want jij woont hier en loopt hier elke dag over straat, kent veel mensen hier en zo? Zoja, en je hebt inderdaad dat idee, dan ben jij gewoon een ontzettende grote broekepoepert en heb je waarschijnlijk zelfs in Wassenaar je moeder nog nodig om je hand vast te houden bij het oversteken. Zoniet, dan ben je gewoon een kuttrolletje, en eerlijk gezegd denk ik dat dat laatste op jou van toepassing is.quote:Op zondag 3 juli 2011 12:34 schreef EvilEyes het volgende:
[..]
Overvecht is en was een tokkie omgeving waar je je beurs aan een ketting moet doen en een pistool nodig hebt om de mocro's van je af te slaan wanneer ze je zusje verkrachten
Nou nou, het mag wel wat vriendelijker. Ik meen dat Kingstown gelijk heeft dat strenger straffen niet helpt. Dit kan ook wetenschappelijk onderbouwd worden. Dat de roep om strenger straffen in de samenleving groot is wil niet zeggen dat het ook beter is. Hier zijn al meerdere topics over geweest.quote:Op zondag 3 juli 2011 08:47 schreef huhggh het volgende:
[..]
Aah, daar heb je de dorpsidioot weer die het graag opneemt voor de zielige figuren die andere mensen terroriseren in die wijken.
Ik dacht al, waar blijft het gespuis deze ochtend....
Heb je wat cijfers? Aangiften per 1000 inwoners? Straatroven, inbraken, etc?quote:Op zondag 3 juli 2011 12:34 schreef EvilEyes het volgende:
[..]
Overvecht is en was een tokkie omgeving waar je je beurs aan een ketting moet doen en een pistool nodig hebt om de mocro's van je af te slaan wanneer ze je zusje verkrachten
Dat valt ook reuze mee, die idioot heeft geen idee waar ie over praat.quote:Op zondag 3 juli 2011 12:42 schreef PhirePhoenix4 het volgende:
[..]
Heb je wat cijfers? Aangiften per 1000 inwoners? Straatroven, inbraken, etc?
Denk dat het wel meevalt namelijk
Kan. Staat iemand snel weer buiten, tenzij je fatsoenlijke aanwijzingen cq bewijs hebt. Heb je dat niet dan heeft het geen zin.quote:
Als er bewijs is dat die persoon strafbare feiten heeft gepleegd dan zou dit kunnen ja. Als je echter naar jouw eigen wens jan en alleman oppakt en probeert te berechten zonder over afdoende bewijs te beschikken... Dan gaat het lang duren ja. Kost nu eenmaal tijd.quote:- Snel veroordelen (binnen enkele maanden)
Zo lang de gepleegde strafbare feiten een lange straf rechtvaardigen en er voldoende bewijs is om tot een dergelijke veroordeling te komen, prima.quote:- Lang opsluiten
Ouders zijn per definitie financieel verantwoordelijk voor hun minderjarige kinderen. Financiele schade die direct voortvloeit uit onrechtmatig handelen van een ander is gewoon vorderbaar volgens mij. Niets nieuws dus.quote:- Naast een lange detentie ook de financiele schade verhalen op daders en als die minderjarig zijn ook de ouders.
Bewijs, bewijs en nog eens bewijs.quote:Dan is het snel afgelopen, aangezien dit nu niet gedaan wordt behalve dat slappe pappen-en-nathouden.
En we kunnen inmiddels jaarlijks zien waar dat slappe pappen-en-nathouden toe leidt, alleen maar meer van dit soort tirannie.
En jij vindt een werkstrafje goed genoeg werken op dit moment?quote:Op zondag 3 juli 2011 12:49 schreef PhirePhoenix4 het volgende:
[..]
Kan. Staat iemand snel weer buiten, tenzij je fatsoenlijke aanwijzingen cq bewijs hebt. Heb je dat niet dan heeft het geen zin.
[..]
Als er bewijs is dat die persoon strafbare feiten heeft gepleegd dan zou dit kunnen ja. Als je echter naar jouw eigen wens jan en alleman oppakt en probeert te berechten zonder over afdoende bewijs te beschikken... Dan gaat het lang duren ja. Kost nu eenmaal tijd.
[..]
Zo lang de gepleegde strafbare feiten een lange straf rechtvaardigen en er voldoende bewijs is om tot een dergelijke veroordeling te komen, prima.
[..]
Ouders zijn per definitie financieel verantwoordelijk voor hun minderjarige kinderen. Financiele schade die direct voortvloeit uit onrechtmatig handelen van een ander is gewoon vorderbaar volgens mij. Niets nieuws dus.
[..]
Bewijs, bewijs en nog eens bewijs.
Ten eerste heeft hij geen gelijk, maar jij bent het met hem eens.quote:Op zondag 3 juli 2011 12:41 schreef niels0 het volgende:
[..]
Nou nou, het mag wel wat vriendelijker. Ik meen dat Kingstown gelijk heeft dat strenger straffen niet helpt. Dit kan ook wetenschappelijk onderbouwd worden. Dat de roep om strenger straffen in de samenleving groot is wil niet zeggen dat het ook beter is. Hier zijn al meerdere topics over geweest.
Persoonlijk ben ik meer voor werkstraffen. Laat ze de wijk maar schoonmaken, of het park opruimen. Dan geef je ze ook een beetje struktuur in hun leven. En ze mogen er van mij ook best voor betaald krijgen maar schade moet natuurlijk wel verhaalt worden.
Ga maar in op wat ik zei, lijkt me handigerquote:Op zondag 3 juli 2011 13:32 schreef huhggh het volgende:
[..]
En jij vindt een werkstrafje goed genoeg werken op dit moment?
En dan hebben we het nog niet eens over die idiote rechters met hun soms wereldvreemde vonnisen.
Dat deed ik zojuist. Je praat er alleen omzichtig omheen.quote:Op zondag 3 juli 2011 13:37 schreef PhirePhoenix4 het volgende:
[..]
Ga maar in op wat ik zei, lijkt me handiger
hoeveel mensen doen nog aangifte?quote:Op zondag 3 juli 2011 12:42 schreef PhirePhoenix4 het volgende:
[..]
Heb je wat cijfers? Aangiften per 1000 inwoners? Straatroven, inbraken, etc?
Denk dat het wel meevalt namelijk
Doe eens een LJN-nummer van zo'n wereldvreemd vonnis?quote:Op zondag 3 juli 2011 13:32 schreef huhggh het volgende:
[..]
En jij vindt een werkstrafje goed genoeg werken op dit moment?
En dan hebben we het nog niet eens over die idiote rechters met hun soms wereldvreemde vonnisen.
Vrijheid van meningsuiting he ? Of geldt dat alleen voor het beledigen van moslims ?quote:Op zondag 3 juli 2011 13:49 schreef dalnovich het volgende:
[..]
en hoeveel zaken als belediging, schelden, bedreigen worden mee genomen?
De slechtheid zit niet in de stenen maar in de mensen (blanken zowel als anderen).quote:Op zondag 3 juli 2011 13:59 schreef Specularium het volgende:
Overvecht was een jaar of 15 geleden wel minder verkut dan nu qua 'sociaal economische problematiek' hangmarokkanen met een neiging naar geweld.
Het is een hele mooie buurt, zitten veel scholen, zwembad, ziekenhuis en winkelcentra aan alle randen.
Zoveel voorzieningen zie je in weinig andere buurten.
Al die leefbaarheidspogingen zijn weggegooid geld geweest omdat het allemaal mooi maken was.
Alsof men dacht dat een speeltuin neerzetten 10 straatroven minder per jaar zou opleveren.
Ik schreef dat ik meen dat Kingstown gelijk heeft, ik ben het dus met hem eens. dat is niet wat anders maar precies hetzelfde.quote:Op zondag 3 juli 2011 13:35 schreef huhggh het volgende:
[..]
Ten eerste heeft hij geen gelijk, maar jij bent het met hem eens.
Dat is wat anders.
Ten tweede hebben we nu al een (te) lange geschiedenis van werkstraffen en deze problemen blijven nog steeds bestaan, ondanks die taakstraffen.
Nee wacht, ze worden zelfs erger.
Dus daar sta je dan met je werkstraf.
Kortom, werkstraffen werken vaak niet.
Als je zaken vernield en mensen structureel het leven zuur maakt hoort daar detentie, geen softe taakstraf, tegenover te staan.
Dat zeg ik, op wat verbouwingen na is het nog hetzelfde qua bijna alles.quote:Op zondag 3 juli 2011 14:26 schreef LXIV het volgende:
[..]
De slechtheid zit niet in de stenen maar in de mensen (blanken zowel als anderen).
Probleem is dat het niet zo zwart/wit cq. gescheiden is als je nu voorstelt.quote:Op zondag 3 juli 2011 14:28 schreef LXIV het volgende:
Het beste wat ze nog kunnen doen is de belastingen verlagen en de overheidsbemoeienis terugtrekken. Sommige wijken worden dan heel mooi (dankzij de bewoners) andere wijken vervallen en verpauperen compleet (door de bewoners). Maar iedereen krijgt zo wel automatisch wat hij verdient.
Als je strenger (= langer) straft, dan is de delinquent langer van de straat en kan hij dus minder rottigheid uithalen, daar kan ook linkse logica geen speld tussen krijgen (hoewel ?)quote:Op zondag 3 juli 2011 14:44 schreef niels0 het volgende:
Onderzoeken te over die uitwijzen dat strenger straffen contraproductief werkt. Legio voorbeelden... Maargoed, je zult het waarschijnlijk 'linkse' onderzoeken noemen.
De roep om strenger te straffen is alleen maar het resultaat van een onderbuikgevoel.
Dus als een ander kritiek heeft vindt jij dat maar een onderbuikgevoel (wat dat ook moge zijn). (Hallo de jaren '90 willen hun uitgekauwde termen terug)quote:Op zondag 3 juli 2011 14:44 schreef niels0 het volgende:
[..]
Ik schreef dat ik meen dat Kingstown gelijk heeft, ik ben het dus met hem eens. dat is niet wat anders maar precies hetzelfde.
Onderzoeken te over die uitwijzen dat strenger straffen contraproductief werkt. Legio voorbeelden... Maargoed, je zult het waarschijnlijk 'linkse' onderzoeken noemen.
De roep om strenger te straffen is alleen maar het resultaat van een onderbuikgevoel.
Ja tuurlijk wel.quote:Op zondag 3 juli 2011 14:51 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Als je strenger (= langer) straft, dan is de delinquent langer van de straat en kan hij dus minder rottigheid uithalen, daar kan ook linkse logica geen speld tussen krijgen (hoewel ?)
Een crimineel die opgesloten zit kan in de samenleving ook geen slachtoffers maken.quote:Op zondag 3 juli 2011 14:51 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Als je strenger (= langer) straft, dan is de delinquent langer van de straat en kan hij dus minder rottigheid uithalen, daar kan ook linkse logica geen speld tussen krijgen (hoewel ?)
Je kunt ook straffen door heropvoeding in kampementen (Lubbers) en deze lieden werkstraffen geven en/of enkelbanden omdoen, meldingsplicht etc.
quote:Op zondag 3 juli 2011 14:56 schreef huhggh het volgende:
Maar goed, we hebben in dit land nooit echt strenge straffen gehad, maar wel al die onzinnige kinderstrafjes werkstraffen.
quote:J. Nathan, een 27 jaar oude man werd in 1860 wegens moord opgehangen in Limburg
P. Pijnacker, een 37 jaar oude man werd in 1860 wegens doodslag opgehangen in Zuid-Holland
Y. Graaf, een 46 jaar oude man werd in 1859 wegens moord opgehangen in Friesland
P. Geurts, een 23 jaar oude man werd in 1857 wegens moord opgehangen in Limburg
A. Klerk, een 47 jaar oude man werd in 1856 opgehangen in Noord-Brabant
C. Jong, een 57 jaar oude man werd in 1856 wegens diefstal opgehangen in Noord-Brabant
A. Blom, een 31 jaar oude man werd in 1856 wegens doodslag opgehangen in Zuid-Holland
H. Beekman, een 50 jaar oude men werd in 1855 wegens brandstichting opgehangen in Gelderland
J. Kemper, een 22 jaar oude man werd in 1854 wegens doodslag opgehangenNoord-Holland
J. Loeil, een 58 jaar oude man werd in 1849 wegens doodslag opgehangen in Zeeland
Zaken erbij halen uit de 19e eeuw.quote:
Dit is dus precies de reden dat ik in Nederland nooit juryrechtspraak wil zien.quote:Op zondag 3 juli 2011 14:56 schreef huhggh het volgende:
Blijf vooral bezig met je papieren realiteit, dan hou ik het bij de echte realiteit.
Maar je snapt zelf ook dat als iemand heel lang "van de straat is" en tussen allerlei ander tuig zit, die vaak nog asocialer is wanneer hij eenmaal terug op straat is?quote:Op zondag 3 juli 2011 14:51 schreef Oud_student het volgende:
[..]
Je kunt ook straffen door heropvoeding in kampementen (Lubbers) en deze lieden werkstraffen geven en/of enkelbanden omdoen, meldingsplicht etc.
Onzin, recidive na taakstraf is lager omdat taakstraf wordt opgelegd voor lichtere delicten. Bij taakstraf worden net zo goed verkeerde contacten opgedaan.quote:Op zondag 3 juli 2011 15:00 schreef niels0 het volgende:
Recidive na taakstraffen is de helft lager dan na detentie omdat clienten in de gevangenis vaak verkeerde contacten op doen.
Voorts lopen de strafmaten in NL in de pas met de rest van Europa dus dat wij te soft zouden zijn gaat niet op.
Ja, weet ik veel dat nooit alleen op de laatste tien jaar slaat.quote:Op zondag 3 juli 2011 15:02 schreef huhggh het volgende:
[..]
Zaken erbij halen uit de 19e eeuw.![]()
Ook echt relevant voor vandaag de dag.
Maar goed de linksen hier raken langzaamaan door hun hete lucht argumenten heen.
Ten eerste is alleen Europa mij te beperkt.quote:Op zondag 3 juli 2011 15:00 schreef niels0 het volgende:
Recidive na taakstraffen is de helft lager dan na detentie omdat clienten in de gevangenis vaak verkeerde contacten op doen.
Voorts lopen de strafmaten in NL in de pas met de rest van Europa dus dat wij te soft zouden zijn gaat niet op.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |