abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_98927820
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 21:42 schreef Northside het volgende:

[..]

Ik zou het je graag eens zien proberen. :+
Daar ben je dan jaren te laat voor, ik heb het gedaan .. in de binnenstad van Amsterdam.
pleased to meet you
pi_98927972
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 21:43 schreef dalnovich het volgende:

[..]

beetje wereldvreemd ben je wel he....
Zoals gezegd, been there, done that ..

nee, wat wereldvreemd is is om je niet te verdiepen in de cultuur die je in huis haalt en te verwachten dat het allemaal vanzelf gaat, of dat de politiek of de politie het wel oplost
pleased to meet you
pi_98928018
Kristallnacht zit er aan te komen.
pi_98928460
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 21:56 schreef juxtaposition het volgende:
Kristallnacht zit er aan te komen.
Is dat een hoop of een vrees?
Zaterdag 17 juli 15:05
KoosVogels: "Ik trek me erop af, nou goed? Domme spleetoog."
Af gaan op uiterlijk en een user-icon....
Faal van de eeuw.
pi_98928897
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 22:05 schreef huhggh het volgende:

[..]

Als je het commentaar leest in de link in de OP is dat volgens aardig wat mensen een hoop .. :{
pleased to meet you
pi_98931139
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 22:05 schreef huhggh het volgende:
Ik ga er vanuit dat iedereen weet dat het heul zo'n vrolijke nacht niet was. ;)
Maar ik kan me goed voorstellen dat veel mensen hier wel naar neigen.
Machteloos maakt wetteloos.
  vrijdag 1 juli 2011 @ 23:30:01 #107
94346 Northside
We'll see
pi_98932874
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 21:52 schreef moussie het volgende:
Daar ben je dan jaren te laat voor, ik heb het gedaan .. in de binnenstad van Amsterdam.
Heb je geluk gehad. Hier in de buurt lopen heel wat kansenjongeren rond die zich niet laten slaan, en zeker niet door een vrouw.
Ja, ik generaliseer.
pi_98933479
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 20:39 schreef LXIV het volgende:

[..]

Twee jaar terug waren er al grootscheepse rellen naar aanleiding van Marokkanen. Maar de mensen in de wijk pikten het niet, en sindsdien is het rustig. De Marokkanen zijn er nog steeds niet de baas en alle mensen kunnen veilig over straat.
Dat was niet in de Graafsewijk, wel in de buurt inderdaad.
Het kostte de Rivierabar de kop, maar het heeft inderdaad wel geholpen.
  vrijdag 1 juli 2011 @ 23:44:33 #109
3542 Gia
User under construction
pi_98933569
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 20:47 schreef moussie het volgende:
Wtf is er nou zo moeilijk aan om die Marokkaanse buurvrouw die jou verteld dat wat hij buiten doet haar zaak niet is te vragen of jij haar kind dan een tik mag geven .. zij zegt ja, jij geeft dat joch die tik.
Waarom zouden wij ons moeten aanpassen aan hun straatcultuur. Als ze willen dat 'de buurt' hun kinderen opvoedt, moeten ze gaan wonen in een land waar dat normaal is. Hier is dat niet normaal, sterker, je bent strafbaar als je een kind slaat.
  zaterdag 2 juli 2011 @ 10:18:38 #110
333026 ZuidGrens
VI Hooligans
pi_98941824
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 21:38 schreef Northside het volgende:

[..]

Gast, het is gewoon zo. Dat jij nou toevallig een paar jongens kent die wel hun bek opentrekken doet niet af aan het overgrote merendeel van de Nederlanders dat snel aan de andere kant van de straat gaat lopen als er een groepje rondhangt. Als Nederlanders hun medelanders op hun gedrag zouden durven aanspreken bestond dat hele allochtonen-probleem niet in deze mate (en bestond de pvv ook niet trouwens).
Nou ik zie dat in een hoop plaatsen waar ik ben geweest, bijv. op kermissen en zo dat al die Nederlanders er gewoon opduiken. Ik woon dan in Brabant, misschien is het hier anders dan in de randstad omdat er, zoals hier eerder mooi verwoord werd, meer sociale cohesie is maar ik denk wel dat er in de kleinere steden en zo echt wel teruggeslagen wordt.

Maar om bijv. een Marokkaan te slaan in Kanaleneiland is gelijk aan zelfmoord.

Maar het gaat er mij om dat jij zo dom lult dat Nederlanders er totaal niks tegen doen. Dat gebeurt echt wel en dat gaat in de toekomst alleen maar erger worden denk ik.
pi_98942690
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2011 10:18 schreef ZuidGrens het volgende:

[..]

Nou ik zie dat in een hoop plaatsen waar ik ben geweest, bijv. op kermissen en zo dat al die Nederlanders er gewoon opduiken. Ik woon dan in Brabant, misschien is het hier anders dan in de randstad omdat er, zoals hier eerder mooi verwoord werd, meer sociale cohesie is maar ik denk wel dat er in de kleinere steden en zo echt wel teruggeslagen wordt.

Maar om bijv. een Marokkaan te slaan in Kanaleneiland is gelijk aan zelfmoord.

Maar het gaat er mij om dat jij zo dom lult dat Nederlanders er totaal niks tegen doen. Dat gebeurt echt wel en dat gaat in de toekomst alleen maar erger worden denk ik.
En dat heet dan een koekje van eigen deeg.

Als die knokploegen op kermissen overigens geen Marokkanen tegenkomen zoeken ze wel andere redenen om de zaak te verzieken. Het is namelijk grotendeels hetzelfde tokkietuig als die Marokkanen.
  zaterdag 2 juli 2011 @ 11:30:26 #112
8372 Bastard
Persona non grata
pi_98942935
Het is toch van de zotte dat de politie hier niet hard genoeg bij optreed he...
The truth was in here.
  zaterdag 2 juli 2011 @ 11:31:21 #113
333026 ZuidGrens
VI Hooligans
pi_98942960
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2011 11:19 schreef stekelzwijn het volgende:

[..]

En dat heet dan een koekje van eigen deeg.

Als die knokploegen op kermissen overigens geen Marokkanen tegenkomen zoeken ze wel andere redenen om de zaak te verzieken. Het is namelijk grotendeels hetzelfde tokkietuig als die Marokkanen.
Tuurlijk zijn er ook autochtone tokkies. Maar er zijn ook een hoop nette autochtone mensen die schoon genoeg hebben van het gedrag van onze Marokkaanse medelanders.
pi_98944198
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 23:44 schreef Gia het volgende:

[..]

Waarom zouden wij ons moeten aanpassen aan hun straatcultuur. Als ze willen dat 'de buurt' hun kinderen opvoedt, moeten ze gaan wonen in een land waar dat normaal is. Hier is dat niet normaal, sterker, je bent strafbaar als je een kind slaat.
Alsof je de kinderen van de buren niet net zo goed opvoedt .. of zeg jij daar niets van, als het joch van de buren zich misdraagt, spreek je die niet eerst zelf aan en pas als dat niet werkt ga je naar zijn ouders?

Daarnaast ..
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 16:36 schreef Gia het volgende:

En die paar kutjong meppen we nog weleens de stad uit. Wordt hoog tijd namelijk.
Dus jij bent heel erg verstandig, jij laat het eerst escaleren om dan alsnog te gaan meppen, je noemt de kinderen die jij niet wou helpen opvoeden want 'het is mijn taak toch niet' gewoon ratten en slaat ze de stad uit.
pleased to meet you
pi_98946949
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2011 12:19 schreef moussie het volgende:
Dus jij bent heel erg verstandig, jij laat het eerst escaleren om dan alsnog te gaan meppen, je noemt de kinderen die jij niet wou helpen opvoeden want 'het is mijn taak toch niet' gewoon ratten en slaat ze de stad uit.

Helemaal gelijk. het is natuurlijk van de zotte dat wij andermans kinderen niet voor hen opvoeden. :')
pi_98947660
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 11:25 schreef HeatWave het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Ontkennen is toegeven geen idee te hebben waar het over gaat, je woont vast niet in de randstad :).
Hij ontkent niets. Hij geeft aan dat de politie niet bij machte is overal te zijn. Daarnaast is bewijs nodig voor zaken als een veroordeling. Je kunt iemand wel aanhouden natuurlijk, en je kunt iemand een x aantal uur vastzetten.

Daarna zul je echt met substantieel bewijs moeten komen.

Ik woon wel in de randstad, heb in de 90'er jaren gewoond in wat toen de crimineelste wijk van dit land was.

Gek genoeg kan ik de zaken wel zien zoals ze zijn. Jij hebt hier ernstige moeite mee en bent derhalve eerder deel van het probleem dan van de oplossing.

Vakatiekiekjes van struisvogels zien er leuk uit, maar ze verhullen de totale afwezigheid van ook maar het kleinste zinnige argument in je betoog niet :)
  zaterdag 2 juli 2011 @ 14:14:00 #117
87106 Oud_student
Lux Aeterna
pi_98947686
quote:

Alsof je de kinderen van de buren niet net zo goed opvoedt .. of zeg jij daar niets van, als het joch van de buren zich misdraagt, spreek je die niet eerst zelf aan en pas als dat niet werkt ga je naar zijn ouders?
In de jaren 50 en 60 nog wel, daarna is het door de "democratisering" van het onderwijs en minachting van het gezag berg afwaarts gegaan. Als je nu wat zegt kun je tenminste een scheldpartij naar je hoofd krijgen/ bedreigingen of erger. En de "ouders" komen bij jou verhaal halen ipv andersom.
quote:
Helaas moet het eerst nog verder escaleren, voordat ook "onze" bestuurders inzien met welk tuig ze te maken hebben
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_98948072
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2011 13:50 schreef juxtaposition het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Helemaal gelijk. het is natuurlijk van de zotte dat wij andermans kinderen niet voor hen opvoeden. :')
Kinderen opvoeden doe je als maatschappij altijd samen .. of dacht je dat Jantje op zijn wangedrag aanspreken en als die niet luistert naar zijn ouders toegaan geen opvoeding is?
En als de ouders van Jantje niet wensen te reageren kan je twee dingen doen .. of je laat over je heen lopen door een klein jochie, met alle gevolgen van dien, of je corrigeert hem zelf. En een Marokkaans jochie dat weet dat jij toestemming hebt van zijn moeder reageert heel anders dan een jochie dat denkt van: ha, maar dat doe jij lekker toch niet.

Dat dan afgezien van die figuren die weten dat hun vader jou wel in elkaar komt timmeren als je ook maar durft te dreigen, laat staan een vinger durft uit te steken, voor die gevallen heb je wel de politie .. maar die vaders zijn over het algemeen niet Marokkaans.
pleased to meet you
pi_98948586
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 23:44 schreef Gia het volgende:

[..]

Waarom zouden wij ons moeten aanpassen aan hun straatcultuur.

Omdat je met zijn alleen een SAMEN leving vormt. Dus moet je geven en nemen.
Honey ! Take me drunk, i am home !
pi_98948727
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 11:18 schreef Zaibatsu01 het volgende:
Eindelijk camera's, wow toe maar!
Nou he.. in Amerika waren die jongens allang afgetuigd en desnoods door de Politie helemaal lam geslagen,burgerrechten afgenomen/ingekort en vervolgens met snelrecht opgesloten. :Y

In Nl... -O-

knuffelen en theedrinken *)
Yvonne schreef op maandag 31 oktober 2011 @
13:59:43 in DEF SC #282 aan AchJa & Co
Vanaf hier en nu stopt het in DEF én op FOK!
Ik wil hier een normale SC zonder gebitch!
  zaterdag 2 juli 2011 @ 15:08:32 #121
3542 Gia
User under construction
pi_98949513
quote:

Aanspreken is wat anders dan een opvoedkundige tik.
quote:
Dat gaat niet meer over kinderen, maar over jongeren tussen de 16 en 25 jaar, zo ongeveer.
En aangezien ik niet woon in de wijk waar de overlast plaatsvindt, ga ik me daar niet persoonlijk mee bemoeien.

Met wij bedoel ik dan ook "Wij, de Helmonders"
pi_98949586
quote:
10s.gif Op zaterdag 2 juli 2011 14:42 schreef rubje het volgende:

[..]

Nou he.. in Amerika waren die jongens allang afgetuigd en desnoods door de Politie helemaal lam geslagen,burgerrechten afgenomen/ingekort en vervolgens met snelrecht opgesloten. :Y
Of andere jongens die er niks mee te maken hadden. Maar daardoor zijn er in Amerika geen slechte buurten meer?
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_98950162
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 juli 2011 15:08 schreef Gia het volgende:

[..]

Aanspreken is wat anders dan een opvoedkundige tik.
Je hebt toestemming om die uit te delen, het is een stok achter de deur. Je weet net zo goed als ik dat je die niet nodig hebt als je het verbaal goed aanpakt.
Voor het jochie daarentegen maakt dat alle verschil, als die weet dat die een mep kan krijgen en dat dat mag van zijn moeder zal die echt wel met andere oren naar je luisteren. Dat is nou juist het simpele van dat hele gebeuren, jij hoeft helemaal niet te slaan, het joch moet alleen maar denken dat je het zou kunnen doen, dat maakt alle verschil van de wereld.

quote:
Dat gaat niet meer over kinderen, maar over jongeren tussen de 16 en 25 jaar, zo ongeveer.
En aangezien ik niet woon in de wijk waar de overlast plaatsvindt, ga ik me daar niet persoonlijk mee bemoeien.

Met wij bedoel ik dan ook "Wij, de Helmonders"
De indruk had ik anders niet, gezien de commentaren op het artikel uit de OP, het gaat om kinderen vanaf zo'n 8 jaar oud. Hoe dan ook, je doet het dus niet persoonlijk want jij wordt niet geraakt, jij woont in een nette buurt, maar je bent er wel helemaal voor om 'die ratten' de stad uit te meppen.
pleased to meet you
pi_98952656
Camera's ophangen is symptoombestrijding. De jongeren gaan dan elders stennis schoppen. Het slappe optreden van de politie zorgt ervoor dat mensen het recht in eigen handen nemen, of met die gedachte spelen.

Wat er werkelijk moet gebeuren, is daders oppakken, zwaar straffen en financieel aansprakelijk stellen voor de schade.
  zaterdag 2 juli 2011 @ 17:06:48 #125
348677 lellebelle
praying to be Miss perfect
pi_98953328
quote:
10s.gif Op zaterdag 2 juli 2011 14:42 schreef rubje het volgende:

[..]

In Nl... -O-

[ afbeelding ]
knuffelen en theedrinken *)
In amerika gaan straffen dan ook niet op rechtigheid, maar op huidskleur of afkomst. Véél beter natuurlijk, krijg je van die leuke rellen van enzo. Of de politie die zonder enige reden ''daders'' doodschiet, want hij haald eeen telefoon uit zijn zak, wat natuurlijk een automatisch geweer was.

Doe mij maar softie maar eerlijk
Dan hard en oneerlijk.

Gelijke kansen voor iedereen, zwart of wit als er maar een rechtlijnig denken in zit! (ja, dat rijmde) ;)
I wished I was perfect, perfect in every way, perfect till my last day, till my last breath, till my dead. Rest in peace unsecurity
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')