abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_98816093
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 13:28 schreef Wokkel het volgende:

[..]

Amsterdam <> Eindhoven is 120km, in een half uur moet een team uit Eindhoven toch wel paraat kunnen staan op de A2? Met die dikke bakken die ze hebben duwen ze dat busje zo de berm in.
en jij weet 100% zeker dat die gasten de a2 afrijden tot eindhoven ?
You don't have to be CRAZY to be my friend............. But it sure helps!
Op donderdag 8 december 2011 10:27 schreef MaleDuck het volgende: Ja, je bent een steunpilaar van GRTD :Y
Ik word altijd dronken van 1 biertje...meestal het 16e
Ik luister NL-Talig
  woensdag 29 juni 2011 @ 13:32:42 #102
131800 Tarado
capô de fusca
pi_98816185
quote:
6s.gif Op woensdag 29 juni 2011 13:30 schreef Crazy-M het volgende:

[..]

en jij weet 100% zeker dat die gasten de a2 afrijden tot eindhoven ?
Je neemt het wel erg op voor onze politie, maar je kan toch niet ontkennen dat op z'n minst het uit het oog verliezen van deze criminelen toch een groot falen is?
pi_98816414
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 13:32 schreef Tarado het volgende:

[..]

Je neemt het wel erg op voor onze politie, maar je kan toch niet ontkennen dat op z'n minst het uit het oog verliezen van deze criminelen toch een groot falen is?
ja maar jullie praten net of jullie wel even die criminelen op hadden gepakt.

eerlijk is eerlijk, de helicopter is een issue. Dat kon beter. maar de volgende punten kun je gewoon niet omheen:
- 100% garantie dat ze naar eindhoven rijden
- Gevaar voor burgers
- Gevaar voor eigen leven
- De organisatie waarmee deze overval gepleegd is
- De omgang van de criminelen.

Dus jah: helicopter had gekund. voor de rest neem ik het op voor de politie
Op donderdag 8 december 2011 10:27 schreef MaleDuck het volgende: Ja, je bent een steunpilaar van GRTD :Y
Ik luister NL-Talig
  woensdag 29 juni 2011 @ 13:45:45 #104
131800 Tarado
capô de fusca
pi_98816713
quote:
6s.gif Op woensdag 29 juni 2011 13:37 schreef Crazy-M het volgende:

[..]

ja maar jullie praten net of jullie wel even die criminelen op hadden gepakt.

eerlijk is eerlijk, de helicopter is een issue. Dat kon beter. maar de volgende punten kun je gewoon niet omheen:
- 100% garantie dat ze naar eindhoven rijden
- Gevaar voor burgers
- Gevaar voor eigen leven
- De organisatie waarmee deze overval gepleegd is
- De omgang van de criminelen.

Dus jah: helicopter had gekund. voor de rest neem ik het op voor de politie
Dat ik ze wel even zou oppakken heb ik nooit geschreven maar het is anno 2011 met alle communicatie middelen die beschikbaar zijn wel vreemd dat de politie deze mensen uit het oog verliest.

Het grootste probleem is nog dat dit amateurisme van politiekant bijna een uitnodiging is aan criminelen om meer van dit soort geweldadige overvallen te plegen.
pi_98816958
Ik snap nog steeds niet hoe ze gecrasht zijn op een recht stuk A2? Uitwijken?
pi_98817042
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 13:45 schreef Tarado het volgende:

[..]

Dat ik ze wel even zou oppakken heb ik nooit geschreven maar het is anno 2011 met alle communicatie middelen die beschikbaar zijn wel vreemd dat de politie deze mensen uit het oog verliest.

Het grootste probleem is nog dat dit amateurisme van politiekant bijna een uitnodiging is aan criminelen om meer van dit soort geweldadige overvallen te plegen.
wat is er amateuristisch gegaan ?
de achtervolging tot in eindhoven waarbij ze zijn beschoten?

De normale politie heeft maar een simpele handgun, die gasten hadden automatische wapens.

en jah, communiceren:
ze rijden nu op de a2 naar eindhoven. maar tussen amsterdam en eindhoven zijn legio mogelijkheden om van de a2 te gaan. het enige wat er mijn inziens beter had gekund is de inzet van een helikopter
Ik luister NL-Talig
pi_98817070
quote:
2s.gif Op woensdag 29 juni 2011 13:51 schreef kikoooooo het volgende:
Ik snap nog steeds niet hoe ze gecrasht zijn op een recht stuk A2? Uitwijken?
mogelijk, aangezien ze daarna snel een auto konden kapen.
Ik luister NL-Talig
  woensdag 29 juni 2011 @ 14:01:22 #108
131800 Tarado
capô de fusca
pi_98817409
quote:
6s.gif Op woensdag 29 juni 2011 13:53 schreef Crazy-M het volgende:

[..]

wat is er amateuristisch gegaan ?
de achtervolging tot in eindhoven waarbij ze zijn beschoten?

De normale politie heeft maar een simpele handgun, die gasten hadden automatische wapens.

en jah, communiceren:
ze rijden nu op de a2 naar eindhoven. maar tussen amsterdam en eindhoven zijn legio mogelijkheden om van de a2 te gaan. het enige wat er mijn inziens beter had gekund is de inzet van een helikopter
Mijn kritiek is niet zozeer op deze agenten maar op het politie apparaat wat blijkbaar niet weet wat te doen in zo'n situatie en dat vind ik schrijnend
pi_98817642
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 14:01 schreef Tarado het volgende:

[..]

Mijn kritiek is niet zozeer op deze agenten maar op het politie apparaat wat blijkbaar niet weet wat te doen in zo'n situatie en dat vind ik schrijnend
wat had jij gedaan in deze situatie buiten de helicopter om ?
Ik luister NL-Talig
  woensdag 29 juni 2011 @ 14:08:57 #110
342603 LouieAnderson
3.0 Twin Turbo
pi_98817770
Vanmorgen hier bij ons in het dorp (poging tot) overval op een juwelier, door een stel sjonnies op een scooter. Daar hing binnen no time een heli boven. En dan geen heli sturen als de echte zware jongens bezig zijn :')
pi_98817835
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 14:08 schreef LouieAnderson het volgende:
Vanmorgen hier bij ons in het dorp (poging tot) overval op een juwelier, door een stel sjonnies op een scooter. Daar hing binnen no time een heli boven. En dan geen heli sturen als de echte zware jongens bezig zijn :')
iets met snachts niet vliegen vanwege de milieu freaks en mensen die klagen over geluidsoverlast :')

Zelfde reden dat lifeliners niet snachts mochten vliegen.
Ik luister NL-Talig
pi_98818036
quote:
6s.gif Op woensdag 29 juni 2011 14:10 schreef Crazy-M het volgende:

[..]

iets met snachts niet vliegen vanwege de milieu freaks en mensen die klagen over geluidsoverlast :')

Lifeliners vliegen 's nachts wel. In ieder geval de LL van Nijmegen en Rotterdam, aangezien zijn op vliegvelden staan ipv op het dak van een ziekenhuis. Maar volgens mij mogen Groningen en Amsterdam tegenwoordig ook 's nachts vliegen.
  woensdag 29 juni 2011 @ 14:14:23 #113
342603 LouieAnderson
3.0 Twin Turbo
pi_98818046
quote:

[..]

Dit, te veel bomenknuffelaars (lees: links) hier in Nederland (Helaas)
  woensdag 29 juni 2011 @ 14:24:54 #114
131800 Tarado
capô de fusca
pi_98818565
quote:
6s.gif Op woensdag 29 juni 2011 14:06 schreef Crazy-M het volgende:

[..]

wat had jij gedaan in deze situatie buiten de helicopter om ?
Zonder helicopter blijft het uiteraard moeilijk maar bijvoorbeeld door een ander team (in normale auto) op gepaste afstand laten volgen, ik neem aan dat toen de uniformen afhaakten ze met minder grote snelheid de reis hebben voortgezet.
Verder zou je bij de afslagen mensen kunnen posten (indien voorhanden) om in ieder geval de richting te weten van de vlucht.

Ze zijn in Amsterdam nu nog bezig met het sporenonderzoek, daar zitten giga veel manuren en in de opvolging gaan nog meer manuren zitten, met een beter management was dat niet nodig geweest.
pi_98818728
quote:
2s.gif Op woensdag 29 juni 2011 14:14 schreef Kapitein_Schavuit het volgende:

[..]

Lifeliners vliegen 's nachts wel. In ieder geval de LL van Nijmegen en Rotterdam, aangezien zijn op vliegvelden staan ipv op het dak van een ziekenhuis. Maar volgens mij mogen Groningen en Amsterdam tegenwoordig ook 's nachts vliegen.
mja bedoelde idd dat ze nu wel mogen vliegen ;)
Ik luister NL-Talig
  woensdag 29 juni 2011 @ 16:04:25 #116
347392 TheNetwork
Constant stoned - hé Skylark?
pi_98822894
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 14:14 schreef LouieAnderson het volgende:

[..]

Dit, te veel bomenknuffelaars (lees: links) hier in Nederland (Helaas)
Hoorde het lawaai al, niet normaal.
Belachelijk met al die lawaai als je het terugleest hoe het is afgelopen, echt gewoon belachelijk, bananenrepubliek. :r

Het is iemand die daar gewerkt heeft, ze hadden ze daar al kunnen betrappen, alles kan je hieraan herkennen.

Kamervragen, onmiddellijk - het moet zeker in Amsterdam Zuid-Oost geen leegroofcultuur worden omdat de politie bezig is de Afrikanen van de parkeerplaatsen te vegen.
Er is een aanslag aanstaande op de Metro in Amsterdam, we zijn te herkennen aan grijze sjaals, zwarte mutsen en een smartphone, we zeggen niks, en stappen in de ondergrondse stations uit - het doel - geen grap, watch my words.
pi_98831418
Waar is godverdomme de politiehelikopter die je in dit soort gevallen inzet???

[ Bericht 0% gewijzigd door Probably_on_pcp op 29-06-2011 19:26:03 ]
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_98831562
quote:
13s.gif Op woensdag 29 juni 2011 19:05 schreef Probably_on_pcp het volgende:
Waar is godverdomme de politiehelikopter die je in dit soor gevallen inzet???
quote:

[..]

Ik luister NL-Talig
pi_98831618
quote:
Op woensdag 29 juni 2011 13:17 schreef Wokkel het volgende:
Een busje gaat natuurlijk nooit 200.
Mwoah; een beetje transporter of vito (zijnde niet het instapmodel) redt dat wel hoor.
't is niet voor niks dat, als er een stoet burgerauto-met-blauwe-flitsers over de vluchtstrook voorbij vlamt, er meestal wel een bus van één van die twee types bij zit.

Tilburg-Utrecht; 5 uur over gedaan. :(
pi_98831784
quote:
6s.gif Op woensdag 29 juni 2011 19:10 schreef Treinhomo het volgende:

[..]

Mwoah; een beetje transporter of vito (zijnde niet het instapmodel) redt dat wel hoor.
't is niet voor niks dat, als er een stoet burgerauto-met-blauwe-flitsers over de vluchtstrook voorbij vlamt, er meestal wel een bus van één van die twee types bij zit.

Tilburg-Utrecht; 5 uur over gedaan. :(
was een hundai werd net gezegd op hvn een redelijk nieuwe. grijs kenteken is genoemd maar niet echt opgelet
Ik luister NL-Talig
  woensdag 29 juni 2011 @ 19:17:18 #121
131800 Tarado
capô de fusca
pi_98831875
quote:
6s.gif Op woensdag 29 juni 2011 19:14 schreef Crazy-M het volgende:

[..]

was een hundai werd net gezegd op hvn een redelijk nieuwe. grijs kenteken is genoemd maar niet echt opgelet
Is die eigenaar/bestuurder van het busje al ergens geïnterviewd?
  Redactie Sport / Supervogel woensdag 29 juni 2011 @ 19:18:32 #122
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_98831934
quote:

[..]

Dan maken ze maar es een uitzondering.
pi_98832229
quote:
14s.gif Op woensdag 29 juni 2011 19:18 schreef Pino112 het volgende:

[..]

Dan maken ze maar es een uitzondering.
Nah, er was storm en alles is volgens mij ook heel wat vlugger gegaan dan wordt vermoed.
De overval was om 0300 uur, de crash om 0340.. Tegen de tijd dat er een heli in de lucht zou zijn en ter plaatse zijn ze al gevlogen.

Zelfde verhaal met busje en snelheid en weg kunnen komen. Ze hebben bij eindhoven de afslag gepakt, was dit geplanned of was dit om een confrontatie aan te gaan? Ze hebben immers vlak na die afslag op de aansluitende weg de politie bedreigd met hun wapens. Is hierbij geschoten? Van welke afstand? Vragen vragen vragen.. Niemand heeft een goed beeld dus kan je ook niet direct gaan wijzen.

Stel je voor, je rijdt 180-200 plankend in een busje, of was het de andere vluchtauto.. of was die daarbij?, dat kan.. maar je rijdt de politie nooit los met zo'n snelheid.. Dus na een aantal km ben je het zat en je hebt toch al op de politie geschoten dus dan maar even aan de kant en nogmaals laten zien dat je het niet op prijs stelt dat ze je lastig vallen.. Dat de, aanwezige politie op dat moment heeft besloten om maar door hun knieeen te gaan is best wel begrijpelijk, zal ook geen heel leger op dat moment aanwezig zijn geweest. Tuurlijk is er wel een verbinding, maar voordat alles en iedereen ter plaatse is ben jij al lang pleitte en wellicht al overgestapt ook.

Dat is een aannemelijk scenario.
-weg-
  Redactie Sport / Supervogel woensdag 29 juni 2011 @ 19:26:44 #124
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_98832290
Om 3u was er geen storm meer.
pi_98832323
quote:
14s.gif Op woensdag 29 juni 2011 19:26 schreef Pino112 het volgende:
Om 3u was er geen storm meer.
Weet ik niet, ik sliep ;) Ik vind het zelf ook geen geldig argument maar je ziet het hier en daar genoemd worden, en dat zou een reden kunnen zijn dat er geen heli was.. zou.. Maar ik weet de feiten niet.
-weg-
  Redactie Sport / Supervogel woensdag 29 juni 2011 @ 19:28:12 #126
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_98832344
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 19:27 schreef Auti het volgende:

[..]

Weet ik niet, ik sliep ;) Ik vind het zelf ook geen geldig argument maar je ziet het hier en daar genoemd worden, en dat zou een reden kunnen zijn dat er geen heli was.. zou.. Maar ik weet de feiten niet.
Ik sliep toen niet, er was bij mij en ook op de radars weinigs bijzonders.
  woensdag 29 juni 2011 @ 19:28:40 #127
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_98832363
Het wordt tijd dat je als bedrijf je eigen beveiligingsmaatschappij kan kiezen voor dit soort aangelegenheden, en niet meer afhankelijk bent van de monopolist die de Nederlandse Politie heet.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_98832547
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 19:28 schreef Janneke141 het volgende:
Het wordt tijd dat je als bedrijf je eigen beveiligingsmaatschappij kan kiezen voor dit soort aangelegenheden, en niet meer afhankelijk bent van de monopolist die de Nederlandse Politie heet.
Dan was dit niet veel anders afgelopen (misschien een paar dode beveiligers) :')
pi_98833161
Wat me opviel was dat er ook het leger bij was. of was dat vanwege de explosieven die zijn gebruikt ?

Doelend op de beelden van hvn dat je het gebouw van brink ziet. loopt iemand in een leger uniform
Ik luister NL-Talig
pi_98833372
quote:
6s.gif Op woensdag 29 juni 2011 19:47 schreef Crazy-M het volgende:
Wat me opviel was dat er ook het leger bij was. of was dat vanwege de explosieven die zijn gebruikt ?

Doelend op de beelden van hvn dat je het gebouw van brink ziet. loopt iemand in een leger uniform
Dat was EOD ja.
Waren ook ter plaatse bij het autowrak.
-weg-
  woensdag 29 juni 2011 @ 19:52:50 #131
164290 ouderejongere
jemig de pemig !
pi_98833407
quote:
13s.gif Op woensdag 29 juni 2011 19:05 schreef Probably_on_pcp het volgende:
Waar is de politiehelikopter die je in dit soort gevallen inzet???
Die vliegt niet uit als het harder waait dan windkracht 5, helemaal icm het onweer. Hun collegaboeven weten dit voortaan ook meteen: overval als het tyfusweer is, dan is er geen helikopter en zit bromsnor op het bureau aan zijn donuts.
Jezus redt
[-== Arch Linux ==-]
  woensdag 29 juni 2011 @ 19:54:08 #132
226746 Nicksanders
ik heb witte privileges
pi_98833462
Politie :')

Overvallers achtervolgen met een laserpistol en bonnenboekje werkt ook niet :')

Wel vreemd dat ze ze zijn kwijt geraakt bij die lampenstad en PSV nu Mertens, Strootman en Wijnaldum gekocht heeft? Vragen?
Me, I don't have that problem. Me, I always tell the truth. Even when I lie.
pi_98833696
Een politiehelikopter is ook niet zaligmakend. Voor zo'n ding de lucht in is zijn de overvallers al een eindje weg, en als ze 200km/u rijden loopt een helikopter ook niet echt in.

Vervelend dat ze niet gepakt zijn, maar op sommige kun je je niet voorbereiden. Ja het kan wel, maar daar hangt ook een prijskaartje aan.
pi_98834096
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 19:59 schreef Piles het volgende:
Een politiehelikopter is ook niet zaligmakend. Voor zo'n ding de lucht in is zijn de overvallers al een eindje weg, en als ze 200km/u rijden loopt een helikopter ook niet echt in.

Vervelend dat ze niet gepakt zijn, maar op sommige kun je je niet voorbereiden. Ja het kan wel, maar daar hangt ook een prijskaartje aan.
Het was zo interregionaal als de pest en alles is echt heel snel gegaan.
-weg-
pi_98834470
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 20:06 schreef Auti het volgende:

[..]

Precies.
En voor de "helikopter"-roepers: een politiehelikopter vliegt zo'n 250 km/u in gunstige omstandigheden. Met de vertraging van vertrekken haal je een vluchtauto met 200km/u nooit meer in. Laat staan dat een helikopterbemanning a la minute aanwezig is of 24/7 naast die helikopter zit te wachten. Budgettechnisch gewoon niet te doen natuurlijk.
pi_98834600
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 20:06 schreef Auti het volgende:

[..]

ook nog is jah, regio amsterdam, regio noord-holland, regio utrecht, regio midden gelderland, regio noord brabant en als laatste regio zuid oost brabant.
Ik luister NL-Talig
pi_98834984
quote:
Op woensdag 29 juni 2011 19:28 schreef Janneke141 het volgende:
Eén van de vele partijen die je daarvoor kunt inschakelen is...Brink's.

_O-
  woensdag 29 juni 2011 @ 21:42:14 #138
188877 Stupendous76
wenst iedereen veel plezier
pi_98839743
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 13:45 schreef Tarado het volgende:

[..]

Gezien de organisatie en het niveau van geweld denk ik niet dat ze met licht kaliber hebben geschoten, maar gewoon met militaire wapens en daar is onze politie totaal niet op voorbereid. Alhoewel het mij heel erg irriteert, denk ik dat die agenten de meest verstandige keuze hebben gemaakt.

Maar als we een reden zoeken: bezuinigingen. Waardoor niet alleen overdag, maar zeker 's nachts een absoluut minimum aan agenten beschikbaar is in heel Nederland.
Repent, Pray, Forgive
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
Mensen doen niet dingen omdat ze dat willen, maar omdat het kan.
pi_98839994
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 21:42 schreef Stupendous76 het volgende:
Maar als we een reden zoeken: bezuinigingen. Waardoor niet alleen overdag, maar zeker 's nachts een absoluut minimum aan agenten beschikbaar is in heel Nederland.
Dat is wel erg makkelijk. Als je tegenstanders met automatische wapens direct gericht schiet, dan doe je gewoon niet veel. Zeker niet als ze er met 200+ vandoor gaan. Ik zou niet weten wat er gekocht zou kunnen worden om hier tegenstand aan te bieden, met ook nog wat veiligheid voor agenten en burgers.
  woensdag 29 juni 2011 @ 21:48:19 #140
253538 kaatje50
Bossche Bol
pi_98840166
quote:

[..]

Gezien de organisatie en het niveau van geweld denk ik niet dat ze met licht kaliber hebben geschoten, maar gewoon met militaire wapens en daar is onze politie totaal niet op voorbereid. Alhoewel het mij heel erg irriteert, denk ik dat die agenten de meest verstandige keuze hebben gemaakt.

de politie kan toch niets beginnen tegen zoveel geweld. er is geschoten met machinewapens...
Van hogerhand is de beslissing genomen de achtervolging te staken. Keuze tussen geld en mensen. geen moeilijke keuze, lijkt mij. Ik ben er blij om, mijn zoon werkt bij politie Eindhoven ;)
“Loop niet voor me, want ik volg niet.
Loop niet achter me, want ik leid niet.
Loop gewoon naast me en wees mijn vriend.”
  woensdag 29 juni 2011 @ 22:01:43 #141
188877 Stupendous76
wenst iedereen veel plezier
pi_98841131
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 21:45 schreef Piles het volgende:

[..]

Dat is wel erg makkelijk. Als je tegenstanders met automatische wapens direct gericht schiet, dan doe je gewoon niet veel. Zeker niet als ze er met 200+ vandoor gaan. Ik zou niet weten wat er gekocht zou kunnen worden om hier tegenstand aan te bieden, met ook nog wat veiligheid voor agenten en burgers.
Misschien moet je de alinea erboven ook even lezen...
Repent, Pray, Forgive
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
Mensen doen niet dingen omdat ze dat willen, maar omdat het kan.
  woensdag 29 juni 2011 @ 22:15:50 #142
164290 ouderejongere
jemig de pemig !
pi_98842063
quote:

[..]

:Y
+ elk afgevuurd schot door de politie wordt onder een vergrootglas gelegd. De advocaten van deze lieve brave hardwerkende jongens staan al klaar om de agenten voor het gerecht te slepen. "Verzet tegen arrestatie" gaat natuurlijk ook niet op. Je kan rustig als boef eerst vijf agenten neerschieten en je dan overgeven aan de zesde.
Jezus redt
[-== Arch Linux ==-]
pi_98842117
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 22:01 schreef Stupendous76 het volgende:

[..]

Misschien moet je de alinea erboven ook even lezen...
Dan nog blijft mijn punt staan: ik zou niet weten wat een paar miljoen euro uitgeven aan iets zou oplossen aan zo'n incident :)
  woensdag 29 juni 2011 @ 22:18:11 #144
8898 Darklight
The Truth Will Set You Free
pi_98842210
Scarface-bende gezocht achter A2-overval
De bende die in verband wordt gebracht met de gewelddadige overval op het geldtransportbedrijf in Amsterdam afgelopen nacht, is waarschijnlijk dezelfde bende die op 4 april een geldtransportbedrijf in Rotterdam overviel. Dat vermoedt de politie. Ook in België zoekt de politie de bende voor een serie gewelddadige misdrijven.

Scarface-bende

Daar staat de groep, die wisselt in samenstelling van twee tot zes mannen en soms een vrouw, bekend als de Scarface-bende. Die naam kregen ze toen ze herkend werden op bewakingsbeelden tijdens een tankbeurt in België. De groep ging toen netjes gekleed, waarbij een van de mannen zich verkleed had als Tony Montana in de film Scarface.
Misdaadreeks begint met autodiefstal

In ieder geval sinds begin dit jaar houdt de bende in België huis. De groep komt in beeld als ze een exclusieve BMW M5 stelen in het Oost-Vlaamse Zulte. Even verderop steken ze de auto waarmee ze gekomen zijn, een Volkswagen Golf, in Waregem in brand.
Nog alleen maar dreiging

In de maanden daarna overvalt de bende juweliers, een hotel en tankstations. Daarbij wordt alleen nog gedreigd met een vuurwapen.

Bende wordt gewelddadiger in Rotterdam

Pas in april, wanneer de bende de grens oversteekt, blijkt waar de leden toe in staat zijn. In Rotterdam wordt een deur van een waardetransportbedrijf opgeblazen. Toegesnelde medewerkers moeten het op een lopen zetten als er op ze geschoten wordt. Twee mensen raken gewond. Zodra het personeel de politie belt, racen de mannen weer terug naar België.

In de nacht van 28 op 29 juni is het opnieuw raak; nu in Amsterdam. Dit keer wordt de politie zelfs opgewacht en onder vuur genomen met automatische wapens. Daarna slaat de bende op de vlucht. Wanneer een van de twee auto's crasht en in brand vliegt op knooppunt Deil, kaapt de bende een auto van een toevallige passant en rijden daarmee naar het zuiden. Bij Eindhoven verliest de politie het spoor

http://www.rtl.nl/%28/act(...)r-overval-brinks.xml

staat ook een reportage bij van de Belgische tv
  woensdag 29 juni 2011 @ 22:35:38 #145
253538 kaatje50
Bossche Bol
pi_98843411
daar zijn we dan mooi klaar mee, als het die bende is. Die gaan steeds zwaarder geschut inzetten :( de mafkezen
pi_98843658
Mooie vondt ik dat je om 8.20 gewoon overal kon rijden in zuidoost en om half 10 hoorden we verhalen over straten die afgesloten waren. De technische recherche begint de dag rustig met een bakkie op het bureau zeker.
.
  woensdag 29 juni 2011 @ 22:40:43 #147
8898 Darklight
The Truth Will Set You Free
pi_98843751
Zijn die inzittenden niet gewond geraakt? Als je met 200+ crashed....
  woensdag 29 juni 2011 @ 22:41:45 #148
253538 kaatje50
Bossche Bol
pi_98843815
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 22:40 schreef Darklight het volgende:
Zijn die inzittenden niet gewond geraakt? Als je met 200+ crashed....
blijkbaar niet, jammer genoeg
pi_98843882
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 22:18 schreef Darklight het volgende:
Scarface-bende gezocht achter A2-overval
De bende die in verband wordt gebracht met de gewelddadige overval op het geldtransportbedrijf in Amsterdam afgelopen nacht, is waarschijnlijk dezelfde bende die op 4 april een geldtransportbedrijf in Rotterdam overviel. Dat vermoedt de politie. Ook in België zoekt de politie de bende voor een serie gewelddadige misdrijven.

Scarface-bende

Daar staat de groep, die wisselt in samenstelling van twee tot zes mannen en soms een vrouw, bekend als de Scarface-bende. Die naam kregen ze toen ze herkend werden op bewakingsbeelden tijdens een tankbeurt in België. De groep ging toen netjes gekleed, waarbij een van de mannen zich verkleed had als Tony Montana in de film Scarface.
Misdaadreeks begint met autodiefstal

In ieder geval sinds begin dit jaar houdt de bende in België huis. De groep komt in beeld als ze een exclusieve BMW M5 stelen in het Oost-Vlaamse Zulte. Even verderop steken ze de auto waarmee ze gekomen zijn, een Volkswagen Golf, in Waregem in brand.
Nog alleen maar dreiging

In de maanden daarna overvalt de bende juweliers, een hotel en tankstations. Daarbij wordt alleen nog gedreigd met een vuurwapen.

Bende wordt gewelddadiger in Rotterdam

Pas in april, wanneer de bende de grens oversteekt, blijkt waar de leden toe in staat zijn. In Rotterdam wordt een deur van een waardetransportbedrijf opgeblazen. Toegesnelde medewerkers moeten het op een lopen zetten als er op ze geschoten wordt. Twee mensen raken gewond. Zodra het personeel de politie belt, racen de mannen weer terug naar België.

In de nacht van 28 op 29 juni is het opnieuw raak; nu in Amsterdam. Dit keer wordt de politie zelfs opgewacht en onder vuur genomen met automatische wapens. Daarna slaat de bende op de vlucht. Wanneer een van de twee auto's crasht en in brand vliegt op knooppunt Deil, kaapt de bende een auto van een toevallige passant en rijden daarmee naar het zuiden. Bij Eindhoven verliest de politie het spoor

http://www.rtl.nl/%28/act(...)r-overval-brinks.xml

staat ook een reportage bij van de Belgische tv
Geniaal, die beelden dat ze als scarface gaan tanken..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')