Hoe maak jij je lasagnebladen?quote:Op zondag 26 juni 2011 18:51 schreef sigme het volgende:
Lijst
• cruesli en magere kwark
• 3 ons witlof met wat mayo
• 4 boterhammen met beleg
• lichte (niet liggende!) tuinwerkzaamheden
• 1 pils
avondeten:
• lasagne (zelfgemaakte bladen, zelfgemaakte tomatensaus, wat varkensgehakt, diepvriesspinazie, kaas)
• toe: griesmeelpudding met vlierbesbloesemsiroop
Ik doe vanalles in de zon, maar niet liggenquote:Op zondag 26 juni 2011 18:50 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Waar lig jij dan? Of lig je nooit in de zon?
Ik heb geen tuin, dus ook geen ligstoel, maar wel een park en een strandlaken.
Wij gaan morgen ws ff uit eten, want het is echt veel te warm om te koken met deze dagen. Zonet liep het zweet al langs m'n voorhoofd. Nu nog bedenken waarnaartoe! Ik weet een leuk Italiaantje, maar die heeft geen terras, geloof ik.
Heb ik nietquote:
Met de hand & de deegroller. Een zekere hoeveelheid bloem (iets tussen de 2 en 3 ons) (ditmaal toevallig van die echte Italiaanse tipo 00, maar ik doe het ook wel met gewone witte en/of volkorenbloem). Bergje storten, 2 eieren loskloppen en in een kuiltje in de bloem gieten. Kopje water ernaast zetten en ei erdoor werken totdat het een kruimig mengsel is, dan een beetje water erbij, kneden tot soepel. Worst van vormen, die even laten liggen, dan in 6 min of meer gelijke plakken snijden en die op een met bloem bestoven werkblad uitrollen tot ik het zat ben.quote:
Dat vermoedde ik alquote:Op zondag 26 juni 2011 18:58 schreef sigme het volgende:
[..]
Heb ik niet.
[..]
Met de hand & de deegroller. Een zekere hoeveelheid bloem (iets tussen de 2 en 3 ons) (ditmaal toevallig van die echte Italiaanse tipo 00, maar ik doe het ook wel met gewone witte en/of volkorenbloem). Bergje storten, 2 eieren loskloppen en in een kuiltje in de bloem gieten. Kopje water ernaast zetten en ei erdoor werken totdat het een kruimig mengsel is, dan een beetje water erbij, kneden tot soepel. Worst van vormen, die even laten liggen, dan in 6 min of meer gelijke plakken snijden en die op een met bloem bestoven werkblad uitrollen tot ik het zat ben.
Klaar.
Jawel hoor!quote:Op zondag 26 juni 2011 19:06 schreef Ml-etje het volgende:
[..]
Dat vermoedde ik al
Maar die mik je toch niet zo in je schaal? [/noob] Heb het dus nog nooit gedaan
quote:Op zondag 26 juni 2011 19:10 schreef sigme het volgende:
[..]
Jawel hoor!
Schaal beetje invetten
Lasagnevel
Lading saus
Lasagnevel
Lading saus
Lasagnevel
Lading saus
Kaas
In de oven. Euh, zeg, drie kwartier op 180o? Hangt wat van je saus af; van die verse pasta heeft heel weinig nodig om gaar te worden.
Ik doe zelf graag wat verschillende sauslagen, dus eenmaal een laag tomatensaus, eenmaal een laag spinazie, eenmaal een laag gehakt, zoiets.
Haha, ik zag het al ja! Wat je van ver haalt...quote:Op zondag 26 juni 2011 18:36 schreef _aurum_ het volgende:
[..]
het venijn is dat je er straks meer wil. Da's wel een stukje rijden
quote:Op zondag 26 juni 2011 21:14 schreef loveli het volgende:
Laag calorisch is saai oud worden, hoog calorisch is meer 'live fast die young'. Vind de gulden middenweg![]()
/kort door de bocht
Brrrr.quote:
ja, je valt af! ik vraag me af of ze nog steeds dezelfde effecten zouden zien wanneer ze corrigeren voor lichaamsgewicht. De age- en weightmatched controls zijn namelijk niet echt meer weight-matched zodra de interventie begonnen is (de proefpersonen vallen in de eerste week al gemiddeld 3.9 kg af!!). Zijn de effecten dan echt toe te schrijven aan calorische restrictie of is het een meer algemeen effect dat te wijten is aan de afname in vetmassa? Bovendien zien ze eigenlijk alleen effecten op insuline-productie door de alvleesklier en insulinegevoeligheid van de lever, terwijl 'whole body glucose disposal' (hoe goed wordt glucose opgenomen in vet- en spierweefsel) naar mijn weten een veel belangrijkere maat is voor insulinegevoeligheid en daar zagen ze dan net weer geen verschil.quote:Op zondag 26 juni 2011 21:28 schreef kwakz0r het volgende:
geen suiker bij suikerziekte is achterhaald. carbs tellen en low GI combinaties eten...
maar er schijnt wel echt iets te zijn dat gebeurt als je dus weken 600 kcal eet. hun lichaam was weer insuline gaan aanmaken, en dat is iets anders dan je bloedsuiker controleren door carbs te tellen en slim te eten.
Tof! Leuke verjaardag gehad?quote:Op zondag 26 juni 2011 22:10 schreef MevrouwPuff het volgende:
Ooh ik heb trouwens een flitser (voor bij de smena) gekregen van vriendje
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |