Ziet er heftig uitquote:Door een ernstig verkeersongeval op de A2 bij de afrit Budel in de richting van Eindhoven is vanochtend een persoon om het leven gekomen. Meer dan veertien mensen raakten gewond.
Foto @hvdvlies / Twitter
Foto @hvdvlies / Twitter
Het ongeluk gebeurde rond kwart voor tien. Volgens Omroep Brabant is er een enorme chaos op de plek van het ongeluk. De vrachtwagen zou zijn ingereden op de legertruck. De dode is waarschijnlijk een militair die in de legertruck zat. Deze legertruck is achterstevoren op de weg terecht gekomen. Het gaat om een legervoertuig van de Koninklijke Militaire School (KMS) in Weert.
Een traumahelikopter is opgeroepen. Ook zijn ambulances uit de wijde omtrek ingeschakeld. De hulpdiensten hebben groot alarm geslagen.
De snelweg vanuit Weert richting Eindhoven is ter hoogte van de afrit afgesloten, meldden Rijkswaterstaat en de ANWB.
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)-ongeluk-op-A2.dhtml
das overal zo, niet alleen in nederland.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 11:47 schreef ShaoliN het volgende:
Van het weekend het geluk gehad om over de A1 te mogen richting schiphol. Ook daar in totaal 1,5 uur extra reistijd omdat we in Nederland niet gewoon rechtdoor over een snelweg kunnen rijden.
Ik snap dat echt niet
quote:Meerdere ambulances, brandweerwagens en twee traumahelikopters zijn opgeroepen. De brandweer heeft de vangrail doorgeknipt om hulp te kunnen bieden.
Het Rode Kruis heeft acht medewerkers naar Budel gestuurd. De vrijwilligers helpen het ambulancepersoneel. Ze worden normaal ingezet bij rampen en calamiteiten.
Wat wil je nou? Dat we voor je gaan applaudisseren? Doe niet zo mal.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 11:59 schreef vosss het volgende:
Dit had ik een uur geleden ofzo ook al gesubmit op de FP, maar die knakkers zijn daar nogal traag![]()
En wat denk jij, dat er rond deze tijd al drank in het spel is?quote:Op dinsdag 28 juni 2011 12:00 schreef AgentMoloch21 het volgende:
[..]
Wat wil je nou? Dat we voor je gaan applaudisseren? Doe niet zo mal.
Ik kan mij genoeg individuelen indenken die een dermate waardeloos bestaan hebben dat ze overdag naar de fles grijpen ja. Ik vraag mij af of dit voorkomen had kunnen worden.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 12:01 schreef vosss het volgende:
[..]
En wat denk jij, dat er rond deze tijd al drank in het spel is?
Nou ja, er is wel een vrachtwagen van Heineken bij betrokken, dus er is wel drank in het spel...quote:Op dinsdag 28 juni 2011 12:01 schreef vosss het volgende:
[..]
Tuurlijk. Maargoed, zoalng vrachtwagenchauffeurs gewoon doodleuk DVDtjes zitten te kijken terwijl ze aan het rijden zijn blijft het gewoon gevaarlijkquote:Ik vraag mij af of dit voorkomen had kunnen worden.
Grapjes maken over de rug van een vers lijk, hoe diep moet je gezonken zijn om jouw niveau te evenaren..quote:Op dinsdag 28 juni 2011 12:04 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Nou ja, er is wel een vrachtwagen van Heineken bij betrokken, dus er is wel drank in het spel...
Maar serieus, het is een flinke chaos daar
Ongelukken gebeuren overal wel ja. Maar hier zijn ze gelijk wat heftiger en hebben ze grotere consequenties omdat onze wegen al aardig overbevolkt zijn. Het valt me op dat men in NL gewoon niet zo goed kan snelwegrijden. Wat dat betreft is Duitsland een verademing. Daar geeft men elkaar de ruimte. Rustig rijden doe je rechts, doorrijden doe je links.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 11:53 schreef 19patje72 het volgende:
[..]
das overal zo, niet alleen in nederland.
denk dat het aan de mens zelf ligt, niet aan een land of iets anders.
Je kunt idd beter speculeren over opzet/cq schuld zonder feiten.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 12:05 schreef AgentMoloch21 het volgende:
[..]
Grapjes maken over de rug van een vers lijk, hoe diep moet je gezonken zijn om jouw niveau te evenaren..
dat maakt niet uit hoor. Je kan ook grapjes maken over mladic die het bloed van duizenden aan zn handen heeft.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 12:05 schreef AgentMoloch21 het volgende:
[..]
Grapjes maken over de rug van een vers lijk, hoe diep moet je gezonken zijn om jouw niveau te evenaren..
Heel erg juist wat je nu zegt Vosss. Ik roep al jaren dat vrachtwagenchauffeurs het niet serieus genoeg nemen met de veiligheid; mensen mogen niet meer roken op de werkplek maar deze lieden mogen van hun werkplek wel een stuntbaan maken? Dat gaat er bij mij ook niet in. Het wordt dus ook tijd dat de overheid visuele toegang krijgt tot de cabine van een chauffeur, of in ieder geval de werkgever. Zodat bij ongeoorloofd gedrag direct sancties opgelegd kunnen worden.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 12:04 schreef vosss het volgende:
[..]
Tuurlijk. Maargoed, zoalng vrachtwagenchauffeurs gewoon doodleuk DVDtjes zitten te kijken terwijl ze aan het rijden zijn blijft het gewoon gevaarlijk
Kan?quote:Op dinsdag 28 juni 2011 12:01 schreef vosss het volgende:
[..]
Het is ook niet echt een onoverzichtelijk stuk, waar het gebeurd is.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 12:06 schreef ShaoliN het volgende:
[..]
Ongelukken gebeuren overal wel ja. Maar hier zijn ze gelijk wat heftiger en hebben ze grotere consequenties omdat onze wegen al aardig overbevolkt zijn. Het valt me op dat men in NL gewoon niet zo goed kan snelwegrijden. Wat dat betreft is Duitsland een verademing. Daar geeft men elkaar de ruimte. Rustig rijden doe je rechts, doorrijden doe je links.
Hoezo is het daar niet overzichtelijk?!quote:Op dinsdag 28 juni 2011 12:08 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Het is ook niet echt een onoverzichtelijk stuk, waar het gebeurd is.
Natuurlijk had dit voorkomen kunnen worden, wat de oorzaak ook is.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 12:02 schreef AgentMoloch21 het volgende:
Ik kan mij genoeg individuelen indenken die een dermate waardeloos bestaan hebben dat ze overdag naar de fles grijpen ja. Ik vraag mij af of dit voorkomen had kunnen worden.
Leuk allemaal, maar misschien moeten we eerst even de uitkomst van het onderzoek afwachten? Misschien moest die legertruck wel vol in de ankers voor een asociale autorijder, of om een andere reden, en kon de vrachtwagen niet meer op tijd remmen. Er valt zo veel te bedenken wat aan zo'n ongeluk heeft bijdragen, dat het nogal voorbarig is om in dit stadium al een hele preek over vrachtwagenchauffeurs te houden....quote:Op dinsdag 28 juni 2011 12:07 schreef AgentMoloch21 het volgende:
Heel erg juist wat je nu zegt Vosss. Ik roep al jaren dat vrachtwagenchauffeurs het niet serieus genoeg nemen met de veiligheid; mensen mogen niet meer roken op de werkplek maar deze lieden mogen van hun werkplek wel een stuntbaan maken? Dat gaat er bij mij ook niet in. Het wordt dus ook tijd dat de overheid visuele toegang krijgt tot de cabine van een chauffeur, of in ieder geval de werkgever. Zodat bij ongeoorloofd gedrag direct sancties opgelegd kunnen worden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |