abonnement Unibet Coolblue
  maandag 2 maart 2015 @ 23:08:12 #226
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_150234977
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2015 22:56 schreef SergeantPeper het volgende:

[..]

Suck a dick, the day you beat me pigs'll fly out my ass
In a flying saucer full of Italian sausage
:')

Gelukkig komt Kanye's album binnenkort uit, All Day is beter dan heel MMLP2 samen.
strakke line. Ieder zijn ding. Ik vind kanye echt een onwijze imbeciel met een ernstige psychische afwijking. Eerste albums waren prima, maar tegenwoordig is het echt een krakitatuur van zichzelf.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  Forum Admin maandag 2 maart 2015 @ 23:32:57 #227
35723 crew  GGMM
pi_150235943
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2015 22:56 schreef SergeantPeper het volgende:
Gelukkig komt Kanye's album binnenkort uit,
_O-
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
  dinsdag 3 maart 2015 @ 18:07:42 #228
367355 SergeantPeper
I am the walrus
pi_150255937
quote:
1s.gif Op maandag 2 maart 2015 23:08 schreef Catch22- het volgende:

[..]

strakke line. Ieder zijn ding. Ik vind kanye echt een onwijze imbeciel met een ernstige psychische afwijking. Eerste albums waren prima, maar tegenwoordig is het echt een krakitatuur van zichzelf.
Kanye innoveert en brengt genres bij elkaar. Hoe kun je hem een karikatuur van zichzelf noemen? Als dat voor iemand opgaat is het juist Eminem, die wanhopig teert op zijn oude methoden om controverses te genereren door random celebrities te bashen en "fuck bitches and faggots" teksten. MMLP2 was dat betreft echt het dieptepunt. Nul inspiratie die gast.
Ngoo-goo g'joob
pi_150261111
En uiteindelijk kom je tot de conclusie dat 50 Cent de allerbeste is ;)
  dinsdag 3 maart 2015 @ 22:20:10 #230
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_150264869
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2015 18:07 schreef SergeantPeper het volgende:

[..]

Kanye innoveert en brengt genres bij elkaar. Hoe kun je hem een karikatuur van zichzelf noemen? Als dat voor iemand opgaat is het juist Eminem, die wanhopig teert op zijn oude methoden om controverses te genereren door random celebrities te bashen en "fuck bitches and faggots" teksten. MMLP2 was dat betreft echt het dieptepunt. Nul inspiratie die gast.
Kanye kan ik onmogelijk serieus nemen. Op 'Forever' stond Eminem ook ver boven de rest uit. Ja, dus ook Kanye. Die mongool verlengt zo vaak aan het einde van een bar de laatste klinker. Gruwelijk irritant.

Als je 'Legacy' slecht vond, heb je er echt geen kaas van gegeten. MMLP2 is niet een geweldig album, maar er staan echt wel een paar goede tracks op.
  dinsdag 3 maart 2015 @ 22:21:40 #231
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_150264937
quote:
12s.gif Op dinsdag 3 maart 2015 20:37 schreef dunkins01 het volgende:
En uiteindelijk kom je tot de conclusie dat 50 Cent de allerbeste is ;)
Nah, alleen zijn eerste twee albums onder Aftermath kon ik waarderen. Daarna werd hij af en toe zo geforceerd classy met figuren Robin Thicke. Brrr. Keep it real ...
  dinsdag 3 maart 2015 @ 23:37:53 #232
367355 SergeantPeper
I am the walrus
pi_150268632
quote:
10s.gif Op dinsdag 3 maart 2015 22:20 schreef Gary_Oak het volgende:

[..]

Kanye kan ik onmogelijk serieus nemen. Op 'Forever' stond Eminem ook ver boven de rest uit. Ja, dus ook Kanye. Die mongool verlengt zo vaak aan het einde van een bar de laatste klinker. Gruwelijk irritant.
Als je Eminem's Forever verse leest slaat het helemaal nergens op. Ongelooflijke kuttekst. Goede delivery, dat dan weer wel. Je hoeft Kanye niet serieus te nemen, maar hij is ongeloof consistent ondanks dat hij voor bijna elk album een compleet andere benadering kiest. College Dropout, Late Registration, MBDTF, 808s & HB zijn allen 9/10 tot 10/10 albums, terwijl Yeezus en Graduation beiden ook een ruime 8 scoren imo. Kanye is het rapgenre inmiddels ontstegen (vooral het ensemble artiesten dat hij voor MBDTF bij elkaar heeft weten te brengen is zeer indrukwekkend, een van de beste albums van de laatste 10 jaar), terwijl Eminem alleen maar slechter is geworden. SSLP, MMLP en delen van TES waren fantastisch, terwijl het snel bergafwaarts is gegaan met Encore. Hij heeft feitelijk sinds 2002 geen goed album meer gemaakt. Hij rapt continu in die irritante double-time, hakkerige flow over kant en klare beats waar al een chorus bij is inbegrepen. Het klinkt gewoon voor geen meter.

Ik denk dat de enige goede nummers die hij de laatste jaren gemaakt heeft Deja Vu, Going Through Changes en Bad Guy zijn, de rest is allemaal middelmaat of slechter. Legacy vond ik teleurstellend, vooral door het zwakke verse 3. Hij kan er maar beter mee stoppen en wat oud ongebruikt materiaal uit zijn goede tijd (99-01) uitbrengen.
Ngoo-goo g'joob
pi_150276984
Als je MMLP2 het slechtse album van Eminem vindt, betekent het dus dat je Relapse en Encore beter vond. ben ik het niet zo mee eens eigenlijk.

In Forever is Em's flow nog altijd het best van al die gasten, Em is denk ik de enige waar ik het gewoon niet voor elkaar krijg zijn stuk na te doen, zo bizar vind ik het soms. Rap God als voorbeeld. Kanye heeft ook een partij gare nummers gemaakt, maar nog steeds heeft hij ook toffe nummers. Nu ik erover nadenk. Van Kanye's laatste album heb ik echt de helft van mn ipod afgepleurd zo'n enorme herrie vond ik het. De andere helft van het album vond ik juist weer heel erg tof. Ook wel apart als je dat als artiest voor elkaar krijgt.

Van 't laatste album vind ik Legacy, Headlights, Rap God en zelfs Survival best tof eigenlijk. Kdenk niet dat het beter wordt als de MMLP1 of de SSLP, maar moet dat dan per se? Ik ben iig blij dat ik de man vorig jaar live nog heb gezien in Londen, met dat optreden liet hij - voor mij athans - zien dat hij nog steeds 1 vd grootste ooit is.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
  woensdag 4 maart 2015 @ 16:32:17 #234
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_150286700
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2015 23:37 schreef SergeantPeper het volgende:

[..]

Als je Eminem's Forever verse leest slaat het helemaal nergens op. Ongelooflijke kuttekst. Goede delivery, dat dan weer wel. Je hoeft Kanye niet serieus te nemen, maar hij is ongeloof consistent ondanks dat hij voor bijna elk album een compleet andere benadering kiest. College Dropout, Late Registration, MBDTF, 808s & HB zijn allen 9/10 tot 10/10 albums, terwijl Yeezus en Graduation beiden ook een ruime 8 scoren imo. Kanye is het rapgenre inmiddels ontstegen (vooral het ensemble artiesten dat hij voor MBDTF bij elkaar heeft weten te brengen is zeer indrukwekkend, een van de beste albums van de laatste 10 jaar), terwijl Eminem alleen maar slechter is geworden. SSLP, MMLP en delen van TES waren fantastisch, terwijl het snel bergafwaarts is gegaan met Encore. Hij heeft feitelijk sinds 2002 geen goed album meer gemaakt. Hij rapt continu in die irritante double-time, hakkerige flow over kant en klare beats waar al een chorus bij is inbegrepen. Het klinkt gewoon voor geen meter.

Ik denk dat de enige goede nummers die hij de laatste jaren gemaakt heeft Deja Vu, Going Through Changes en Bad Guy zijn, de rest is allemaal middelmaat of slechter. Legacy vond ik teleurstellend, vooral door het zwakke verse 3. Hij kan er maar beter mee stoppen en wat oud ongebruikt materiaal uit zijn goede tijd (99-01) uitbrengen.
De nummers die je opnoemt van MMLP2 zijn juist de mindere nummers. :') En Kanye één van de beste albums van de laatste 10 jaar uitbrengen? Doe me een lol. Good kid, m.A.A.d city is het album van deze generatie. Van het niveau MMLP en Illmatic. Nooit dat Kanye die niveaus ooit zal halen. Kanye is een vreselijke commerciële aap, realness is ver bij hem te zoeken. Hij kan het beter houden bij lelijke schoenen voor Adidas ontwerpen. Eminem is geen Slim Shady meer, dat heeft hij vanaf Recovery zo'n beetje achter hem gelaten. Als je enkel dat waardeert, kan ik het wel begrijpen. Maar hij maakt een ontwikkeling door. Vandaar dat ie nummers als Headlights uitbrengt, dat had je in 2000 nooit kunnen verwachten. Eminem vertelt in zijn teksten een verhaal, in tegenstelling tot de meeste andere rappers tegenwoordig die hun eigen pik zuigen. Owh, en als je Guts Over Fear luistert (matig nummer, goede boodschap), begrijp je dat hij tenminste kritisch is op zijn recentere werk. Zie ik die egomaan Kanye nooit doen. Suffering from realness? Nah ...
  woensdag 4 maart 2015 @ 18:59:40 #235
367355 SergeantPeper
I am the walrus
pi_150291743
quote:
10s.gif Op woensdag 4 maart 2015 16:32 schreef Gary_Oak het volgende:

[..]

De nummers die je opnoemt van MMLP2 zijn juist de mindere nummers. :') En Kanye één van de beste albums van de laatste 10 jaar uitbrengen? Doe me een lol. Good kid, m.A.A.d city is het album van deze generatie. Van het niveau MMLP en Illmatic. Nooit dat Kanye die niveaus ooit zal halen. Kanye is een vreselijke commerciële aap, realness is ver bij hem te zoeken. Hij kan het beter houden bij lelijke schoenen voor Adidas ontwerpen. Eminem is geen Slim Shady meer, dat heeft hij vanaf Recovery zo'n beetje achter hem gelaten. Als je enkel dat waardeert, kan ik het wel begrijpen. Maar hij maakt een ontwikkeling door. Vandaar dat ie nummers als Headlights uitbrengt, dat had je in 2000 nooit kunnen verwachten. Eminem vertelt in zijn teksten een verhaal, in tegenstelling tot de meeste andere rappers tegenwoordig die hun eigen pik zuigen. Owh, en als je Guts Over Fear luistert (matig nummer, goede boodschap), begrijp je dat hij tenminste kritisch is op zijn recentere werk. Zie ik die egomaan Kanye nooit doen. Suffering from realness? Nah ...
MBDTF is een van de, zo niet het beste hip-hop album aller tijden. De score op Metacritic van 94 spreekt boekdelen. Als er iets is wat Kanye niet is is het een hoer van de commercie. Yeezus is een van de meest polariserende en gewaagde albums van de laatste jaren, evenals 808s & HB baanbrekend was. Wat een onzin spui je ook over "realness"; het is me wel duidelijk dat je nooit echt goed naar de teksten van Kanye geluisterd hebt. Ja, hij is megalomaan en uit zich af en toe als zodanig (tekenend voorbeeld Taylor Swift incident), maar tegelijkertijd geeft hij die tekortkomingen ook toe op MBDTF en 808s. Runaway is hiervan denk ik wel het beste voorbeeld (en ook het beste nummer op het album).

Bv.

[Verse 1]
My friend showed me pictures of his kids
And all I could show him was pictures of my cribs
He said his daughter got a brand new report card (card)
And all I got was a brand new sports car

Over Eminem dan maar. Welke "ontwikkeling" is dat dan precies? Men zegt inderdaad dat hij volwassen wordt (en inderdaad, wanneer hij een serieuze poging tot een introspectief, emotioneel beladen nummer doet vaak met succes), maar 90% van zijn nummers staan bol van de tenenkrommende punchlines over toilethumor, bitches en faggots. Het probleem zit hem i.m.o. deels in dat hij minder van zichzelf laat zien in zijn muziek. Vergelijk de Eminem van vroeger (die Love You More maakt; vanuit eigen ervaring geschreven) van nu, die het generieke Love The Way You Lie maakt (beiden over hetzelfde onderwerp). Eerstgenoemde was briljant, de laatste slechts een succes omdat 16 jarige meisjes het refrein van Rihanna zo catchy vonden. Een top 5 van Eminem nummers van de laatste 10 jaar zou zijn 1) Deja Vu 2) Going Through Changes 3) Bad Guy (voornamelijk door verse 4) 4) Cocaine 5) ...hier heb ik dus al moeite mee lol. Headlights was op papier een aardig idee maar vreselijk slecht uitgevoerd, niet om aan te horen.

Over GoF; inderdaad hij is kritisch op zijn eigen werk. Maar getuigt wel van erg weinig inspiratie. "Ik moet stoppen met celebrity's bashen en meer emo muziek maken zoals Not Afraid voor onzekere pubers". En dat staat dan op hetzelfde album als Vegas dat weer in de eerste categorie nummers valt, staat bol van de hypocrisie dus die boodschap.

Onderstaand stuk van Pitchfork dekt de lading prima

quote:
Eminem's music has been unrelievedly awful now for a full decade. The tenor and quality of that awfulness have varied slightly—2004's Encore was awful in an embarrassed, shrugging, transparent way; Relapse's awfulness lay in its regressive puerility. On Recovery, he discovered a new and commercially successful kind of awful, mixing the ugly viscera of domestic abuse with power-ballad glucose.

The awfulness he settled on for last year's endless Marshall Mathers LP 2 seems to be his new default: He's aggressively, thoroughly, eagerly awful, like a sociopathic A-student who thinks he's figured out exactly what you are looking for. In this case, it's snarling syllables and endless vitriol. He has never been working harder, Eminem has observed in interviews; in the sense that he's released a 78-minute album and another disc of new music all in the last year, he's right. But the wearying, dispiriting, and frankly numbing output of his current career phase isn't "work." It's maniacal persistence, of the same sort that leads some douche to text a woman 38 times about the $32k he made in June.

Seconds into the 2xCD label compilation Shady XV, which pairs 12 new songs with a disc of "greatest hits," Eminem fires up his rappity-rap sputtering chainsaw, and it never ceases for the spiritually exhausting hour that follows. Even at his peak, his rapping was never melodious, but at his nadir, he has all the musicality of a leaf-blower. The production functions simply, like a stopwatch: It's there to tell him when to start and when to stop, and occasionally a juiced-up power-rock chorus interrupts him. Submitting production to an Eminem album must feel, for a producer, something like a novelist feeding their manuscript into a wood chipper. On the one hand, you are guaranteed unprecedented exposure, and on the other, you are all but ensuring that no one will notice a note of your work.

These days, Eminem raps in a near-constant shout, with every line escalating into rage spittle that erases all tension or continuity or emotional impact. In his will to annihilate, he's also abandoned all claims to sense. "Affable guy next door's laughable/ My next whore's gonna have mechanical arms that'll jack me off with a lotion dispenser/ With a motion sensor/ No emotion, hence I guess a sick prick dies hard/ I got a Magic Johnson," he babbles on "Shady XV". He then goes onto say "I'll slap Linda Ronstadt with a lobster" and adds something about "Charles Hamilton slash Manson and Bronson (grr) animal snarls." There's nothing here to be impressed by.

Or observe this string of logorrhea from "Right For Me": "Roses are violet, mollys are blue, lost in a ball of confusion it's all an illusion/ It's probably the shrooms I'm on, cuz I think I started hallucinating/ Cuz I just thought I heard Jay Electronica and Odd Future's new shit/ And all I could do was just follow the music and end up with Paula Abdul at Lollapalooza filling water balloons with nail polish remover." Could you even read all that without your eyes glazing over?
Mathers' great talent—his 180-degree ear for how everything can be made to rhyme with everything else, how chains of these rhyming lines can be erected into dizzying towers—has officially devolved into a tic. His verses denature all sense of pronunciation and meter and natural speech rhythm; you could probably read this review as one long Eminem verse.

The glimmers of self-awareness that pop up here and there are the passing thoughts of a superstar, bobbing bottles of insight in an ocean of gibberish. "A martyr on a private charter/ Whose life could be harder?" he sneers at himself on "Shady XV". On "Fine Line", he wonders "Is it really my soul to keep, or have I sold it cheap?" Occasionally he buries a confession in plain sight, as on "Fine Line": "Sometimes I just wanna walk into Target and look at shit, browse, I don't even wanna buy nothing, I just wanna fuckin' wanna walk around inside it/ Look how excited I sound when I get to talking about life and everything about it I miss." There's nothing artful or even interesting about that phrasing, or the way he tortures and twists the vowels so they rhyme ("sometimes" finds its way mashed up against "I don't", which is forced to then rhyme with "I just", "inside it", "excited I sound" and "I miss", a mess of nonsensical emphases), but the feeling is legible, an isolation and a prevailing sense of unworthiness that has always lingered beneath Mathers' hateful snarl.

The greatest-hits disc is a misnomer: It's mostly a grab-bag of Shady throwaways and deep cuts. But there are some good songs here: Obie Trice gets three of them, all good and worth rescuing from the commercially doomed albums they were buried on. There's the Dre-produced "The Setup", from Cheers; "Cry Now [Shady Remix]"; and the Entourage theme song "Wanna Know", in which Trice spits over a tumbling garage rock sample. For some reason, several cuts from 50 Cent's Get Rich or Die Tryin', one of the most ubiquitous rap albums in history, are reproduced. There are a couple of decent, bruising Slaughterhouse songs. But the presence of these songs is mostly a signifier of the Shady Industry, the group of hangers-on that on some level seems to keep Mathers going.

On the saccharine Sia-featuring single "Guts Over Fear", Eminem baldly admits to resorting to the sophomore and puerile tactics here—threatening to punch Lana Del Rey in a BET freestyle, or threatening to rape Iggy Azalea on "Vegas"—because he has no other ideas, and nothing further to say, and is painfully aware of it: "There's no more emotion for me to pull from/ Just a bunch of playful songs that I make for fun/ So, to the break of dawn, here I go, recycling the same old song," he says. The frankness of the message is remarkable: We're stuck with him, an aging white man with nothing left to say gripping the biggest bullhorn in hip-hop.
Ngoo-goo g'joob
  donderdag 5 maart 2015 @ 00:30:59 #236
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_150303671
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2015 18:59 schreef SergeantPeper het volgende:

[..]

MBDTF is een van de, zo niet het beste hip-hop album aller tijden. De score op Metacritic van 94 spreekt boekdelen. Als er iets is wat Kanye niet is is het een hoer van de commercie. Yeezus is een van de meest polariserende en gewaagde albums van de laatste jaren, evenals 808s & HB baanbrekend was. Wat een onzin spui je ook over "realness"; het is me wel duidelijk dat je nooit echt goed naar de teksten van Kanye geluisterd hebt. Ja, hij is megalomaan en uit zich af en toe als zodanig (tekenend voorbeeld Taylor Swift incident), maar tegelijkertijd geeft hij die tekortkomingen ook toe op MBDTF en 808s. Runaway is hiervan denk ik wel het beste voorbeeld (en ook het beste nummer op het album).

Bv.

[Verse 1]
My friend showed me pictures of his kids
And all I could show him was pictures of my cribs
He said his daughter got a brand new report card (card)
And all I got was a brand new sports car

Over Eminem dan maar. Welke "ontwikkeling" is dat dan precies? Men zegt inderdaad dat hij volwassen wordt (en inderdaad, wanneer hij een serieuze poging tot een introspectief, emotioneel beladen nummer doet vaak met succes), maar 90% van zijn nummers staan bol van de tenenkrommende punchlines over toilethumor, bitches en faggots. Het probleem zit hem i.m.o. deels in dat hij minder van zichzelf laat zien in zijn muziek. Vergelijk de Eminem van vroeger (die Love You More maakt; vanuit eigen ervaring geschreven) van nu, die het generieke Love The Way You Lie maakt (beiden over hetzelfde onderwerp). Eerstgenoemde was briljant, de laatste slechts een succes omdat 16 jarige meisjes het refrein van Rihanna zo catchy vonden. Een top 5 van Eminem nummers van de laatste 10 jaar zou zijn 1) Deja Vu 2) Going Through Changes 3) Bad Guy (voornamelijk door verse 4) 4) Cocaine 5) ...hier heb ik dus al moeite mee lol. Headlights was op papier een aardig idee maar vreselijk slecht uitgevoerd, niet om aan te horen.

Over GoF; inderdaad hij is kritisch op zijn eigen werk. Maar getuigt wel van erg weinig inspiratie. "Ik moet stoppen met celebrity's bashen en meer emo muziek maken zoals Not Afraid voor onzekere pubers". En dat staat dan op hetzelfde album als Vegas dat weer in de eerste categorie nummers valt, staat bol van de hypocrisie dus die boodschap.

Onderstaand stuk van Pitchfork dekt de lading prima

[..]

Kijk, niet iedereen kan Eminem waarderen. Maar Kanye boven hem? Onmogelijk. Jij bent letterlijk de eerste hiphopliefhebber die ik dat hoor zeggen. Als je nou met namen als Nas, 2Pac, Biggie, Rakim en KRS-One zou komen, zou ik je serieus nemen. Maar Kanye schaar ik naast die swaggy rappers als Tyga, Wiz Khalifa, Lil' Wayne, A$AP Rocky, Drake en Big Sean. :') Ik snap niet dat je niet kunt beweren dat Kanye een hoer van de commercie is. Op zijn teksten beweert hij dat misschien, maar hij is bezig met allerlei designershit ... Tja ... En ik heb nergens beweerd dat de huidige Eminem nog steeds on top of the game is. Niemand is dat nu overduidelijk (Kendrick heeft de potentie). Tot slot is je top 5 echt wack. Als we alles vanaf Encore pas meenemen en Encore zelf dus niet, hoort iets van When I'm Gone, No Love, Rap God, Don't Front en Legacy daarbij.

Je quote is tl;dr. Heb het eerder gezegd en zeg het weer: na zijn The Eminem Show moest hij het hebben van individuele nummers. Van Kanye vond ik alleen Stronger wel ok. De rest van hem is wack.
  Forum Admin donderdag 5 maart 2015 @ 00:43:11 #237
35723 crew  GGMM
pi_150303876
Kanye West heeft niks met hip-hop te maken
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
  donderdag 5 maart 2015 @ 00:46:42 #238
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_150303946
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2015 00:43 schreef GGMM het volgende:
Kanye West heeft niks met hip-hop te maken
Ik had het natuurlijk ook hier bij kunnen houden. :P
  donderdag 5 maart 2015 @ 12:06:34 #239
367355 SergeantPeper
I am the walrus
pi_150309852
quote:
10s.gif Op donderdag 5 maart 2015 00:30 schreef Gary_Oak het volgende:

[..]

Kijk, niet iedereen kan Eminem waarderen. Maar Kanye boven hem? Onmogelijk. Jij bent letterlijk de eerste hiphopliefhebber die ik dat hoor zeggen.
Ik ken anders genoeg mensen die er hetzelfde over denken.

quote:
Maar Kanye schaar ik naast die swaggy rappers als Tyga, Wiz Khalifa, Lil' Wayne, A$AP Rocky, Drake en Big Sean. :')
Ik heb zo het vermoeden dat je maar wat roept, en dat je eigenlijk helemaal geen idee hebt wat voor muziek Kanye zoal heeft gemaakt. Graag een onderbouwing van deze categorisatie.

quote:
Ik snap niet dat je niet kunt beweren dat Kanye een hoer van de commercie is. Op zijn teksten beweert hij dat misschien, maar hij is bezig met allerlei designershit ... Tja ...
Het gaat niet enkel om zijn teksten. Zijn muziek is vooruitstrevend en in toenemende mate experimenteel geworden naarmate hij bekender werd. Als hij een hoer van de commercie was had hij bijvoorbeeld nooit Yeezus uitgebracht. Hij gaat 100% zijn eigen weg en is niet bang van paden af te wijken die eerder succesvol zijn gebleken (anders had hij nog een soul-ingegeven album als Late Registration of College Dropout gemaakt), juist een kenmerk van artistieke integriteit. En dat hij bezig is met "designer-shit" is niet relevant. Als dat een passie van hem is, prima toch? Ik zie het probleem niet.

quote:
En ik heb nergens beweerd dat de huidige Eminem nog steeds on top of the game is. Niemand is dat nu overduidelijk (Kendrick heeft de potentie). Tot slot is je top 5 echt wack. Als we alles vanaf Encore pas meenemen en Encore zelf dus niet, hoort iets van When I'm Gone, No Love, Rap God, Don't Front en Legacy daarbij.
Haha. When I'm Gone is het enige nummer in dat rijtje dat enige merit heeft (al is de tenenkrommende zin "But baby we're in Sweden, how did you get to SWEDEN?!?" nogal afleidend in v3). No Love heeft een waardeloze beat en sample, en zijn delivery maskeert de vele gedrochten aan teksten "I'm standing on my monopoly board, that means Im on top of my game" :') Rap God dan, een 6 minuten lange rijm die bol staat van de willekeur en onnodige double-time flow. Dat nummer was meer een gimmick, puur technische showcase van zijn verschillende flows dan een goed nummer. Don't Front, qua tekst aardig maar dodelijk saai. Legacy komt onnodig geforceerd over doordat hij elke zin met dezelfde rijm wil eindigen. Nee, beter dan de nummers die ik noemde heeft hij niet gemaakt.

quote:
Je quote is tl;dr. Heb het eerder gezegd en zeg het weer: na zijn The Eminem Show moest hij het hebben van individuele nummers. Van Kanye vond ik alleen Stronger wel ok. De rest van hem is wack.
Ik waag te betwijfelen dat je Kanye's muziek ooit een eerlijke kans hebt gegeven, anders zou je niet dit soort onzin spuien. Stronger is niet eens top 30 Kanye West
Ngoo-goo g'joob
  vrijdag 6 maart 2015 @ 10:31:53 #240
367355 SergeantPeper
I am the walrus
pi_150344631
Laat ik de discussie met deze afbeelding dan maar definitief beslechten.

Ngoo-goo g'joob
pi_150344692
Fijn, statistieken overtuigen mij altijd goed wanneer het gaat over smaak mbt hiphop muziek. Cijfers zijn ook maar cijfers zonder referentiemateriaal. Ik ben bv. wel benieuwd wat diezelfde grafiek laat zien voor bv Eminem.

[ Bericht 41% gewijzigd door kalinhos op 06-03-2015 11:20:53 ]
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
  Forum Admin vrijdag 6 maart 2015 @ 11:02:29 #242
35723 crew  GGMM
pi_150345373
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2015 10:31 schreef SergeantPeper het volgende:
Laat ik de discussie met deze afbeelding dan maar definitief beslechten.

[ afbeelding ]
Met een subjectieve grafiek. Bedankt.
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
  vrijdag 6 maart 2015 @ 14:35:39 #243
367355 SergeantPeper
I am the walrus
pi_150352255
Metacritic bestaat uit een gemiddelde score op basis van verschillende recensies. Veel objectiever wordt het niet (vergeleken met Pitchfork bijv, waar je bent overgeleverd aan de score van 1 individu).

De grafiek voor Eminem zou er veel slechter uitzien, daar zijn albums resp. scores van 78 (MMLP), 75 (Eminem Show), 64 (Encore), 63 (Recovery), 59 (Relapse), 72 (MMLP2) opleverden.

Al zou iedereen met een normaal functionerend stel oren moeten concluderen dat dit geen contest is. Je kunt betwisten wie het hoogste hoogtepunt heeft gekend (op dat vlak wint Eminem op basis van 99-01), maar Kanye heeft constanter op een bijzonder hoog niveau muziek uitgebracht.
Ngoo-goo g'joob
pi_150352746
Hoog niveau valt ook wel mee. 808's was bijzonder omdat het met een autotune ging, maar qua lyrics hield het vaak niet over.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
  vrijdag 6 maart 2015 @ 16:48:33 #245
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_150357588
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2015 10:31 schreef SergeantPeper het volgende:
Laat ik de discussie met deze afbeelding dan maar definitief beslechten.

[ afbeelding ]
En ik ken anders genoeg mensen die nog in de paashaas geloven. Jezus, wat ben jij een vreselijke Stan met tunnelvisie. :') Ben je nou serieus of trol je? Fijn dat je je meer vermaakt met Kanye dan Eminem, maar objectief gezien is Em echt beter. Als we dan toch over critics hebben ... Googel maar eens op 'top ten rappers'. Eminem staat er altijd in. Kanye nooit. En vind het wel frappant dat je Kanye met Eminem vergelijkt, met de bijzondere noot dat je zegt dat Kanye GOAT is. Beter dan de namen die ik noemde? Beter dan 2Pac, Biggie, Rakim, KRS-One? Really? :')

Wauw, je pakt individuele bars uit die je wack vindt. Heeft elke track van elke rapper wel. No Love heeft juist een geweldige beat. Just Blaze is ook een prima producer. En zie je Kanye de skills brengen die Em heeft op Rap God? Laat staan om net als in Legacy precies in elke verse hetzelfde rijmschema te gebruiken ... "Speaking on this song with Billboard, Eminem said: 'I don’t know if anyone will get this, like this is super-nerdy, but the rhyming words in that song never change. And that’s just one of the things that I do to try to challenge myself. I wanted to try to make a whole song where the rhyming words never changed.' Indeed, the whole song as rhymes the vowel sounds of 'eye', 'aw', and 'in'. Also note how his voice has been given the effect of sounding like it’s being played on a vinyl record." En over Don't Front: "Let insults fly even sixty seconds that go by, so you know I meant it." Zoek zelf maar uit wat er hiermee wordt bedoeld.

En Kanye is gewoon een commerciële hoer. Punt. Leuk dat hij het tegendeel beweert op zijn tracks, maar daden zeggen meer dan woorden. Laat hem lekker bij zijn ontworpen sneakers blijven. Noem anders het beste nummer van Kanye ooit op, dan zal ik er eens proberen om er serieus naar te luisteren. :O
  zaterdag 7 maart 2015 @ 21:32:06 #246
367355 SergeantPeper
I am the walrus
pi_150398868
Nah, niet zo'n behoefte aan. Veel plezier met Eminem luisteren :)
Ngoo-goo g'joob
pi_158786186
Is Eminem niet gewoon een redman wannabe?


Ik vind relapse zijn laatste goede album btw vorig jaar maakte hij veel goede muziek.
  Moderator / FOK!Fotograaf vrijdag 10 november 2017 @ 18:11:30 #249
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_174984866
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_174987218
quote:
Wat een kutnummer

Ik mis de oude Shady ;(
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')