QFTquote:Op maandag 27 juni 2011 11:07 schreef Yi-Long het volgende:
Zolang de overheid nog besluit dat kinderen dagenloos zinloos opgesloten worden in gebouwen om hun jeugd te verneuken met nutteloze onzin waar ze grotendeels later niets meer aan hebben, hebben ze eigenlijk weinig recht tot spreken wat betreft 'kindermishandeling'.
quote:Op maandag 27 juni 2011 11:07 schreef Yi-Long het volgende:
Zolang de overheid nog besluit dat kinderen dagenloos zinloos opgesloten worden in gebouwen om hun jeugd te verneuken met nutteloze onzin waar ze grotendeels later niets meer aan hebben, hebben ze eigenlijk weinig recht tot spreken wat betreft 'kindermishandeling'.
Wat is dagenloos?quote:Op maandag 27 juni 2011 11:07 schreef Yi-Long het volgende:
Ja dat is er serieus, ik luister vaak radio. Het gaat ongeveer zo:quote:Op maandag 27 juni 2011 11:07 schreef captainkid het volgende:
Is er serieus een overheids spotje waarin wordt gesuggereerd dat zonder eten naar bed kindermishandeling is EN dat je dit dan moet melden?
Ik kijk geen TV bijna en luister geen radio
Dit. Al dat lieve gedoe van de laatste heeft nog niets opgebracht aan de jeugd te zien.... Kinderen zijn net dieren en die moeten dingen leren. Ouders van tegenwoordig zijn vaak ongeïnteresseerd en dan krijg je kutkoters.quote:Op maandag 27 juni 2011 11:03 schreef controlaltdelete het volgende:
Wat een onzin. Toen ik klein was en ik was vervelend net voor het eten of tijdens het eten, kreeg ik een flinke draai om mijn oren, mijn pa trok me dan aan een oor en werd naar boven gedirrigeerd met als bonus een trap onder mijn hol, zonder avondeten naar bed. Ik ben echt niks tekort gekomen of getraumatiseerd en zie dit ook echt niet als mishandeling.
Misschien bedoelden ze dat naar oma gaan kindermishandeling is?quote:Op maandag 27 juni 2011 11:10 schreef Teufelsritt het volgende:
[..]
Ja dat is er serieus, ik luister vaak radio. Het gaat ongeveer zo:
Kind: "Gister moest ik zonder eten naar bed en vandaag gaan we naar oma"
Vrouwenstem: "Merkt u ook signalen op van kindermishandeling? Bel dan **** of ga naar *****.nl"
Jij stuurt je dieren ook zonder eten naar bed?quote:Op maandag 27 juni 2011 11:11 schreef Prospos het volgende:
[..]
Dit. Al dat lieve gedoe van de laatste heeft nog niets opgebracht aan de jeugd te zien.... Kinderen zijn net dieren en die moeten dingen leren. Ouders van tegenwoordig zijn vaak ongeïnteresseerd en dan krijg je kutkoters.
Ja regelmatig. Als een van mijn vissen mij irriteer stuur ik ze voor straf allemaal zonder eten de nacht in.quote:Op maandag 27 juni 2011 11:14 schreef Beregd het volgende:
[..]
Jij stuurt je dieren ook zonder eten naar bed?
Nee. De mandquote:Op maandag 27 juni 2011 11:14 schreef Beregd het volgende:
[..]
Jij stuurt je dieren ook zonder eten naar bed?
Het gaat er om dat ze vergeten was de deur goed te sluiten en zonder eten naar bed moest, alweer.quote:Op maandag 27 juni 2011 11:10 schreef Teufelsritt het volgende:
[..]
Ja dat is er serieus, ik luister vaak radio. Het gaat ongeveer zo:
Kind: "Gister moest ik zonder eten naar bed en vandaag gaan we naar oma"
Vrouwenstem: "Merkt u ook signalen op van kindermishandeling? Bel dan **** of ga naar *****.nl"
Wat een tyfuskötkindquote:Op maandag 27 juni 2011 11:01 schreef Gokhan03 het volgende:
Kinderen moet je gewoon kunnen slaan klaar.
Voorbeeld:
'Vroeger' had je ook genoeg kinderen met een grote mond. Altijd zo geweest. Daar zijn het kinderen voor. En ook toen had je ouders die dat niet fatsoenlijk wisten of wilden aan te pakken.quote:Op maandag 27 juni 2011 11:55 schreef HugoBaas het volgende:
Tegenwoordig is alles kindermishandeling.
Als ik vroeger vervelend was kreeg ik gewoon een tik.
Niets mis mee.
Kinderen vandaag de dag hebben eenveel te grote mond, omdat ze te lief worden opgevoed en oevral mee wegkomen.
Dan neemt het nog niet weg dat kinderen denken dat alles maar kan en de ouders ze te lief behandelen.quote:Op maandag 27 juni 2011 11:57 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
'Vroeger' had je ook genoeg kinderen met een grote mond. Altijd zo geweest. Daar zijn het kinderen voor. En ook toen had je ouders die dat niet fatsoenlijk wisten of wilden aan te pakken.
Wie doet dat nou?quote:Op maandag 27 juni 2011 12:42 schreef seasushi het volgende:
Zonder eten naar bed, als je de deur niet hebt dichtgedaan of zoiets kleins, of omdat pa of moe geen zin/tijd/geld hebben om te koken vind ik wel degelijk kindermishandeling.
Ik dacht aan meerdere dagen opsluiting in een verduisterde kelder.quote:
Wij kregen eerst soep.quote:Op maandag 27 juni 2011 12:27 schreef Sjeen het volgende:
Zonder eten naar bed vind ik en waardeloze straf... Hooguit als ze loopt te klieren met eten zonder reden. Maar dan is het haar eigen keus, ze heeft eten voor haar neus en eet het niet, jammer dan.
Dat vind ik dus ook achterlijk... dat klinkt meer als pesten dan als opvoeden.quote:Op maandag 27 juni 2011 13:38 schreef DrDarwin het volgende:
[..]
Wij kregen eerst soep.
At je die niet op, dan kreeg je je middageten in de soep.
At je dat niet op dan kreeg je pudding, 'je raad het al', bovenop de rest van het eten.
At je dan nog niet, dan werd er niet moeilijk gedaan en kon je gaan.
Bij de volgende middagmaaltijd had je dan echt honger, en had je enorm zin in het eten...totdat je het bord van de vorige dag voorgeschoteld kreeg, rechtstreeks uit de oven...
Dat werd overigens gerust een dag of vier volgehouden.
.
Maar na een keer heb je het meteen afgeleerd.quote:Op maandag 27 juni 2011 14:04 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Dat vind ik dus ook achterlijk... dat klinkt meer als pesten dan als opvoeden.
Was vast gezellig thuis.quote:Op maandag 27 juni 2011 14:32 schreef DrDarwin het volgende:
[..]
Maar na een keer heb je het meteen afgeleerd.
Wat heb je dan afgeleerd? Je bord niet leegeten? Fijn om op die manier afgeleerd te krijgen om te luisteren naar je lichaam...quote:Op maandag 27 juni 2011 14:32 schreef DrDarwin het volgende:
[..]
Er zit heeeeeeeeeeeeeeeeel veel tussen niet opvoeden en een tik gebruiken he...quote:Op maandag 27 juni 2011 11:59 schreef HugoBaas het volgende:
[..]
Dan neemt het nog niet weg dat kinderen denken dat alles maar kan en de ouders ze te lief behandelen.
Een tik is in mijn ogen niets mis mee.
Alle kinderen hebben dit een keer meegemaakt en aten sindsdien altijd hun bord leeg?quote:Op maandag 27 juni 2011 14:32 schreef DrDarwin het volgende:
[..]
Op dat soort situaties doelt deze campagne dus wel.quote:
Andere tijden, andere methoden.quote:Op maandag 27 juni 2011 14:40 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Wat heb je dan afgeleerd? Je bord niet leegeten? Fijn om op die manier afgeleerd te krijgen om te luisteren naar je lichaam...
Uit welke tijd kom je dan in hemelsnaam?quote:Op maandag 27 juni 2011 19:08 schreef DrDarwin het volgende:
[..]
Andere tijden, andere methoden.
Ik kom nog uit een tijd dat eten geen vanzelfsprekend iets was, maar iets waar je dankbaar voor moest zijn. Waar het om draait is natuurlijk of je er iets van opgestoken hebt, en dat heb ik.
Als het geen vanzelfsprekend iets was, waarom hadden jullie wel pudding dan?quote:Op maandag 27 juni 2011 19:08 schreef DrDarwin het volgende:
[..]
Andere tijden, andere methoden.
Ik kom nog uit een tijd dat eten geen vanzelfsprekend iets was, maar iets waar je dankbaar voor moest zijn. Waar het om draait is natuurlijk of je er iets van opgestoken hebt, en dat heb ik.
Heb ik er ook iets nadeligs door ondervonden?
Gelukkig niet, maar heden ten dage denk ik dat je op moet passen met dieze methodiek omdat de slachtoffers nog wel eens verhaal willen komen halen, waarschijnlijk ook door een gebrek aan opvoeding.
In mijn tijd had je nog internaten met nonnen, voor als je ouders je niet konden verzorgen.quote:Op maandag 27 juni 2011 19:29 schreef tombolafan het volgende:
[..]
Als het geen vanzelfsprekend iets was, waarom hadden jullie wel pudding dan?
En als het echt schaars goed was dan kreeg je wel gewoon elke keer alleen de eerste maaltijd (soep in jouw geval) in plaats van alles op elkaar denk ik
Mja, het internaat wat ik ken, daar hoefde je helemaal niets te eten wat je niet lustte, dat deden je mede internen wel voor je.quote:Op maandag 27 juni 2011 21:37 schreef DrDarwin het volgende:
[..]
In mijn tijd had je nog internaten met nonnen, voor als je ouders je niet konden verzorgen.
Dat betekende een spartaanse opvoeding, gelukkig wel in het katholieke circuit, want aan eten werd veel aandacht besteed, vandaar natuurlijk ook dat er van je verwacht werd dankbaar te zijn voor alles wat de 'Lieve Heer' je voorschotelde.
Natuurlijk, ook ik heb er mijn bedenkingen bij.quote:Op maandag 27 juni 2011 21:55 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Mja, het internaat wat ik ken, daar hoefde je helemaal niets te eten wat je niet lustte, dat deden je mede internen wel voor je.
Ik blijf erbij dat zonder eten naar bed net zo'n idiote straf is als je niet leeggegeten soepbord vullen met warm eten en pudding en het vier dagen op rij opwarmen. Ik zorg dat mijn dochter fatsoenlijk opgevoed word, daar heb ik geen Spartaanse methodes voor nodig.
Nee, je kind een keer zonder eten naar bed sturen, is niet meteen kindermishandeling. Daar gaat het echter ook niet om. Het gaat om kinderen die stelselmatig om flutredenen of gewoon gebrek aan belangstelling en voeding zonder eten naar bed moeten. Dan is er wel sprake van kindermishandeling.quote:Op maandag 27 juni 2011 22:48 schreef DrDarwin het volgende:
[..]
Natuurlijk, ook ik heb er mijn bedenkingen bij.
Maar om het nu meteen onder kindermishandeling te scharen gaat me toch een tikje te ver.
Ik denk dat er hele generaties kinderen opgroeien die geen enkele tegenslag meer kunnen incasseren en door het minste of geringste van slag raken. Ik weet niet wat de juiste middenweg is, maar het pamperen is mijns inziens net zo min goed als de Spartaanse methode.quote:Op maandag 27 juni 2011 22:51 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Nee, je kind een keer zonder eten naar bed sturen, is niet meteen kindermishandeling. Daar gaat het echter ook niet om. Het gaat om kinderen die stelselmatig om flutredenen of gewoon gebrek aan belangstelling en voeding zonder eten naar bed moeten. Dan is er wel sprake van kindermishandeling.
Ik heb het spotje niet gezien, maar is het nou werkelijk zo moeilijk te bedenken wat er bedoeld zou worden?
Hte spotje gaat niet over pamperen vs Spartaans, maar over kindermishandeling. Dat is niet eens streng opvoeden omdat ouders denken dat dat werkt, dat is niet opvoeden, maar wel kwetsen en vernederen en (fysiek of mentaal) pijn doen, keer op keer op keer.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 07:28 schreef DrDarwin het volgende:
[..]
Ik denk dat er hele generaties kinderen opgroeien die geen enkele tegenslag meer kunnen incasseren en door het minste of geringste van slag raken. Ik weet niet wat de juiste middenweg is, maar het pamperen is mijns inziens net zo min goed als de Spartaanse methode.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |