Dat helpt niet zoveel bij autosport evenementen. Het hoort erbij. Dat je risico loopt weet je van tevoren. Wil je dat risico niet lopen moet je ook niet gaan kijken.quote:Op maandag 27 juni 2011 12:21 schreef HAL9000S het volgende:
Tsja, waarom dan ook op het parcour gaan staan ipv veilig achter de betonblokken?
Mja in dit specifieke geval dus blijkbaar wel:quote:Op maandag 27 juni 2011 12:35 schreef Cherna het volgende:
[..]
Dat helpt niet zoveel bij autosport evenementen.
http://www.nu.nl/binnenla(...)ist-leven-vrouw.htmlquote:De auto is niet door de afzetting van betonblokken heengegaan. De twee zwaargewonden stonden op de baan.
Zoals ik het zag, is het gebeurd ~10 meter voordat het beveiligde gedeelte van het parcours op hield. Ze zullen wel gedacht hebben dat ze daar veilig stonden?quote:Op maandag 27 juni 2011 12:38 schreef HAL9000S het volgende:
[..]
Mja in dit specifieke geval dus blijkbaar wel:
[..]
http://www.nu.nl/binnenla(...)ist-leven-vrouw.html
Zeggen dat ze er om vragen is dan weer raar om te zeggen, maar in de baan van de auto staan en aan de verkeerde kant van de betonblokken is dan niet erg slim. Desondanks blijft het vreselijk om dit nieuws te horenquote:Op maandag 27 juni 2011 13:10 schreef Jester65 het volgende:
[ afbeelding ]
Als er betonblokken staan, en je gaat er voor staan, hebben die betonblokken ook niet veel zin.
http://www.destentor.nl/r(...)venter-overleden.ecequote:Op maandag 27 juni 2011 12:55 schreef paddy het volgende:
Ook erg voor degene die hun aanreedWat mij betreft ook geen schuldigen wanneer er betonblokken stonden.
Die reactie van die commentator "ooooh we have just killed people.... we have just killed a bunch of people"quote:Op maandag 27 juni 2011 12:35 schreef Cherna het volgende:
[..]
Dat helpt niet zoveel bij autosport evenementen. Het hoort erbij. Dat je risico loopt weet je van tevoren. Wil je dat risico niet lopen moet je ook niet gaan kijken.
Ondanks hekken etc kan het toch mis gaan.
Maar autosport blijft een spektakel dat live een sensatie is. De reuk en geluid is al een gevoel apart.
Inderdaad. Toedracht proberen te achterhalen prima. Maar koste wat het kost een schuldige willen aanwijzen vind ik altijd zo onzinnig. Sommige mensen moeten altijd per se een schuldige kunnen aanwijzen.quote:Op maandag 27 juni 2011 12:55 schreef paddy het volgende:
Ook erg voor degene die hun aanreedWat mij betreft ook geen schuldigen wanneer er betonblokken stonden.
Deze foto dus:quote:Op maandag 27 juni 2011 15:08 schreef lurf_doctor het volgende:
[..]
http://www.destentor.nl/r(...)venter-overleden.ece
Op de 2e foto zie je de coureur (volgens mij)
??????? tuurlijk helpt het wel veel. JA je kan miss altijd risico lopen, maa rje kan me niet vertellen dat het niet zoveel helpt om achter de betonblokken te gaan staan ipv op het parcoursquote:Op maandag 27 juni 2011 12:35 schreef Cherna het volgende:
[..]
Dat helpt niet zoveel bij autosport evenementen. Het hoort erbij. Dat je risico loopt weet je van tevoren. Wil je dat risico niet lopen moet je ook niet gaan kijken.
Ondanks hekken etc kan het toch mis gaan.
Maar autosport blijft een spektakel dat live een sensatie is. De reuk en geluid is al een gevoel apart.
Nee, jij bent beter door meteen te aan scheldenquote:Op dinsdag 28 juni 2011 11:32 schreef Kickstart het volgende:
[..]
Droplul
toon wat respect voor de overledene gvd
Inderdaad supermooi man. Heb je de 1080p versie al als achtergrond ingesteld? Tjonge jonge zeg..quote:Op dinsdag 28 juni 2011 12:06 schreef Ener-G het volgende:
Tering, heftig die foto met die coureur erop. Wel supermooi in beeld gebracht trouwens als nieuwsfoto gezien, coureur rechtsvoor en het leed achter in beeld.
Weet je wat: laten we gewoon alles waar ook maar enig risico aan is verbonden en wat niet strict noodzakelijk is gewoon verbieden!quote:Op dinsdag 28 juni 2011 12:04 schreef AgentMoloch21 het volgende:
Tja ik roep het al jaren; dit soort evenementen zijn bij lange na niet veilig. Mensen staat steevast langs de weg met alle risico's van dien, dan krijg je dit soort ongelukken. Het wordt tijd dat de overheid nieuwe regels invoert met betrekking tot dit soort evenementen, het is wel leuk geweest zo.
Hier kan ik me wel in vinden. Zolang je mensen (eventueel op een iets meer afgelegen locatie naarmate de risico's toenemen) ook de ruimte geeft om wel gewoon dit soort evenementen te houden. Mits de gevaren van te voren inderdaad goed kenbaar zijn gemaakt.quote:Op zondag 26 juni 2011 20:28 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Wel met publiek bij auto-evenementen. Als je bewust risico's neemt mag het van mij. Een evenement in een stad hoort in principe veilig te zijn voor publiek, en dat was het waarschijnlijk ook.
Waarom. Dit soort ellende gebeurt nu eenmaal. Je kunt geen veilige wereld maken door alles maar met allerlei regels of zo veilig mogelijk te maken. Zelfs wielrenners(onlangs nog) vallen en kunnen sterven ondanks de bescherming(valhelm etc). Procentueel valt het nog mee. Het aantal dodelijke ongelukken bij dit soort evenementen is nihil. Je moet eens ff googlen hoeveel bedrijfsongevallen er per jaar vallen in NL. Dat zijn er heel wat.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 12:04 schreef AgentMoloch21 het volgende:
Tja ik roep het al jaren; dit soort evenementen zijn bij lange na niet veilig. Mensen staat steevast langs de weg met alle risico's van dien, dan krijg je dit soort ongelukken. Het wordt tijd dat de overheid nieuwe regels invoert met betrekking tot dit soort evenementen, het is wel leuk geweest zo.
Als ik zo de foto's zag was het prima geregeld met barrier's (vangrails). Dat de organisatie daar binnen staat is dan niet echt handig, maar voor het publiek kan er weinig gebeuren volgens mij.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 12:04 schreef AgentMoloch21 het volgende:
Tja ik roep het al jaren; dit soort evenementen zijn bij lange na niet veilig. Mensen staat steevast langs de weg met alle risico's van dien, dan krijg je dit soort ongelukken. Het wordt tijd dat de overheid nieuwe regels invoert met betrekking tot dit soort evenementen, het is wel leuk geweest zo.
Ja die vangrails staat vast garant voor jouw veiligheid wanneer een automobiel er met 150 km/u+ in komt rijden; maak je geen illusies. De veiligheid voldoet bij lange na niet aan de normen die ik in mijn hoofd heb.quote:Op dinsdag 28 juni 2011 12:20 schreef Piles het volgende:
[..]
Als ik zo de foto's zag was het prima geregeld met barrier's (vangrails). Dat de organisatie daar binnen staat is dan niet echt handig, maar voor het publiek kan er weinig gebeuren volgens mij.
Dan verschillen we daarin van meningquote:Op dinsdag 28 juni 2011 12:23 schreef AgentMoloch21 het volgende:
[..]
Ja die vangrails staat vast garant voor jouw veiligheid wanneer een automobiel er met 150 km/u+ in komt rijden; maak je geen illusies. De veiligheid voldoet bij lange na niet aan de normen die ik in mijn hoofd heb.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |