abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_99580694
ik ben allang blij dat we het ze afgeleerd hebben elke 2 weken een kado op te sturen :')
imho heb je groot gelijk: ik vind het belangrijk dat er niet steeds te pas en te onpas met kadootjes gestrooid wordt. na een aantal incidentjes ben ik dus megastreng geworden met kadootjes. tis jammer maar helaas noodzakelijk.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  zondag 17 juli 2011 @ 16:10:31 #252
101840 Rijstebuiltje
Du Hast.. Du Hast mich
pi_99581185
Ik vind je gedachte echt niet ouderwets hoor Stiemie..
De volgende keer is Esmee jarig en zijn de cadeautjes voor haar..

Bij de geboorte van een broertje of zusje oid vind ik dat wat anders ! :)
Wir müssen leben, bis wir sterben!
pi_99581353
Ik ben het met je eens Stiemie. Het is de verjaardag van Linde, niet die van Esmee. Als ik op kraamvisite ben neem ik wel cadeautjes mee voor broers/zussen, maar met verjaardagen niet. Het is net zo leuk dat alleen het feestvarken cadeaus krijgt, ik kan me tenminste herinneren dat dat ernstig bijdroeg aan de feestvreugde. Allemaal pakjes voor jou!
  zondag 17 juli 2011 @ 16:30:18 #254
23460 Deepfreeze
"koud hé"
pi_99581834
Stiemie, ik ben het ook wel met je eens. We kregen vroeger van de oma's een chocoladereep als de ander jarig was. Maar verder ook niks. Lijkt me ook niet nodig. De ander wordt ook wel verwend met hapjes, drankjes en aandacht. De cadeautjes zijn voor de jarige.

De geboorte vind ik ook iets anders. Omdat het dan aan cadeautje is, omdat hij grote broer is geworden.
  † In Memoriam † zondag 17 juli 2011 @ 16:50:47 #255
43556 miss_dynastie
pi_99582502
Bij kraamvisite altijd tenzij ouders aangeven dat niet te willen, maar bij een verjaardag zou het niet in me op komen, eerlijk gezegd, en ik vind het ook nergens voor nodig :)
pi_99582625
wij hadden een tante die dan wel een zak snoep meenam voor de ander, dat vond ik altijd O+

maar daar is esmee weer iets te klein voor :P
  zondag 17 juli 2011 @ 17:26:07 #257
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_99583670
hmm er zijn er dus meer die er zo over denken :) Ik dacht dat het misschien een overdreven reactie was. Helaas is diegene die de vraag stelde het er geloof ik niet helemaal mee eens en gaat er toch een cadeautje komen voor beiden :X }:|
pi_99583921
stiemie, die ken ik. eventuele problemen daar ontwijk ik door te zeggen: "dit leggen we eventjes apart". en dan gaat het in de speelgoedkamer op zolder.
pi_99583978
en ja. als zulke dingen te vaak voorkomen terwijl ik er al tig keer iets van gezegd heb, tsja. dan word ik nog wel eens vrij bot ja. ik sta niet boven domweg dingen retour afzender doen of op marktplaats gooien wat ik dan ook nog eens zeg. sommige mensen hier hebben nu eenmaal standaard de houding "eerst doen dan vragen". tsja. dan moet je het niet bij de ander leggen als dat niet lekker valt he.
  zondag 17 juli 2011 @ 17:38:41 #260
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_99584001
Ja dat gaat echt niet lukken denk ik. We geven komend weekend een feestje en dan gaan de cadeaus ook gegeven worden. Nou ja ik heb in ieder geval laten weten dat ik het er niet echt mee eens ben.
pi_99584075
van de week nog, 5 minuten voor het eten. "mag selene kersen?" --> nee, want het eten is klaar. "oh, maar ik heb al gezegd dat het mocht" --> "waarom vraag je het mij dan?" en tsjek: ik had het weer gedaan. ik was gemeen, ik deed naar en ik stel me onbegripvol en autoritair op. boehoehoe doen bij sangdrax, wat ook al niet lekker viel. die riep "doe dat dan niet! }:| " toen maar vlot naar huis :P

:6 ziehier waarom ik inmiddels een pesthekel heb aan alle vormen van sociaal gezeik, verjaardagen incluus.
pi_99584143
quote:
0s.gif Op zondag 17 juli 2011 17:38 schreef Stiemie het volgende:
Ja dat gaat echt niet lukken denk ik. We geven komend weekend een feestje en dan gaan de cadeaus ook gegeven worden. Nou ja ik heb in ieder geval laten weten dat ik het er niet echt mee eens ben.
nja, gewoon uit laten pakken dan. en dan direct na het uitpakken het weg laten leggen op de grote speelgoedhoop voor beide kindjes? die hebben jullie toch vast ook wel :+
  zondag 17 juli 2011 @ 17:48:50 #263
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_99584279
Oh ja dat vind ik ook het ergst. Waarom iets vragen als je toch je zin doordrijft? Doe het dan gewoon. Ik zeg dan ook gewoon "vraag het dan niet }:| "

Hmm speelgoedhoop voor beiden hebben we niet. Ja bijna alles is hier van beiden :D En als ik iets weer afpak of weg leg voelt het voor mij alsof ik de meisjes ermee straf. Die snappen dan niet waarom iets ineens weg is. Dus dat doe ik gewoon liever niet. :)
  zondag 17 juli 2011 @ 19:30:30 #264
23460 Deepfreeze
"koud hé"
pi_99587126
Voor 1 iemand zou ik me niet druk gaan maken. Misschien is Esmee dan ook even afgeleid van alle cadeautjes van Linde? (* Deepfreeze zoekt positief punt)

Simmu, jij hebt je portie ook wel gehad. Ben blij dat we hier niet van die stijfkoppen hebben. Met uitleggen snappen ze het wel. Mijn moeder wordt al voorzichtiger met snoep aanbieden. Al ziet ze een bakje appelmoes nog steeds als fruit :P
pi_99588068
oh, ik leg uit tot ik een bult weeg :+
en dan wordt er braaf "ja, ja, idd!" geknikt en gezegd :Y ja. ze merken idd ook dat selene zo prikkelgevoelig (doch niet richting add/adhd oid hoor!) is. en ja, ze merken ook wel dat selene wel heel veel huilt na 1 dagje ja :Y

maar er rekening mee houden? nee. 5 minuten na zo'n gesprek dendert de aandacht/prikkeltrein gewoon weer door. ja. selene moet ook wel een beetje wennen aan prikkels. tuurlijk. dat doet ze op de psz en door het idee dat we elke dag altijd eventjes een uitje maken. dat hoeft toch niet zo afgedwongen te worden? ik snap het ook niet, want was is er nu zo lollig aan dat je kleinkind 2 dagen compleet van slag is met heel veel verdriet als jij een dagje geweest bent. ik zie dat echt niet :'(

we hebben hier in huis een stricte regel dat knuffels 'eigen' zijn, maar de rest van het speelgoed is voor samen! en eens in de paar weken wissel ik dingen O-) we hebben al het speelgoed wat niet in gebruik is op de cvkamer staan. die's nu dus helemaal vol :o
pi_99588153
oh: als het spul ruziemaakt over dingen is het van mij :6
uiteraard pas na 2 x waarschuwen en elk iets anders geven. edoch; volharden in ruzie maken over item x resulteert in de verdwijning van item x.

die duplo he. man, die rottige duplo
* simmu rolt ogen
pi_99589864
Oh, dat zou ik ook niet zo fijn vinden Stiemie. Maar wij kregen als kind altijd wel een kadootje 'namens de jarige'.
Dat kocht mijn moeder gewoon, iets kleins en dat gaf de jarige dan aan broer en zus.
Ik vond dat altijd heel leuk en extra feestelijk. Een soort trakteren en samen delen. :P
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
  zondag 17 juli 2011 @ 20:45:31 #268
40180 Stiemie
20-07-2007
pi_99589881
hier net zo hoor. Ze hebben wat eigen dingen, maar heel veel is gewoon voor samen, zoals duplo inderdaad.

DF ik vrees dat er meer mensen met 2 cadeaus aan komen zetten want ik kreeg van velen ook de vraag wat Esmee wilde hebben. Heb aan iedereen gezegd dat Esmee pas in september jarig is en dat een cadeau niet nodig is, maar ik vrees dat niet iedereen dat ook echt gaat doen.

Ach zolang het alleen met verjaardagen is, leg ik het maar naast me neer. Ik vroeg me alleen af of ik daar nou zo afwijkend in was, maar dat valt dus mee ;)
pi_99590137
Oh Bodpa, wat fijn dat M weer wat eet en zich iets beter voelt. Hopelijk is de pijn weer snel weg.

En beterschap nog voor Maarten! Hopelijk voelt hij zich ook snel weer lekker.
pi_99590388
is een grabbelton anders niet een idee stiemie? ik weet niet of er nog andere kindjes komen, maar indien wel; dan zou je aan de dubbelgevers misschien een bijdrage voor de grabbelton kunnen vragen?
pi_99592248
Hallo :W
Wij komen ons hier melden :Y
Jaël is vandaag twee jaar geworden, we kunnen er niet meer onderuit ze is een peuter!
Mama van Jaël (17-07-2009)
Mama van Sarah (05-03-2011)
pi_99592353
Welkom Jaël! *O*
  zondag 17 juli 2011 @ 22:06:33 #273
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_99594376
Welkom Jaël! *O*

Maarten is weer (zo goed als) beter hoor, hij had nog ietsjes verhoging maar we zijn desondanks op verjaardag bij mijn oma geweest, die wordt woensdag 90! En hij heeft daar weer een stuk meer gegeten dan afgelopen dagen én was ook nog eens erg gezellig, dus ik ga d'r vanuit dat het ziekzijn weer over is.
18-11-2008 Maarten Alexander
pi_99594881
Jael! Gefeliciteerd! En welkom bij de peuters. *O*

Oh, fijn Marie dat hij weer helemaal beter is!

Wij gaan morgen kamperen. :')
Ik ben benieuwd hoe lang. :P
  zondag 17 juli 2011 @ 22:47:03 #275
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_99596529
Veel plezier Oeke, Ko en man :)
18-11-2008 Maarten Alexander
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo