Aan de andere kant zijn deze lui wel allemaal in een positie geweest waarin ze veel mensen onder zich hebben gehad, leiding en sturing hebben gegeven. Zij zijn bekend met groepspsychologie, weten hoe ze mensen kunnen laten doen en denken wat zij willen om ze een bepaalde kant op te sturen. Manipulatief is misschien niet het goede woord, maar ze zijn wel in staat om mensen te beinvloeden.quote:Op zaterdag 2 juli 2011 21:06 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Ik denk dat elke psycholoog je kan vertellen dat de grootste fantasten niet de meest stabiele persoonlijkheden zijn. Dat zo'n persoon zich dan bijv. opwerkt tot Majoor-Generaal van de luchtmacht is erg klein.
Ook als deze mensen allemaal pathologische leugenaars zijn, dan is het vreemd dat dat pathologisch liegen er pas uitkomt als ze met pensioen zijn. Want als je tijdens je carriere enorm onwaarschijnlijke verhalen bij elkaar liegt, maak je echt geen promotie.
Kortom, erg enthousiast!quote:
Met veel enthousiasme!quote:Op zondag 3 juli 2011 00:27 schreef heartz het volgende:
[..]
Nee oprecht geinteresseerd.
Dat zei ik toch al
Die kant wil ik absoluut niet op met dit topic. Geen NWO conspiracies graagquote:Op zondag 3 juli 2011 01:03 schreef heartz het volgende:
Ik denk, dat we niet moeten uitsluiten dat dit een groepje 'geleerden' is die is inschakeld om 'mensen voor de gek te houden' en misschien zelfs daarmee te experimenteren ofzo...
Of draaf ik weer door
Ik kan helaas de docu niet vinden online...quote:Op zaterdag 2 juli 2011 22:49 schreef heartz het volgende:
Dit soort geluiden zijn er namelijk ook:
[..]
Tja.. het enige wat ik kan zeggen als je alle stukjes bewijs bij elkaar pakt, dat dan de alien-hypothese gewoon past. Het probleem hierbij is dat je een enkele enorme aanname doet die enorme implicaties heeft. Mensen zijn daar bang voor.quote:Op zondag 3 juli 2011 00:25 schreef Maurice76 het volgende:
Aan de andere kant zijn deze lui wel allemaal in een positie geweest waarin ze veel mensen onder zich hebben gehad, leiding en sturing hebben gegeven. Zij zijn bekend met groepspsychologie, weten hoe ze mensen kunnen laten doen en denken wat zij willen om ze een bepaalde kant op te sturen. Manipulatief is misschien niet het goede woord, maar ze zijn wel in staat om mensen te beinvloeden.
Daarnaast zullen ze zich ook wel terdege beseffen dat hun verklaring als het ware "verzwaard" wordt door hun (voormalige) rol. Alsof hun verklaring daarmee "echter" of meer waard is dan die van Jan met de Pet, de onbekende soldaat onderaan de ladder. Die verkleuring is mijns inziens onwenselijk.
Ik ga morgen voor je kijkenquote:Op zondag 3 juli 2011 01:28 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Ik kan helaas de docu niet vinden online...
zo ontwikkeld zijn zij dus blijkbaar nietquote:Op zondag 3 juli 2011 00:52 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Wat ik niet snap is dat zo'n ontwikkelde beschaving probeert te communiceren door pictogrammen in het graan, die ook nog eens alleen vanuit de lucht kunnen worden gezien.
Waarom maken ze zich niet gewoon kenbaar?
Waarschijnlijk omdat mensen het dan nog niet zouden geloven. Ze zouden misschien denken dat het een soort van Hollywood stunt is. En nog belangrijker: heel veel mensen zouden daar niet mee kunnen omgaan. Henk en Ingrid hebben het al druk genoeg met die rare moslims, wat moeten ze dan met een superieure buitenaardse intelligentie?quote:Op zondag 3 juli 2011 00:52 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Wat ik niet snap is dat zo'n ontwikkelde beschaving probeert te communiceren door pictogrammen in het graan, die ook nog eens alleen vanuit de lucht kunnen worden gezien.
Waarom maken ze zich niet gewoon kenbaar?
Bizarquote:Op zondag 3 juli 2011 09:12 schreef Probably_on_pcp het volgende:
Misschien nog wel interessanter dan graancirkels, zijn sneeuwcirkels! Bij deze sneeuwcirkels lijkt het me helemaal moeilijk of eigenlijk onmogelijk om te verbergen dat het mensenwerk is. Hoe zorg je er in godsnaam voor dat niemand je voetstappen ziet?
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Prachtig k had deze nog nooit gezien.quote:Op zondag 3 juli 2011 09:12 schreef Probably_on_pcp het volgende:
Misschien nog wel interessanter dan graancirkels, zijn sneeuwcirkels! Bij deze sneeuwcirkels lijkt het me helemaal moeilijk of eigenlijk onmogelijk om te verbergen dat het mensenwerk is. Hoe zorg je er in godsnaam voor dat niemand je voetstappen ziet?
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
De 'Alien Hypothese' past net zo goed als de hypothese dat God neerdaalde uit de hemel om eens een lekker mozaïek te tekenen.. Just sayin'.quote:Op zondag 3 juli 2011 01:37 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Tja.. het enige wat ik kan zeggen als je alle stukjes bewijs bij elkaar pakt, dat dan de alien-hypothese gewoon past. Het probleem hierbij is dat je een enkele enorme aanname doet die enorme implicaties heeft. Mensen zijn daar bang voor.
Eh.. Veel van die sightings zijn ook niet bepaald goed gedocumenteerd en wetenschappelijk benaderd. Ik zeg niet dat het allemaal onzin is, maar om het nou maar allemaal te geloven omdat het alternatief een 'rommelig zooitje' is vind ik wel héél makkelijk.. Want dan valt er voor veel van die UFO sightings en graancirkels ook nog wel wat te zeggen.quote:De andere hypotheses om alles te verklaren zijn een rommelig zooitje met allerlei leuke en interessante stellingen die vaak geen rekening houden met bepaalde specifieke sightings die goed gedocumenteerd zijn. Ik vind de alternatieve hypotheses ook net zo verontrustend eigenlijk maar de skeptici zijn gewoon blij dat ze iets hebben verklaard en gaan door met hun leven. Deze skeptici zouden juist enorm gealarmeerd moeten zijn dat hooggeplaatste officieren beweren/liegen/hallucineren dat ze vliegende schotels hebben gezien en dat deze hun kernkoppen onklaar hebben gemaakt.
Hij zijn dan ook altijd EX medewerkers van die basissen.. Zelden zijn het verklaringen van gerespecteerde leden van de staff die nog altijd actief zijn. Om niet te zeggen nooit.quote:Maar het enige waar de skeptici zich op lijken te focussen is het weerleggen van de alien-hypothese en de gevolgen van de alternatieve verklaringen zijn dan blijkbaar niet alarmerend. Dat zegt natuurlijk al een heleboel. Als mensen oprecht zouden geloven dat we niet door aliens bezocht worden, dan zouden ze zich enorme zorgen moeten maken om het feit dat nucleaire basissen bewaakt worden door blijkbaar enorme gekken.
De discussie met jou is ook niet bepaald makkelijk.. Jij bevind je verre van het midden van deze discussie. Jij vind elke verklaring die niet met het buitenaardse te maken heeft niet goed genoeg. Nou weet ik ook het fijne niet van die cirkels, maar om ze dan maar direct toe te schrijven aan intelligent buitenaards wezen, omdat de alternatieve hypothese is dat er slimme mensen op aarde bestaan, en dat sommige soldaten gek zijn/liegen gaat me ook wel weer 'n beetje verquote:Maar in geen van de discussies met skeptici komt er ook maar iets naar voren van woede of angst over deze bedreiging voor de wereldveiligheid die hallucinerende of pathologische liegende militairen op een nucleaire basis met zich meebrengt.
Heel mooi! Maar is dit echt of fotosoep?quote:Op zondag 3 juli 2011 09:12 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Misschien is dat de beste manier van communiceren? Nou ja, misschien wel..quote:Op zondag 3 juli 2011 01:51 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Waarschijnlijk omdat mensen het dan nog niet zouden geloven. Ze zouden misschien denken dat het een soort van Hollywood stunt is. En nog belangrijker: heel veel mensen zouden daar niet mee kunnen omgaan. Henk en Ingrid hebben het al druk genoeg met die rare moslims, wat moeten ze dan met een superieure buitenaardse intelligentie?
Er zijn onderzoeken naar gedaan en het zou een enorme druk zetten op onze maatschappij als er plotselling contact zou zijn. En de aliens zijn zich er waarschijnlijk van bewust dat het een stap voor stap proces moet zijn. Mensen vragen zich vaak af waarom er nooit een ufo van dichtbij is gefotografeerd. Ik denk dat als er aliens zijn ze er goed aan doen om niet te dichtbij te komen. Veel mensen zouden in paniek raken.
En kunst maken in gewassen is misschien wel de beste manier van communiceren. Wanneer je een signaal vanuit de ruimte zendt of onze tv-zenders hijacked om een boodschap uit te spreken, zullen veel mensen zeggen dat het een truc was of er zal paniek ontstaan. Sowieso alles wat digitaal is, is voor veel mensen niet na te trekken dus ze zullen altijd skeptisch zijn. Wanneer je enorme kunstwerken met daarin verwerkt de taal van het universum (wiskunde en geometrie) maakt, heb je iets tastbaarders als bewijs. En hoe gecompliceerder je ze maakt en hoe geavanceerder de wiskundige taal wordt, hoe meer mensen zich zullen gaan afvragen of echt alles door mensen gemaakt kan zijn. Op deze manier start je langzaam een discussie en zo creeer je meer en meer bewustzijn mbt bezoekers vanuit de ruimte.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |