abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_98699258
Hallo,

Ik woon nog bij m'n moeder, en onze tuin is aan een opknap beurt toe.
Het achterste stuk, wat ooit een kaal stuk grond was met bloemen enzo in, willen we graag laten bestraten. Het was al een aantal jaren verwaarloosd dus het was meer oerwoud geworden dan tuin, dat ben ik nu beetje bij beetje aan het opknappen en het schiet al op, de grond is weer bijna kaal.

Weten jullie hoeveel euro ze er ongeveer per vierkante meter voor vragen, om een tuin te laten bestraten met gewone 30x30 cm (beton) tegels ?? Prijs tegels zelf niet inbegrepen. Het te bestraten gebied is zo'n 44 vierkante meter. Zelf ga ik er niet aan beginnen, is me een beetje teveel werk.

Zoals ik al zei ben ik dat gebied nu aan het opknappen, alle lange stengels onkruid zit al in de groencontainer, alleen liggen er nu nog allemaal kapot gekapte stukken gras in de tuin, omgekeerd met de wortels naar boven zodat ze uitdrogen en dood gaan. Wat moet ik daar mee doen, zand erover en tegels erop, of is het beter alles in de container te doen ?
Nu denken jullie vast wat doe je moeilijk, gooi het gewoon in de container en klaar. Maar het is best een groot stuk en veel werk om de stukken gras van zand te ontdoen en weg te gooien.

Ben best nog een groentje op het gebied van tuinieren, dus alle tips zijn welkom. :)
pi_98709215
Het tegels leggen zelf is voor die mensen niet zoveel werk, maar de voorbereiding best wel.
Er moet misschien grond uit en geel zand weer in.
Bij ons hebben ze 25m2 voor 100 euro gedaan, maar toen waren ze er al voor die andere 330m2 klinkerwerk. Dus dat is niet te vergelijken.
Ook is het belangrijk of ze met eventuele machines er bij kunnen.

Overigens, ik heb zelf ooit een terras gelegd met van die tegels, en dat valt nog best mee. Het is alleen best zwaar werk. Als je fit bent hoeft dat geen probleem te zijn.
pi_98709228
Ik heb wel een aantal tegels van 30x30 voor je; gratis af te halen!
pi_98709236
En, als er toch klinkers in moeten en iemand dat met zo'n graafmachine moet komen afgraven, dan hoef je misschien ook niet al die moeite te doen nu.
  maandag 27 juni 2011 @ 15:05:27 #5
238326 Worteltjestaart
Lid van de Copycat-fanclub
pi_98720214
Wij betalen 300 euro voor bijna 30 m2, maar wel met ander soort klinkers (30x20x6).
Wij leggen het geheel diagonaal dus extra veel snijwerk.

Ik denk dat je rond de 250-350 euro zeker iemand moet vinden.
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2422880/2/50#p176814828" target="_blank" >maandag 29 januari 2018 10:31</a> schreef richolio het volgende:[/b]
Kijk even naar de post van worteltjestaart en neem het goed in je op.
pi_98743853
De prijs valt nog mee zo te horen, had meer iets van 800 euro ofzo verwacht.
Zou het nodig zijn om er met machines bij te kunnen ? Zo ja dan hoop ik dat ze door een gewone deur kunnen, van achter kunnen ze er niet bij want daar staan coniferen. Ik dacht eigenlijk dat het gewoon het zand goed gladstrijken was en dan de tegels er in kloppen met een kunststof hamer, met de hand dus, maar dat zie ik verkeerd dus.

Trouwens, zo'n anti worteldoek, helpt dat echt zo goed tegen onkruid ? En heb je daar ook soorten in ?
  FOK!fotograaf maandag 27 juni 2011 @ 23:31:33 #7
17893 Forno
pi_98744729
Huur een aanhanger en rij een paar keer naar de milieudienst om je groenafval te dumpen. Graszoden dus verwijderen.

Moet minimaal 15cm geelzand onder de tegels. Anders gaan ze na verloop van tijd schots en scheef liggen. Mochten ze kruiwagens en een verdichter nodig hebben, kunnen gewoon door de voordeur.

Anti-worteldoek is niet nodig onder tegels. Is voor onder grind of vlonders.
pi_98797519
Bedankt voor de uitleg Fomo. Daar had ik niet aan gedacht dat er nog 15 cm zand tussen moet. Komt nog meer bij kijken dan ik gedacht had. Wat is de bedoeling .. ik koop zand, zet het in de tuin, laat de tegelleggers komen en hun gaan met dat zand aan de slag, of moet iemand anders dat weer doen en leggen ze alleen maar de tegels ?

Oke ik zal de afgekapte graszoden dan wel verwijderen. Ik ga zo eens opzoeken hoeveel zand ik dan nodig heb en wat het ons gaat kosten, heb geen flauw idee.
  FOK!fotograaf dinsdag 28 juni 2011 @ 23:19:03 #9
17893 Forno
pi_98798464
Er is geen vast scenario. Je kunt alles uitbesteden, of zoals jij zelf je groen verwijderen en afvoeren. Het egaliseren hoort bij het stratenmakersberoep dus dat kan in dezelfde opdracht. Zo moeilijk is het niet, het is vooral zwaar werk.

Ik zou als ik jou was gewoon een opdracht op werkspot plaatsen. Dan zie je vanzelf hoeveel het ongeveer kost.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')