abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_98851083
Vroeger was ik iemand die makkelijk uit de slof schoot. Als iemand ruzie zocht, kon diegene het krijgen ook. Gevolg: een leven vol slepende drama's waar niemand gelukkiger van werd. Tegenwoordig heb ik beseft dat mensen die jou willen kwetsen dat doen zodat zij niet alleen staan in hun ongeluk. Degenen die je liever zijn falen dan winnen hebben zelf die kans niet gepakt en zijn jaloers. En dus vergeef ik ze, degenen die mijn dag willen verpesten. Want ik ben gelukkig met wie ik ben, en het leven is te kort om stil te staan bij degenen waar je niet gelukkig van wordt. Als je naar het park gaat, ga je toch ook niet naast de enige hondendrol in het gras zitten?
pi_98851183
Dus, kan jij mensen makkelijk vergeven? Wat zijn jouw ervaringen met vergiffenis?
  PR/Manusje van alles donderdag 30 juni 2011 @ 00:56:36 #3
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_98851227
cursusje gehad?
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_98851282
Als een ander jouw opzettelijk kwetst is dat een onvolwassen persoon en moet je die gewoon links laten liggen. :D
Op dinsdag 24 mei 2011 07:11 schreef Absurditeit het volgende:
Het werkt ook niet echt erotiserend als je de rookworst en saucijzenbroodjes op 45 meter afstand al ruikt, terwijl je langs de plastic laarzen en kledij loopt.
pi_98851286
quote:
14s.gif Op donderdag 30 juni 2011 00:56 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
cursusje gehad?
Meer een zelf cursusje. Het besef kwam een paar weken geleden na maanden en het was zo'n opluchting:)
pi_98851311
Volgens mij is TS een beetje lichtgeraakt en raakt TS daarom snel bij problemen betrokken.

quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 00:53 schreef MangoLassi het volgende:
Als je naar het park gaat, ga je toch ook niet naast de enige hondendrol in het gras zitten?
Tevens dit gequote voor de waarheid :')
pi_98851316
Koffietijd had het niet erger kunnen brengen.
  donderdag 30 juni 2011 @ 00:59:40 #8
299418 Creeg
Creeg iz zeeg
pi_98851379
TS heeft naar een romantische komedie gekeken.
AJAX PAKT 30e LANDSTITEL ✯✯✯
Op woensdag 30 maart 2011 00:16 schreef Flippiee het volgende:
CREEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEG :*
pi_98851411
quote:
2s.gif Op donderdag 30 juni 2011 00:58 schreef OverRated het volgendeDat klopt o:
Volgens mij is TS een beetje lichtgeraakt en raakt TS daarom snel bij problemen betrokken.

[..]

Tevens dit gequote voor de waarheid :')
Dat klopt ook wel, ben nogal een heethoofd. Maar ik werk wel aan mijzelf.
pi_98851421
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 00:59 schreef Creeg het volgende:
TS heeft naar een romantische komedie gekeken.
Haha nee, naar Courage Wolf.
  donderdag 30 juni 2011 @ 01:01:10 #11
299418 Creeg
Creeg iz zeeg
pi_98851441
waarom
AJAX PAKT 30e LANDSTITEL ✯✯✯
Op woensdag 30 maart 2011 00:16 schreef Flippiee het volgende:
CREEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEG :*
pi_98851647
Daarom.
  donderdag 30 juni 2011 @ 01:07:53 #13
345970 Doodloper
Is een hardloper.
pi_98851716
-opzouten-

[ Bericht 94% gewijzigd door Daniel1976 op 30-06-2011 10:59:30 ]
We zullen zien, zei de blinde.
pi_98851721
Vind je dat grappig?
Yo tengo, tú tienes, Él/Ella tiene
  donderdag 30 juni 2011 @ 01:10:11 #15
251735 Lort
Je weet dat ik gelijk heb
pi_98851798
Als ik de OP lees, komt het op mij over dat je gewoon besloten heb conflict te vermijden. Dat heeft niks te maken met vergiffenis.
How does it feel? To treat me like you do.
pi_98851847
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 01:10 schreef Lort het volgende:
Als ik de OP lees, komt het op mij over dat je gewoon besloten heb conflict te vermijden. Dat heeft niks te maken met vergiffenis.
Dan lees je verkeerd. Conflict krijg je toch wel, hoe hard je het ook probeert te vermijden. Het is de kunst diegene te zien als slachtoffer en geen woede te herbergen.
  donderdag 30 juni 2011 @ 01:12:09 #17
300896 tuintegel
Vrouwtje Theelepel
pi_98851856
ik ga op even nog een keer lezen , want ik ben ook echt een heethoofd . Ben dat driftige gedoe wel spuugzat van mijzelf en het leek logisch wat er stond :P
Lachen is de kortste afstand tussen mensen.
pi_98851901
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 01:12 schreef tuintegel het volgende:
ik ga op even nog een keer lezen , want ik ben ook echt een heethoofd . Ben dat driftige gedoe wel spuugzat van mijzelf en het leek logisch wat er stond :P
Volgens mij geniet jij van leedvermaak ;)
  donderdag 30 juni 2011 @ 01:15:41 #19
300896 tuintegel
Vrouwtje Theelepel
pi_98851979
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 01:13 schreef HSG het volgende:

[..]

Volgens mij geniet jij van leedvermaak ;)
ook , maar alhoewel ik nog steeds moet lachen om de op , ben ik het er wel mee eens dat een heethoofd zijn gewoon niet opschiet.

Het is irritant en vervelend op den duur , zelfs als je het zelf bent en er dus het minst last van zou moeten hebben (het ligt tenslotte altijd aan een ander toch ? ):P .
pi_98852065
-opzouten-

[ Bericht 75% gewijzigd door Daniel1976 op 30-06-2011 10:59:46 ]
  donderdag 30 juni 2011 @ 01:20:36 #21
251735 Lort
pi_98852119
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 01:11 schreef MangoLassi het volgende:

[..]

Dan lees je verkeerd. Conflict krijg je toch wel, hoe hard je het ook probeert te vermijden. Het is de kunst diegene te zien als slachtoffer en geen woede te herbergen.
Maar zou je Hitler ook vergeven? Hij is ook soort van slachtoffer he.
pi_98852127
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 01:15 schreef tuintegel het volgende:

[..]

ook , maar alhoewel ik nog steeds moet lachen om de op , ben ik het er wel mee eens dat een heethoofd zijn gewoon niet opschiet.

Het is irritant en vervelend op den duur , zelfs als je het zelf bent en er dus het minst last van zou moeten hebben (het ligt tenslotte altijd aan een ander toch ? ):P .
En waarom ben jij een heethoofd dan? Om welke kleine dingetjes kan jij uit elkaar knallen van woede?
pi_98852172
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 01:20 schreef Lort het volgende:

[..]

Maar zou je Hitler ook vergeven? Hij is ook soort van slachtoffer he.
Ja. Hitler was ziek in zijn hoofd. Bovendien heeft hij het niet zelf gedaan. Hij is ook gestraft voor zijn daden (hij pleegde zelfmoord) en de andere nazi's zijn opgehangen. Vergeven is niet iedereen's gedrag goedkeuren. Vergeven is het voor jezelf laten gaan.
pi_98852271
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 01:11 schreef MangoLassi het volgende:

[..]
Het is de kunst diegene te zien als slachtoffer en geen woede te herbergen.
Iedereen is eigenlijk slachtoffer van zijn of haar beperkte biologische opbouw in combinatie met beperkte opvoeding/ontwikkeling/begeleiding.
Gelovigen, psychopaten, politici, machtshebbers, geld najagers, vrouwen, mannen, kinderen, ouderen, iedereen.
Succes om iedereen zo te zien. Het besef mag er dan wel zijn, de praktische uitvoering is niet 1 2 3 geregeld maar daar kom je vanzelf keer op keer achter.
  donderdag 30 juni 2011 @ 01:26:01 #25
300896 tuintegel
Vrouwtje Theelepel
pi_98852291
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 01:20 schreef HSG het volgende:

[..]

En waarom ben jij een heethoofd dan? Om welke kleine dingetjes kan jij uit elkaar knallen van woede?
serieus? ik kan doordraaien als er rommel ligt thuis , als ik niet binnen vijf minuten voor elkaar krijg wat ik wil , als iemand voor mij zo langzaam de bocht omgaat dat het lijkt alsof ie ernaast loopt enzovoort.

om alles eigenlijk als het op dat moment even niet in mijn straatje past... en dat is behoorlijk vervelend en soms is het ook wel grappig.
pi_98852370
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 01:25 schreef RichardDawkins het volgende:

[..]

Iedereen is eigenlijk slachtoffer van zijn of haar beperkte biologische opbouw in combinatie met beperkte opvoeding/ontwikkeling/begeleiding.
Gelovigen, psychopaten, politici, machtshebbers, geld najagers, vrouwen, mannen, kinderen, ouderen, iedereen.
Succes om iedereen zo te zien. Het besef mag er dan wel zijn, de praktische uitvoering is niet 1 2 3 geregeld maar daar kom je vanzelf keer op keer achter.
Kijk, als iemand je man vermoordt is het vanzelfsprekend dat diegene straf verdient, ook al is diegene ziek in zijn hoofd. Je mag diegene ook best haten, is logisch, maar na een tijdje moet je wel weer gelukkig kunnen zijn, en hoewel dat bij een moord lang duurt, moet je op een gegeven moment accepteren voor jezelf dat het is hoe het is en dat die persoon maar zielig is en je stress niet waard is.

Gelukkig zijn de meeste vergiffenissen in ons leven niet verbonden aan moord, maar aan die ene vreemdgaande ex, die vervelende klasgenoot die je altijd pestte, die roddelende collega of die zure baas.
pi_98852432
Ik wil ook helemaal niet zeggen dat dit is hoe ik omga met mensen die iets heel ergs hebben gedaan, dat weet ik nu niet, ik zeg alleen wat ik gehoord heb...

Maar mijn kijk op het vergeven van die dagelijkse vervelende mensen helpt mij wel.
  donderdag 30 juni 2011 @ 01:36:57 #28
251735 Lort
pi_98852606
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 01:22 schreef MangoLassi het volgende:

[..]

Ja. Hitler was ziek in zijn hoofd. Bovendien heeft hij het niet zelf gedaan. Hij is ook gestraft voor zijn daden (hij pleegde zelfmoord) en de andere nazi's zijn opgehangen. Vergeven is niet iedereen's gedrag goedkeuren. Vergeven is het voor jezelf laten gaan.
Als je vergeven zo definieert, oke dan begrijp ik het.

Een ander punt. Misschien zeg je nu te gemakkelijk dat een slecht mens per definitie een ziek mens is. Natuurlijk vormt de omgeving iemand. Maar er is toch ook wel iets als eigen keuze.
pi_98852731
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 01:36 schreef Lort het volgende:

[..]

Als je vergeven zo definieert, oke dan begrijp ik het.

Een ander punt. Misschien zeg je nu te gemakkelijk dat een slecht mens per definitie een ziek mens is. Natuurlijk vormt de omgeving iemand. Maar er is toch ook wel iets als eigen keuze.
Het ligt eraan. Iemand die dwangmatig dingen doet kan niet voor zichzelf kiezen. Soms ben je zo ver heen dat je niet weet wat goed of slecht is. Psychopaten weten het wel, maar het kan ze niks schelen. Je kan bediscussieren of het dan zijn/haar eigen keuze is of gewoon onderdeel van het karakter.

Maar de eigen keuze is niet relevant. Het gaat er om dat iemand die jou kwetst per definitie zielig is en dat je diegene gewoon moet vergeven in plaats van je tijd en energie te verdoen.
pi_98856086
Als ik ergens niet goed in ben is het wel vergiffenis schenken :') Ben ik eenmaal kwaad op iemand om iets, dan kan ik dat goed lang volhouden ook. Niet dat ik zo'n heethoofd ben, je moet ook goed je best doen om mij kwaad te krijgen, maar doe je iets wat me niet bevalt, dan zal ik dat heel lang onthouden.

Zo heb ik vroeger een keer iets meegemaakt met een familielid, sowieso was dat al wel een irritante gast, maar goed, op een gegeven moment heeft ie nogal wat slechte dingen over mij verteld wat dus later bij mij ouders op het bordje kwam, heel veel gedoe over geweest en tot op de dag van vandaag heb ik hem dat nooit vergeven. Dat is nu ff denken, iets van 12 tot 15 jaar geleden, en sindsdien heb ik hem dus ook niet meer gesproken. Heb er ook totaal geen behoefte aan overigens.
  donderdag 30 juni 2011 @ 09:28:03 #31
94676 Garisson72
weten is weten dat je nix weet
pi_98856253
quote:
Vergeven is niet iedereen's gedrag goedkeuren. Vergeven is het voor jezelf laten gaan.
Dat 'laten gaan' kan ik prima, maar vergeven heeft ook de connotatie van 'en nu zijn we weer vriendjes' en dát gebeurt vaak niet meer. Bij mij iig.
Breasts! helping men to avoid eye contact since 1865.
  donderdag 30 juni 2011 @ 11:02:49 #32
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_98858557
quote:

[..]

Interessant. Je gaat er dus vanuit dat zelfmoord iets ergs is. Terwijl dat helemaal niet zo hoeft te zijn. Bovendien stel je ook nog eens dat het zo erg is dat Hitler daarmee een straf heeft gehad die de dood van tenminste 100 miljoen mensen rechtvaardigt. Want daar is hij uiteindelijk verantwoordelijk voor. Iets klopt er niet in die gedachtengang.
pi_98860056
Hitler is niet per definitie verantwoordelijk voor die dood. De mensen om hem heen die naar hem luisterden en degenen die de kampen hebben gebouwd, die zijn verantwoordelijk en vooral gestraft. Als ik nu ga schreeuwen dat alle Joden dood moeten maar zelf nooit de trigger overhaal en anderen dat voor me doen, ben ik niet als enige schuldig.

Ik vind zelfmoord iets erg, je verliest de laatste hoop die je hebt dat het nog goed komt, dat moet geen fijn gevoel zijn.

Maar vergeven is niet "nu zijn we weer vriendjes" Vergeven is dat je de daad van diegene los kan laten en vooral meelij voelt in plaats van woede. Ik heb veel mensen kunnen vergeven (mensen die vroeger pestten, vervelende exen) maar ik zie ze nooit meer, Ik zit er alleen niet meer mee en als ik ze ergens zie lopen voel ik alleen meelij en geen haat.
pi_98860423
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 00:55 schreef MangoLassi het volgende:
Dus, kan jij mensen makkelijk vergeven?
Absoluut niet. Iemand moet me wel heel dicht aan het hart staan eer ik ook maar denk in de termen van vergiffenis.
quote:
Wat zijn jouw ervaringen met vergiffenis?
Die paar keer dat ik iemand vergeven heb was prima.
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
pi_98860467
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 11:54 schreef Mr_Belvedere het volgende:

[..]

Absoluut niet. Iemand moet me wel heel dicht aan het hart staan eer ik ook maar denk in de termen van vergiffenis.

[..]

Die paar keer dat ik iemand vergeven heb was prima.
Maar voel je dan niet dat je leven minder prettig is met al die wrok en de woede die je voelt als je zo iemand weer ziet?
pi_98860739
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 11:56 schreef MangoLassi het volgende:
Maar voel je dan niet dat je leven minder prettig is met al die wrok en de woede die je voelt als je zo iemand weer ziet?
Nu we er hier in een topic over bezig zijn, komen die gedachtes natuurlijk ook wel., maar nee. niet echt. Ik ben er niet veel mee bezig. Het steeds weer oprakelen in het hoofd is niet nodig.

Ik kies er niet voor om actief die personen te zien die me wrok en woede hebben bezorgd. Mocht ik ze weer zien dan zal ik ze waarschijnlijk straal negeren. De meesten mogen voor mijn part spontaan in brand vliegen.

Vergeven is voor mij iets absoluuts. Je geeft erkenning dat de toenmalige daad geen gevolgen zal hebben, nu niet en in de toekomst niet. Die onbalans werkt niet altijd langdurig in je hoofd.
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
pi_98860972
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 12:02 schreef Mr_Belvedere het volgende:

[..]

Nu we er hier in een topic over bezig zijn, komen die gedachtes natuurlijk ook wel., maar nee. niet echt. Ik ben er niet veel mee bezig. Het steeds weer oprakelen in het hoofd is niet nodig.

Ik kies er niet voor om actief die personen te zien die me wrok en woede hebben bezorgd. Mocht ik ze weer zien dan zal ik ze waarschijnlijk straal negeren. De meesten mogen voor mijn part spontaan in brand vliegen.

Vergeven is voor mij iets absoluuts. Je geeft erkenning dat de toenmalige daad geen gevolgen zal hebben, nu niet en in de toekomst niet. Die onbalans werkt niet altijd langdurig in je hoofd.
Dat is vergeving voor mij niet, geen gevolgen. Iedereen die ik vergeven heb is op zijn/haar manier gestraft. De pesters hebben problemen gehad met de opleiding. Ook waren er bij hen problemen thuis en zijn ze nog steeds onzekere mensen die te graag ergens bij willen horen, Mijn ex is ongelukkig in de liefde. Ga zo maar door. Van de mensen die nu proberen te stoken in mijn leven weet ik dat ze geestelijke problemen hebben. Daarom kan ik vergeven. Die mensen zijn zelf namelijk niet gelukkig, anders doen ze zoiets niet. Ze worden dus vaak dubbel gestraft.
pi_98861159
Wanneer je iemand ongestraft iets laat doen laat je over je heen lopen, en dat is helemaal niet goed. Wel kan je iemand beter na de straf gewoon vergeven.
pi_98861172
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 12:09 schreef MangoLassi het volgende:

Iedereen die ik vergeven heb is op zijn/haar manier gestraft.
Dat is een manier om te zien hoe zij zijn, maar dat neemt niet weg dat het hun eigen keuze was om jou bepaalde dingen aan te doen. Het waarom is niet relevant, want ze hadden zelf ook hun eigen problemen op een andere manier kunnen oplossen.

quote:
Die mensen zijn zelf namelijk niet gelukkig, anders doen ze zoiets niet.
Als mensen maar eens zouden beseffen dat ongeluk niet weggaat door het geluk bij anderen weg te nemen. Dat hun problemen niet verdwijnen door anderen problemen te geven.

Hmm, geen slechte tekst voor op een poster op een basisschool..

Maar ja.. tijdelijk doet het dat wel en dus kiezen ze voor de makkelijke zwakke weg.

Vergiffenis? Nee. Medelijden? Ja.
Roses are red
Violets are blue
Wololo Wololo
Now violets are red too
pi_98861380
Ja, natuurlijk praat vergiffenis hun keuzes niet goed. Vergiffenis betekent voor mij niet dat ik ze opeens weer mag, dat ik ze nog een kans geef, dat ik ze wil helpen... Het betekent voor mij dat ik het los kan laten, wat gebeurd is is gebeurd, zijn zijn de zwaksten hier, zij gedragen zich op een manier die hen niet siert, en ik heb meelij met hen, ik vergeef hen en laat los.
pi_98862519
Ik vind het wel een mooie opvatting TS. Het is een erg koele manier, die ik soms wel herken. Het valt mij ook wel op hoe vergevingsgezind ik zelf ben. Ik denk dat de overeenkomst tussen ons denken het verplaatsen in de ander is. Het afvragen waarom iemand anders iets doet, helpt vaak al een hoop in de situatie.
Helaas komen we hier ook meteen bij het probleem terecht: niet iedereen wil of kan dat. Ik weet niet of het in alle gevallen echt empatisch onvermogen is, in de meeste gevallen heb ik ook het idee dat mensen niet on het hoofd van een ander willen kruipen, ofwel uit luiheid ofwel uit arrogantie.
Het is een goed idee om het wat meer van een afstandje te bekijken inderdaad, je moet alleen oppassen dat je wel iedere situatie nog zo blijft beoordelen dat je er vrede mee hebt. Op voorhand zeggen dat je alles vergeeft in de zin van acceptatie dat een ander zo is doet je eigen wrok misschien niet altijd goed. Er is ook altijd nog zoiets als je kunnen beheersen, en dat lijken sommige mensen niet te beseffen. Hoe dronken, psychopatisch of verslaafd je ook bent...
"We do not measure a culture by its output of undisguised trivialities, but by what it claims as significant"
Neil Postman - Amusing Ourselves to Death
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')