Ik sliep toen niet, er was bij mij en ook op de radars weinigs bijzonders.quote:Op woensdag 29 juni 2011 19:27 schreef Auti het volgende:
[..]
Weet ik niet, ik sliepIk vind het zelf ook geen geldig argument maar je ziet het hier en daar genoemd worden, en dat zou een reden kunnen zijn dat er geen heli was.. zou.. Maar ik weet de feiten niet.
Dan was dit niet veel anders afgelopen (misschien een paar dode beveiligers)quote:Op woensdag 29 juni 2011 19:28 schreef Janneke141 het volgende:
Het wordt tijd dat je als bedrijf je eigen beveiligingsmaatschappij kan kiezen voor dit soort aangelegenheden, en niet meer afhankelijk bent van de monopolist die de Nederlandse Politie heet.
Dat was EOD ja.quote:Op woensdag 29 juni 2011 19:47 schreef Crazy-M het volgende:
Wat me opviel was dat er ook het leger bij was. of was dat vanwege de explosieven die zijn gebruikt ?
Doelend op de beelden van hvn dat je het gebouw van brink ziet. loopt iemand in een leger uniform
Die vliegt niet uit als het harder waait dan windkracht 5, helemaal icm het onweer. Hun collegaboeven weten dit voortaan ook meteen: overval als het tyfusweer is, dan is er geen helikopter en zit bromsnor op het bureau aan zijn donuts.quote:Op woensdag 29 juni 2011 19:05 schreef Probably_on_pcp het volgende:
Waar is de politiehelikopter die je in dit soort gevallen inzet???
Het was zo interregionaal als de pest en alles is echt heel snel gegaan.quote:Op woensdag 29 juni 2011 19:59 schreef Piles het volgende:
Een politiehelikopter is ook niet zaligmakend. Voor zo'n ding de lucht in is zijn de overvallers al een eindje weg, en als ze 200km/u rijden loopt een helikopter ook niet echt in.
Vervelend dat ze niet gepakt zijn, maar op sommige kun je je niet voorbereiden. Ja het kan wel, maar daar hangt ook een prijskaartje aan.
Precies.quote:Op woensdag 29 juni 2011 20:06 schreef Auti het volgende:
[..]
Het was zo interregionaal als de pest en alles is echt heel snel gegaan.
ook nog is jah, regio amsterdam, regio noord-holland, regio utrecht, regio midden gelderland, regio noord brabant en als laatste regio zuid oost brabant.quote:Op woensdag 29 juni 2011 20:06 schreef Auti het volgende:
[..]
Het was zo interregionaal als de pest en alles is echt heel snel gegaan.
Eén van de vele partijen die je daarvoor kunt inschakelen is...Brink's.quote:Op woensdag 29 juni 2011 19:28 schreef Janneke141 het volgende:
Het wordt tijd dat je als bedrijf je eigen beveiligingsmaatschappij kan kiezen voor dit soort aangelegenheden, en niet meer afhankelijk bent van de monopolist die de Nederlandse Politie heet.
Gezien de organisatie en het niveau van geweld denk ik niet dat ze met licht kaliber hebben geschoten, maar gewoon met militaire wapens en daar is onze politie totaal niet op voorbereid. Alhoewel het mij heel erg irriteert, denk ik dat die agenten de meest verstandige keuze hebben gemaakt.quote:Op woensdag 29 juni 2011 13:45 schreef Tarado het volgende:
[..]
Dat ik ze wel even zou oppakken heb ik nooit geschreven maar het is anno 2011 met alle communicatie middelen die beschikbaar zijn wel vreemd dat de politie deze mensen uit het oog verliest.
Het grootste probleem is nog dat dit amateurisme van politiekant bijna een uitnodiging is aan criminelen om meer van dit soort geweldadige overvallen te plegen.
Dat is wel erg makkelijk. Als je tegenstanders met automatische wapens direct gericht schiet, dan doe je gewoon niet veel. Zeker niet als ze er met 200+ vandoor gaan. Ik zou niet weten wat er gekocht zou kunnen worden om hier tegenstand aan te bieden, met ook nog wat veiligheid voor agenten en burgers.quote:Op woensdag 29 juni 2011 21:42 schreef Stupendous76 het volgende:
Maar als we een reden zoeken: bezuinigingen. Waardoor niet alleen overdag, maar zeker 's nachts een absoluut minimum aan agenten beschikbaar is in heel Nederland.
de politie kan toch niets beginnen tegen zoveel geweld. er is geschoten met machinewapens...quote:Op woensdag 29 juni 2011 21:42 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Gezien de organisatie en het niveau van geweld denk ik niet dat ze met licht kaliber hebben geschoten, maar gewoon met militaire wapens en daar is onze politie totaal niet op voorbereid. Alhoewel het mij heel erg irriteert, denk ik dat die agenten de meest verstandige keuze hebben gemaakt.
Maar als we een reden zoeken: bezuinigingen. Waardoor niet alleen overdag, maar zeker 's nachts een absoluut minimum aan agenten beschikbaar is in heel Nederland.
Misschien moet je de alinea erboven ook even lezen...quote:Op woensdag 29 juni 2011 21:45 schreef Piles het volgende:
[..]
Dat is wel erg makkelijk. Als je tegenstanders met automatische wapens direct gericht schiet, dan doe je gewoon niet veel. Zeker niet als ze er met 200+ vandoor gaan. Ik zou niet weten wat er gekocht zou kunnen worden om hier tegenstand aan te bieden, met ook nog wat veiligheid voor agenten en burgers.
quote:Op woensdag 29 juni 2011 21:42 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Gezien de organisatie en het niveau van geweld denk ik niet dat ze met licht kaliber hebben geschoten, maar gewoon met militaire wapens en daar is onze politie totaal niet op voorbereid. Alhoewel het mij heel erg irriteert, denk ik dat die agenten de meest verstandige keuze hebben gemaakt.
Dan nog blijft mijn punt staan: ik zou niet weten wat een paar miljoen euro uitgeven aan iets zou oplossen aan zo'n incidentquote:Op woensdag 29 juni 2011 22:01 schreef Stupendous76 het volgende:
[..]
Misschien moet je de alinea erboven ook even lezen...
blijkbaar niet, jammer genoegquote:Op woensdag 29 juni 2011 22:40 schreef Darklight het volgende:
Zijn die inzittenden niet gewond geraakt? Als je met 200+ crashed....
Geniaal, die beelden dat ze als scarface gaan tanken..quote:Op woensdag 29 juni 2011 22:18 schreef Darklight het volgende:
Scarface-bende gezocht achter A2-overval
De bende die in verband wordt gebracht met de gewelddadige overval op het geldtransportbedrijf in Amsterdam afgelopen nacht, is waarschijnlijk dezelfde bende die op 4 april een geldtransportbedrijf in Rotterdam overviel. Dat vermoedt de politie. Ook in België zoekt de politie de bende voor een serie gewelddadige misdrijven.
Scarface-bende
Daar staat de groep, die wisselt in samenstelling van twee tot zes mannen en soms een vrouw, bekend als de Scarface-bende. Die naam kregen ze toen ze herkend werden op bewakingsbeelden tijdens een tankbeurt in België. De groep ging toen netjes gekleed, waarbij een van de mannen zich verkleed had als Tony Montana in de film Scarface.
Misdaadreeks begint met autodiefstal
In ieder geval sinds begin dit jaar houdt de bende in België huis. De groep komt in beeld als ze een exclusieve BMW M5 stelen in het Oost-Vlaamse Zulte. Even verderop steken ze de auto waarmee ze gekomen zijn, een Volkswagen Golf, in Waregem in brand.
Nog alleen maar dreiging
In de maanden daarna overvalt de bende juweliers, een hotel en tankstations. Daarbij wordt alleen nog gedreigd met een vuurwapen.
Bende wordt gewelddadiger in Rotterdam
Pas in april, wanneer de bende de grens oversteekt, blijkt waar de leden toe in staat zijn. In Rotterdam wordt een deur van een waardetransportbedrijf opgeblazen. Toegesnelde medewerkers moeten het op een lopen zetten als er op ze geschoten wordt. Twee mensen raken gewond. Zodra het personeel de politie belt, racen de mannen weer terug naar België.
In de nacht van 28 op 29 juni is het opnieuw raak; nu in Amsterdam. Dit keer wordt de politie zelfs opgewacht en onder vuur genomen met automatische wapens. Daarna slaat de bende op de vlucht. Wanneer een van de twee auto's crasht en in brand vliegt op knooppunt Deil, kaapt de bende een auto van een toevallige passant en rijden daarmee naar het zuiden. Bij Eindhoven verliest de politie het spoor
http://www.rtl.nl/%28/act(...)r-overval-brinks.xml
staat ook een reportage bij van de Belgische tv
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |