abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 30 juni 2011 @ 10:08:34 #26
92128 Xaobotnik
KABLAAHHHH!!
pi_98857127
quote:
3s.gif Op donderdag 30 juni 2011 09:45 schreef Q. het volgende:

[..]

Een Hackintosh updaten is een crime, een Mac updaten is een simpele klik. Hoeze, hetzelfde functioneren? Nog afgezien van de mogelijke problemen die je hebt door hardware die misschien niet 100% compatible is. Het werkt dus NIET hetzelfde.
Het is inderdaad niet hetzelfde. Maar er zijn inmiddels al update tools en dat werkt best makkelijk. Maar zoals gezegd, is het gewoon niet hetzelfde. Wil je meer bang for buck, dan kan Hackintosh een optie zijn. Maar je moet wel een beetje handigheid hebben en bereid zijn wat tutorials door te nemen. Wanneer je er een PC op samenstelt wordt het makkelijk, maar het blijft iets waar je je even voor moet inlezen.

Wat is beter, Hackintosh of Mac? Beiden hebben hun eigen voordelen en nadelen. Ik heb een Macbook Pro en een Hackintosh (op basis van een Athlon3500+). Ik merk geen verschil in hoe het OS draait, behalve dat de Mac uiteraard wat sneller is (maar die heeft ook meer geheugen en een snellere processor), en updaten gaat prima.
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 10:06 schreef Catch22- het volgende:
Mac's zijn niet duurder. Je rekent waarschijnlijk niet mee dat je, in het geval van een iMac, een erg goed scherm + a-kwaliteit onderdelen krijgt.
Dat van die a-kwaliteit is onzin. Dat kun je ook zelf samenstellen voor nog steeds minder, èn dezelfde specs. En als hij het over het samenstellen van een PC heeft, is dat dus zonder scherm. Een Mac Pro zit ook geen scherm bij. Een iMac is leuk en mooi, maar de mogelijkheden in termen van specs zijn beperkt.
En dat je voor het scherm terecht betaalt, is eveneens onzin. Dat 27"cinema-scherm van Apple van 1100 euro, maakt gebruik van een paneel waarvan de de duurdere variant in een alternatief van Dell gebruikt wordt (de U2711), die een paar honderd euro goedkoper is (575 euro vs 1100 is gewoon meer dan 500 Euro verschil, en dan heb je een leuk design (discutabel of belangrijk of zelfs gewenst is) en een slechter paneel). Dus dan betaal je echt alleen voor het design (dat een paar miljoen mensen ook hebben staan, en dus verre van bijzonder is). En de garantie van dat Dell-scherm is aanzienlijk beter.

Over de garantie gesproken: Die is uiteraard bij hackintosh ook beter aangezien je bij Apple standaard maar een jaar krijgt, tenzij je het bijkomt. De support van Apple zelf heb je niet. Maar MacOSX is toch zo makkelijk dat je die support toch niet nodig hebt, en zo wel, dan kun je ook wel op een forum terecht. De software werkt immers hetzelfde.

Anyway, @TS, check naast hackintosh.nl, ook de nodige Youtube filmpjes.

[ Bericht 19% gewijzigd door Xaobotnik op 30-06-2011 11:08:44 ]
  donderdag 30 juni 2011 @ 10:08:55 #27
267336 Splackavellie02
Ma gavte la nata
pi_98857138
quote:
14s.gif Op donderdag 30 juni 2011 10:07 schreef Scorpie het volgende:
Kunnen de Apple fanboys misschien weg blijven? Dit topic gaat over Hackintoshes, de TS heeft al aangegeven geen Mac te willen.
:')
pi_98857202
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 10:08 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

:')
Ja dan kan je heel popi jopi gaan doen met je smiley, maar feit is en blijft dat de TS niet zit te wachten op dit soort (waarschijnlijk goedbedoelde) adviezen. Of zou je bij een autodealer het wel op prijs stellen als iemand je continue een duurdere auto probeert aan te smeren 'omdat hij nu eenmaal een mooier design heeft en beter rijdt' ? Nee he. Mooi zo.
  donderdag 30 juni 2011 @ 10:13:55 #29
267336 Splackavellie02
Ma gavte la nata
pi_98857250
quote:
14s.gif Op donderdag 30 juni 2011 10:12 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Ja dan kan je heel popi jopi gaan doen met je smiley, maar feit is en blijft dat de TS niet zit te wachten op dit soort (waarschijnlijk goedbedoelde) adviezen. Of zou je bij een autodealer het wel op prijs stellen als iemand je continue een duurdere auto probeert aan te smeren 'omdat hij nu eenmaal een mooier design heeft en beter rijdt' ? Nee he. Mooi zo.
Nog maar een keer voor de totaal irrelevante vergelijking :')
pi_98857335
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 10:13 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

Nog maar een keer voor de totaal irrelevante vergelijking :')
Prima, ik heb het even in FB gepost. Je mag daar reageren, hoef je hier niet offtopic te gaan.
  donderdag 30 juni 2011 @ 10:17:59 #31
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_98857347
2 jaar garantie kan je gewoon afdwingen, dat is bij wet geregeld.

Ik snap het niet zo, voor 1000 euro heb je een macbook, een iMac heb je voor 1150.

daar kan je alles wel mee wat je mogelijk moet willen. Maargoed; MacOSX willen draaien, maar geen geld willen uitgeven aan een iMac/Macbook...

zelfde als een BMW motor in een Honda Civic leggen.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  donderdag 30 juni 2011 @ 10:24:53 #32
329156 Peem
Skiddelly
pi_98857548
quote:
14s.gif Op donderdag 30 juni 2011 10:12 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Juist die autodealer zou proberen de duurdere te verkopen. Maar goed voorbeeld hoor!1
---
pi_98857604
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 10:24 schreef Peem het volgende:

[..]

Juist die autodealer zou proberen de duurdere te verkopen. Maar goed voorbeeld hoor!1
Je hebt dyslexie of je kan niet begrijpend lezen.
  donderdag 30 juni 2011 @ 10:32:41 #34
267336 Splackavellie02
Ma gavte la nata
pi_98857775
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 10:17 schreef Catch22- het volgende:

Ik snap het niet zo, voor 1000 euro heb je een macbook, een iMac heb je voor 1150.

daar kan je alles wel mee wat je mogelijk moet willen. Maargoed; MacOSX willen draaien, maar geen geld willen uitgeven aan een iMac/Macbook...

Dit dus. En mensen schijnen blijkbaar te vergeten dat een scherm van gelijke kwaliteit als dat van de iMac al zo'n 500-600 euro kost. Dan is 500 euro voor het systeem, Mac OS, de kwaliteit van de andere componenten, de afwerking, en de garantie dat alles werkt zoals het zou moeten werken opeens niet zo veel meer.
  donderdag 30 juni 2011 @ 10:47:01 #35
65252 Bart
Slecht voor de gezondheid
pi_98858164
OMG, fanboys galore :').
Wat een gelul allemaal, daar vraagt TS toch helemaal niet om.
I have the cape. I make the fucking Whoosh noise.
Op donderdag 12 juli 2012 19:56 schreef Lithia het volgende:
Ik durf hier niets over te zeggen. Bart is koning hier.
  donderdag 30 juni 2011 @ 10:51:58 #36
92128 Xaobotnik
KABLAAHHHH!!
pi_98858292
quote:

Honda is wel het BMW van Japan hè ;) Niet een al te beste vergelijking, aangezien de BMW motoren echt niet beter zijn dan die van Honda. Maar stel dat dit wel zo was, dan had ik graag minder betaald voor een Honda met een betere motor. Maar je maakt hier een fundamentele fout. Bij Honda betaal je minder omdat voor een deel de materialen minder zijn (althans in een Civic), maar vooral de naam van Honda ten opzichte van die van BMW. Die naam interesseert TS niet, anders zou hij geen Hackintosh overwegen. En het kwaliteits-argument slaat ook nergens op. Apple biedt geen betere kwaliteit dan de moederborden/videokaarten, etc. van een Gigabyte, Asus of MSI. En die onderdelen die je zelf uitzoekt, presteren voor minder geld gewoon beter.

Dat van die 2 jaar klopt wel. Maar helaas is het niet altijd zo makkelijk. Sowieso is niet iedereen even goed in het vechten voor zijn recht. Het feit dat je recht hebt, wil niet zeggen dat je het ook krijgt. Apple communiceert niet voor niets nog altijd die één jaar, ook in Nederland.

En die 1000 Euro, kun je anders wel een flinke PC voor halen. Het gaat hier om het samenstellen, dus het enige dat je ter vergelijk zou kunnen aanroepen is een Mac Pro. En die beginnen best wel hoog in de prijs, zoals je wellicht weet. Wil je naast MacOSX bijv. ook Windows draaien om te gamen, dan is het gewoon geen optie om een iMac of Macbook te kopen. En wil je gewoon zo veel mogelijk rauwe kracht voor je geld, dan komen de Apple opties ook niet in de buurt. Voor 1150 kun je een dikke PC halen, waar de iMac niet bij in de buurt komt. Kwa specs niet, kwalitatief ongeveer gelijkwaardig en garantievoorwaarden zijn minder.
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 10:32 schreef Splackavellie02 het volgende:

Dit dus. En mensen schijnen blijkbaar te vergeten dat een scherm van gelijke kwaliteit als dat van de iMac al zo'n 500-600 euro kost. Dan is 500 euro voor het systeem, Mac OS, de kwaliteit van de andere componenten, de afwerking, en de garantie dat alles werkt zoals het zou moeten werken opeens niet zo veel meer.
Was dit maar zo. Het scherm van de iMac is niet van het niveau van het Apple cinema display van 1000 Euro. Dié schermen zijn 500-600 Euro. Het 21,5 scherm van de iMac is een mooi beestje hoor, maar voor 600 Euro haal je een dikke U2711, 27" met het paneel dat de duurdere variant is van het paneel dat gebruikt wordt in de de 27"-variant van het CInema Display van Apple. En dat is wel een aardig verschil, aangezien de displays die Apple gebruikt, geen sRGB ondersteunen, wat niet onbelangrijk is voor de grafische professionals.

[ Bericht 6% gewijzigd door Xaobotnik op 30-06-2011 11:04:47 ]
pi_98859270
Ik vind het bijzonder lullig dat jullie TS zo'n hackintosh proberen aan te smeren. De arme jongen gaat z'n zuurverdiende centjes eraan uitgeven, en heeft geen idee in wat voor shithole hij verzeild raakt. Ik ga verder geen moeite meer steken in dit topic, maar ik heb echt medelijden met TS als hij zo'n ding gaat kopen.
  donderdag 30 juni 2011 @ 12:14:36 #38
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_98861164
Als TS zo graag een Hackintosh wil, dan moet hij dat toch vooral zelf weten?

Het is hartstikke leuk en ja, soms moet je even puzzelen. Maar wacht maar totdat straks ook reguliere PC's een EFI-moederbord hebben, dan zullen nog veel meer gebruikers zijn die OSX installeren.
So we just called him Fred
pi_98862916
quote:
3s.gif Op donderdag 30 juni 2011 09:45 schreef Q. het volgende:

[..]

Een Hackintosh updaten is een crime, een Mac updaten is een simpele klik. Hoeze, hetzelfde functioneren? Nog afgezien van de mogelijke problemen die je hebt door hardware die misschien niet 100% compatible is. Het werkt dus NIET hetzelfde.
Het werkt wel hetzelfde. Ik heb 3 hackintosh systemen gebouwd, allen volledig werkend tot op elk detail. En bijna elke hardware kun je 100% compatible maken als je wilt, het vergt alleen wat tijd om de kexten aan te passen en EFI strings toe te voegen.

quote:

En een Mac Pro heb je voor? Juist...

quote:
13s.gif Op donderdag 30 juni 2011 11:24 schreef retorbrapi het volgende:
Ik vind het bijzonder lullig dat jullie TS zo'n hackintosh proberen aan te smeren. De arme jongen gaat z'n zuurverdiende centjes eraan uitgeven, en heeft geen idee in wat voor shithole hij verzeild raakt. Ik ga verder geen moeite meer steken in dit topic, maar ik heb echt medelijden met TS als hij zo'n ding gaat kopen.
Ik vind het lullig dat als TS om een Hackintosh vraagt, jij hem een Mac probeert aan te smeren.
pi_98863703
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 13:04 schreef mk13139 het volgende:

[..]

Ik vind het lullig dat als TS om een Hackintosh vraagt, jij hem een Mac probeert aan te smeren.
Ja, net zo lullig als het geven van een tientje aan een zwerver terwijl die om een euro vraagt
  donderdag 30 juni 2011 @ 13:25:43 #41
65252 Bart
pi_98863751
quote:
14s.gif Op donderdag 30 juni 2011 13:24 schreef retorbrapi het volgende:

[..]

Ja, net zo lullig als het geven van een tientje aan een zwerver terwijl die om een euro vraagt
Absoluut. Voor een euro koopt ie koffie, voor een tientje koopt ie een snuif. Waar zou ie beter van worden?
pi_98863885
quote:

[..]

Ga gewoon weg uit dit topic als je niks zinnigs te melden hebt.
pi_98863962
quote:

[..]

Flikkerstraal gewoon op uit dit topic. Je verneukt het namelijk aardig.
  donderdag 30 juni 2011 @ 13:39:59 #44
329156 Peem
Skiddelly
pi_98864382
quote:
14s.gif Op donderdag 30 juni 2011 10:26 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Je hebt dyslexie of je kan niet begrijpend lezen.
Of meneer kan er niet tegen dat zijn punt maken mislukt is.

Geen probleem hoor, het is je vergeven!

SENT FROM MY IPHONE
---
  donderdag 30 juni 2011 @ 13:42:05 #45
251529 drijfhout
harder dan hard genoeg
pi_98864466
Prima als je een macfan bent, maar waar komt die achterlijke behoefte vandaan om dit topic te verneuken met dat zinlose macgejengel? Donder op met dat kinderachtige verwende geneuzel, en laat dit topic gewoon over de hackintosh gaan zeg. Sjeesh, jullie macmooiboys zijn net van die kleuters die elk gametopic hun PS3 of Xbox komen verdedigen, alsof het iemand ene reet interesseert welk speelgoed zij het mooist vinden. Zoek een mactopic voor je domme geleuter.
Ik pak mijn brommer en ik ga.
pi_98864534
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 13:39 schreef Peem het volgende:

[..]

Of meneer kan er niet tegen dat zijn punt maken mislukt is.

Geen probleem hoor, het is je vergeven!

SENT FROM MY IPHONE
Je snapte dus niet dat ik het had over de autodealer die een duurdere auto probeert aan te smeren 'omdat hij zo mooi design heeft' ? Dan ga ik toch voor optie 3, pure domheid.

Edit; aw ik zie het al, MBO niveau. RIP aan de nabestaanden.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 30-06-2011 13:44:24 ]
  donderdag 30 juni 2011 @ 13:49:22 #47
65252 Bart
pi_98864808
quote:
0s.gif Op donderdag 30 juni 2011 13:39 schreef Peem het volgende:
SENT FROM MY IPHONE
Gast, alsof iemand dat iets boeit :'). Gefeliciteerd met je e-penis :') :').
pi_98864876
Heerlijk topic.
  donderdag 30 juni 2011 @ 14:20:16 #49
293744 RichardHammond
Tante van Jan en Monique
pi_98866046
Verder verbiedt Apple het gebruiken van Apple software op een niet Apple machine, lijkt mij dat dat hier dan ook niet besproken mag worden?
  donderdag 30 juni 2011 @ 14:25:05 #50
267336 Splackavellie02
Ma gavte la nata
pi_98866216
quote:
99s.gif Op donderdag 30 juni 2011 13:25 schreef Bart het volgende:

[..]

Absoluut. Voor een euro koopt ie koffie, voor een tientje koopt ie een snuif. Waar zou ie beter van worden?
Mensen die zo dom zijn als deze zwerver, moet je gewoon niets geven. Maar als jij hackintosh-gebruikers gelijk wilt stellen aan cokesnuivers, moet je dat natuurlijk vooral doen ;)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')