quote:
Op maandag 25 juli 2011 20:09 schreef Civilian het volgende:Zouden jullie denken dat katten zo'n waterfles voor konijnen snappen?

Een van mij die schept het water steeds uit de watertank (2ltr) en dat ligt dus elke keer over de vloer. Begint nu ietwat vervelend te worden

Ik had vroeger een kat die regelmatig het konijnenhok in sloop en daar maakte ie ook gebruik van zo'n waterfles om te drinken.
Konijnen een hartaanval bezorgen wordt je dorstig van tenslotte

quote:
Op woensdag 27 juli 2011 15:54 schreef ook_gek het volgende:[..]
Als je een oplossing hebt, hoor ik het graag. Want die van mij gooid alles elke keer om. En dan rent me andere kat de kamer in en glijd dan alle kanten op behalven de juiste. Met alle gevolgen van dien.
Voor jullie beiden geldt dat het misschien kan helpen om de waterbak op een andere plek neer te zetten, misschien ander bakje/schaaltje?
Het water moet het liefst ook vers zijn, katten ruiken het als het water al een dagje of wat staat.
Katten gaan met hun pootje in het water omdat ze van dichtbij niet scherp kunnen zien en ze willen de waterstand dus eerst weten voor ze een kletsnatte kop krijgen.
Wat mij opvalt is dat heel veel katten die ik ken, van mezelf, van m'n ouders, van vrienden, dat die allemaal het liefst hun water op het aanrecht drinken, sommigen zelfs direkt uit de kraan.
Voor Morgan heb ik een geglazuurd kommetje op het aanrecht staan waar ie regelmatig uit drinkt, hij gaat daar ook niet met z'n pootje in.
Ook heb ik een aluminium ovenbakje met water op m'n balkon staan, dat is op het moment toch wel z'n favoriete plek om te drinken, vooral als het kraanwater gemengd is met regenwater.