abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 26 juni 2011 @ 19:17:32 #1
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_98687761
quote:
Drie gewonden bij oldtimerrally Deventer

Tijdens een oldtimerrally in Deventer is zondagmiddag een auto ingereden op het publiek. Zeker drie mensen zijn gewond geraakt. De wedstrijd werd meteen afgeblazen, meldt De Stentor.

Het ongeluk gebeurde op de finishlijn van de Brouwers Boulevard Race. De presentator van de race, een official en een fotograaf raakten volgens de krant gewond bij het ongeluk op de Welle.

De achterkant van een van de deelnemende auto's zou zijn uitgebroken, waardoor de wagen scheef over de finish schoof. De bestuurder van de wagen heeft mogelijk te hard geremd.

Drie gewonden bij oldtimerrally Deventer
Meestal wanneer ik een rally zie denk ik bij mezelf... als er maar geen auto uit de bocht vliegt...

En in de lijn van het huidige betuttelende politieke klimaat, waar men alles waar gevaar aan kleeft op basis van een incident wil verbieden, zou men eigenlijk moeten zeggen: VERBIEDEN dit soort evenementen!

Toch vind ik dat dit soort risico's nu eenmaal erbij horen. Met alle respect voor de slachtoffers van dit ongeval, want het blijft natuurlijk verschrikkelijk wanneer zoiets jou of mensen in jouw omgeving overkomt. Tuurlijk is het goed om de risico's daar waar mogelijk zoveel mogelijk te verkleinen. Maar als dat inhoudt dat we dit soort races alleen vanaf grote afstand of op tv kunnen volgen zeg ik: nee, laat het zoals het is.

Ik hoop dus dat de politiek dit incident niet weer als aanleiding ziet om van alles te gaan verbieden.
Krekker is de bom!
  zondag 26 juni 2011 @ 19:18:52 #2
117098 Hathor
Effe niet
pi_98687801
waarom zouden ze? Er zijn immers geen doden gevallen.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_98688086
quote:
13s.gif Op zondag 26 juni 2011 19:17 schreef KreKkeR het volgende:

Toch vind ik dat dit soort risico's nu eenmaal erbij horen. Met alle respect voor de slachtoffers van dit ongeval, want het blijft natuurlijk verschrikkelijk wanneer zoiets jou of mensen in jouw omgeving overkomt. Tuurlijk is het goed om de risico's daar waar mogelijk zoveel mogelijk te verkleinen. Maar als dat inhoudt dat we dit soort races alleen vanaf grote afstand of op tv kunnen volgen zeg ik: nee, laat het zoals het is.

Ik hoop dus dat de politiek dit incident niet weer als aanleiding ziet om van alles te gaan verbieden.
Allicht wel, en ik ben ook wel met je eens dat je niet alles veilig moet willen maken. Maar anderzijds, als er in mijn stad een dergelijk oldtimerevenement is en ik heb mijn neefjes op bezoek dan ga ik ook kijken en bij de plek niet letten op waar het nou veilig is en waar niet. Dan ga ik ervan uit dat dat voor mij geregeld is.

Ik begrijp dat het een wedstrijdelement heeft, dat moet je ook maar net weten als bezoeker, dan is het normaal dat achterwielen uitbreken en moet dat kunnen gebeuren zonder ernstig gewonden.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  zondag 26 juni 2011 @ 19:29:40 #4
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_98688164
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2011 19:27 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Allicht wel, en ik ben ook wel met je eens dat je niet alles veilig moet willen maken. Maar anderzijds, als er in mijn stad een dergelijk oldtimerevenement is en ik heb mijn neefjes op bezoek dan ga ik ook kijken en bij de plek niet letten op waar het nou veilig is en waar niet. Dan ga ik ervan uit dat dat voor mij geregeld is.

Ik begrijp dat het een wedstrijdelement heeft, dat moet je ook maar net weten als bezoeker, dan is het normaal dat achterwielen uitbreken en moet dat kunnen gebeuren zonder ernstig gewonden.
Mja misschien bordjes met 'betreden op eigen risico' :)

Maar goed, overduidelijk aangeven dat er sprake is van risico is misschien wat minder aantrekkelijk mbt sponsoren en wellicht ook mbt verzekering.
Krekker is de bom!
pi_98688417
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2011 19:29 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Mja misschien bordjes met 'betreden op eigen risico' :)

Maar goed, overduidelijk aangeven dat er sprake is van risico is misschien wat minder aantrekkelijk mbt sponsoren en wellicht ook mbt verzekering.
Ik heb even wat gegoogeld en zo te zien is het publiek duidelijk afgegrensd met van die betonblokken en zijn de gewonden kennelijk gevallen onder degenen die daar binnen stonden, een official, presentator etc. Dan wordt het een ander verhaal natuurlijk.
pi_98688561
Dit waren nog eens tijden:

† In Memoriam † zondag 26 juni 2011 @ 19:58:46 #7
137787 Snowsquall
Noord Brabant
pi_98689292
Het is weer jammer dat de sport RALLY hier weer bij betrokken wordt terwijl dit voorval totaal NIKS met rally te maken heeft :N :r
Dit heeft eerder iets van een sprintRACE of dragRACE waarbij je als official natuurlijk niet op de baan moet gaan staan. Dat de achterwielen blokkeren bij hard afremmen is natuurlijk niet goed maar het blijft een mechanische sport dus 100% veilig is het nooit en daar dien je als official al helemaal rekening mee te houden. Ik vraag me af hoe hard ze thv de finish reden.... En die ijzeren vangrails zijn helemaal gevaarlijk want die staan los en als je er tegenaan rijdt dan schuiven ze zo een eind weg(dat heb ik al eerder gezien in Hengelo bij een aanrijding).

Beterschap voor de betrokkenen!!
Ik kan het je wel uitleggen maar het niet voor je begrijpen........
  zondag 26 juni 2011 @ 19:59:32 #8
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_98689330
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2011 19:40 schreef Weltschmerz het volgende:

Hahaha, dat stukje vanaf 1:55, die mensene die wegrennen :D Geweldig :D
Krekker is de bom!
  zondag 26 juni 2011 @ 20:00:33 #9
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_98689368
Vorig zomer was er ook een oldtimer rally hier door de straat, ze reden als gekken door het smalle straatje hier in de binnenstad waar ik woon. Toen ik daar wat van zei was het bijna matten. Ongelofelijk wat een hufters waren dat.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  † In Memoriam † zondag 26 juni 2011 @ 20:01:18 #10
137787 Snowsquall
Noord Brabant
pi_98689393
quote:

Dat waren inderdaad nog eens tijden (oa John Bosch *; ) maar het heeft wel niks met deze sprintRACE van doen.
Ik kan het je wel uitleggen maar het niet voor je begrijpen........
  zondag 26 juni 2011 @ 20:01:22 #11
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_98689396
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2011 19:58 schreef Snowsquall het volgende:
Het is weer jammer dat de sport RALLY hier weer bij betrokken wordt terwijl dit voorval totaal NIKS met rally te maken heeft :N :r
Dit heeft eerder iets van een sprintRACE of dragRACE waarbij je als official natuurlijk niet op de baan moet gaan staan. Dat de achterwielen blokkeren bij hard afremmen is natuurlijk niet goed maar het blijft een mechanische sport dus 100% veilig is het nooit en daar dien je als official al helemaal rekening mee te houden. Ik vraag me af hoe hard ze thv de finish reden.... En die ijzeren vangrails zijn helemaal gevaarlijk want die staan los en als je er tegenaan rijdt dan schuiven ze zo een eind weg(dat heb ik al eerder gezien in Hengelo bij een aanrijding).

Beterschap voor de betrokkenen!!
Klopt, de berichtgeving in onderstaand artikel is daar iets duidelijker over:

quote:
Vijf gewonden, waarvan twee ernstig, bij oldtimerrally Deventer
zondag 26 juni 2011 18:04

Deventer - Bij de finish van de Brouwers Boulevard Sprint op de Welle in Deventer is zondagmiddag een ernstig auto-ongeluk gebeurd. Hierbij zijn vijf gewonden gevallen, van wie twee er ernstig aan toe zijn.

Een bestuurder van de deelnemende auto’s verloor door nog onbekende oorzaak de macht over het stuur en reed de mensen aan.

De zwaargewonden bevonden zich op de baan en maakten deel uit van de organisatie van het evenement. Daarnaast zijn er nog twee personen lichtgewond geraakt en is een persoon in het publiek onwel geworden. Zij zijn ter plekke behandeld.

Eén van de gewonden is per trauma-helikopter naar het ziekenhuis vervoerd. De politie doet momenteel onderzoek naar de toedracht van het ongeluk.

Mensen in het publiek hebben het ongeluk gezien en zijn daardoor van streek.Enkele tientallen zijn in De Waag opgevangen door hulpverleners.

Het evenement is na het ongeval door de burgemeester en organisatie afgelast. Er is opvang voor betrokkenen, omstanders en ooggetuigen, met slachtofferhulp. De locatie hiervoor is op de Brink, voor de Waag.

http://www.blikopnieuws.n(...)rrally_Deventer.html
Krekker is de bom!
pi_98690736
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2011 20:01 schreef Snowsquall het volgende:

[..]

Dat waren inderdaad nog eens tijden (oa John Bosch *; ) maar het heeft wel niks met deze sprintRACE van doen.
Wel met publiek bij auto-evenementen. Als je bewust risico's neemt mag het van mij. Een evenement in een stad hoort in principe veilig te zijn voor publiek, en dat was het waarschijnlijk ook.
pi_98712787
Wel knap gemikt op de presentator.

Hulde!
pi_98713205
quote:
WTF, gebeurd er iets richt ie ze camera naar beneden.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  maandag 27 juni 2011 @ 11:45:17 #16
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_98713327
quote:
0s.gif Op maandag 27 juni 2011 11:40 schreef raptorix het volgende:

[..]

WTF, gebeurd er iets richt ie ze camera naar beneden.
Dat doen dat soort prutsers altijd. Dat is iets dat je cameramensen echt moet aanleren cq afleren, als er iets gebeurd moet je niet de camera naar beneden houden en gaan kijken maar verder filmen.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_98713334
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2011 19:18 schreef Hathor het volgende:
waarom zouden ze? Er zijn immers geen doden gevallen.

jawel
burgerweeshuis
"de mens heeft geen smaak, tenzij hij opgegeten wordt."
woensdag 26 mei 2010 12:26 schreef Kluts het volgende: Een vicieuze cirkel heeft idd geen invalshoeken.
  maandag 27 juni 2011 @ 11:47:32 #18
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_98713401
quote:

3:20 :o
Verdwaald in mijn eigen belevingswereld.
pi_98713425
Inmiddels is er een dode te betreuren.
pi_98713527
Tjah,als je op het circuit gaat staan is er altijd een risico.
pi_98714231
quote:
14s.gif Op maandag 27 juni 2011 11:47 schreef kingmob het volgende:

[..]

3:20 :o
Degene die het langste blijft staan heeft de grootste ballen, het werd ook steeds meer een testosteronspelletje waar de coureurs niet zo blij mee waren.
  maandag 27 juni 2011 @ 12:18:40 #22
321876 Cherna
Fuck the System
pi_98714365
quote:

Klasse. Wat een genot.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_98714366
Heel naar, een noodlottig ongeval met veel leed, maar niemand die echt schuld heeft - althans, op basis van wat ik dan weet.
pi_98714367
Mensen moeten gewoon op een veilige plek gaan staan. Als je het WK rally kijkt zie je mensen in de buitenbocht staan. Dan ben je toch levensmoe?

Hier staat trouwens het grootste deel van het publiek in de buitenbocht maar er zit dan ook een vanghek tussen :) :

Voor de liefhebbers :9 hier de samenvatting vd gehele race (10minuten). Spectaculair, gaat over de 400km/u :s) :

maandag 27 juni 2011 @ 12:19:11 #25
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_98714386
quote:
9s.gif Op maandag 27 juni 2011 11:48 schreef Boldface het volgende:
Inmiddels is er een dode te betreuren.
quote:
Slachtoffer rallydrama Deventer overleden

DEVENTER - De vrouwelijke official die gisteren ernstig gewond raakte bij de Boulevard Sprint in Deventer is overleden.
Ze is na de fatale klap geopereerd in een uiterste poging haar leven te redden maar toch aan haar verwondingen bezweken.

De vrouw komt uit Haarlem. Ze stond op het parcours toen ze werd aangereden door een van de deelnemende classic racewagens.

Er raakten nog twee mensen gewond, waaronder commentaar Bert van den Dool. Hij liep een gecompliceerde beenbreuk op.

De overleden vrouw is een goede vriendin van organisator Han Brouwers.
http://www.destentor.nl/r(...)venter-overleden.ece
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')