quote:
Op woensdag 29 juni 2011 09:16 schreef Psy-freak het volgende:[..]
Bah, het is ook niet zo handig om te stoppen op de vluchtstrook, desalniettemin hulde.
Door de achterlijkheid van sommige medeweggebruikers is dit inderdaad een groot risico. Maar goed, het was niet zo dat ze er zonder reden stopten. Enige verschil met en voordeel van een politieauto is dat deze zwaailichten heeft en de agent mag ik aannemen beter getraind is op dit soort specifieke situaties.
Ongelukken op de vluchtstrook kunnen desalniettemin blijven gebeuren, zeker wanneer er geen matrixborden hangen.
Ik herinner me nog beelden van een vrouw die in de VS wordt aangehouden Ze stopt op de vluchtstrook met de politieauto achter haar auto, waarna de agent roept dat ze aan de andere kant moet staan omdat ze anders zou kunnen worden aangereden (of iets dergelijks). En ja hoor, paar seconde later knalt er inderdaad een auto tegen een v/d gestopte auto's op de vluchtstrook. En als ik zo even kijk op youtube op 'accident police shoulder', zie ik meerdere filmpjes, dus het komt vaker voor, zelfs wanneer er een politieauto bij betrokken is.
Wellicht dat het tijd wordt om burgers wat bewuster te maken van hun rijgedrag door duidelijk te maken hoe belangrijk het is om op de eigen baan te blijven rijden en duidelijk te maken dat het even afglijden naar de vluchtstrook desastreuze gevolgen kan hebben.
Ik maak zelf trouwens vaak genoeg mee dat mensen achter het stuur niet goed opletten waardoor ze even (bijna) op de andere baan komen, terwijl je ze net aan het inhalen bent of wil aanhalen... Schijthekel aan onoplettende medeweggebruikers

Aan de andere kant, we blijven allemaal mensen... en fouten zijn menselijk... met soms alle gevolgen van dien.