEL.

Als het goed is zijn je kinderen bezig de hele dag. 's ochtends een broodje tijdens het wandelen, 's middags een picknick. Als ik je lijst lees zit je de hele dag op het toilet, vanwege het vele drinken of luiers verschonen. Ontspan.

Veel plezier!
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
  vrijdag 1 juli 2011 @ 23:43:06 #26
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_98933512
wat onwijs veel (onzin) :P
ik neem altijd wat lekker voor onderweg naar Blijdorp mee en terug weg.
foto maak iets.
en geld, duur is het daar niet en je eet niet de hele dag door toch?
het is meer diertjes kijken en spelen, anders is het ook zo'n gesleep met flessen en weetikveel.
pleisters en alles hebben ze daar ook.
pi_98933922
Hier eigenlijk altijd standaard een luiertas die klaar staat om mee te nemen.
Tja en wat zit daar in. +/- 4/5 luiers, billendoekjes, sudocreme, reservekleertjes (voor het evt. doorlekken ;)).
Verder vul ik dan een rietjesbeker met diksap, evt. flesje melk en voor de oudste een pakje (of 2) drinken. Als we zelf eten meenemen gewoon paar broodjes mee.
  vrijdag 1 juli 2011 @ 23:51:28 #28
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_98933926
quote:
12s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 23:28 schreef DJMO het volgende:
Juist daar zit het hem Tyler girl: ik wil mijn dochter niet teleurstellen op die ene dag dat ik haar een hele dag heb! normaal heb ik haar een halve dag hier thuis, en kan ik pakken/maken wat ze wil. Dat wil ik haar nu óók kunnen bieden.

Begrijpelijk......volgende keer van te voren vragen wat je dochter op haar broodjes wil?? (als dat mogelijk is natuurlijk) en ze zal vast niet alles even lekker vinden.
En het gaat om het uitje, die broodjes zijn ze na 5 minuten (zoiets ...ik gok maar wat he) toch weer vergeten, ze zal jou er niet op afrekenen als je toevallig maar 1 broodjes van haar lievelingsbeleg hebt meegenomen....
Op woensdag 13 juni 2018 15:27 schreef gcjoel het volgende:
JIj bent raar, dat snap je wel he? :D
  vrijdag 1 juli 2011 @ 23:55:24 #29
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_98934163
Voor een dag weg.
Paar luiers, doekjes
Flesje water
Extra setje kleding
Pinpas en iets cash
Broodjes al thuis gesmeerd, stuk of 6.
Drinken koop ik daar wel.
Iets lekkers koop ik daar ook

Over je eieren, je kunt eierkoeken bakken en dat zo op brood doen, hardstikke lekker.
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 1 juli 2011 @ 23:57:01 #30
147316 crew  DJMO
#trut
pi_98934278
dat ze een hele dag bezoek heeft, weet ze, niet waar we naartoe gaan.

Ik ben eerlijk: het is fijn om even met m'n neus op de feiten gedrukt te worden.. 't bezoek tussen dochter/moeder is in dit geval belangrijker dan die pleister die ik bij me heb.

vrijdag 1 juli 2011 @ 23:58:32 #31
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_98934383
Die knuffels zou ik ook niet meenemem, straks raak je ze kwijt.
En hagelslag smelt onder deze temperaturen.
Zelf doe ik op de broodjes simpel ham en kaas. Vinden de meeste lekker.
Ik snap het hoor iets speciaals op de broodjes.
En lees nu ook je halfje bruin, met 17 broodjes kom je al een eind.
Misschien wel iets met fruit, lekker fris met warm weer.
Toilettas met inhoud zou ik gewoon in de auto laten.
pi_98934402
Geloof de posters hier nou maar, echt! Waarschijnlijk vindt je dochter het patatje het absolute culinaire hoogtepunt. Bovendien is de kwaliteit van je moederschap niet recht evenredig aan de hoeveelheid bagage die je meesjouwt.
pi_98934480
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 22:49 schreef Keshet het volgende:
Je kan ook alles té perfect willen doen :{
No one can make you feel inferior without your consent - Eleanor Roosevelt
pi_98934511
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 23:58 schreef _Bar_ het volgende:
Die knuffels zou ik ook niet meenemem, straks raak je ze kwijt.
Dat dus ;)
Ooit 1 x drama gehad omdat er een knuffel kwijt was (alle winkels in geweest, nergens te vinden). Sindsdien blijven knuffels gewoon thuis en zijn ze eigenlijk ook alleen maar voor in bed.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 2 juli 2011 @ 00:04:12 #35
147316 crew  DJMO
#trut
pi_98934816
quote:
14s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 23:59 schreef geppie het volgende:

[..]

Je kan ook alles té perfect willen doen :{
ja, ik heb daar last van ja. sorry.

Meimeltje, Bar; ik wilde alleen een knuffeltje voor Geert meenemen aangezien die hem nog niet weg kan gooien. (komt wel met een koordje vast aan de wagen, ik ben bekend met knuffels-kwijt-drama's)

zaterdag 2 juli 2011 @ 00:05:59 #36
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_98934887
Ow en als je nu smorgens toch de broodjes smeert, kun je de bordjes en bestek ook thuis laten.
Scheelt weer ruimte
Ik snap keukenrol en wcrol niet, lijkt me overbodig.
Je kunt bv snoetepoetsers gebruiken voor plakkerige en vieze handen/gezichten.. En neemt ook weer minder ruimte in de tas.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 2 juli 2011 @ 00:06:18 #37
147316 crew  DJMO
#trut
pi_98934897
dat fruit heb ik (ook) aan gedacht! ik heb twee appels in de tas zitten :Y
't halfje brood laat ik idd maar thuis, aangezien een patatje ook tot de mogelijkheden behoort.

pi_98935283
5 luiers, pak doekjes (kan ook als snoetenpoetser en wcpapier gebruikt worden) zak broodjes en een pak dubbelfris met wat wegwerpbekers. Als ik er echt zin in heb neem ik een verschoning mee voor de kleinste. Insmeren doe ik thuis wel. Pleisers hebben ze in Blijdorp ook wel.
Vergeet je fototoestel niet en geniet! Je kinderen hebben meer aan een relaxte moeder dan aan een zenuwpees die alles tot in de laatste seconde geregeld wil hebben.
pi_98940573
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 juli 2011 00:05 schreef _Bar_ het volgende:
Ow en als je nu smorgens toch de broodjes smeert, kun je de bordjes en bestek ook thuis laten.
Scheelt weer ruimte
Ik snap keukenrol en wcrol niet, lijkt me overbodig.
Je kunt bv snoetepoetsers gebruiken voor plakkerige en vieze handen/gezichten.. En neemt ook weer minder ruimte in de tas.
je hoeft niet eens snoetenpoetsers mee te nemen.. billendoekjes werken ook prima
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  zaterdag 2 juli 2011 @ 08:47:09 #40
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_98941029
Ow ja ach, hier zitten die altijd standaard in m'n tas. vandaar ;)
  zaterdag 2 juli 2011 @ 09:32:14 #41
267540 Books
Vorige Mibosmama's
pi_98941357
Een gebakken koud ei in een broodje kan je de avond tevoreren al maken en is ook lekker.

wat wij meenemen met een dagje uit:

max vier pampers ongeveer voor E.,
doekjes,
pakjes sap,
broodjes,
sultana (mijn dames houden niet van snoep),
pinpas/kleingeld,
fototoestel

Kortom 1 kleine rugzak vol.

Oh en als het veel lopen is dan de kleine buggy nog voor E.

Ik weet niet precies hoe het zit maar kan me voorstellen dat een patatje in Blijdorp best aan de prijs is. Wat wij meestal doen is eerst richting huis en dan gewoon een frietje aanhalen of bij de frietzaak eten dat is vaak goedkoper. Vaak zijn ze (hier dan tenminste) bekaf en als ik wil dat ze zeker niet eten moet ik dat vooral in een park doen. Het even rustig worden of gewoon thuis eten dan eten ze wel want dan zijn ze veel rustiger.

Snap je wat ik bedoel.
  zaterdag 2 juli 2011 @ 10:03:28 #42
144006 chacama
Ondernemend!
pi_98941655
Ik wens je gewoon onwijs veel plezier. Want je neemt dan in mijn ogen wel iets te veel mee, maar toen ik afgelopen keer naar blijdorp was, had ik alleen geen luiers mee en verder wel aardig wat aan drinken en eten voor de meiden. Alleen de koffie kocht ik voor mezelf en ze hebben een ijsje gehad en nog een klein souveniertje. Frietjes hebben we op de terugweg naar huis gegeten. verder inderdaad broodjes en wat lekkers in de vorm van fruit, snoep en koek.
pi_98947726
Je kan de helft skippen, wegens je budget zou ik idd alleen een zak broodjes mee nemen, thuis smeren! Een pak drinken en plastic bekers, foto toestel en aan 6 luiers heb je echt wel genoeg! Wel schone kleren. Voor Jan en Geert, Maar niet te uitgebreid. Alleen een romper en shirt ofzo.
En een thermoskan koffie kun je ook wel thuis laten. Je overleeft dit ook wel zonder ;) Of koop daar een kopje. Bij hoge nood.

En een zonnehoedje voor de kleine.
♡ Sa fier as de moanne, - en werom ♡
pi_98960049
En? Leuke dag gehad? Niets te kort gekomen? :D

Op de foto's ziet het er gezellig uit iig. En ik vind jou er ook stukken beter uitzien met een blosje op je wangen! :Y
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 2 juli 2011 @ 20:41:31 #45
147316 crew  DJMO
#trut
pi_98960537
niets te kort gekomen ;) 1 kan siroop is op gegaan, fles melk ook, sinas voor de helft, ontbijtspek en gekookte eieren zijn op net als de boterhamworst .. de koffie ook trouwens :P en toen we thuiskwamen was de andere kan limonade nog steeds zo goed als bevroren. Prima koelelement dus!

De camera was vol opgeladen, en geheugenkaart leeg. 216 foto's geschoten, toen was m'n accu leeg :') (lang leve dochterlief die de camera constant uit m'n handen trok en terug bleef kijken naar de foto's om te laten zien wat ze gefotografeerd had ;) (gelukkig heb ik zelf ook een hoop foto's gemaakt ;) )

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')