SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Vinyl wordt wel genoemd op de sites (zoekwoord Google: vloerbedekking rolstoel).
Misschien is het idee om nog een (andere) winkel te benaderen en te ondervragen over hun ervaringen?
Edit: http://www.msweb.nl/forum/showthread.php?t=28666 (ben jij dit?)For every minute you are angry you lose sixty seconds of happiness.
Neen, horen bij de rolstoel.quote:
quote:Op zondag 26 juni 2011 20:04 schreef Sam-x het volgende:
Helaas heb ik zelf geen antwoord paraat, maar ik heb wel gezocht op Google. Ik hoop dat je er wat aan hebt!Yep.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Vinyl wordt wel genoemd op de sites (zoekwoord Google: vloerbedekking rolstoel).
Misschien is het idee om nog een (andere) winkel te benaderen en te ondervragen over hun ervaringen?
Edit: http://www.msweb.nl/forum/showthread.php?t=28666 (ben jij dit?)“The little girl giant woke up one morning,
got a shower from the Sultans Elephant
and wandered off to play in the park.....”
Petitie tegen de verkettering en verbanning van natuurlijke en alternatieve genezing
Wat ligt er nu en waarom moet er nieuwe vloerbedekking?quote:Op zondag 26 juni 2011 19:54 schreef Ecila111 het volgende:
Hoihoi, ik heb advies nodig over vloerbedekking. Ik heb een handbewogen rolstoel en sinds kort ook een elektrische. Laminaat is geen optie: 1. dan moet ik ook m'n badkamervloer verhogen en betegelen want alles hier loopt gelijkvloers en 2. ik ben zó aan m'n huis gebonden dat ik kan niet een paar dagen uit logeren. Dagen in de rotzooi zitten en niet uit de voeten kunnen, kan ik niet aan.
Twijfel over een zeer lage pool vloerbedekking (is niet praktisch) maar heb een leuke vinyl op het oog, nml. dees:
[ afbeelding ]
Nu vraagt de vloerwinkel naar m'n banden want als ze van rubber zijn, is vinyl niet aan te raden: geeft vegen, die je er bij vinyl niet uit krijgt. Ik gebruik nu dus 2 rolstoelen binnen en ik tel 4 à 6 verschillende wielen waarvan over 1 soort een zwarte (rubber) streep loopt.
Rubber banden, dan kan alleen marmeleum of linoleum van Forbo. 'k Heb geen Forbo-centen.
Maar 'mijn' vinyl boven (plaatje) is al zo lawaaierig dat ik denk dat het wel een oneffenheidje kan hebben.
Op internet lees ik zoveel uiteenlopende verhalen: waar de 1 bij zweert, is een drama geworden bij de ander.
Vandaar mijn vraag, heeft iemand een goeie tip?
Groet Alice
De tijd van wegflikkeren is voorbij, ben al blij dat ik deze rolstoel heb gekregen: als ik nu nog ga zeiken over die banden zijn ze helemaal klaar met me. Misschien bedoel je projektvinyl?quote:Op zondag 26 juni 2011 20:13 schreef Guus Muisarm het volgende:
Lol, als ze versleten zijn flikkeren ze de hele stoel weg zeker
Natuurlijk kan je de rubberen banden vervangen. Maar goed.
Ons moeder heeft vinyl voor winkels thuis. Is zwaardere kwaliteit dan voor normaal thuis gebruik. Misschien iets om naar te gaan kijken?
Parket: neen, ook 1. dan moet ik ook m'n badkamervloer verhogen en betegelen want alles hier loopt gelijkvloers en 2. ik ben zó aan m'n huis gebonden dat ik kan niet een paar dagen uit logeren. Dagen in de rotzooi zitten en niet uit de voeten kunnen, kan ik niet aan. Plus voor mij niet te betalen.quote:Op zondag 26 juni 2011 20:35 schreef lezzer het volgende:
Parket is niet haalbaar?
In dat geval zou ik ook voor vinyl gaan. Ligt er als het goed is ook zo in, dat je je huis niet uit hoeft.
Idd, maar ik verwees naar de tip om óf laminaat óf parket te leggen.quote:Op zondag 26 juni 2011 20:48 schreef loecje het volgende:
marmoleum?
paar mm verschil kan je wel opvangen met een stripje. dan is het nog steeds gelijkvloers. daarvoor hoef je je badkamervloer niet te verhogen.
Schoonmaken moet toch zo af en toe, en afhankelijk van de kleur en het motief van het vinyl zie je strepen niet zo gauw.quote:Op maandag 27 juni 2011 16:23 schreef Ecila111 het volgende:
@sigme: ¤33 is me iets te gortig maar bedankt voor de tip.
@fktwkgs2012: idd vocht en wat zou je zeggen van een steentje in het profiel van je band, daar gaat je laminaat helemaal van aan gort.
@WheeleE: toch weer een positieve ervaring met vinyl! Vanmorgen de vinylbaas van Interfloor gesproken en hij geeft me geen garantie, geheel op eigen risicio dus, tja...
Ben nu Novilon van Forbo aan het overwegen.
Mij is verteld dat rubber op vinyl meer schade kan opleveren dan strepen (wrijving + hitte + synthetisch materiaal), vandaar dat ze geen garantie geven. Mijn handige buurman, sprak ik vanmorgen (is opzichter geweest), is er iig geen voorstander van.quote:Op maandag 27 juni 2011 18:28 schreef Dzjonka het volgende:
Verlijmd vinyl op een goede ondervloer moet volgens mij wel lukken. Enige nadeel is dat je bij scherpe bochten soms strepen zal maken, maar die zijn zo weg te poetsen.
En qua kosten loont het altijd de moeite om contact op te nemen met je gemeente of stichting MEE of er tegenwoordig nog budget is voor dit soort dingen.
Oh, ik dacht dat je schreef vinyl te hebben liggen.quote:Op maandag 27 juni 2011 17:47 schreef WheeleE het volgende:
[..]
Schoonmaken moet toch zo af en toe, en afhankelijk van de kleur en het motief van het vinyl zie je strepen niet zo gauw.
Zelf heb ik overigens laminaat liggen, en dat is prima schoon te maken, vergelijkbaar met vinyl.
Ik hoop dat je een passende oplossing vind
Ik weet het wel zeker,quote:Een gietvloer lijkt mij de beste oplossing maar denk dat het budget daarvoor niet toereikend is.
Vinyl heb je vab veel merken en moet een gede prijs kwaliteitverhouding kunnen geven. Voor novilon betaal je de hoofdprijs. Ik heb zelf ook een dure niet novilon die geschikt is voor heavy use. Vinyl is makkelijk te leggen. Ondervloer is niet altijd nodig. Makkelijk leggen = goedkoop leggen. Ik was rond de 100 euro per strekkende meter kwijt geloof ik, inclusief leggen. Dat is dus rond de 25 euro per m2, wat ik nog steeds vrij prijzig vind maar ja.quote:Op maandag 27 juni 2011 19:37 schreef Ecila111 het volgende:
Heeft iemand hier iets zinnigs op te zeggen?
http://www.handyfloor.nl/(...)fP1qkCFQiGDgodhnFEMw
Niet meer, wel gehad.quote:Op maandag 27 juni 2011 19:28 schreef Ecila111 het volgende:
[..]
Oh, ik dacht dat je schreef vinyl te hebben liggen.
Tja als het bij strepen zou blijven, maak ik er ook geen punt van maar ze hadden het zelfs over gaten en erger. Die vinylmeneer raadde me zelfs gewoon tapijt aan.
Dank je voor deze uiteenzetting, ga het aan mijn sponsoren voorleggen: pappa en mamma.quote:Op maandag 27 juni 2011 19:56 schreef WheeleE het volgende:
[..]
Niet meer, wel gehad.
Ik kan me voorstellen dat bij heel intensief gebruik, bijvorobeeld winkels of scholen, vinyl sneller stuk gaat. In een woonhuis zal het lijkt me minder snel gaan. Natuurlijk is het wel wat vatbaarder voor beschadigingen, maarhet geeft ook weer meer mee dan bv laminaat, dus bv geen/weinig krassen.
Het is een afweging maken of het voordeel van lagere kosten van vinyl opweegt bij de misschien wat kortere levensduur/kwaliteit. Duurdere materialen gaan langer mee en zijn sterker, maar als 2 keer vinyl leggenin 10 jaar goedkoper is dan 1 keer laminaat in 10 jaar, dan is de keus misschien makkelijk.
Heb de stalen in huis gehad en vond het niet geweldig. Zou gewoon ff de stalen bestellen en kijken wat je er zelf van vindt.quote:Op maandag 27 juni 2011 19:37 schreef Ecila111 het volgende:
Heeft iemand hier iets zinnigs op te zeggen?
http://www.handyfloor.nl/(...)fP1qkCFQiGDgodhnFEMw
Wil je me toch dit adres sturen?quote:Op woensdag 29 juni 2011 18:07 schreef DS4 het volgende:
PVC is zonder meer het enige "goede" antwoord. Wel de iets duurder slijtlaag nemen, dan heb je kantoorkwaliteit en gaat e.e.a. langer mee.
Incl. leggen heb ik een adresje die het voor ongeveer 50 euro de vierkante meter levert incl. egaliseren! Mocht je interesse hebben kan ik je de gegevens van die leverancier wel doorgeven.
Natuurlijk.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |