abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Vis een optie? vrijdag 1 juli 2011 @ 11:58:25 #1
70532 loveli
N
pi_98902724
Link naar alle vorige delen in de reeks: Topicreeks: Gezond Slank
De Slankreeks

De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt: veel mensen die willen afvallen eten te weinig om te kunnen afvallen. Wie te weinig eet geeft z'n lichaam onvoldoende energie om vet af te breken, en daarnaast krijgt het lichaam signalen dat het heel verstandig is om elke overblijvende calorie ergens op te slaan. Op je buik, kont of heupen.
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), brood etc (volkoren), vlees (mager) en vet (van de juiste soort). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop:
• O Ontbijt
• T Tussendoortje
• L Lunch
• D Diner
• S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.
Linkjes Heel heel vroeger hadden we een hele lijst met linkjes, ik denk dat niemand hier meer kijkt, geef anders een gil, ben wel benieuwd; deze linkjes en vele andere (incl. alle oude dieetclublinkjes) zijn hier te vinden: Dieetclub Linksite. Weet je nog een leuke link die er niet tussen staat, geef hem even door in het topic!

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

PM-lijst PM-lijst is hier te vinden.
Bijwerken staat vrij!

Lurktooltje: Lurkers beware! http://www.fok.nl/gm/volgteltool.php
crap in = crap out
  Vis een optie? vrijdag 1 juli 2011 @ 11:58:42 #2
70532 loveli
N
pi_98902733
Game on!
crap in = crap out
pi_98902767
:W
pi_98902774
Het is juist makkelijker strijken met nog wat natte kleding, weet niet of het goed is of niet maar ik doe het gewoon.
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
  Vis een optie? vrijdag 1 juli 2011 @ 12:00:03 #5
70532 loveli
N
pi_98902786
Nu maar hopen dat de volgende nummer 1539 opent :P
crap in = crap out
  vrijdag 1 juli 2011 @ 12:00:12 #6
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_98902791
Mini, lekker hoor! *O* Laatste loodjes!
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
pi_98902813
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 12:00 schreef loveli het volgende:
Nu maar hopen dat de volgende nummer 1539 opent :P
Spam het topic dan even vol! :P
Like anything else in life, anal fisting can be made high class by going at it with your pinkie out.
pi_98902837
Had Xixi de Banho verwacht als TT! :')
  vrijdag 1 juli 2011 @ 12:05:27 #9
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_98903017
Huuuu, wat een stom lettertype!

Weer thuis :). Even eten en wat mensen van hier betalen :P en een lijstje maken van dingen die ik in de stad wil/moet doen.
Niet meer actief op Fok!
pi_98903210
Ik heb nooit haren in het doucheputje....

Ha, bijna lunchtijd! Productieve morgen gehad, gelukkig!
pi_98903287
Oh, m'n ogen doen echt pijn! :') _O-
Stay with me, let's just breathe.
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
  vrijdag 1 juli 2011 @ 12:14:39 #12
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_98903380
:o salaris binnen. Is 1 euro meer dan ik op school verdiende :') (maar toen werkte ik 28 uur, nu 36)
Niet meer actief op Fok!
  Vis een optie? vrijdag 1 juli 2011 @ 12:15:22 #13
70532 loveli
N
pi_98903404
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 12:14 schreef Viking84 het volgende:
:o salaris binnen. Is 1 euro meer dan ik op school verdiende :') (maar toen werkte ik 28 uur, nu 36)
Minder tijd om het uit te geven.
crap in = crap out
pi_98903449
Damn nu zit ik ook met comic sans. En zo te zien hebben ze er ook nog eens cleartype overheen gegooid. Ik ben weg voor vandaag!
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
pi_98903490
In text-only heb je geen comic-sans!
Edit: En mobiel ook.
pi_98903537
Jeej, mijn viewpad is goedgekeurd :) nou nog de codes voor de smileys leren :P
Be ready when opportunity comes...Luck is the time when preparation and opportunity meet
pi_98903602
Thank God it's Friday!!

Ik heb altijd haren in het doucheputje, ik verlies echt bossen bij iedere wasbeurt.

Lijstje:

O - 2 vk crackers met pindakaas, gekookt eitje, halve banaan
T - appel
L - tosti van 1 vk bth met half 20+ kaas en half Old Amsterdam met tomaat en ketchup :9 1 vk bth met hummus, 1 met vlees. Tomaat en komkommer
T - 150 ml yoghurt, handje noten
D - bloemkool, gegrilde tomaten, aardappeltjes en een groentenburger
S - uur wandelen
T - koffie verkeerd met 1 tl suiker, yoghurt
Come here boy, set your mind at rest and let your dreams run free
pi_98903612
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 12:17 schreef V1z0R het volgende:
In text-only heb je geen comic-sans!
Edit: En mobiel ook.
Het is gewoon good old oranjegeel hier, zonder CSMS
  vrijdag 1 juli 2011 @ 12:23:02 #19
231895 MariaEtcetera
President Vanellope
pi_98903667
Ik ben ook een haarbal, dus losse haren aplenty! Vond mn mams leuk met haar blankhouten vloer :7

Ik heb geen mobiel interwebz!
"Dijenkletserextravaganza!" - V1z
  vrijdag 1 juli 2011 @ 12:23:42 #20
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_98903688
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 12:15 schreef loveli het volgende:

[..]

Minder tijd om het uit te geven.
Nouhououououou :'). Dat valt nog tegen. Ik ga straks weer naar de stad nml :P. Kijken voor nw hardloopschoenen en kopen als ik m'n oude voor een leuk prijsje kan inwisselen.

Ik vind t wel wennen om wekelijks geld te krijgen ipv maandelijks. Moet wel even een raming maken ;).
Niet meer actief op Fok!
pi_98903711
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 12:16 schreef Chicolate het volgende:
Damn nu zit ik ook met comic sans. En zo te zien hebben ze er ook nog eens cleartype overheen gegooid. Ik ben weg voor vandaag!
Ach, zo'n ramp is het toch ook weer niet? Ik vind het wel grappig voor een dagje :P
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
pi_98903731
Als het ook maar echt voor een dagje is! ;)
pi_98903785
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 12:25 schreef Perruche het volgende:
Als het ook maar echt voor een dagje is! ;)
Rond middernacht heb je weer het standaard lettertype! :Y
pi_98903903
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 12:14 schreef Viking84 het volgende:
Wel tof om weer geld binnen te krijgen! :)

Ik heb echt nog géén idee wat ik vandaag ga eten. Dit keer wel ontbeten: meergranenbrood met pindakaas.
Zo ook maar eens lunchen, en koffie. O+
Know that while you sleep
Everything has changed
pi_98903969
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 12:23 schreef Viking84 het volgende:

[..]

Nouhououououou :'). Dat valt nog tegen. Ik ga straks weer naar de stad nml :P. Kijken voor nw hardloopschoenen en kopen als ik m'n oude voor een leuk prijsje kan inwisselen.

Niet naar die eikels van de hardloopwinkel in de Schoolstraat gaan hè!
Run2Day op de Fluwelen Burgwal is aardig en goed, en de Runners World in de Weimarstraat (niet echt meer de stad weliswaar) is ook oké.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')