abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 9 juli 2011 @ 09:35:53 #151
147316 crew  DJMO
#trut
pi_99234930
Jan is mij te gevaarlijk bezig op de wc. hij gaat op de bril staan zodat hij bij het wc-papier kan en zelf door kan trekken. Het op de pot plassen boeit hem weinig; het wc-papier en doortrekken zijn veul interessanter en dé reden om naar de wc te willen.

Ik ben gisteren gestart met een beloningssysteem. Een vel karton, met daarop vijf dingen. (luisteren, eten, op de wc plassen, lief zijn en praten). Toeval of niet, nadat hij al weken liep te etteren met eten, ging zijn bord gisteren zowaar bijna schoon leeg. Per dag kan hij voor elk onderdeel één sticker verdienen, + een zesde zomaar tussendoor voor random goed/lief gedrag. Als hij op één onderdeel vijf stickers heeft, gebeurt er iets leuks, of krijgt hij wat lekkers (al naar gelang het onderdeel dat hij goed gedaan heeft) Inmiddels heeft hij twee random stickers, één voor luisteren, één voor lief zijn en één voor het eten.

Ik maak het nu nog niet te moeilijk; als hij nu goed gegeten heeft krijgt hij een sticker. Later is dit wel uit te breiden naar netjes eten, bord leegeten etc. zelfde met naar de wc gaan. de eerste stickers krijgt hij al bij een paar druppels en later is dat uit te breiden naar een hele dag droog zijn etc. het valt wel op; als hij stout gedrag dreigt te vertonen hoef ik alleen maar te zeggen: "denk aan je stickers!" en het slaat meteen om in knuffelen/ kusjes geven etc. Kinderen zijn slim dat weet ik, maar dat zoiets zó snel effect zou hebben had ik niet echt verwacht. Ik moet alleen het rolletje stickers goed opbergen, want anders gaat hij met de hele rol aan de haal _O-
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_99235100
quote:
12s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 09:35 schreef DJMO het volgende:
Jan is mij te gevaarlijk bezig op de wc. hij gaat op de bril staan zodat hij bij het wc-papier kan en zelf door kan trekken. Het op de pot plassen boeit hem weinig; het wc-papier en doortrekken zijn veul interessanter en dé reden om naar de wc te willen.

Ik ben gisteren gestart met een beloningssysteem. Een vel karton, met daarop vijf dingen. (luisteren, eten, op de wc plassen, lief zijn en praten). Toeval of niet, nadat hij al weken liep te etteren met eten, ging zijn bord gisteren zowaar bijna schoon leeg. Per dag kan hij voor elk onderdeel één sticker verdienen, + een zesde zomaar tussendoor voor random goed/lief gedrag. Als hij op één onderdeel vijf stickers heeft, gebeurt er iets leuks, of krijgt hij wat lekkers (al naar gelang het onderdeel dat hij goed gedaan heeft) Inmiddels heeft hij twee random stickers, één voor luisteren, één voor lief zijn en één voor het eten.

Ik maak het nu nog niet te moeilijk; als hij nu goed gegeten heeft krijgt hij een sticker. Later is dit wel uit te breiden naar netjes eten, bord leegeten etc. zelfde met naar de wc gaan. de eerste stickers krijgt hij al bij een paar druppels en later is dat uit te breiden naar een hele dag droog zijn etc. het valt wel op; als hij stout gedrag dreigt te vertonen hoef ik alleen maar te zeggen: "denk aan je stickers!" en het slaat meteen om in knuffelen/ kusjes geven etc. Kinderen zijn slim dat weet ik, maar dat zoiets zó snel effect zou hebben had ik niet echt verwacht. Ik moet alleen het rolletje stickers goed opbergen, want anders gaat hij met de hele rol aan de haal _O-
DJMO, 5 dingen!! Is dat niet veel te veel voor een jongetje van 2,5? Op de Peuter in Zicht cursus vertelden ze ons dat je maar 1 ding per keer kan aanpakken, meer is nog te veel. Dus óf de speen afleren, óf zindelijk worden. Niet tegelijkertijd. En die zesde random lijkt me ook een beetje onduidelijk eerlijk gezegd, hij krijgt er toch al een voor lief zijn?
Op zich is zo'n stickersysteem helemaal geen gek idee, maar vijf dingen lijkt me erg veel. Verwacht je echt dat hij aan het eind van de dag vijf stickers heeft? Miscchien een idee om er een per week te doen?
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 9 juli 2011 @ 10:00:49 #153
147316 crew  DJMO
#trut
pi_99235211
Mijn idee erachter is dat hij op deze manier meer stickers op een dag kan verdienen :). en dus random beter z'n best doet. Ik verwacht helemaal niet dat hij op alle onderdelen scoort op een dag, maar het is mooi meegenomen als het wel lukt. Die sticker voor lief zijn en die zesde random sticker zitten er eigenlijk bij zodat hij op een dag altijd wel een sticker kan plakken, om hem gemotiveerd te houden de rest te verdienen ;)
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

pi_99235961
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 juli 2011 09:49 schreef bodpa09 het volgende:

[..]

DJMO, 5 dingen!! Is dat niet veel te veel voor een jongetje van 2,5?
Al die dingen wat je hoopt met hem te bereiken duizelen mij al, laat staan een kind van 2,5
En ''etteren'' heet volgens mij gewoon ''peuter zijn''.
"Beter zn best doen'' zeg je, maar hij is toch gewoon een peuter die ws aan het uitproberen en ontdekken is
Ik vind het allemaal wel erg prestatie gericht overkomen.
Wel tof dat hij de stickers erg leuk vindt, maar ik zou het zelf bij 1 ''onderwerp'' hebben gelaten
“I mean, nobody’s scientifically perfect, but Suzie’s about as close to being perfect as any human could possibly be.”
pi_99236861
even tussendoor jompelen, vandaag voor t eerst op r eigen wcbril en ze plast warempel O+ ze vroeg er zelf om (nadat ik even moest plassen) oke oke de helft van r pies zat op r pleebril, maar we zijn een stap verder dan t potje
pi_99237061
Wat goed kleurdoos :)
  zaterdag 9 juli 2011 @ 11:57:37 #157
267540 Books
Vorige Mibosmama's
pi_99237556
KD wat goed van Elin, Heb er hier eentje van bijna drie die totaal geen interesse heeft nog steeds niet. Ze weet het wel heel goed te vertellen dat dan weer wel. Maar zonder luier is tien keer per dag nat dus volgens ons heeft ze er nog niet voldoende weet van. We wachten het nog maar eventjes af. Iemand nog tips om haar geinteresseerd te krijgen. Als je vraagt aan haar waar moet je plassen in de cee en waarom doe je dat dan niet. Oeps foutje met een ondeugend koppie erbij. Alleen die foutjes zijn de hele dag door hahaha...

DJMO ben je met zoveel punten niet bang als je gaat dreigen van denk aan je stickers dat hij straks zijn gevoel helemaal niet meer mag laten spreken. Die van mij hebben soms een huil/frustratiebui nodig om weer vrolijk te zijn zeg maar. Ik smoor dat niet in de kiem. Zo leren ze ook dat ze emotie's hebben.

Maar goed dat is mijn idee...
pi_99237678
Ik vind t ook knap O+

maar 's nachts gaat die luier gewoon aan hoor :D
  zaterdag 9 juli 2011 @ 13:30:54 #159
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_99240645
Hier gaat de luier 's nachts ook nog om, al is het alleen al omdat we nog een vol pak luiers hebben. :P Kon ze niet even waarschuwen dat ze in één week zindelijk zou zijn? :')
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
  zaterdag 9 juli 2011 @ 13:38:50 #160
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_99240891
Jeetje, GWS, in één week :o wow! En Elin ook al zo goed bezig! Knap hoor! Toevallig stond in de ouders van nu een artikel over zindelijkhiedstraining binnen een week.

Hier was t potje een tijdje woest aantrekkelijk en het ging ook goed. M twee keer erin geplast en T een keer geplast en een keer gepoept. En nu willen ze er niet meer op :? terwijl ze supertrots waren toen ze een sticker kregen vanwege de inhoud van het potje. Uhm... en nu?

Slapen op een kussen vinden ze trouwens the bomb! Thanx voor jullie tips!
  zaterdag 9 juli 2011 @ 17:07:57 #161
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_99247270
Daarom werk ik ook niet met stickers, want wat als ze die stickers opeens niet meer interessant vindt? Ze moet het doen omdat ze het nut van de actie inziet, omdat ze dan geen natte broek/voeten krijgt. Op die manier blijft de motivatie bestaan. Behalve dan als ze het ineens leuk vindt om een natte broek/voeten te krijgen. :P
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_99249290
van mij krijgt ze een kus, werkt prima
pi_99251629
Gewoon even laten gaan mikoxx. vooral niet dwingen. Over een tijdje gewoon herintroduceren ;)
pi_99253052
Ik begon met: 'oeh, nu krijg je een sticker!'
Na drie stickers vond hij het wel best en hij plast thuis nu gewoon standaard op het potje.

Probleem: zodra ik hem iets om zijn billen doe (onderbroekje/broek) gaat het mis. Dus hij loopt hele dagen in een shirt+sokken :D

Nuja, het idee is er _O-
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 10 juli 2011 @ 00:42:12 #165
147316 crew  DJMO
#trut
pi_99263440
juist omdat Jan nog zo jong is en amper praat weten wij niet precies wát er in dat koppie omgaat. Daarom op een speelse manier stickers geintroduceerd. Hij kan sowieso nog niet tellen bijvoorbeeld, dus de belofte dat hij bij vijf stickers een extraatje krijgt heeft voor hem geen waarde. Bij hem gaat het op dit moment voornamelijk om het stickertje plakken zelf. Dat dat na "gewenst" gedrag is, krijgt hij in de loop van de tijd vanzelf door. Dreigen doen we niet al komt het "denk aan je stickers" misschien wel zo over hier. maar het is meer bedoeld als reminder dat hij een sticker kan verdienen bij goed gedrag.

Ik ben eerder bang dat als ik maar één onderdeel zou doen, en hij dus maar één sticker per dag zou kunnen verdienen, de lol er voor hem snel vanaf zou zijn. Op deze manier kan hij hoe dan ook een sticker verdienen op een dag, zelfs al gooit hij z'n eten tegen het behang aan. Zoals gezegd, het gaat nu voornamelijk op een speelse manier het introduceren van belonen. Bij vijf keer goed luisteren een extra verhaaltje uit het grote boek. Bij vijf keer goed eten, een ijsje ipv een kwarktoetje. bij vijf keer op de wc plassen een keer met de luchtverfrisser spuiten. Of zoals vandaag; eem sticker omdat hij uit zichzelf een kus aan z'n broertje kwam brengen en weer wegrende om verder te gaan spelen. Aangezien hij liefzijn al had gehad, mocht hij hem op de random plek plakken. Je kunt het zien als een soort yathzee :D het heeft geen haast, en natuurlijk mag hij kwaad zijn, mag wel eens gillen of huilen van pijn/verdriet oid. maar ook bij kwaadheid maak ik er tegenwoordig een spelletje van. Dan vraag ik of het nog harder kan omdat de buren hem niet kunnen verstaan. Mooi dat het dan prompt is afgelopen met krijsen.

Wat dat betreft had ik vanmiddag nog een discussie. Jan zat gisteren met de schuurdeur te spelen terwijl opa de fiets van papa repareerde. Op een gegeven moment komt jan huilend naar me toe. Had hij tussen de deur klem gezeten (ondanks dat hij in tien minuten tijd ruim 20 keer gewaarschuwd werd). Nou ja, prima, ik lachend er een kus op gegeven. Ik ben van mening dat ik beter kan lachen, dan in paniek op hem toerennen en z'n handje vastpakken om te kijken wat er is, aangezien hij van mijn reactie juist overstuur kan raken. En dan ben ik verder van huis dan met een kind wat half lachend tevreden is met een kus op de pijnlijke plek.

pi_99269365
Ik denk niet dat men aangeeft dat de manier slecht is DJMO, maar het zijn teveel dingen!
Je kan echt wel 1 onderdeel pakken.. ik bedoel hij eet toch meerdere keren per dag = dus meerdere stickers.
als hij elke dag sowieso stickers mag plakken, dan is de lol er idd snel af.
pi_99274310
Ik was jullie weer eens kwijt...
Ik val er maar even in hier.

We zijn sinds vrijdag bezig met zindelijkheid... Mirte heeft geen luier meer om...
Ze kan het best al heel goed ophouden, dat is naar mijn idee het probleem niet. Maar het loslaten...
Ik heb geen idee of ze weet hoe dat moet zeg maar. Is er een manier om daarachter te komen?
We denken namelijk dat ze het gewoon ophoudt tot op een gegeven moment haar blaas zo vol is dat 'ie vanzelf overloopt en dan is er geen houden aan.
Poepen heeft ze sinds vrijdag niet meer gedaan... en we hebben al eerder drama gehad van het ophouden en daar ben ik eigenlijk nu ook wel weer bang voor.
Is ze er gewoon nog niet aan toe? Moeten we volhouden zodat ze het misschien vanzelf door gaat krijgen of heeft iemand nog een ander idee?

Ze wordt in oktober 4, dus het zou fijn zijn als het gaat lukken, maar ik wil het ook weer niet al te veel forceren.
Fake it till you make it...
  zondag 10 juli 2011 @ 13:31:07 #168
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_99274485
Zo denk ik er ook over bla, even potjes-time-out hier. Haha!
Vandaag ben ik jarig en ik werd vanmorgen zowaar wakker gezongen door mijn drie mannen! Heerlijk wakker worden!

Ik ga verder vieren, bijlezen komt!

Ik zag nog wel Mirte, ik zou t ook bij haar niet forceren Nijna. Er zijn meer kindjes die niet zindelijk zijn voor ze naar school gaan hoor. Mijn collega (kleuterjuf) zegt altijd: als ze t niet zijn als ze naar school gaan, dan worden ze vaak heel snel alsng zindelijk hoor. Nos problemos!
pi_99275974
Mikoxx, ik neig daar ook naar om het maar gewoon te laten gaan.
Maar lief heeft zijn zinnen erop gezet en ik weet niet wat wijsheid is... Ik ben bang dat het alleen maar lastiger gaat worden zo...
Maar daarin zitten we dus even niet op 1 lijn...
Fake it till you make it...
  zondag 10 juli 2011 @ 16:14:48 #170
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_99281944
Inderdaad gewoon even laten gaan ivm zindelijk worden. Ze moeten er ook echt aan toe zijn. Nina, wel lastig dat jullie niet op 1 lijn zitten...

Mikoxx, gefeliciteerd met je verjaardag!!

Ik wist niet dat je al kon werken met stickers als kinderen 2,5 zijn. Volgens mij interesseert het Lennon echt niet of hij wel of niet een stickertje krijgt. :@ Maar dat verschilt natuurlijk ook per kind.

Even een vraagje.. Lennon heeft al sinds afgelopen dinsdag steeds dunne poepluiers, we denken aan virusje of misschien van de kiezen... Hij eet/drinkt wel goed, gelukkig. Maar wat kan ik hem ook alweer geven tegen die diarree.. hij krijgt nu wat lauwe cola zonder prik en af en toe wat zoute chipjes. Dat heb ik "geleerd" op kinderEHBO maar zijn er nog meer dingen die ik kan doen?
Make love, not war ☮
pi_99282648
t heerst diaan, wat moeders hier en ook elin afgelopen week..buikgriepje, diaree..

en idd, platte cola helpt, banaan, rijstwater,geraspte appel (werkt heel goed) yoghurt en veel vezels (dus iets van cornflakes)

als het echt erger wordt wat ORS maken/kopen
  zondag 10 juli 2011 @ 16:38:13 #172
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_99282806
Okay... ik dacht al zoiets. Banaan heb ik ook gegeven.. geraspte appel kan ik straks wel even doen. Yoghurt ook! Thnx!!
Make love, not war ☮
pi_99285312
Verder als banaan kom ik ook niet.

En mikoxx gefeliciteerd :)

Hier zijn stickers wel altijd tof...maar op die manier waarschijnlijk niet meer.
Ow en lachen als je kind met zijn vingers tussen de deur komt...ja ja...mischien had je m beter 1 x goed kunnen waarschuwen...had je vast een sticker voor verdiend :z
  zondag 10 juli 2011 @ 18:04:25 #174
267540 Books
Vorige Mibosmama's
pi_99286584
Wijze woorden gehoord djw daarvoor!

[ Bericht 91% gewijzigd door Books op 10-07-2011 21:14:21 ]
pi_99312173
mopsie is op schoolreisje en ze durfde (eindelijk!) een keertje in de trekkergetrokken kar *O*
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')