abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_98906197
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 08:58 schreef Scorpie het volgende:
Vroeger was een kind druk en mocht het minder suiker. Tegenwoordig heeft het ADHD en proppen we het vol met Ritalin, terwijl het kind zelf rustig een fles cola achterover slaat per dag.
Ik denk dat dat eerder komt door een tekort aan beweging.
signatuurloos
pi_98906199
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 11:49 schreef TheThirdMark het volgende:

[..]

Anorexia is geen probleem. Kan heel makkelijk opgelost worden met een goedkoop medicijn: voedsel. Anorexia is een typische luxe aandoening (in arme landen komt het slechts zeer sporadisch voor).
En achterlijke opmerkingen op internet plaatsen over dingen waar je 0,niks verstand van hebt zoals jij dat doet kan ook makkelijk opgelost worden, gewoon vingertjes afhakken -_-
pi_98906261
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 12:12 schreef TheThirdMark het volgende:

[..]

Lees de conclusie nog eens, dan zie je dat het wel degelijk klopt.
Anorexia en veel wat er in het Autistisch Spectrum voorbijkomt is voor 99% niets meer dan een populariteitsziekte.
En het wel of niet hebben van een populariteitsziekte is irrelevant, het gaat er om hoe iemand is

Voor mezelf maakt het niks uit of er een etiket op me zit of niet.
Ik merkte eigenlijk vooral 2 verschillen voor en na:
Voor: Ik liep steeds vast in m'n leven en niemand begreep waardoor dat eigenlijk kwam. Ik had blijkbaar "vage problemen"
Na: Nu snap ik waardoor ik steeds vast liep in m'n leven, nu gaat het dan ook al een stuk beter dan in die tijd. Echter valt het me op dat er veel klagers zijn die gelijk denken dat ik zo graag misbruik wil maken van mijn etiket of zo? Naja, zal wel typisch non-hoogbegaafd gedrag zijn of zo :P

[ Bericht 34% gewijzigd door magnetronkoffie op 01-07-2011 13:49:02 ]
pi_98906614
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 12:12 schreef TheThirdMark het volgende:

[..]

Lees de conclusie nog eens, dan zie je dat het wel degelijk klopt.
Anorexia en veel wat er in het Autistisch Spectrum voorbijkomt is voor 99% niets meer dan een populariteitsziekte.
Dat ze het in bepaalde gebieden niet kennen, betekent nog niet dat het niet voorkomt. Overigens zijn anorexia en autisme wel twee verschillende dingen. Autisme is gewoon een hersenafwijking wat erfelijk is. Het zou dus best kunnen dat deze 'mutatie' vooral in het westen is voorgekomen.

Met snelle diagnoses stellen heb ik zelf geen ervaring. Uit eigen ervaring weet ik dat zoiets wel wat langer duurt dan een kort gesprekje. Echter is het bij mij anders gegaan dan bij kinderen. Het zou best kunnen dat door al die informatie op internet, docenten op basisscholen sneller hun conclusie trekken. Ook ouders zelf zullen hierdoor sneller het internet afspeuren om te kijken wat er mis is met hun kind als het even iets afwijkend is. Tenslotte staan alle symptomen op het internet.
signatuurloos
  vrijdag 1 juli 2011 @ 13:57:47 #30
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_98906977
Het antwoord is heel simpel, ja hier zijn we te ver mee gegaan. De trend lijkt tegenwoordig wel "geef het alsjeblieft een stempel dan is het niet de schuld van de ouders" Ik ga hier niet lopen ontkennen dat deze zaken als ADHD niet bestaan, ik denk alleen dat de stempel er tegemakkelijk op gezet wordt. En dat wanneer deze erop zit, hij gebruikt wordt om gedrag goed te praten. En vooral in dit laatste zit de fout.

Mensen met zo een stempel of juist hun omgeving gebruiken vaak " ja ik kan er niets aan doen want ik heb ... dus ik ben nou eenmaal zo " Nee, juist omdat je weet wat het is moet je er extra aan werken!
Een piercing? Nee als ik metaal in mijn lichaam wil, dan ga ik wel in het leger
pi_98907190
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 13:57 schreef Frag_adder het volgende:.....En dat wanneer deze erop zit, hij gebruikt wordt om gedrag goed te praten. En vooral in dit laatste zit de fout.

Mensen met zo een stempel of juist hun omgeving gebruiken vaak " ja ik kan er niets aan doen want ik heb ... dus ik ben nou eenmaal zo " Nee, juist omdat je weet wat het is moet je er extra aan werken!
En naar mijn mening zit 'm hier juist de fout van diegenen zonder stempel. Als ze horen dat iemand zo'n stempel heeft, is die persoon DUS iemand die z'n stempel misbruikt om alles wat die persoon fout doet goed te praten, niet aan zichzelf WIL werken en dat (voor geval die persoon op basis van dat labeltje bepaalde extraatjes krijgt) die persoon misbruik maakt (EN WIL MAKEN) van zijn labeltje om maar zoveel mogelijk oneerlijke voordeeltjes te krijgen.
  vrijdag 1 juli 2011 @ 14:05:42 #32
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_98907405
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 14:01 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

En naar mijn mening zit 'm hier juist de fout van diegenen zonder stempel. Als ze horen dat iemand zo'n stempel heeft, is die persoon DUS iemand die z'n stempel misbruikt om alles wat die persoon fout doet goed te praten, niet aan zichzelf WIL werken en dat (voor geval die persoon op basis van dat labeltje bepaalde extraatjes krijgt) die persoon misbruik maakt (EN WIL MAKEN) van zijn labeltje om maar zoveel mogelijk oneerlijke voordeeltjes te krijgen.
Nee dat ben ik niet met je eens. Dat zou namelijk betekenen dat wanneer die stempel niet bekend is bij de rest, iemand met ADHD voor iemand zonder stempel niet anders over zou komen, want dan kan je de stempel er niet op drukken. Dit is niet het geval.
Tuurlijk zijn er mensen die er wel aan werken, dat ontken ik ook helemaal niet. Ik licht echter toe dat er ook mensen zijn die het anders doen.

Zelf zie ik juist vooral dat het de ouders zijn van de personen waar zo een stempel op gedrukt is die zich achter het labeltje van hun kind verhullen in plaats van het kind zelf.
pi_98907619
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 14:05 schreef Frag_adder het volgende:

[..]

Nee dat ben ik niet met je eens. Dat zou namelijk betekenen dat wanneer die stempel niet bekend is bij de rest, iemand met ADHD voor iemand zonder stempel niet anders over zou komen, want dan kan je de stempel er niet op drukken. Dit is niet het geval.
Je opmerking klopt op zich wel, maar je trekt er een totaal verkeerde conclusie uit.

Iemand met ADHD zonder stempel zal uiteraard wel opvallen bij de NT-ers, maar zodra iemand dan uiteindelijk een stempel krijgt, krijg je vaak te maken met mensen zoals in mijn vorige bericht omschreven. Fok alleen al staat vol van opmerkingen gemaakt door dit soort mensen, om maar wat te noemen
  vrijdag 1 juli 2011 @ 14:12:28 #34
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_98907755
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 14:09 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Je opmerking klopt op zich wel, maar je trekt er een totaal verkeerde conclusie uit.

Iemand met ADHD zonder stempel zal uiteraard wel opvallen bij de NT-ers, maar zodra iemand dan uiteindelijk een stempel krijgt, krijg je vaak te maken met mensen zoals in mijn vorige bericht omschreven. Fok alleen al staat vol van opmerkingen gemaakt door dit soort mensen, om maar wat te noemen
Ik maak uit je reactie op dat jij zelf zo iemand bent die vaak dit over zich heen krijgt.
Mijn vraag is dan wel heel simpel, waarom krijgen die anderen het idee dat jij niet aan jezelf wilt werken? Dat moet ergens vandaan komen.
pi_98907889
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 14:05 schreef Frag_adder het volgende:

[..]

Tuurlijk zijn er mensen die er wel aan werken, dat ontken ik ook helemaal niet. Ik licht echter toe dat er ook mensen zijn die het anders doen.

Zelf zie ik juist vooral dat het de ouders zijn van de personen waar zo een stempel op gedrukt is die zich achter het labeltje van hun kind verhullen in plaats van het kind zelf.
Dat heeft natuurlijk ook met de instelling van de ouders te maken. Het leven van een kind moet geen hel zijn, maar het het is ook niet te bedoeling dat die kinderen straks allemaal watjes of verwende krengen worden. ADHD en autisme is iets wat je je hele leven hebt, dus inplaats van ze met fluwelen handschoentjes te behandelen, kun je ze beter laten voorbereiden op de harde buitenwereld. Daar hebben kinderen veel meer aan. Zeker als ze later volwassen zijn.
signatuurloos
  vrijdag 1 juli 2011 @ 14:21:10 #36
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_98908173
Er is inherent natuurlijk niks mis met die etiketten. Vroeger had je in je klas 2 drukke debielen, 1 rare gozer, 2 domme kinderen en 1 lelijk meisje gehad. Als ze allemaal daadwerkelijk last hebben van hetgeen waarmee ze zijn gediagnosticeerd, dan kunnen ze er nu gericht wat aan doen natuurlijk.

Het probleem wat er ontstaat is wanneer het etiket een geldig excuus wordt. Dit maakt een kind minder weerbaar als volwassene, omdat ze in essentie te beschermd opgroeien. Vergelijk het met te verwende kinderen. Lijkt me prima dat een dyslect (schrijf je dat zo? :P) meer tijd krijgt voor een tentamen. We testen de kennis, niet de lees- en schrijfvaardigheid. Het moet echter wel duidelijk zijn voor die dyslect dat dit geen voordeeltje is wat ze altijd zullen krijgen en dat ze daar ook geen 'recht' op hebben.
Mijn 2 cent :P
Verdwaald in mijn eigen belevingswereld.
pi_98908182
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 14:12 schreef Frag_adder het volgende:

[..]

Ik maak uit je reactie op dat jij zelf zo iemand bent die vaak dit over zich heen krijgt.
Mijn vraag is dan wel heel simpel, waarom krijgen die anderen het idee dat jij niet aan jezelf wilt werken? Dat moet ergens vandaan komen.
Das grappig, ik maak uit jouw reacties juist op dat je iemand bent die vaak labelmensen over zich heen krijgt die willens en wetens misbruik van hun labeltjes willen maken, maar dat zeg ik toch ook niet?

En waar dat vandaan komt, heb ik al aangegeven (hier zo:
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 14:01 schreef magnetronkoffie het volgende:
)
  vrijdag 1 juli 2011 @ 14:21:33 #38
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_98908190
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 14:15 schreef Captain_Maximum het volgende:

[..]

ADHD en autisme is iets wat je je hele leven hebt, dus inplaats van ze met fluwelen handschoentjes te behandelen, kun je ze beter laten voorbereiden op de harde buitenwereld. Daar hebben kinderen veel meer aan. Zeker als ze later volwassen zijn.
Hier ben ik het ook volmondig mee eens. Welke stempel iemand ook opgedrukt krijgt, je moet ze als ouder toch voorbereiden dat ze hun eigen weg kunnen gaan vinden in de buitenwereld, in plaats van dat je altijd tegen de buitenwereld zegt dat die zich maar hebben aan te passe naan je kinderen.
Dit betekend uiteraard ook niet het tegenovergestelde dat je er geen rekening mee hoeft te houden. Juist omdat je er vanaf weet kan je mijns inziens beter en gerichter er aan werken :)
  vrijdag 1 juli 2011 @ 14:22:29 #39
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_98908228
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 14:21 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Das grappig, ik maak uit jouw reacties juist op dat je iemand bent die vaak labelmensen over zich heen krijgt die willens en wetens misbruik van hun labeltjes willen maken, maar dat zeg ik toch ook niet?
Helemaal niet :) ik zeg zeg toch dat ik vooral met de ouders ervan in aanmerking kom.

En nee jij geeft in die post niet aan waar het vandaan komt, alleen wat ze zeggen. Wat ik mij afvraag is, waarom zeggen mensen dit tegen jou. Ook dat moet ergens vandaan komen. Als jij een stempel hebt maar voor de rest normaal functioneert zonder dat anderen daar last van hebben geloof ik echt niet dat jij deze shit over je heen krijgt. Altans zo was het bij mij in de klas altijd bij mensen die o.a. "hoogbegaafd" waren en zo. Nooit wat aan gemerkt en werden er ook totaal niet anders om behandeld.
pi_98908363
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 14:22 schreef Frag_adder het volgende:

[..]

Helemaal niet :) ik zeg zeg toch dat ik vooral met de ouders ervan in aanmerking kom.
En ik had al aangegeven waar dat gedrag vandaam kwam voordat jij je vraag aan mij stelde, dus waarom je me dan een vraag stelde waarop je 't antwoord al wist...
pi_98908481
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 14:22 schreef Frag_adder het volgende:

[..]

En nee jij geeft in die post niet aan waar het vandaan komt, alleen wat ze zeggen. Wat ik mij afvraag is, waarom zeggen mensen dit tegen jou. Ook dat moet ergens vandaan komen. Als jij een stempel hebt maar voor de rest normaal functioneert zonder dat anderen daar last van hebben geloof ik echt niet dat jij deze shit over je heen krijgt. Altans zo was het bij mij in de klas altijd bij mensen die o.a. "hoogbegaafd" waren en zo. Nooit wat aan gemerkt en werden er ook totaal niet anders om behandeld.
Stel jezelf eens de vraag:
Waarom gaan mensen zonder stempel die horen dat iemand een stempel krijgt (of al heeft) er meteen van uit dat die mensen:
-hun label misbruiken om zichzelf goed te praten
-niet aan zichzelf willen werken, en
-die personen misbruik maken (en ook willen maken) van hun labeltjes om maar zoveel mogelijk oneerlijke voordeeltjes te krijgen?

Of wil je me gaan vertellen dat dit soort mensen niet bestaan of zo?
  vrijdag 1 juli 2011 @ 14:32:30 #42
114455 Frag_adder
Maar ik lieg niet
pi_98908689
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 14:27 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Stel jezelf eens de vraag:
Waarom gaan mensen zonder stempel die horen dat iemand een stempel krijgt (of al heeft) er meteen van uit dat die mensen:
-hun label misbruiken om zichzelf goed te praten
-niet aan zichzelf willen werken, en
-die personen misbruik maken (en ook willen maken) van hun labeltjes om maar zoveel mogelijk oneerlijke voordeeltjes te krijgen?

Of wil je me gaan vertellen dat dit soort mensen niet bestaan of zo?
Tuurlijk bestaan die mensen. Dit vooroordeel bestaat omdat, net zoals bij bijna elk vooroordel, er een zekere kern van waarheid in zit. Er zijn ook mensen die doen wat hun beschrijven of ga je dat ook ontkennen. In plaats van erover te klagen dat je zo behandeld wordt zou je ook juist die mensen kunnen laten zien dat je niet zo bent.

Je voert echter met zo een defensieve houding deze discussie dat ik er mee op ga houden. Ik wil niet alleen jouw bevindingen gaan bevestigen, ik wil weten wat erachter steekt en dus waar het vandaan komt. Bijvoorbeeld of mensen dit echt zomaar roepen op het moment dat ze van je labeltje horen, of dat het labeltje slechts een bijzaak is en het vooral door de persoonlijkheid komt van de desbetreffende persoon. Daar ga ik van jou geen antwoord op krijgen, dat is mij inmiddels wel duidelijk.
pi_98909194
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 14:32 schreef Frag_adder het volgende:

[..]

Er zijn ook mensen die doen wat hun beschrijven of ga je dat ook ontkennen. In plaats van erover te klagen dat je zo behandeld wordt zou je ook juist die mensen kunnen laten zien dat je niet zo bent.

Je voert echter met zo een defensieve houding deze discussie dat ik er mee op ga houden. Ik wil niet alleen jouw bevindingen gaan bevestigen, ik wil weten wat erachter steekt en dus waar het vandaan komt. Bijvoorbeeld of mensen dit echt zomaar roepen op het moment dat ze van je labeltje horen, of dat het labeltje slechts een bijzaak is en het vooral door de persoonlijkheid komt van de desbetreffende persoon. Daar ga ik van jou geen antwoord op krijgen, dat is mij inmiddels wel duidelijk.
Ik voer zo'n "defensieve" houding juist omdat mensen, zodra ik aangeef dat hun vooroordelen niet kloppen, meteen gaan lopen roepen dat ik dus maar zit te klagen, terwijl ikzelf dit nooit gezegd heb.
De logica dicteert dat er ongetwijfeld labelmensen zullen bestaan die alle 3 doen, maar als je op die manier redeneert kun je elke groep mensen van alles aanpraten.
Als je een nieuwe collega krijgt die een vrouw blijkt te zijn waarvan je later hoort dat ze best wel wat bedpartners heeft gehad, is het toch ook niet normaal dat ze DUS een slet moet zijn? En zo werkt het natuurlijk niet.
Mijn vraag is dus:Wat beweegt mensen zonder verstand van zaken om mensen die een labeltje blijken te hebben meteen te behandelen alsof ze hun label misbruiken om zichzelf goed te praten, niet aan zichzelf willen werken en misbruik maken (en ook willen maken) van hun labeltjes om maar zoveel mogelijk oneerlijke voordeeltjes te krijgen?

Ik wil juist weten wat DIE mensen beweegt ;)

En je kunt wel zeggen dat ik klagerig op je over kom, maar jij komt juist klagerig op mij over.

Wat ik doe is namelijk precies het zelfde als jij. Zie het maar zo:
Stel jij gooit een volleybal in iemands gezicht en die persoon krijgt pijn en begint te huilen. Vervolgens lach jij er om. Vervolgens gooit die persoon de volleybal terug in jouw gezicht en heb jij pijn en begint te huilen, waarna de ander juist begint te lachen. En ineens gebeurt er wel iets fouts?
pi_98909413
Om te reageren op de vraag in de titel.... Ja.... vroeger was je gewoon gek of normaal....

Tegenwoordig heb je zoveel naampjes voor elke afwijking en als je dan naar de lijst "symptomen" kijkt, dan zie je zoveel overlappingen... En daarbij, heel veel "symptomen" komen ook gewoon voor bij "normale" mensen....
Dit account is niet meer in gebruik.
pi_98909476
Ja er is wel een probleem. Ik ken meerdere mensen die ADHD gediagnosticeerd hebben gekregen door hun huisarts en daar ritalin hebben gekregen. Later bleek dan bij een goed onderzoek in de GGZ dat hier helemaal geen sprake van was. Daarnaast hoor ik soms over scholen die hbo-opgeleide mensen of zelfs studenten gebruiken om dyslexieonderzoek af te nemen. Dat geeft natuurlijk totaal geen betrouwbaar resultaat. En zo ken ik nog wel meer voorbeelden.

Dat gezegd hebbende wordt er gelukkig in verreweg de meeste gevallen zorgvuldig omgegaan met het geven van diagnoses. Een diagnose puur als een etiket zien is ook veel te simplistisch. Het diagnostisch proces is meer een middel om zo objectief mogelijk vast te stellen welke problemen er spelen, in welke richting de oorzaak hiervan ligt en welke middelen er gebruikt kunnen worden om te helpen. En een diagnose maakt de communicatie over het probleem makkelijker, want als er een naam voor je probleem is dan hoef je het niet iedere keer helemaal van a tot z uit te leggen.
Spin the wheel of fortune or learn to navigate.
pi_98909506
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 14:46 schreef Spezza19 het volgende:
Om te reageren op de vraag in de titel.... Ja.... vroeger was je gewoon gek of normaal....

Tegenwoordig heb je zoveel naampjes voor elke afwijking en als je dan naar de lijst "symptomen" kijkt, dan zie je zoveel overlappingen... En daarbij, heel veel "symptomen" komen ook gewoon voor bij "normale" mensen....
Het gaat vaak ook om de mate waarin iets bij iemand voor komt.
Iedereen raakt wel eens wat kwijt, maar er zijn mensen bij wie dit extreem veel gebeurt
pi_98909760
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 14:47 schreef Mry het volgende:
Ja er is wel een probleem. Ik ken meerdere mensen die ADHD gediagnosticeerd hebben gekregen door hun huisarts en daar ritalin hebben gekregen. Later bleek dan bij een goed onderzoek in de GGZ dat hier helemaal geen sprake van was. Daarnaast hoor ik soms over scholen die hbo-opgeleide mensen of zelfs studenten gebruiken om dyslexieonderzoek af te nemen. Dat geeft natuurlijk totaal geen betrouwbaar resultaat. En zo ken ik nog wel meer voorbeelden.

Dat gezegd hebbende wordt er gelukkig in verreweg de meeste gevallen zorgvuldig omgegaan met het geven van diagnoses. Een diagnose puur als een etiket zien is ook veel te simplistisch. Het diagnostisch proces is meer een middel om zo objectief mogelijk vast te stellen welke problemen er spelen, in welke richting de oorzaak hiervan ligt en welke middelen er gebruikt kunnen worden om te helpen. En een diagnose maakt de communicatie over het probleem makkelijker, want als er een naam voor je probleem is dan hoef je het niet iedere keer helemaal van a tot z uit te leggen.
Ja, soms zijn die diagnoses gewoonweg debiel. Ik ken bijvoorbeeld iemand die eerst borderliner was. Vervolgens na meerdere therapieën kwam ze er achter dat het toch niet borderline was, maar ADD.
En nu, weer etterlijke jaren later, zou het ineens weer autisme kunnen zijn -_-

Ik vind dat je een diagnose moet stellen alleen als die diagnose daadwerkelijk terecht gegeven kan worden en niet alleen als er een vaag vermoeden bestaat.
Ik weet niet waarom dit gebeurt, misschien vanwege hoge werkdruk? Of wellicht omdat iemand gewoonweg niet capabel genoeg is om juiste diagnoses te stellen? Of omdat diagnostiseur gewoon een foutje maakt?
Wat de reden ook is, het is gewoon fout.

En wat het niet meer van a naar z hoeven uitleggen betreft, dit werkt wel goed voor bijvoorbeeld instanties maar minder goed in het dagelijks leven.
In mijn geval duurt het vaak jaren voordat een NT-er eindelijk begint te snappen dat ik daadwerkelijk anders bedraad ben in m'n hoofd, terwijl ik er vanaf het begin toch echt eerlijk over ben geweest.
pi_98909920
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 14:46 schreef Spezza19 het volgende:

Daarom moet er ook verder gekeken worden dan alleen de symptomen. Een vrouw met asperger kan de zelfde symptomen hebben als een vrouw met borderline, maar de achtergrond is heel verschillend.
signatuurloos
pi_98910170
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 14:53 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Ja, soms zijn die diagnoses gewoonweg debiel. Ik ken bijvoorbeeld iemand die eerst borderliner was. Vervolgens na meerdere therapieën kwam ze er achter dat het toch niet borderline was, maar ADD.
En nu, weer etterlijke jaren later, zou het ineens weer autisme kunnen zijn -_-

Ik vind dat je een diagnose moet stellen alleen als die diagnose daadwerkelijk terecht gegeven kan worden en niet alleen als er een vaag vermoeden bestaat.
Ik weet niet waarom dit gebeurt, misschien vanwege hoge werkdruk? Of wellicht omdat iemand gewoonweg niet capabel genoeg is om juiste diagnoses te stellen? Of omdat diagnostiseur gewoon een foutje maakt?
Wat de reden ook is, het is gewoon fout.
Dat is bij mij ook gebeurd, maar dat komt doordat ze bij zo'n onderzoek gericht gaan zoeken in één bepaalde hoek van alle 'stoornissen'. Zelf een psychologisch onderzoek gehad en daaruit kwam dus borderline. Echter wordt je tijdens je behandeling ook geobserveerd, dus kwam naar voren dat waarschijnlijk mijn diagnose niet klopte. Ik had/heb wel die symptomen van borderline, maar niet de stoornis zelf.
signatuurloos
pi_98910313
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 juli 2011 15:01 schreef Captain_Maximum het volgende:

[..]

Dat is bij mij ook gebeurd, maar dat komt doordat ze bij zo'n onderzoek gericht gaan zoeken in één bepaalde hoek van alle 'stoornissen'. Zelf een psychologisch onderzoek gehad en daaruit kwam dus borderline. Echter wordt je tijdens je behandeling ook geobserveerd, dus kwam naar voren dat waarschijnlijk mijn diagnose niet klopte. Ik had/heb wel die symptomen van borderline, maar niet de stoornis zelf.
Bij mij is het gelukkig wel goed gegaan, al duurde het meer dan 2 jaar voordat ik dan uiteindelijk een diagnose kreeg.
Wat ik zelf echter niet begrijp is de houding die NT-ers hebben ten opzichte van iemand die met iets gediagnostiseerd is zodra ze te weten komen dat iemand "iets" heeft, en vooral waarom ze dan zelf nog wat extra labeltjes erbij gaan zitten plakken (zoals dat we niet aan onszelf willen werken enz enz)?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')