SO YOU THINK YOU CAN DANCE USA SEASON 8 – TOP 8 PERFORMHoly Moses, ik ben veel te betrokken bij deze show. Ik ben compleet uitgeput. I need a stiff drink. Vergeef me mijn geblaat en geschreeuw, lieve vrienden.
Gaga: she is really really really weird, but you gotta love her. Zat die me daar toch lekker een potje de choreografen af te katten

. Rob Marshall vond alles geweldig, dus die voegde niks toe.
Sasha & Pasha – quickstep – Jonathan Roberts“Sasha and Pasha, easy to remember!” How cute! Wat een heerlijke car crash was dit! Technisch vrij belabberd van Sasha (Mary moet je gewoon niet geloven dit seizoen

) en o boy, thank God voor Pasha, want hij sleepte haar er letterlijk en figuurlijk doorheen. Maar wat een leuke choreo was dit, wat een leuk koppel, prachtig jurkje en gewoon een goede performance. Hele fijne choreografie van Jonathan Roberts, de grootste class act die bij Dancing With The Stars rondloopt en die helaas in die show altijd aan oude taarten of psychisch gestoorden als Macy Gray wordt gekoppeld. Maar dat terzijde

.
Caitlynn & Ivan – hip hop – Marty KudelkaIVAN!!! Uit de prehistorie van SYTYCD. Gelukkig kreeg hij maar drie seconden aandacht of zo

. Tja, anders blijft er geen tijd over voor het wekelijkse lik-het-gat-van-Allison-Holker-moment. Wat een lieve, sexy routine. Het kwam wel enorm traag op gang, maar toen ze eenmaal echt het duet aangingen zat ik toch gefascineerd te kijken. Caitlynn: zover ik het kan inschatten deed ze het best goed, zowel qua techniek als performance. Door de kritiek van de judges kwam ik meteen weer in aluhoedjes-mode: ze willen Caitlynn eruit hebben (niet dat ik dat erg zou vinden, minst favoriete meisje). Dit lijkt me wel typisch zo’n routine die na twaalf dansen op het einde van de avond niet echt blijft hangen, maar goed…
Jordan & Ade – jazz – Tyce DiOrioOooh Ade

, die staat toch écht wel in mijn top 5 van favoriete deelnemers aller tijden. Wat een lijf, wat een kracht, wat een uitstraling, supersupersuper! De dans dan… vermakelijk, heel duidelijk naar beider sterkste punten gechoreografeerd en daardoor gewoon goed. Tijdens een aantal overgangen viel de boel een beetje dood en niet alle lifts verliepen even smooth, maar over het geheel was dit meer dan okay. Tyce is on a roll de laatste weken, en dat wil wat zeggen in zijn geval

. Jordan: nog steeds mijn favo girl!
Melanie & Neil – contemporary - Mandy MooreO here we go again… ja hoor, weeeeeeer een dromerig contemporarynummertje voor Melanie

. The powers that be maken het me wel heel moeilijk om haar nog interessant of sympathiek te vinden, hoor. Cee had er al eerder last van, maar nu begint het bij mij ook. Blergh. Zelfde choreo als Matt Flint en Katie Love in UK 2. En wadda you know, dat was ongeveer de beste dans van dat hele seizoen, en dat waren (op dat moment) ook nog eens interessantere dansers dan Little Miss Technique en de in mijn bescheiden mening wat overschatte Neil Haskell. En daar gaan we weer, weeeeeeer een staande ovatie voor contemporary en een shitload overdreven lof

. Ik word er langzaam kotsmisselijk van.
Ricky & Anya – jive – Jason GilkisonIt’s Danny and Anya all over again! Herinneren jullie die jive nog uit Season 3

? OMG RICKY! Hoeveel liters plezier spatte hier vanaf! En dan mag het technisch niet perfect zijn – ik vond het overigens 100% meevallen, dus die kritiek? What’s going on? – maar wat een feest en wat een leuke vent is het toch. Overigens: props voor Anya’s trainingsbroekje!
Jess & Lauren G. – hip hop – NappyTabsO goodie, twee van de irritantste SYTYCD-ers ooit samen, wat een verwennerij

. Ik hou het kort: goed gedanst, want hij kan alles, bla bla, maar alles wat hij doet laat me totaal koud. Next!
Tadd & LoFro – jazz – Mandy MooreEn ja hoor… nog een rehash van UK2! Boys Top 4 group routine, anyone? Nou zeg, poe poe, wat een incredible choreographer, die Mandy Moore, dat het haar lukt om in één week zomaar twee belegen choreos van de plank te pakken. Maar fuck it, dit zijn wel Tadd en LoFro! LoFro

, jeumig, vorig jaar nog een meisje, nu een vrouw! Jammer van het hoedje, maar damn, dit gelikte stijltje ligt Tadd erg lekker. Love the guy, inderdaad verrast hij iedere week weer. Ik heb Tadd nog niets slecht zien doen, maar ik heb het gevoel dat hij onder de radar aan het verdwijnen is, juist omdat hij zo constistent is. En dat mag niet gebeuren, want TADD ♥♥♥!
Marko & Allison – contemporary – Sonya TayehOch ja, Marko had zeker al een week geen contemporary meer gehad, dus het werd tijd

. Kom op show, je maakt jezelf belachelijk. Sorry hoor, hoe mooi en hoe goed dit ook was, het leek veel te veel op Hallelujah (Alex Wong, Allison, Jeff Buckley) en dat stoorde me enorm. Dit was zo bedacht en voorgekneed om favoriet Marko te pushen, bah. Marko en Melanie, je zou een hekel aan ze gaan krijgen terwijl die kids er zelf ook niks aan kunnen doen. Staande ovatie, brullende en wauwelende Gaga, hysterische AsianMum, Allison is het achtste wereldwonder, GETVER ik heb het even helemaal gehad

. Ik kijk straks wel verder…
[vijf uur later

]
Caitlynn & Tadd – foxtrot – Jonathan RobertsKijk Jess, het kan dus wel, dansen met een langere partner zonder dat het stoort. Nu had ik natuurlijk wel mijn roze Tadd-bril op

, maar toch… Zeer mooie klassieke choreo, mooi gedanst en technisch heul niet verkeerd. Gorgeois, zou Mia zeggen. Ik had tot nu toe niet veel interesse in Caitlynn, en voor het eerst vond ik haar hier leuk en cute. Maar… net als Mary denk ik dat dit wat vergeten gaat worden, niet in de laatste plaats door de agressieve manier waarop contemporary door de strotten van de kijkertjes wordt geduwd.
Marko & Ricky – hip hop – Tabitha & NapoleonYeuh, boys duet. Bad boys, rapte Diddy zich een liesbreuk, en dan krijg je de rainbowtandem Marko en Ricky

, de twee liefste kandidaatjes ooit! Echt hard en zuiver was het niet, laat staan overtuigend. Marko viel hier toch lichtelijk door de mand voor mij, terwijl Ricky, die van nature een stuk ‘harder’ danst, zich aardig staande hield. Paar stukjes, zoals die airials, waren okay. Dat laatste versnelde stuk was toch wel erg Alex Wong & Twitch, jammer. Het concept had voor mij niet zo gehoeven. Al met al… mwa. En toen volgde er weer een WTF-moment, want blijkbaar was dit briljant (niet als we Tabitha’s gezicht moesten geloven, overigens

) en was er weer iets te zeiken over Ricky. Waarom ontspoort deze fucking show altijd zo idioot in de laatste afleveringen

?
Jordan & Jess – rumba – Jason GilkisonAls er in een rumba geen hete vent zit zoals [insert hier je favoriete geile ballroomer

] dan hoeft het voor mij niet zo. Noem mij maar oppervlakkig. Maar potdimme, zie ik daar die Broadway gnoom me toch effe een paar puike rumbawalks doen. Shit. En het ‘muggen’ is inderdaad minder geworden. Jordan was goed zoals altijd, maar het lijkt ook al weer een hele tijd geleden dat ik haar iets anders zag doen. Dit zat toch weer erg in de jazz/contemporary-hoek. Ik was niet kapot van deze choreo van Gilkison, bij momenten was het erg statisch. Eens dat de chemistry niet echt super was. Over welke geweldige lift hadden ze het nou??
Melanie & Sasha – jazz – Sonya TayehWacky, weird, wonderful… this is the Sonya I like best

. Voor Sasha komt deze stijl heel natuurlijk over, Melanie moest duidelijk harder werken, maar boy o boy, dit was toch wel helemaal geweldig hoor. Op het laatste moment werd de show gelukkig nog gered. Zonder twijfel mijn favoriete dans van de avond, frickin’ fantastic. Vrouwenduetten of groepsnummers zijn bij SYTYCD óf stoeipoezerig óf engelachtig, dus dit was een voor mij erg gewenste afwisseling. Meer van dit graag! You go girls! Gaga en Sonya, hoeveel weirdness kan een mens verdragen

!!!
Bottomvoorspelling (deels wishful thinking): Jess, Ricky, Jordan, Caitlynn. Ricky en Caitlynn exit.
Nu Saertje lezen...
[ Bericht 0% gewijzigd door Malahide op 28-07-2011 18:32:05 ]