abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 3 juli 2011 @ 12:38:28 #151
117098 Hathor
Effe niet
pi_98977362
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2011 12:34 schreef EvilEyes het volgende:

[..]

Overvecht is en was een tokkie omgeving waar je je beurs aan een ketting moet doen en een pistool nodig hebt om de mocro's van je af te slaan wanneer ze je zusje verkrachten
want jij woont hier en loopt hier elke dag over straat, kent veel mensen hier en zo? Zoja, en je hebt inderdaad dat idee, dan ben jij gewoon een ontzettende grote broekepoepert en heb je waarschijnlijk zelfs in Wassenaar je moeder nog nodig om je hand vast te houden bij het oversteken. Zoniet, dan ben je gewoon een kuttrolletje, en eerlijk gezegd denk ik dat dat laatste op jou van toepassing is.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_98977454
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2011 08:47 schreef huhggh het volgende:

[..]

Aah, daar heb je de dorpsidioot weer die het graag opneemt voor de zielige figuren die andere mensen terroriseren in die wijken.
Ik dacht al, waar blijft het gespuis deze ochtend....
Nou nou, het mag wel wat vriendelijker. Ik meen dat Kingstown gelijk heeft dat strenger straffen niet helpt. Dit kan ook wetenschappelijk onderbouwd worden. Dat de roep om strenger straffen in de samenleving groot is wil niet zeggen dat het ook beter is. Hier zijn al meerdere topics over geweest.

Persoonlijk ben ik meer voor werkstraffen. Laat ze de wijk maar schoonmaken, of het park opruimen. Dan geef je ze ook een beetje struktuur in hun leven. En ze mogen er van mij ook best voor betaald krijgen maar schade moet natuurlijk wel verhaalt worden.

[ Bericht 0% gewijzigd door niels0 op 03-07-2011 12:47:48 ]
pi_98977475
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2011 12:34 schreef EvilEyes het volgende:

[..]

Overvecht is en was een tokkie omgeving waar je je beurs aan een ketting moet doen en een pistool nodig hebt om de mocro's van je af te slaan wanneer ze je zusje verkrachten
Heb je wat cijfers? Aangiften per 1000 inwoners? Straatroven, inbraken, etc?

Denk dat het wel meevalt namelijk :)
  zondag 3 juli 2011 @ 12:43:04 #154
117098 Hathor
Effe niet
pi_98977501
quote:
1s.gif Op zondag 3 juli 2011 12:42 schreef PhirePhoenix4 het volgende:

[..]

Dat valt ook reuze mee, die idioot heeft geen idee waar ie over praat.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_98977692
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2011 08:31 schreef huhggh het volgende:

- Direct oppakken
Kan. Staat iemand snel weer buiten, tenzij je fatsoenlijke aanwijzingen cq bewijs hebt. Heb je dat niet dan heeft het geen zin.

quote:
- Snel veroordelen (binnen enkele maanden)
Als er bewijs is dat die persoon strafbare feiten heeft gepleegd dan zou dit kunnen ja. Als je echter naar jouw eigen wens jan en alleman oppakt en probeert te berechten zonder over afdoende bewijs te beschikken... Dan gaat het lang duren ja. Kost nu eenmaal tijd.

quote:
- Lang opsluiten
Zo lang de gepleegde strafbare feiten een lange straf rechtvaardigen en er voldoende bewijs is om tot een dergelijke veroordeling te komen, prima.

quote:
- Naast een lange detentie ook de financiele schade verhalen op daders en als die minderjarig zijn ook de ouders.
Ouders zijn per definitie financieel verantwoordelijk voor hun minderjarige kinderen. Financiele schade die direct voortvloeit uit onrechtmatig handelen van een ander is gewoon vorderbaar volgens mij. Niets nieuws dus.

quote:
Dan is het snel afgelopen, aangezien dit nu niet gedaan wordt behalve dat slappe pappen-en-nathouden.
En we kunnen inmiddels jaarlijks zien waar dat slappe pappen-en-nathouden toe leidt, alleen maar meer van dit soort tirannie.
Bewijs, bewijs en nog eens bewijs.
pi_98978873
quote:
1s.gif Op zondag 3 juli 2011 12:49 schreef PhirePhoenix4 het volgende:

[..]

Kan. Staat iemand snel weer buiten, tenzij je fatsoenlijke aanwijzingen cq bewijs hebt. Heb je dat niet dan heeft het geen zin.

[..]

Als er bewijs is dat die persoon strafbare feiten heeft gepleegd dan zou dit kunnen ja. Als je echter naar jouw eigen wens jan en alleman oppakt en probeert te berechten zonder over afdoende bewijs te beschikken... Dan gaat het lang duren ja. Kost nu eenmaal tijd.

[..]

Zo lang de gepleegde strafbare feiten een lange straf rechtvaardigen en er voldoende bewijs is om tot een dergelijke veroordeling te komen, prima.

[..]

Ouders zijn per definitie financieel verantwoordelijk voor hun minderjarige kinderen. Financiele schade die direct voortvloeit uit onrechtmatig handelen van een ander is gewoon vorderbaar volgens mij. Niets nieuws dus.

[..]

Bewijs, bewijs en nog eens bewijs.
En jij vindt een werkstrafje goed genoeg werken op dit moment?
En dan hebben we het nog niet eens over die idiote rechters met hun soms wereldvreemde vonnisen.
Zaterdag 17 juli 15:05
KoosVogels: "Ik trek me erop af, nou goed? Domme spleetoog."
Af gaan op uiterlijk en een user-icon....
Faal van de eeuw.
pi_98978976
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2011 12:41 schreef niels0 het volgende:

[..]

Nou nou, het mag wel wat vriendelijker. Ik meen dat Kingstown gelijk heeft dat strenger straffen niet helpt. Dit kan ook wetenschappelijk onderbouwd worden. Dat de roep om strenger straffen in de samenleving groot is wil niet zeggen dat het ook beter is. Hier zijn al meerdere topics over geweest.

Persoonlijk ben ik meer voor werkstraffen. Laat ze de wijk maar schoonmaken, of het park opruimen. Dan geef je ze ook een beetje struktuur in hun leven. En ze mogen er van mij ook best voor betaald krijgen maar schade moet natuurlijk wel verhaalt worden.
Ten eerste heeft hij geen gelijk, maar jij bent het met hem eens.
Dat is wat anders.
Ten tweede hebben we nu al een (te) lange geschiedenis van werkstraffen en deze problemen blijven nog steeds bestaan, ondanks die taakstraffen.
Nee wacht, ze worden zelfs erger.
Dus daar sta je dan met je werkstraf.

Kortom, werkstraffen werken vaak niet.
Als je zaken vernield en mensen structureel het leven zuur maakt hoort daar detentie, geen softe taakstraf, tegenover te staan.
Faal van de eeuw.
pi_98979023
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2011 13:32 schreef huhggh het volgende:

[..]

En dan hebben we het nog niet eens over die idiote rechters met hun soms wereldvreemde vonnisen.
Ga maar in op wat ik zei, lijkt me handiger :)
pi_98979207
quote:
1s.gif Op zondag 3 juli 2011 13:37 schreef PhirePhoenix4 het volgende:

[..]

Ga maar in op wat ik zei, lijkt me handiger :)
Dat deed ik zojuist. Je praat er alleen omzichtig omheen.
Faal van de eeuw.
pi_98979433
quote:
1s.gif Op zondag 3 juli 2011 12:42 schreef PhirePhoenix4 het volgende:

[..]

hoeveel mensen doen nog aangifte?
en hoeveel zaken als belediging, schelden, bedreigen worden mee genomen?
pi_98979538
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2011 13:32 schreef huhggh het volgende:

[..]

Doe eens een LJN-nummer van zo'n wereldvreemd vonnis?
pi_98979739
Overvecht was een jaar of 15 geleden wel minder verkut dan nu qua 'sociaal economische problematiek' hangmarokkanen met een neiging naar geweld.

Het is een hele mooie buurt, zitten veel scholen, zwembad, ziekenhuis en winkelcentra aan alle randen.
Zoveel voorzieningen zie je in weinig andere buurten.
Al die leefbaarheidspogingen zijn weggegooid geld geweest omdat het allemaal mooi maken was.
Alsof men dacht dat een speeltuin neerzetten 10 straatroven minder per jaar zou opleveren.
pi_98979793
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2011 13:49 schreef dalnovich het volgende:

[..]

en hoeveel zaken als belediging, schelden, bedreigen worden mee genomen?
Vrijheid van meningsuiting he ? Of geldt dat alleen voor het beledigen van moslims ?
Honey ! Take me drunk, i am home !
  zondag 3 juli 2011 @ 14:24:08 #164
349569 Riley_Freeman
Nigga, you gay.
pi_98980531
Klinkt stoer.
First of all, I'ma live forever, but if I do die I'ma smack God upside the head and tell him to get me a grilled cheese sandwich and some tacos.
  zondag 3 juli 2011 @ 14:26:16 #165
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_98980593
quote:
7s.gif Op zondag 3 juli 2011 13:59 schreef Specularium het volgende:
Overvecht was een jaar of 15 geleden wel minder verkut dan nu qua 'sociaal economische problematiek' hangmarokkanen met een neiging naar geweld.

Het is een hele mooie buurt, zitten veel scholen, zwembad, ziekenhuis en winkelcentra aan alle randen.
Zoveel voorzieningen zie je in weinig andere buurten.
Al die leefbaarheidspogingen zijn weggegooid geld geweest omdat het allemaal mooi maken was.
Alsof men dacht dat een speeltuin neerzetten 10 straatroven minder per jaar zou opleveren.
De slechtheid zit niet in de stenen maar in de mensen (blanken zowel als anderen).

Als je 25.000 goede mensen pakt (blank of zwart) en die in de meest verpauperde, verrotte, slecht onderhouden buurt neerzet is het binnen 2 jaar daar prima. Die mensen knappen het zelf wel op.
Als je 25.000 slechte mensen (blank of zwart) in een prachtige wijk neerzet is die wijk binnen 2 jaar verpauperd.
The End Times are wild
  zondag 3 juli 2011 @ 14:28:34 #166
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_98980647
Het beste wat ze nog kunnen doen is de belastingen verlagen en de overheidsbemoeienis terugtrekken. Sommige wijken worden dan heel mooi (dankzij de bewoners) andere wijken vervallen en verpauperen compleet (door de bewoners). Maar iedereen krijgt zo wel automatisch wat hij verdient.
The End Times are wild
pi_98981155
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2011 13:35 schreef huhggh het volgende:

[..]

Ten eerste heeft hij geen gelijk, maar jij bent het met hem eens.
Dat is wat anders.
Ten tweede hebben we nu al een (te) lange geschiedenis van werkstraffen en deze problemen blijven nog steeds bestaan, ondanks die taakstraffen.
Nee wacht, ze worden zelfs erger.
Dus daar sta je dan met je werkstraf.

Kortom, werkstraffen werken vaak niet.
Als je zaken vernield en mensen structureel het leven zuur maakt hoort daar detentie, geen softe taakstraf, tegenover te staan.
Ik schreef dat ik meen dat Kingstown gelijk heeft, ik ben het dus met hem eens. dat is niet wat anders maar precies hetzelfde.

Onderzoeken te over die uitwijzen dat strenger straffen contraproductief werkt. Legio voorbeelden... Maargoed, je zult het waarschijnlijk 'linkse' onderzoeken noemen.

De roep om strenger te straffen is alleen maar het resultaat van een onderbuikgevoel.
pi_98981253
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2011 14:26 schreef LXIV het volgende:

[..]

De slechtheid zit niet in de stenen maar in de mensen (blanken zowel als anderen).
Dat zeg ik, op wat verbouwingen na is het nog hetzelfde qua bijna alles.
Beetje verf helpt geen zak. Maar dan kan wel een of ander gemeenteraadslid of staatssecretaris
even voor de camera zo'n nieuwe plek openen. Met wat geluk komt Aleid met een schaar zeggen hoe mooi het is.

Waar 'anderen' staat mag je ook rustig allochtonen van raarpratende afkomsten neerzetten
want het samenklonteren is ook in volle gang geweest. Daar hoor je vrij weinig niks over.
En de criminaliteitscijfers hebben daar ook niks mee te maken. Die zijn wel gestegen.

Maar misschien is het ook logisch dat je kwaad wordt als je buurt een project wordt
met de naam van een te dikke, relatief lelijke, vooral incapabele minister.
pi_98981266
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2011 14:28 schreef LXIV het volgende:
Het beste wat ze nog kunnen doen is de belastingen verlagen en de overheidsbemoeienis terugtrekken. Sommige wijken worden dan heel mooi (dankzij de bewoners) andere wijken vervallen en verpauperen compleet (door de bewoners). Maar iedereen krijgt zo wel automatisch wat hij verdient.
Probleem is dat het niet zo zwart/wit cq. gescheiden is als je nu voorstelt.
Nu heb je wijken waar goed en slechte mensen in dezelfde wijk wonen.
Helaas zijn het de "slechte" mensen (om maar bij jouw bewoordingen te blijven) die in deze situaties zo'n hele wijk domineren en waar de politie dus niks tegen doet.
Sterkers zelfs:
Ik zag laatst een PO-reportage waarbij een snackbarhouder constant werd terroriseerd.
Toen hij daar tegen optrad werd hijzelf uiteindelijk opgepakt, terwijl de daders die zijn snakcbar teisterde en nog steeds lastigvalt, nooit zijn opgepakt.
Die snackbarhouder zit blijkbaar nog steeds in voorarrest.
Walgelijk, dat is dus het belabberde rechtsysteem in Nederland.
Daders gaan daadwerkelijk vrijuit, en dat is helaas geen overdrijving.
Faal van de eeuw.
  zondag 3 juli 2011 @ 14:51:26 #170
87106 Oud_student
Lux Aeterna
pi_98981411
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2011 14:44 schreef niels0 het volgende:
Onderzoeken te over die uitwijzen dat strenger straffen contraproductief werkt. Legio voorbeelden... Maargoed, je zult het waarschijnlijk 'linkse' onderzoeken noemen.

De roep om strenger te straffen is alleen maar het resultaat van een onderbuikgevoel.
Als je strenger (= langer) straft, dan is de delinquent langer van de straat en kan hij dus minder rottigheid uithalen, daar kan ook linkse logica geen speld tussen krijgen (hoewel ?)
Je kunt ook straffen door heropvoeding in kampementen (Lubbers) en deze lieden werkstraffen geven en/of enkelbanden omdoen, meldingsplicht etc.
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_98981603
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2011 14:44 schreef niels0 het volgende:

[..]

Ik schreef dat ik meen dat Kingstown gelijk heeft, ik ben het dus met hem eens. dat is niet wat anders maar precies hetzelfde.

Dus als een ander kritiek heeft vindt jij dat maar een onderbuikgevoel (wat dat ook moge zijn). (Hallo de jaren '90 willen hun uitgekauwde termen terug)
En als ik kritiek uit vul jij dat zelf in als "linkse onderzoeken".
Wat ben je vreselijk hypocriet.

Maar goed, we hebben in dit land nooit echt strenge straffen gehad, maar wel al die onzinnige kinderstrafjes werkstraffen. En we zien met het zoveelste topic over marokkanen die rotzooi trappen waar dat dus toe heeft leidt.

Blijf vooral bezig met je papieren realiteit, dan hou ik het bij de echte realiteit.
Faal van de eeuw.
pi_98981647
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2011 14:51 schreef Oud_student het volgende:

[..]

Als je strenger (= langer) straft, dan is de delinquent langer van de straat en kan hij dus minder rottigheid uithalen, daar kan ook linkse logica geen speld tussen krijgen (hoewel ?)
Ja tuurlijk wel. :')

Iets met korte en lange termijn. Recidive neemt nooit af door lang straffen.
pi_98981714
quote:

[..]

Je kunt ook straffen door heropvoeding in kampementen (Lubbers) en deze lieden werkstraffen geven en/of enkelbanden omdoen, meldingsplicht etc.
Een crimineel die opgesloten zit kan in de samenleving ook geen slachtoffers maken.
En bij recidivisten geldt dus des te meer.
Krijg je eens tweede kans, verneuk je dat weer. Dat soort mensen kunnen we hier missen als kiespijn.
Faal van de eeuw.
  zondag 3 juli 2011 @ 14:59:24 #174
274062 Sjaakz
Teflonbuikspreekpop
pi_98981717
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2011 14:56 schreef huhggh het volgende:
Maar goed, we hebben in dit land nooit echt strenge straffen gehad, maar wel al die onzinnige kinderstrafjes werkstraffen.
quote:
J. Nathan, een 27 jaar oude man werd in 1860 wegens moord opgehangen in Limburg
P. Pijnacker, een 37 jaar oude man werd in 1860 wegens doodslag opgehangen in Zuid-Holland
Y. Graaf, een 46 jaar oude man werd in 1859 wegens moord opgehangen in Friesland
P. Geurts, een 23 jaar oude man werd in 1857 wegens moord opgehangen in Limburg
A. Klerk, een 47 jaar oude man werd in 1856 opgehangen in Noord-Brabant
C. Jong, een 57 jaar oude man werd in 1856 wegens diefstal opgehangen in Noord-Brabant
A. Blom, een 31 jaar oude man werd in 1856 wegens doodslag opgehangen in Zuid-Holland
H. Beekman, een 50 jaar oude men werd in 1855 wegens brandstichting opgehangen in Gelderland
J. Kemper, een 22 jaar oude man werd in 1854 wegens doodslag opgehangenNoord-Holland
J. Loeil, een 58 jaar oude man werd in 1849 wegens doodslag opgehangen in Zeeland
pi_98981744
Recidive na taakstraffen is de helft lager dan na detentie omdat clienten in de gevangenis vaak verkeerde contacten op doen.
Voorts lopen de strafmaten in NL in de pas met de rest van Europa dus dat wij te soft zouden zijn gaat niet op.
pi_98981807
quote:
3s.gif Op zondag 3 juli 2011 14:59 schreef Sjaakz het volgende:

[..]

[..]

Zaken erbij halen uit de 19e eeuw. _O-
Ook echt relevant voor vandaag de dag.
Maar goed de linksen hier raken langzaamaan door hun hete lucht argumenten heen.
Faal van de eeuw.
pi_98981823
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2011 14:56 schreef huhggh het volgende:

Blijf vooral bezig met je papieren realiteit, dan hou ik het bij de echte realiteit.
Dit is dus precies de reden dat ik in Nederland nooit juryrechtspraak wil zien.
Dat gaat niet over de papieren realiteit maar over gevoel.

Als jij nou ten onrechte terecht staat voor aanranding en die jury is voor de meerderheid
vrouw, van die korte kapsels, en die gaan ervanuit dat jij het toch wel gedaan hebt?
Krijg je 34 miljoen jaar cel.
  zondag 3 juli 2011 @ 15:02:48 #178
349569 Riley_Freeman
Nigga, you gay.
pi_98981835
quote:

[..]

Maar je snapt zelf ook dat als iemand heel lang "van de straat is" en tussen allerlei ander tuig zit, die vaak nog asocialer is wanneer hij eenmaal terug op straat is?

quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2011 15:00 schreef niels0 het volgende:
Recidive na taakstraffen is de helft lager dan na detentie omdat clienten in de gevangenis vaak verkeerde contacten op doen.
Voorts lopen de strafmaten in NL in de pas met de rest van Europa dus dat wij te soft zouden zijn gaat niet op.
Onzin, recidive na taakstraf is lager omdat taakstraf wordt opgelegd voor lichtere delicten. Bij taakstraf worden net zo goed verkeerde contacten opgedaan.
First of all, I'ma live forever, but if I do die I'ma smack God upside the head and tell him to get me a grilled cheese sandwich and some tacos.
  zondag 3 juli 2011 @ 15:03:00 #179
274062 Sjaakz
Teflonbuikspreekpop
pi_98981840
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2011 15:02 schreef huhggh het volgende:

[..]

Zaken erbij halen uit de 19e eeuw. _O-
Ook echt relevant voor vandaag de dag.
Maar goed de linksen hier raken langzaamaan door hun hete lucht argumenten heen.
Ja, weet ik veel dat nooit alleen op de laatste tien jaar slaat.
pi_98981892
quote:
0s.gif Op zondag 3 juli 2011 15:00 schreef niels0 het volgende:
Ten eerste is alleen Europa mij te beperkt.
Ten tweede stel ik grote vraagteken bij zo'n "onderzoek". De realiteit laat namelijk heel wat anders zien.
Het zou best om een strak gedefinieerde groep gaan, maar daar hebben we het hier dan ook over.
Faal van de eeuw.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')