Ik mag hopen dat jij niet autorijd?quote:Op dinsdag 28 juni 2011 12:09 schreef vosss het volgende:
[..]
Hoezo is het daar niet overzichtelijk?!
Dat staat er ook.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 12:09 schreef vosss het volgende:
[..]
Hoezo is het daar niet overzichtelijk?!
Ik kom er vaak zat en daar heb je overzicht genoeg, me dunkt.
quote:Op dinsdag 28 juni 2011 12:13 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Natuurlijk had dit voorkomen kunnen worden, wat de oorzaak ook is.
[..]
Leuk allemaal, maar misschien moeten we eerst even de uitkomst van het onderzoek afwachten? Misschien moest die legertruck wel vol in de ankers voor een asociale autorijder, of om een andere reden, en kon de vrachtwagen niet meer op tijd remmen. Er valt zo veel te bedenken wat aan zo'n ongeluk heeft bijdragen, dat het nogal voorbarig is om in dit stadium al een hele preek over vrachtwagenchauffeurs te houden....
Goed opgemerkt nikky.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 12:13 schreef nikky het volgende:
[..]
Dat staat er ook.
Het is niet onoverzichtelijk = wel overzichtelijk.
Lul toch niet zo zwakzinnig mijn beste. Juist in dit soort situaties is het zaak om alvast na te denken hoe we dit in de toekomst kunnen voorkomen. Een camera in de cabine van chauffeurs voegt een extra stukje zekerheid toe aan het geheel, deze mensen zitten constant op de weg en zijn dus een deel van het geheel. We moeten naar een systeem waar de overheid altijd permanent visueel toegang heeft tot deze wagens; misschien had dit dan voorkomen kunnen worden. En zo niet dan heb je toch een extra stukje veiligheid in handen.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 12:13 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Natuurlijk had dit voorkomen kunnen worden, wat de oorzaak ook is.
[..]
Leuk allemaal, maar misschien moeten we eerst even de uitkomst van het onderzoek afwachten? Misschien moest die legertruck wel vol in de ankers voor een asociale autorijder, of om een andere reden, en kon de vrachtwagen niet meer op tijd remmen. Er valt zo veel te bedenken wat aan zo'n ongeluk heeft bijdragen, dat het nogal voorbarig is om in dit stadium al een hele preek over vrachtwagenchauffeurs te houden....
Jij kunt neem ik aan legio voorbeelden geven van wegen waar je als bestuurder die achter een vrachtwagen rijdt wél 1km voor je kan kijken?quote:Op dinsdag 28 juni 2011 12:18 schreef ioko het volgende:
Het is best wel onoverzichtelijk daar: in ieder geval een bocht gevolgd door een heuvel, je kunt geen kilometer voor je uit kijken. Dat kan best invloed hebben gehad.
Volgens mij reden ze hier gewoon rechts...quote:Op dinsdag 28 juni 2011 12:21 schreef ShaoliN het volgende:
Ik ben iig voorstander voor een ingebouwde GPS in de tachograaf. Indien deze kan registreren dat een vrachtwagen zich op de linkerhelft van de snelweg bevind, terwijl hier geen aanleiding voor is, controle over het stuur overnemen. Vrachtwagen stilzetten op de vluchtstrook en spontaan laten ontvlammen.
Dat zal best.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 12:22 schreef TommyGun het volgende:
[..]
Volgens mij reden ze hier gewoon rechts...
Een vrachtwagen vol volgens sommige mediaquote:Op dinsdag 28 juni 2011 11:57 schreef AgentMoloch21 het volgende:
Is het al bekend of er drank in het spel was?
Precies, het bijkomend voordeel is dat we op die manier meteen ook alle pedofiele en terroristische vrachtwagenchauffeurs er tussenuit kunnen plukken voor een stukje extra veiligheid voor de samenleving.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 12:18 schreef AgentMoloch21 het volgende:
[..]
Lul toch niet zo zwakzinnig mijn beste. Juist in dit soort situaties is het zaak om alvast na te denken hoe we dit in de toekomst kunnen voorkomen. Een camera in de cabine van chauffeurs voegt een extra stukje zekerheid toe aan het geheel, deze mensen zitten constant op de weg en zijn dus een deel van het geheel. We moeten naar een systeem waar de overheid altijd permanent visueel toegang heeft tot deze wagens; misschien had dit dan voorkomen kunnen worden. En zo niet dan heb je toch een extra stukje veiligheid in handen.
Het is waar wat je zwakzinnig vindt. Ik wijs erop dat de precieze oorzaak van het ongeluk nog niet eens duidelijk is en dat je nu al met allerlei technische oplossingen komt voor vrachtwagens. Ten eerste is niet eens zeker of de vrachtwagenchauffeur iets valt aan te rekenen - en zo ja, in hoeverre en wat precies.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 12:18 schreef AgentMoloch21 het volgende:
Lul toch niet zo zwakzinnig mijn beste. Juist in dit soort situaties is het zaak om alvast na te denken hoe we dit in de toekomst kunnen voorkomen. Een camera in de cabine van chauffeurs voegt een extra stukje zekerheid toe aan het geheel, deze mensen zitten constant op de weg en zijn dus een deel van het geheel. We moeten naar een systeem waar de overheid altijd permanent visueel toegang heeft tot deze wagens; misschien had dit dan voorkomen kunnen worden. En zo niet dan heb je toch een extra stukje veiligheid in handen.
Natuurlijk kan dat, ik beweer ook nergens dat er geen gevaar meer zal zijn. Toch zal het de veiligheid alleen maar positief beïnvloeden en kan de overheid strenger en gemakkelijker ingrijpen wanneer bepaalde regels overtreden worden.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 12:26 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Het is waar wat je zwakzinnig vindt. Ik wijs erop dat de precieze oorzaak van het ongeluk nog niet eens duidelijk is en dat je nu al met allerlei technische oplossingen komt voor vrachtwagens. Ten eerste is niet eens zeker of de vrachtwagenchauffeur iets valt aan te rekenen - en zo ja, in hoeverre en wat precies.
Ten tweede hoeft gedragsbeïnvloeding niet persé te worden geregeld met allerhande technische oplossingen. De veiligheid die je meent te creëren, is een schijnveiligheid. Ook met twintig camera's op z'n cockpit, kan de vrachtwagenchauffeur een menselijke fout maken, of te maken krijgen met een gevaarlijke manoeuvre van een andere weggebruiker.
Jij zegt dat het niet onoverzichtelijk is: ik zeg dat het daarvoor 50 kilometer en daarna 150 kilometer niet zo onoverzichtelijk is als op dat punt. Dat zegt niet alles over de omstandigheden van het ongeluk, maar het kan zomaar invloed hebben gehad.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 12:20 schreef vosss het volgende:
[..]
Jij kunt neem ik aan legio voorbeelden geven van wegen waar je als bestuurder die achter een vrachtwagen rijdt wél 1km voor je kan kijken?
Overal camera's, inclusief in woonhuizen en daarnaast iedereen implementeren met een chip met gps, zodat we ten allertijde weten waar iemand zich bevindt, kan de veiligheid ook positief beinvloeden.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 12:32 schreef AgentMoloch21 het volgende:
[..]
Natuurlijk kan dat, ik beweer ook nergens dat er geen gevaar meer zal zijn. Toch zal het de veiligheid alleen maar positief beïnvloeden en kan de overheid strenger en gemakkelijker ingrijpen wanneer bepaalde regels overtreden worden.
Het zou wel goed zijn.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 22:59 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Overal camera's, inclusief in woonhuizen en daarnaast iedereen implementeren met een chip met gps, zodat we ten allertijde weten waar iemand zich bevindt, kan de veiligheid ook positief beinvloeden.
Dat betekent echter niet dat we dit dan ook maar moeten doen.
Uiteraard moeten we het mini explosief in de chip niet vergeten. Mochten personen nu echt een groot gevaar voor de samenleving worden, kunnen we dit explosief van afstand laten exploderen.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |