Er zijn van die avonden dat ik een laffe borrelaar ben, dinsdagavond is zo'n avond. Dinsdagavond drink ik geen bier, derhalve ben ik dinsdagavond een laffe borrelaar. Logische conclusie. Wat ik dinsdagavond wel doe is op de bank liggen, liggen ja, je kan er ook op zitten, maar liggen is chiller, tenzij je een pauperbank hebt natuurlijk, maar dat heb ik niet, dus dat scheelt weer. Ik lig dus op de bank en ik kijk naar de tv. Dat is mijn dinsdagavond.
Ik zet de tv aan en zet 'm op SBS 6, kutzender van jewelste, maar NCIS kom er op, dus doe ik er een keer niet zo moeilijk over. Twee afleveringen achter elkaar en het is al half elf. Dan is het normaliter tijd om te zappen naar RTL 5, omdat dan House komt en daarna Lie to Me. House is baas, zonder twijfel, maar Lie to Me is ook zeker goed te doen. Gisteren was er echter geen sprake van deze twee series. Er kwam een of andere vage film en daarna nog meer vaagheid wat dus echt gewoon kut was.
Toen besloot ik wat rond te zappen en kwam ik uit bij Nieuwsuur, ik bleef even hangen in de hoop een glimp op te vangen van Ferry, de beste komiek van Nederland, maar helaas, geen Ferry. Wel Mariëlle, die ik overigens griephard achterlangs zou toucheren met mijn pistoletje. Ze was een of andere kerel in een best wel lelijk pak aan het interviewen. Het viel me op dat ze hard faalde met interviewen. Ze leek een beetje op de vrouwelijke Matthijs van Nieuwkerk, ze viel de beste man steeds in de rede en stelde allerlei kutvragen die eigenlijk open deuren waren, daarnaast had ze allerlei rare aannames, die ze niet moet hebben, omdat ze ten eerste een vrouw is en ten tweede er geen kut van snapt, hoewel dat misschien overbodig is om te vermelden. Het ging over Somalische kutpiraten en die kunnen me geen fuck schelen dus hoezo Somalische kutpiraten aandacht krijgen weet ik ook niet.
Verder kwam er nog Knevel & Van den Brink, Johan Derksen en Wilfred Genee waren te gast, dus leek het me wel de moeite waard om te kijken, maar het werd niet wat. Piet Paulusma zat er, dacht dat hij grappig was, Genee deed ook een paar pogingen om grappig te zijn, maar zoals wel vaker faalde hij daarmee. Daarnaast was er een oud vrouwtje dat Bloeme heette en moeilijk deed over ritueel slachten en allerlei niet relevante dingen erbij haalde om haar gelijk te halen, dat mens was veel te lang aan het woord en dat ging ten koste van Johan. Dat Johan haar vervolgens de grond inboorde was dan wel weer mooi. Daarnaast zat er nog wat Rotterdams tuig (pleonasme

) aan tafel, een of andere Demmo, die een niet veel groter vocaculaire had dan weet je, snap je, man. Ook had je nog Margit, wat je moest uitspreken als Margiet. Kut dus.
RTL 5 moet dus niet meer fucken met hun programma, want Nieuwsuur en Knevel & Van den Brink zijn niet de moeite waard.