quote:
Een beetje laat, maar goed, gefeliciteerd!
Over het Decibel anthem: Ik denk dat je daarvoor je gewoon je verwachtingen aan moet passen. Bij een dergelijk feest (wat gewoon 1 van de grootste, bekendste feesten van het spectrum is) kun je nou eenmaal niet een enorm hard anthem verwachten. Ik denk dat ze een mooi sfeertje hiermee neer kunnen zetten en op zich was de track gewoon vermakelijk. Het doet wat het moet doen, dus prima!
Verder over WiSH: een verslagje.
Ik ben om half 2 met de bus vanuit Tilburg gegaan. Ik had eigenlijk gedacht dat het terrein dichterbij zou liggen, dus ik werd om 14.40 afgezet vlak bij het terrein om met een vlotte pas het terrein op te gaan, spullen in kluisje en dan meteen door naar San Miquel en Mind.Illusion. Deze heb ik welgeteld 2 minuten op het podium gezien, heel erg jammer, want had ze graag willen zien.
Daarna meteen de
Frequencerz. Deze wisten de sfeer met regelmaat er in te brengen met verschillende Fusion klappers. Onder andere For The Girls, Son Of Torture, Phaser, Get Hit en een aantal nieuwe Frequencerz tracks als de B-Front collab, Fly With Me en een nieuwe. Close Your Eyes geloof ik niet gehoord (helaas!). Overall een prima setje! Hier en daar de eerste bekenden al eventjes gesproken.
Vervolgens Sasha F. Hier kan ik kort over zijn: paste niet in mijn straatje. Ik had er gewoon nog geen zin om meteen dit soort muziek te horen, dus een rondje gaan lopen langs de stages en wat te eten genomen. Het eten smaakte aardig goed, maar vond ik wel aan de prijzige kant, maar goed. Daarna de laatste tracks van Tartaros & Zero Sanity gehoord, onder andere G-Force.
Daarna
Krusaders. Deze gaven een lesje publiek opwarmen met onder andere een edit van Supernatural, Lockdown (!), Africa. Dit afgewisseld met wat ander scantraxx werk en eigen tracks als Reinvented.
Na een half uurtje naar
The Geminizers gerend. Meetingfoto werd opeens vergezeld door anderen, maar goed. Ik miste wel een hoop mensen, want zo groot was de groep toen even niet, helaas maarja. The Geminizers stonden erg lekker te draaien, dus daar nog even gebleven.
Vervolgens
Adaro. Openen met Struggle For Existence (ja, G1LL blij). Verder een hoop A2R tracks gehoord en de twee nieuwe Gunz4Hire tracks. Adaro zelf stond lekker te springen en te doen, erg leuk! Ook bij Destination Nowhere gehoord, waar het treintje niet kon ontbreken. Aan het eind van zijn set tijdens Do You Want Heavy naar de muntverkoop gespurd, waar 7 mensen welgeteld 20 minuten nodig hadden om te pinnen, hoe ze dat voor elkaar kregen geen idee, maar lang duurde het zeker. Gelukkig hoorde ik achteraf dat ik Haunter Of The Dark niet gemist heb.
Daarna
Slim Shore. Opening gemist door het muntjes halen, maar toch een aantal grote verassingen gehoord eigenlijk, Disco Is The Music en Kick It To The Bone onder andere. Later ook nog het eigen werk gehoord van hem met Dominator remix, Chemical en wat nieuwe tracks die wel een beetje zijn sound hadden (wie weet nieuwe tracks?).
Daarna voor een vriend van me blijven hangen bij
D-Block & S-te-Fan. De tracklist was eigenlijk een beetje aan de populaire kant, maar dat gaf eigenlijk niet al te veel, want de sfeer kwam dat enorm ten goede! Naast het eigen werk ook Wake Up, Make It Loud remix en ander scantraxxwerk gehoord. Aan het einde ietwat harder werk, eindigend met Madhouse. Ook wat nieuwe DBSTF tracks gehoord, die toch aardig klonken! Ook props voor het teasen met vocals, misschien niet de meest leuke (We Are Your Friends, The B-Side etc), maar het gaf wel een leuk effect (en de platen werden erna niet gedraaid).
Tijdens
Psyko Punkz zijn we heel even blijven hangen, maar na een nummer of 4 besloten door te lopen. Aangezien ik totaal niets met Radical Redemption heb maar wat gaan eten en naar
Hardwell gaan kijken. Wat me opviel is dat het laag van de House-stage echt bizar hard stond. Echt enorm blij dat ik mijn oordoppen inhad. Onder andere het orgineel van Show Me Love gehoord en Encoded. om 10 voor 10 gauw weer weggegaan, want om 10 uur moest ik bij
Zany staan.
Bij Zany vooraan meteen Dawasiknie en G1LL gevonden en losgegaan. Zany bleek vorige week getrouwd en werd daarvoor gefeliciteerd, incluis een spandoek met Just Married. Opening was met de Lighter-tool, gevolgd door het Decibel anthem; een pakkend zomers deuntje met een aardige kick en een aardige kick. Doet gewoon wat het moet doen! Zany had grootse moeite met zijn laptop leek wel, want de eerste paar overgangen leken met grote moeite te gaan. Toen er een nieuwe Jack Of Sound gedraaid werd (van hem zelf gehoord) viel het nummer ineens stil. Hierna heeft Zany een nieuwe opgestart en eigenlijk een intro-outro setje laten horen met onder andere Oldskool, Son Of Torture, Symfonic Feedback (Titan Remix) de nieuwe Frequencerz plaat, nog een x de Jack Of Sound track, Pwoap (Live Mix) (held!), Wilde Gullie Bass/1,2 Stampuhh mash en eidigend met Zany & Duro - Back Again. Zonde dat zijn PC bleef haken, maar geniale set! (CD's voortaan?)
De
Donkey Rollers staan altijd garant voor een goede set. Zo ook nu weer. Zany had enorm veel zin om te MC-en en heeft weer lekker vreemd staan doen daar, heerlijk! Als tweede track Voice Of Conscience draaien, mijn dagje weer goed! Verder eigenlijk weinig verassingen gehoord, al viel er wel 1 nieuwe track te horen. Zany & DV8 hadden het over Voodoo of iets dergelijks, dus wie weet. Track zelf had zo'n lage bass als bijvoorbeeld The Rising. Verder gewoon heerlijk vermaakt met een mooie lichtshow.
Hierna
B-Front & Ran-D. Tijdje met Adaro staan praten daar en onder andere Inner Creativitiy edit, Indoctrination, Pounding Senses (Zany & NC edit), Put It On, Everything Changes en Magic gehoord. Ook een nieuwe Gunz 4 Hire, genaamd The Cycle. Erg vermakelijke set om de hardstyle mee af te sluiten!
Eindigend met
Charly Lownoise & Mental Theo. In het begin met een beetje rare opbouw; 2 oudere platen overgaand in een nieuwe hardcore track, om daarna weer terug te vallen in de early hardcore. Dit bleek niet echt te werken en hiermee werd dus ook opgehouden. Daarna gewoon genoten van alle oude klappers waar je op zat te wachten en de sfeer was erg gezellig! Als laatste platen nog een aantal bekende hits gedraaid (Come As One en anderen), dus eigenlijk wat je verwacht van een afsluiter. In orde!
De eindshow was erg mooi met aardig wat vuurwerk en een prima lichtshow.
+ en -
+ Stage design: alle stages zagen er verzorgd uit en het floorplan was duidelijk opgezet.
+ Geluid: erg hard en zuiver, benieuwd naar hoe ze die contracten geregeld hebben!
+ Ruimte-effectief: De Insomnia stage stond ongeveer tegen de Hardstyle aan, maar toch hoorde je de Hardstyle stage amper: heel erg goed gedaan!
+ Sets: allemaal eigenlijk wel in orde, met extra pluimen voor Adaro, Zany en Krusaders.
+ Trackkeuze: af en toe wel wat dubbel, maar goed. Wat mij vooral opviel is dat er steeds vaker ietwat meer ruimte is voor oudere tracks, hulde daarvoor! Houden zo!
+ Gezelligheid: Geen opstootjes gezien en overall gewoon gezellig publiek. Bij de hardstyle met regelmaat een goede sfeer, al duurde het even voordat het echt opgestart was zeg maar. Bij de Insomnia erg gezellig en intiem
+ Gratis toiletten. Geen gedoe met betalen, prima!
- WC's: WC bij House was een stuk verzorgder en daar kon je ook je handen wassen (wat ik altijd wel fijn vind na het pissen). Bij de Hardstyle was dit om half 1 één grote blubberbende met volle WC's, best wel vies. Daar ook geen punt om je handen te wassen helaas.
- Zany's laptop wou niet. (Voortaan CD's? Je kan zo enorm goed draaien met die dingen!)
- Prijs van het eten vond ik toch net een half muntje te hoog
- Ietwat weinig pinapparaten bij het muntjes halen. Ik had gelukkig ook contant mee, maar dat was ook op.
Overall een dikke voldoende! Strak georganiseerd, leuk publiek, goed geluid, leuke gevarieerde sets gehoord en lekker weer. Goed bezig dus!