abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_98747886
Is het mogelijk? Als ik alleen met de richting mee scheer dan heb ik nergens last van maar zodra ik tegen de richting in scheer begint de ellende en krijg ik altijd een paar bultjes op mijn gezicht en moet ik aftershave creme gebruiken zodat het niet rood wordt en gaat irriteren.

Helaas krijg je het onmogelijk glad als je met de richting mee scheert vooral je donker haar hebt
pi_98752825
Goede mesjes gebruiken, en daarbij is het gebruik van aftershave, crème of gel nooit verkeerd.

Vooraf douchen of zal ook een hoop schelen daar je gezicht dan goed vochtig is.
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
  dinsdag 28 juni 2011 @ 09:15:40 #3
347320 Velma
nerdy vamp
pi_98753805
Zijn het ingegroeide haartjes TS? Ik krijg altijd snel last van ingegroeide haartjes, da's heel vervelend, want er is weinig wat je eraan kan doen (je kan het verminderen, maar helemaal weg gaat het nooit). Ik heb wel begrepen dat het regelmatig scrubben van de huid die je scheert de irritaties kan verminderen. Maar een wondermiddel heb ik ook nog niet gevonden :'(
I lost my glasses again
pi_98754197
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 09:15 schreef Velma het volgende:
Zijn het ingegroeide haartjes TS? Ik krijg altijd snel last van ingegroeide haartjes, da's heel vervelend, want er is weinig wat je eraan kan doen (je kan het verminderen, maar helemaal weg gaat het nooit). Ik heb wel begrepen dat het regelmatig scrubben van de huid die je scheert de irritaties kan verminderen. Maar een wondermiddel heb ik ook nog niet gevonden :'(
1) warm water op de baard smeren
2) pre shave van prorasso kopen, erop smeren
3) kwast, die al voor punt 1 in warm water staat, met zeep insmeren en op de baard doen
4) 1 keer met de haartjes mee scheren, scherp schoon mesje
5) insmeren met warm water
6) nog n x met kwast erover heen
7) scheren, tegen haarrichting in
8) voelen met vingers, eventueel met vingers nog water en zeep op plekje doen dat nog niet glad is.
9) afkoelen met koud water
10) eventueel, ik douche dan.
11) insmeren met prorasse after shave (met alcohol)(ruikt naar gin, krijg meteen dorst dan...)
12) aftershave balsem gebruiken. Enkele uitproberen. Ik heb nu een donkerblauw flesje, biologische meuk, goed te betalen, erg prettig & niet vet.

als je bovenstaande allemaal onder de knie hebt kan je eventueel overstappen op andere mes-vormen.

Succes!
hij kan altijd nog bacardi gaan serveren in het cafe van Lock, Stock and Two Smoking Barrels
pi_98779668
Ik heb er ook altijd last van gehad maar ik scheer me al een tijdje onder de douche en laat dan de straal op het gedeelte staan waar ik aan het scheren ben. Sindsdien geen irritatie meer :)

Gilette Fusion bla vind ik de fijnste mesjes (met trilfunctie :P)

[ Bericht 2% gewijzigd door laucas op 28-06-2011 19:21:28 ]
  woensdag 29 juni 2011 @ 14:20:39 #6
313438 LukaLaban
The Professional
pi_98818362
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 juni 2011 09:29 schreef mister_popcorn het volgende:

[..]
Proraso! Nice, gebruik ik nu ook. Ben ook overgestapt op een safety razor, na een maandje oefenen (want moest me echt opnieuw leren scheren) geen last meer van irritatie. Misschien is dat wel een oplossing
Ti ne znas ko sam ja?
The Virgin Mary...We have a whole religion based on a woman who really stuck to her story
~Greg Giraldo
pi_98822698
quote:
0s.gif Op woensdag 29 juni 2011 14:20 schreef LukaLaban het volgende:

[..]

Proraso! Nice, gebruik ik nu ook. Ben ook overgestapt op een safety razor, na een maandje oefenen (want moest me echt opnieuw leren scheren) geen last meer van irritatie. Misschien is dat wel een oplossing
Dat is een krabbertje toch? Heb zelf thuis al een echt mes liggen, maar dat is toch geen grandioos succes. Scheer me nou (of beter gezegd, kan me nu scheren) om de dag, en dat is al een hele verbetering tov vroeger. Zou nog wel 's met dat open mes aan de slag willen, maar tegen de haartjes gaat echt zo moeilijk...

Is een krabbertje eigenlijk moeilijker of makkelijker dan een mes? Zal wel iets makkelijker zijn, denk ik?
hij kan altijd nog bacardi gaan serveren in het cafe van Lock, Stock and Two Smoking Barrels
pi_98835730
Moeilijker, zegt men.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')