abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_98920028
Link naar alle vorige delen in de reeks: Topicreeks: Gezond Slank
De Slankreeks

De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt: veel mensen die willen afvallen eten te weinig om te kunnen afvallen. Wie te weinig eet geeft z'n lichaam onvoldoende energie om vet af te breken, en daarnaast krijgt het lichaam signalen dat het heel verstandig is om elke overblijvende calorie ergens op te slaan. Op je buik, kont of heupen.
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), brood etc (volkoren), vlees (mager) en vet (van de juiste soort). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop:
• O Ontbijt
• T Tussendoortje
• L Lunch
• D Diner
• S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.
Linkjes Heel heel vroeger hadden we een hele lijst met linkjes, ik denk dat niemand hier meer kijkt, geef anders een gil, ben wel benieuwd; deze linkjes en vele andere (incl. alle oude dieetclublinkjes) zijn hier te vinden: Dieetclub Linksite. Weet je nog een leuke link die er niet tussen staat, geef hem even door in het topic!

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

PM-lijst PM-lijst is hier te vinden.
Bijwerken staat vrij!

Lurktooltje: Lurkers beware! http://www.fok.nl/gm/volgteltool.php
Stay with me, let's just breathe.
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
pi_98920085
Ik blijf hier inderdaad elke keer mijn gezeik posten ondanks dat ik me had voorgenomen het niet meer te doen.

Vanavond yoghurt met een banaan en wat amandelen..
pi_98920174
Siral ik maak me zorgen om je...

Ik hoop dat je snel professionele hulp gaat zoeken..
Alleen een lijstje van een diëtiste gaat jou volgens mij niet helpen...
"Wie niet gelooft in wonderen, is geen realist."
pi_98920177
Mijn lijstje voor vandaag overigens:

ontbijt: yoghurt, eetlepel muesli (eh, daarna was het op), pompoenpitten en lijnzaad, glas bessensap
lunch: twee bruine boterhammen, 1 met 30+ kaas en 1 met pindakaas, glas sinaasappelsap
tussendoor *) smoothie gemaakt van melk met banaan en blauwe bessen
avondeten: posteleinstamppot met pinda's en pangasiusfilet met citroen
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_98920195
en buikkramp :r en auw :r en mwuh :r (Ja gewoon de tijd van de maand en zo)

Dus het is weekend en alcohol verdoofd, wijn dan maar :9
"Wie niet gelooft in wonderen, is geen realist."
pi_98920198
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 19:00 schreef Siral het volgende:
Ik blijf hier inderdaad elke keer mijn gezeik posten ondanks dat ik me had voorgenomen het niet meer te doen.

Vanavond yoghurt met een banaan en wat amandelen..
en je doet niets met ons advies, eno p momenten dat je er zin in hebt denk je dat alles wel goed komt, en op momenten dat je er geenz in in hebt vraag je om ons advies..

Ik hoop werkelijk dat je huisarts/maatschappelijk werker/dieetist je door gaat sturen, want dat lijkt me voor jouw gezondheid het allerbeste.

@ Isa: door slotjes heenposten... o|O
  vrijdag 1 juli 2011 @ 19:03:41 #7
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_98920226
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 12:00 schreef loveli het volgende:
Nu maar hopen dat de volgende nummer 1539 opent :P
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_98920233
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 19:03 schreef Jagärtrut het volgende:

@ Isa: door slotjes heenposten... o|O
Ik zie dat niet en kan gewoon posten in topics die al op slot zijn -O-
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_98920246
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 19:02 schreef Isabeau het volgende:
Mijn lijstje voor vandaag overigens:

ontbijt: yoghurt, eetlepel muesli (eh, daarna was het op), pompoenpitten en lijnzaad, glas bessensap
lunch: twee bruine boterhammen, 1 met 30+ kaas en 1 met pindakaas, glas sinaasappelsap
tussendoor *) smoothie gemaakt van melk met banaan en blauwe bessen
avondeten: posteleinstamppot met pinda's en pangasiusfilet met citroen
en nog wat lekkers na je avondeten? Kan er nog wel bij!

Ik heb net na het werk een wijntje gedronken met een collega, en zit nu op mijn eigen balkonnetje met nog een wijtne te wachten tot de oven voorverwarmd is. Ovenfrietjes, een biefstuk en een salade, best okay avondeten, dacht ik!
  vrijdag 1 juli 2011 @ 19:04:41 #10
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_98920266
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 18:56 schreef _aurum_ het volgende:
weet je Siral, iedereen hier zit je tips te geven en energie in je te steken terwijl je selectief bent met wat je doet. En iedere keer geef je aan dat je tegen een stootje kan, dat het allemaal wel meevalt, maar als de info die je hier geeft dan valt je nog steeds systematisch af.

Dat geeft aan dat wat je nu doet niet werkt!

Wat mij betreft schuif je door naar R&P en ga je daar je verhaal neerleggen.

/my2cents
Eens.
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_98920270
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 19:04 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

Ik heb net na het werk een wijntje gedronken met een collega, en zit nu op mijn eigen balkonnetje met nog een wijtne te wachten tot de oven voorverwarmd is. Ovenfrietjes, een biefstuk en een salade, best okay avondeten, dacht ik!
klinkt lekker!!
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_98920297
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 19:04 schreef Jagärtrut het volgende:

Maar ik zit propvol :o

Ik heb nog wel grapefruit liggen voor later :D

En je avondeten incl wijntje klinkt heerlijk :Y
pi_98920301
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 19:04 schreef XcUZ_Me het volgende:

[..]

Eens.
als ik geirriteerd raak dan komen de typo's :X
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_98920321
en le cute:

pi_98920375
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 18:56 schreef _aurum_ het volgende:
weet je Siral, iedereen hier zit je tips te geven en energie in je te steken terwijl je selectief bent met wat je doet. En iedere keer geef je aan dat je tegen een stootje kan, dat het allemaal wel meevalt, maar als de info die je hier geeft dan valt je nog steeds systematisch af.

Dat geeft aan dat wat je nu doet niet werkt!

Wat mij betreft schuif je door naar R&P en ga je daar je verhaal neerleggen.

/my2cents
Eerlijk gezegd vind ik dit een rare reactie. We weten nu wel dat het blijkbaar niet altijd lukt om naar onze tips te handelen. Hell, er zijn genoeg mensen in dit topic zonder "eetstoornis" die ķķk slechte lijstjes eten terwijl mensen al meerdere keren duidelijk hebben gemaakt wat er beter zou kunnen. Het is dan je eigen keuze of je er nog tijd in steekt om erop te reageren of niet.
Dat je je zorgen maakt om Siral omdat het haar blijkbaar niet lukt om iets te doen waarvan ze weet dat het beter is, dat is één ding. Om haar te gaan verwijten dat ze onze tijd en energie verspilt vind ik echt nergens op slaan.

Sorry als het er wat fel uit komt maar ik luister al 20 jaar naar een deel van mijn familie die iemand met anorexia verwijten "dat ze niet gewoon gaat eten" omdat ze hun tot last is met haar ziekte.
Know that while you sleep
Everything has changed
pi_98920492
Het is niet mijn intentie om jullie te laten ruzieen om mij. Dus bij deze sorry. Ik zit hier alleen maar onrust te zaaien momenteel. Ik ben voorheen ook weggebleven uit dit topic maar toen ging het in vele mate slechter met mij, juist, omdat ik hier niet meer postte. Maar ik snap dat mijn posts op dit moment niet gepast zijn hier.
pi_98920623
Nummering gaat weer fout!

Siral: in principe is iedereen welkom, maar dat er zo gereageerd wordt bij jou is waarschijnlijk omdat je probleem meer dan bij anderen, gaat over je gedachten en je obsessieve gedrag. Meer geest dan lichaam eigenlijk. Van mij mag je blijven, maar probeer eens consequent te zijn (lees je eerdere posts eens terug bv)
  vrijdag 1 juli 2011 @ 19:12:37 #18
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_98920636
Ik denk dat het niet zozeer irritatie is Siral, als wel frustratie omdat we vanachter onze beeldschermpjes niets voor je kunnen doen, maar wel merken dat het niet beter met je gaat. Die machteloosheid is gewoon niet prettig. Ik denk dat velen van ons je het liefst aan je haren zouden meesleuren naar iemand die je professionele hulp kan bieden. Wij bedoelen het goed, maar jij hebt echt face-to-face begeleiding nodig. Onze woorden kunnen je daarbij ondersteunen, maar zijn niet dé oplossing.
pi_98920724
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 19:06 schreef Mini. het volgende:

[..]

Eerlijk gezegd vind ik dit een rare reactie. We weten nu wel dat het blijkbaar niet altijd lukt om naar onze tips te handelen. Hell, er zijn genoeg mensen in dit topic zonder "eetstoornis" die ķķk slechte lijstjes eten terwijl mensen al meerdere keren duidelijk hebben gemaakt wat er beter zou kunnen. Het is dan je eigen keuze of je er nog tijd in steekt om erop te reageren of niet.
Dat je je zorgen maakt om Siral omdat het haar blijkbaar niet lukt om iets te doen waarvan ze weet dat het beter is, dat is één ding. Om haar te gaan verwijten dat ze onze tijd en energie verspilt vind ik echt nergens op slaan.

Sorry als het er wat fel uit komt maar ik luister al 20 jaar naar een deel van mijn familie die iemand met anorexia verwijten "dat ze niet gewoon gaat eten" omdat ze hun tot last is met haar ziekte.
ik zeg niet dat ze gewoon moet gaan eten. Ik denk niet dat dat het enige probleem is. Dat eetlijstje gaat het ook echt niet oplossen voor haar.....

Wat er ook mis is, dat kan ze niet zelf oplossen. Daar zal ze externe hulp bij nodig hebben, van fysieke personen en niet die op het internet.

Dus ze komt hier brakke lijstjes posten, je geeft pointers, ze neemt de helft van die pointers mee en geeft aan dat ze in gevecht is met zichzelf om morgen hetzelfde programma af te werken.

Dan vraag ik me af hoe graag je je probleem wil oplossen. En kom dan niet hier drama doen, maar zoek hulp. _echte hulp_ !!

En misschien ben ik te direct, maar je shit los je op en je blijft niet draaien want je zakt alleen maar verder weg.

Met mooi weer spelen en alles goedpraten komt ze er imo niet.
pi_98920782
Ik weet niet zo goed wat ik daarop zeggen moet, Siral. Ik post hier nog niet zo lang, dus ik ben je nog laaaaang niet beu ;) maar ik kan me goed voorstellen dat je problematiek wat heavy is voor dit topic. Ik bedoel, mensen proberen hier op een gezonde manier af te vallen en jouw gewicht en eetgedrag baart veel mensen hier blijkbaar zorgen.

Ik heb ervaring met mensen proberen te helpen die eigenlijk niet geholpen willen worden en dat vreet energie. Daar word je oprecht heel erg moe van en ook verdrietig als je ziet dat er niets met je immens goed bedoelde advies wordt gedaan. En het frustreert 8-) (duidelijk)

Wat mij betreft blijf je vooral hier meeposten als het goed voor jou is, maar ik hoop wel dat je inziet dat je professionele hulp moet zoeken en snel ook. Dat betekent dus niet 'ergens volgende maand', maar zsm na het weekend (lees: op zijn laatst maandag).
pi_98920788
Ik heb al zoveel stappen ondernomen. Dus dat ik niet aan mezelf werk is ver van waar. HULP KRIJG IK!! Maandag ga ik het aankaarten bij maatschappelijk werk dat ik meer hulp wil.

Misschien moet ik mezelf maar deeltijd laten opnemen ofzo. Ik wil hier vanaf.
  vrijdag 1 juli 2011 @ 19:17:16 #22
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_98920858
Oh God, die jurkjes op Shopvip zijn echt leuk :'). En dat merk heeft hier een winkel, dus ik weet al wat ik morgenochtend ga doen *O*.
Niet meer actief op Fok!
pi_98920867
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 19:15 schreef Siral het volgende:
Ik heb al zoveel stappen ondernomen. Dus dat ik niet aan mezelf werk is ver van waar. HULP KRIJG IK!! Maandag ga ik het aankaarten bij maatschappelijk werk dat ik meer hulp wil.

Misschien moet ik mezelf maar deeltijd laten opnemen ofzo. Ik wil hier vanaf.
Je hebt met mensen gepraat, en een eetlijstje gekregen. Maar jouw problematiek lijkt het beste te passen bij hulp door een arts of psycholoog.

Opnemen gaat niet zo maar, daar gaat nog wel een tijdje over heen denk ik ook.
  vrijdag 1 juli 2011 @ 19:17:46 #24
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_98920882
Je hebt net zoveel stappen vooruit als achteruit genomen (meer eten --> meer sporten). Je bent immers nog steeds gewicht aan het verliezen. En (gedeeltelijke) opname, lijkt me niet eens zo'n slecht idee :). Maar ik weet niet hoe dat in zijn werk gaat.
pi_98920883
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 19:17 schreef Viking84 het volgende:
Oh God, die jurkjes op Shopvip zijn echt leuk :'). En dat merk heeft hier een winkel, dus ik weet al wat ik morgenochtend ga doen *O*.
Je portemonnaie aan iemand anders geven ter bescherming?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')