quote:
Op dinsdag 28 juni 2011 09:15 schreef Velma het volgende:Zijn het ingegroeide haartjes TS? Ik krijg altijd snel last van ingegroeide haartjes, da's heel vervelend, want er is weinig wat je eraan kan doen (je kan het verminderen, maar helemaal weg gaat het nooit). Ik heb wel begrepen dat het regelmatig scrubben van de huid die je scheert de irritaties kan verminderen. Maar een wondermiddel heb ik ook nog niet gevonden

1) warm water op de baard smeren
2) pre shave van prorasso kopen, erop smeren
3) kwast, die al voor punt 1 in warm water staat, met zeep insmeren en op de baard doen
4) 1 keer met de haartjes mee scheren, scherp schoon mesje
5) insmeren met warm water
6) nog n x met kwast erover heen
7) scheren, tegen haarrichting in
8) voelen met vingers, eventueel met vingers nog water en zeep op plekje doen dat nog niet glad is.
9) afkoelen met koud water
10) eventueel, ik douche dan.
11) insmeren met prorasse after shave (met alcohol)(ruikt naar gin, krijg meteen dorst dan...)
12) aftershave balsem gebruiken. Enkele uitproberen. Ik heb nu een donkerblauw flesje, biologische meuk, goed te betalen, erg prettig & niet vet.
als je bovenstaande allemaal onder de knie hebt kan je eventueel overstappen op andere mes-vormen.
Succes!
hij kan altijd nog bacardi gaan serveren in het cafe van Lock, Stock and Two Smoking Barrels