abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_98759931
Right, er is laatst bij ons ingebroken, en wij (de 5 mensen die in het huis wonen) zouden graag een goed slot op de voordeur willen hebben.
De woningbouwver. heeft al anti-inbraakstrips geplaatst, maar onze deur is nog steeds nog met maar 1 slot (dus geen nachtslot, en geen extra slede) in de deur. Dit mag ook niet van de brandweer, ik ben even langsgeweest en het is inderdaad bij een 'portiekflat' zo dat als er maar 1 uitgang is, dat deze dan van binnen erg gemakkelijk open te maken moet zijn...

Heeft er iemand hier dus ervaring met deze zogenaamde panieksloten? Kennelijk zijn dit sloten waarbij er een slede op meerdere punten in het kozijn gaat, maar het van binnen in een vloeiende beweging te openen is. Zijn deze ook geschikt voor een normale voordeur, of niet?

Zie ander topic met iets uitgebreidere toelichting hier:
Portiekdeur beveiliging - inbraakbeveiliging vs. brandweertoegang
Baggers can't be choosers
pi_98760312
De panieksloten die ik ken zijn allemaal maar vanaf een zijde te openen, dus zal je er bij een voordeur weinig aan hebben
pi_98760819
Je heb deze die kunnen van binnen en buiten met een sleutel opengemaakt worden.

Deze zijn er ook in een uitvoering dat je voor uiten een sleutel nodig hebt, en voor binnen een draaiknop?
  dinsdag 28 juni 2011 @ 12:31:07 #4
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_98760976
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 12:26 schreef bobenjanneke het volgende:
Je heb deze voor alleen aan de buitenkant
[ afbeelding ]

En je kan op de binnenkant toch een soort knip maken?
Maar met een knip aan de binnenkant kan de deur toch van buiten niet meer open?
The love you take is equal to the love you make.
pi_98761020
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 12:31 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Maar met een knip aan de binnenkant kan de deur toch van buiten niet meer open?
Mijn post is al aangepast.
Je hebt gelijk.
pi_98761586
@bobenjanneke - dat mag dus niet. Als het huis in de fik staat, dan is het onhandig om eerst een sleutel te zoeken voordat je er uit kan.

Ik heb echter al wel een slot gevonden, de nemef 699:

http://www.nemef.nl/i-cms/editor/uploads/files/9069930002.pdf

Volgens mij voldoet dit aan de eisen, kost ~100 euro, en kunnen we dit redelijk gemakkelijk installeren.
Baggers can't be choosers
pi_98784504
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 12:46 schreef Taaie-Neuskoek het volgende:
@bobenjanneke - dat mag dus niet. Als het huis in de fik staat, dan is het onhandig om eerst een sleutel te zoeken voordat je er uit kan.

Ik heb echter al wel een slot gevonden, de nemef 699:

http://www.nemef.nl/i-cms/editor/uploads/files/9069930002.pdf

Volgens mij voldoet dit aan de eisen, kost ~100 euro, en kunnen we dit redelijk gemakkelijk installeren.
vandaar met draaislot van binnen. deze is met 1 simpele handeling te openen, deze heb ik zelf ook in mijn woning, ideaal.
van buiten is het een normaal slot, gewoon met sleutel te openen/op nachtslot te draaien.

link die jij post daarbij heb je toch nog steeds een sleutel nodig om de deur van nachtslot te doen?
pi_98784857
In mijn post
quote:
Je heb deze die kunnen van binnen en buiten met een sleutel opengemaakt worden.
[afbeelding]
Deze zijn er ook in een uitvoering dat je voor uiten een sleutel nodig hebt, en voor binnen een draaiknop?
geef ik al aan dat deze van buiten met een sleutel en van binnen met een draaiknop uitgevoerd zijn.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')