heb er ooit ook een gehad (vond het wel schattig, een heel jong jochie net klaar met zn MBO) die nam zijn vader mee naar het gesprek omdat hij het eng vond en nog nooit had gesolliciteerd. die vader een beetje popie jopie doen en vertellen dat zn zoon wel 2200 moest verdienen anders ging hij het niet doen. ik heb die gast als advies gegeven dat hij zijn zoon in vervolg alleen laat gaan.quote:Op zondag 10 juli 2011 00:13 schreef Hardrebel het volgende:
[..]
Dat is wel heel bizar nog raarder om als autist naar je moeder te bellen.
Voor wat voor functie krijg jij die gekke sollicitanten?quote:Op zondag 10 juli 2011 11:55 schreef BarraCupraCuda het volgende:
[..]
heb er ooit ook een gehad (vond het wel schattig, een heel jong jochie net klaar met zn MBO) die nam zijn vader mee naar het gesprek omdat hij het eng vond en nog nooit had gesolliciteerd. die vader een beetje popie jopie doen en vertellen dat zn zoon wel 2200 moest verdienen anders ging hij het niet doen. ik heb die gast als advies gegeven dat hij zijn zoon in vervolg alleen laat gaan.
IT-ersquote:Op zondag 10 juli 2011 12:40 schreef Dromer het volgende:
[..]
Voor wat voor functie krijg jij die gekke sollicitanten?
Ik heb ook genoeg verse MBO'ers voor m'n kiezen gekregen, maar gekker dan eentje die in z'n motorbroek kwam solliciteren heb ik niet mee mogen maken.
ik ben nooit bij gesprekken met sollicitanten geweest, maar wel gesprekken met stagiaires. En aangezien mijn beroep een vak apart is, zitten daar ook regelmatig rare mensen tussenquote:Op zondag 10 juli 2011 12:51 schreef BarraCupraCuda het volgende:
[..]
IT-ers
99% is normaal hoor. maar spreek er denk ik tussen de 2 en de 6 per week dus dan heb je altijd wel rare
Dan zou je eigenlijk gewoon een rekening moeten sturen voor je tijd die ze verspild hebbenquote:Op dinsdag 5 juli 2011 11:19 schreef inXs het volgende:
Ik heb ooit een gesprek gehad dat vrij kort duurde. Was overigens afgelopen jaar toen ik nog op zoek was naar een nieuwe baan binnen mijn eigen vak... Ik kwam daar aan op kantoor, ging zitten met 2 man tegenover me.
Het eerste wat ze zeiden was: "welkom, we hebben wel slecht nieuws, een aantal opdrachten waarvan we verwacht hadden dat we ze binnen hadden, gaan helaas niet door. Ofwel we hebben geen plek voor een nieuwe werknemer, maar we dachten, we willen toch even met je praten, ondanks dat we niets voor je kunnen betekenen......"
En bedankt dus.
wheheheh mafkees!quote:Op zondag 10 juli 2011 14:54 schreef Fabeldiertje het volgende:
[..]
ik ben nooit bij gesprekken met sollicitanten geweest, maar wel gesprekken met stagiaires. En aangezien mijn beroep een vak apart is, zitten daar ook regelmatig rare mensen tussen
De laatste was een stagiair die de meest sterke verhalen vertelde tijdens het oriënterende gesprek, toen ik hem besloot aan te gaan moedigen door zelf sterke verhalen te vertellen werden ze ook steeds erger.
Eindigde met hoe hij in zijn vrije tijd door een stichting regelmatig naar spanje werd gezonden om daar in de bossen opgehangen windhonden los te snijden en hoe emotioneel zwaar dat was, maar zo was hij. :p
Even bronnen checken (het is een klein wereldje) wees uit dat de opleiding een fake stichting heeft opgericht (zogenaamd voor spaanse windhonden in nood) zodat leerlingen leren hoe te vergaderen en notuleren
lekkere chicks komen overal aan de bak, als ik al kijk wat hier aan lekker vleesch rondloopt zeg.quote:Op zondag 10 juli 2011 21:45 schreef aloe_vera het volgende:
Onlangs een gesprek gehad met een werkgever die zichzelf echt TE GRAAG hoorde praten. Leuk hoor, weinig vragen, maar ze moeten toch ook willen weten wie ik ben? Ik heb anderhalf uur met die man gepraat en we zijn nieteens mijn cv doorgelopen of het over mijn motivatie gehad. Wel weet ik waar hij op vakantie gaat, hoe zijn kinderen heten, zijn filosofie over het opleiden van nieuwe werknemers, het bewuste kleurgebruik in het bedrijf en nog veel meer.
Ik kreeg de dag erna bericht dat hij me heel graag wilde hebben, want we hadden zo'n goed gesprek gehad.![]()
Maar ik kreeg dezelfde dag uitsluitsel van de baan waar ik echt wilde werken, maar waar ze eerst moesten kijken of ze me snel aan konden nemen of pas over een paar maanden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |