SO YOU THINK YOU CAN DANCE – TOP 10 PERFORMSHallo! Hallo show! Wat was dat

! Dat was amazing! Nou ja, zo'n 80% ongeveer.
Ik hou het kort en wil alleen alvast even kwijt dat ik niet gedacht had dat JTF overtroffen zou worden als guest judge, maar NPH heeft het voor elkaar gekregen. Wat een dude

!
Marko & Chelsie – samba – Jason GilkisonCrazy ridiculous madness! Jason Gilkison is én blijft God. Chelsie, love that girl

. Ik weet dat ze niet zo popi is in dit topic, maar ik vind haar nog steeds een van de leukste ballroomers uit de SYTYCD-geschiedenis. Marko… wow! (Kleine wow, geen grote.) Zijn techniek was best wel een grote veer in de reet waardig, maar de choreo was niet zo puur samba dat er heel veel typische sambatechniek vereist werd. Gewoon heel vermakelijk en zoals altijd door Marko met heel veel personality gedanst. Goooo Markoooo

!
Jordan & Brandon – contemporary – Desmond Richardson & Dwight RhodenHi Brandon! Haven’t changed a bit, have you

? Ach, we kunnen bitchen wat we willen, het is een fantastische danser met een prachtig lichaam. Heb van hem genoten. En ook van haar. Jongejonge, dit was toch wel smullen hoor. Chills. Alles klopte. De choreo, de muziek, haar jurkje, het licht, hun connectie. Die dévélopées (dat heb ik zelfs niet op hoeven zoeken, jeuh voor mij

!) van haar zijn ongelooflijk. Ze heeft nu wel definitief bewezen dat ze niet alleen een sexy kitten is. Dit is nou een stijl van contemporary die ik mooi vind, zoals ik die graag in het theater zie. En gelukkig eens iets anders dan het standaard Tookey, Moore en (zelfs) Travis-gedoe. Technischer, artistieker, gedurfder en atletischer en voor mij daardoor emotioneler. Ik denk dat dit mijn favoriete dans van het jaar tot nu toe is

.
Tadd & Comfort – Chuck Maldenado – hip hopOoooo wat een heerlijke hip hop

. Zo smooth, zo clean, zo synchroon en zo subtiel! Het is lang geleden dat ik een hip hop choreo zo lekker vond. Meestal hou ik van wat steviger werk, maar dit was echt verrukkelijk. Tadd, Tadd, Tadd, wat kan jij niet? Hoe goed Marko ook is, hoe lief Ricky ook danst, jij ben vooralsnog mijn front runner van de jongens. En dat heeft maar een heel klein beetje te maken met het feit dat je frickin’ lekker en sexy bent

. And hell yeah, Comfort werd écht wel weggedanst. Heb ‘em nu drie keer gezien, en het is echt waar

. Maar… deze stijl zal toch ook wel wat tegenstanders krijgen denk ik, juist omdat het zo anders was. En daarom ben ik weer een beetje bang voor het lot van Tadd.
Mitchell & Melody – Broadway – Tyce DiOrioJeetje, Melody… ik kan me haar bijna niet meer herinneren. Uit dat eerste seizoen zijn me echt alleen maar Nick en Artem bijgebleven (
oké, en Big Poppa en Blake die een hotelkamer moesten delen en dat Blake toen zo'n kuttenlikkertje had dat naast Big Poppa's bed had gescheten of zoiets 
). Alsjeblieft Mitchell, hier is je kiss of death. Recht op de bek. Met tong. Las ergens op de nets dat alle Tyce-choreos van dit seizoen in de Bottom Three zijn beland

. Wake up call, Lythgoe! Tyce's driehonderdste All That Jazz/Chicago-mix up rip off met een concept van lik-me-vestje. Dit liet me dus weer koud als Dries Roelvink op Roze Woensdag (lokaal grapje, moet kunnen). Sorry Mitchell, de show houdt niet van je, terwijl je echt best wel goed bent. Goed zo NPH, zeg maar waar het op staat!
Caitlyn & Pasha – Argentine tango – Miriam Larici & Leonardo BarrionuevoEindelijk een choreo van die twee die ik te pruimen vond, hun eerdere bijdrages vond ik saai of overdreven technisch. Lekker, zo’n klassieke tango met ingehouden passie en sluimerende broeierigheid. Heel sfeervol neergezet door beiden. Maar ik was niet kapot van haar voetenwerk en vond haar ook erg stijf in haar rug. Bovendien schorde er iets aan hun connectie, ik kan er niet precies de vinger op leggen (gek wijf, wie heeft er nou geen chemistry met Pasha

?). Caitlyn is voor mij nog steeds de kandidaat het met hoogste o-ja-die-doet-ook-nog-mee-gehalte. Ruim voldoende, maar dit was ‘em niet helemaal. En vandaar dat ik de overdreven jurycommentaren niet snapte. Murphy met haar standing ovation… het is opvallend hoe zeer ze de ballroom dit jaar aan het pussyfooten is. Valt me van haar tegen.
Sasha & Twitch – hip hop – Christopher ScottAltijd een feestje als Twitch in da house is. Oei, ik vond dit bloody sexy en vooral heel soulful. Mmm, dit zou een lekker real life setje zijn zeg, yum

. Knetterende chemistry. Zaten een paar hele mooie pop-stukjes in. Ja, Sasha is nog steeds een fierce diva en dit soort dingen liggen haar gewoon erg goed. Christopher Scott heeft weer een beetje krediet bij me na de troep die hij afgelopen weken produceerde. De productie had overigens wel even met de Glassex over de tafel mogen gaan. Nigel… lol.
Jess & Kathryn – contemporary – Stacey TookeyAlles was mooi. Kathryn, die heeft vorig seizoen als AllStar mijn hart veroverd. Altijd zo lief dat ze na afloop nog helemaal in de emotie van de dans zit. Jess… ondanks dat zijn hoofd nog steeds een afleidende factor is deed hij dit toch wel erg goed. Het liften ziet er nog steeds niet uit, aangezien Kathryn ongeveer Clarice’s lengte zal hebben. Maar ja, het blijft Stacey Tookey. Ik zie dat het goed is, ik zie dat het knap is, ik zie wat ze over wil brengen, maar het raakt me never nooit niet (Mad World, waar aan gerefereerd werd, is echt haar enige choreo die ik geweldig vond). Dat gaat nooit meer goed komen tussen Tookey en mij. Sorry

. Jess verdient nog een weekje te blijven. NPH, je bent een held. Echt. Schuif elke week maar aan

. More lifts than Joan Rivers’ face… zegt de man met het grootste kunstgebit van het westelijk halfrond. Maar toch een puike grap, Nige!
Melanie & Pasha – Viennese waltz – Jason GilkisonZoals al eerder gezegd vond ik dit supermooi. Godver, Pasha is écht niet te versmaden, allechristus. Die wapperende blouse hè, damn

. Volgens mij is Melanie’s maagdenvliesje spontaan geknapt van dat geglij tegen Mr. Kovalekker’s bruingesprayde nakende torso. Hij krijgt wel een beetje een oude kop. Niet dat ik dat erg vind, ben je gek

. Wat kun je nog over Melanie zeggen? Ze is gewoon subliem. Maar ze heeft wel een zwak punt, en dat is dat ze niet zo’n goede actrice is. Bijna elke dans begint ze met die bekende gepijnigde blik, om vervolgens aan het eind het licht te zien en van top tot teen te gaan stralen. De eentonigheid dreigt toe te slaan. Toch vraag ik me af wie van de meiden haar nog kan ‘pakken’. Jordan en Sasha geef ik de meeste kansen.
Ricky & Allison – jazz – Tyce DiOrioAah, die Ricky, star struck by Allison

. Zo, die Allison wordt ook per seizoen mooier en beter. Ik moet eerlijk zeggen dat Allison me weer volledig in haar ban had en dat ik die arme Ricky nauwelijks bekeken heb. Na een tweede poging was ik blij dat ik Ricky eindelijk eens niet de heppiedepeppie cheerleader zag spelen. Evil! Oké, een beetje

. Die ene lift dat hij haar met één arm van de grond opraapte was super. Hoewel dit niet de beste dans van de avond was, was het wel het beste wat Tyce in weken heeft laten zien, al was er wel sprake van een beetje ‘Addiction’-knip-en-plakwerk. Plus een lied van Tori Amos uit de tijd dat Tori Amos nog te pruimen was. Wederom bijzonder goed commentaar van NPH.
Clarice & Rollebol – Bollywood – Nakul Dev MahajanRollebol! Nee hoor, doet u ‘em zo maar, u hoeft ‘em niet voor me in te pakken. Holy smokes, zelfs in zo’n broek! Of juist in zo’n broek

! O hoi, het gaat om Clarice hè? Wow, zij zat er lekker in zeg, wat een performance. En die megajump ergens in de tweede helft. Damn girl! Ik zag ook een paar kleine schoonheidsfoutjes, maar who cares. Echt wel een van de betere Bollywoods. Al zal die van Joshua en Katee nooit overtroffen worden, al was het maar omdat de verrassingsfactor toen zo groot was. Clarice… misschien kan jij Melanie’s ass ook nog kicken!
Solo
Sasha: sta eens op, mens. Het is niet So You Think You Can Poets de Vloer!
Solo
Jess: geweldig. De enige stijl waarin ik hem kan tolereren.
Solo
Melanie: nice! Oe, lieve versie van You’re The One That I Want ♥
Solo
Ricky: niet zo briljant als de laatste keer, maar toch weer goed. Ricky & Cat toen hij wegrende
Solo
Clarice: tweede helft vond ik leuk, beetje Afrojazz
Solo
Mitchell: mooie danser, maar deze solo gaat hem niet uit de bottom houden
Solo
Jordan: love the girl. Die controle van haar, amazing
Solo
Tadd: aaaah, Tadd is cool! Hij is een hele 'zachte' en artistieke b-boy.
Solo
Caitlynn: mwa, was niet zo onder de indruk
Solo
Marko: duidelijk iemand die beter presteert onder een choreograaf
Wie zou ik het minste missen en mogen er dan ook uit vanavond? Mitchell en Caitlynn…
[ Bericht 0% gewijzigd door Malahide op 22-07-2011 14:25:18 ]