SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door Efilcaz op 26-06-2011 02:08:28 (tldr in bold gezet :) ) ].
Owww....nieteens zien staanquote:Op zondag 26 juni 2011 02:03 schreef Efilcaz het volgende:
[..]
Post ik een TLDR; voor gratis en niets erbij en dan krijg je alsnog dit soort berichten
Wie de neuk is Roderickquote:Op zondag 26 juni 2011 10:25 schreef Pharkus het volgende:
Plaats die powerpoint nu ook maar hier, anders moeten we gaan gokken dat x roderick van biesterveen is.
Ik ga niet meer allerlei "interessante" updates posten om een mod het topic na twee pagina's en een beetje voor een onzin reden te laten sluitenquote:Op zondag 26 juni 2011 11:38 schreef JimmyJames het volgende:
Niet echt een boeiend topic zonder tenminste een goede screenshot van het betreffende pp-bestand.
Gemengdquote:Op zondag 26 juni 2011 14:46 schreef Loverrrr het volgende:
Ik heb heel op gelezen en het is niet zo moeilijk als je denkt.
Klinkt als een slechte Amerikaanse film.
Maar gaat het om een mannenvereniging?
Strekking van dit topic is juist dat het zo gaat bij elke verenigingquote:Op zondag 26 juni 2011 19:40 schreef yosander het volgende:
Dan maakt het toch ook niet uit om het wel te vertellen?
En dan weet ik voor welke vereniging ik moet uitkijken als aankomend student.
Oké, ben trouwens toch niet van plan om bij een traditionele studentenvereniging te gaanquote:Op zondag 26 juni 2011 19:42 schreef Efilcaz het volgende:
[..]
Strekking van dit topic is juist dat het zo gaat bij elke vereniging
Had wel meer mooie verhalen verwacht van andere 'bekenden' met het verenigingsleven, maar blijkbaar lopen er alleen maar mooipraters rond op Fok!.
Het is het wel waard. Overigens er zijn heel veel niet-traditionele studentenverenigingen die alsnog aan jaarclubvorming/disputen doen. Sommige hebben zelfs een ontgroening.quote:Op zondag 26 juni 2011 19:58 schreef yosander het volgende:
[..]
Oké, ben trouwens toch niet van plan om bij een traditionele studentenvereniging te gaan.
Een vereniging zoals Albertus of Vindicat zie ik in ieder geval niet zitten. Maar ik zie wel tijdens de introductieweekquote:Op zondag 26 juni 2011 20:44 schreef Efilcaz het volgende:
[..]
Het is het wel waard. Overigens er zijn heel veel niet-traditionele studentenverenigingen die alsnog aan jaarclubvorming/disputen doen. Sommige hebben zelfs een ontgroening.
Jaquote:
Deel de ervaringenquote:
Daar wordt je weinig wijzer van. Je moet net toevallig een paar relaxte mensen leren kennen en dan ga je bij die vereniging. Elke vereniging promoot toch hetzelfde, bier, netwerken, status en solidariteit.quote:Op zondag 26 juni 2011 20:47 schreef yosander het volgende:
[..]
Een vereniging zoals Albertus of Vindicat zie ik in ieder geval niet zitten. Maar ik zie wel tijdens de introductieweek.
Laten we zeggen dat er een of een paar randdebielen rondliepen die lijstjes maakten/hadden van wie het met wie gedaan had/deedquote:Op zondag 26 juni 2011 20:50 schreef Efilcaz het volgende:
[..]
Deel de ervaringen. Namen en details doen er niet toe maar het gaat om de komische verhalen
Ik ken die lijstjesquote:Op zondag 26 juni 2011 21:22 schreef AllesWatWas het volgende:
[..]
Laten we zeggen dat er een of een paar randdebielen rondliepen die lijstjes maakten/hadden van wie het met wie gedaan had/deedSowieso: zulke diagrammen bijhouden. Maar laten rondslingeren op de ouderdag
Ik ben benieuwd of ze ook het 'lekkende' lid gaan royeren. Zo moeilijk moet dat niet zijn zou je zeggen..quote:
Haha fakking baas zo'n lijst. Wel lullig als je ouders erachter komen dat je het hele damesdispuut volgepompt hebt.quote:Op zondag 26 juni 2011 21:22 schreef AllesWatWas het volgende:
[..]
Laten we zeggen dat er een of een paar randdebielen rondliepen die lijstjes maakten/hadden van wie het met wie gedaan had/deedSowieso: zulke diagrammen bijhouden. Maar laten rondslingeren op de ouderdag
Ik zou juist trots zijn als mijn zoon menig corporaal kutje zou hebben volgekwaktquote:Op zondag 26 juni 2011 23:56 schreef Aethereal het volgende:
[..]
Haha fakking baas zo'n lijst. Wel lullig als je ouders erachter komen dat je het hele damesdispuut volgepompt hebt.
QFT!!!!!!!!1!!!!!!!@#!!!!!!!quote:Op zondag 26 juni 2011 16:35 schreef Smart_ass het volgende:
Dit topic is dus niets waard zonder die powerpoint he.
quote:Op zondag 26 juni 2011 14:43 schreef Efilcaz het volgende:
Ik ga niet meer allerlei "interessante" updates posten om een mod het topic na twee pagina's en een beetje voor een onzin reden te laten sluiten. Topic moet eerst een beetje goed lopen dacht ik zo
Ja je hoopt op dat moment maar dat je vader er inderdaad zo over denkt.quote:Op maandag 27 juni 2011 00:58 schreef Neerlands_Trots het volgende:
[..]
Ik zou juist trots zijn als mijn zoon menig corporaal kutje zou hebben volgekwakt
Als ik echter de vader van dat meisje zou zijn..
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Moo
quote:Op maandag 27 juni 2011 02:38 schreef Zuivelkoe het volgende:
Wordt er onderling nog een beetje geneukt op die studentenverenigingen ja?Laten we stellen dat je met een veel diversere en grotere groep mensen in aanraking komt dan als je niet bij een vereniging gaat, en dus door simpele statistiek wel voor jezelf kan bepalen dat het antwoord simpelweg: "Ja" is.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt..
Ben er heel goed bekend (mee).quote:Op maandag 27 juni 2011 17:52 schreef Schalks. het volgende:
[..]
Het viel allemaal wel mee.
Maar zit jij bij die vereniging?
quote:Op zondag 26 juni 2011 01:58 schreef Efilcaz het volgende:
Nee dit keer geen draadje over hoe onzinnig ontgroeningen zijn en waarom alle autisten wel of niet bij zo'n vereniging moeten![]()
TLDR; Sociale cohesie in een dispuut doet auw.
Een gemiddelde carrière in een (traditionele) studentenvereniging is ongeveer als volgt: kennismaking/ontgroening -> vorming jaarclub -> aansluiting dispuut. Vaak kan je ook nog bij diverse commissies en/of de vereniging gaan besturen.
Nu vernam ik dat bij een bepaalde -niet nader te noemen vereniging- er een selectieprocedure gaande is voor een dispuut. Immers, een dispuut heeft een eigen cultuur en wil daarom niet jan-en-alleman in hun clubje hebben. Voor de fok! autisten () : dit heet selectie en een doodnormaal sociaal fenomeen (redelijke analogie: Fanatieke feyenoord supporters zullen over het algemeen geen fanatieke Ajax supporters accepteren in hun groep).
Normaliter kan je in zo'n vereniging dus, als tweede of derde jaars, gaan borrelen met diverse disputen op selecte avonden. Hierdoor kan jij je interesse laten tonen aan een dispuut en omgekeerd. Vaak gaan disputen daarna vergaderen of je erbij mag en dan krijg je een uitnodiging om een aspirant lid te mogen worden. Dit gebeurd in een algemene dispuutsvergadering.
Dit topic gaat dus over het falen van zo'n dispuutsvergadering. Wat blijkt nu; er is een powerpoint bestand (waarin de aspirant leden werden bediscussieerd) uitgelekt door een van de eigen leden met alle roddel en achterklap van de geïnteresseerden. Hierin stonden zaken zoals 'x is een relaxte gast, maar heeft wel een drakenhoofd' en 'y is een autist, maar heeft wel toegang tot tentamens'. Dit bestand is dus de hele vereniging rondgegaan, en nu weet iedereen dus de roddels en achterklap van dit dispuut over haar aspirant leden.
Wat zal het de komende tijd gezellig zijn op de dispuuts- en verenigingsavonden![]()
. Het is niet de eerste keer dat het bij deze vereniging misgaat (vorig jaar is het hele gebouw gesloopt door een rel van een visiterende vereniging)
![]()
Klacht #1: Roddel en achterklap van een dispuut is nu bekend bij de hele studentenvereniging en daar buiten om.
Klacht #2: Dit soort incidenten doen afbreuk aan datgene wat deze verenigingen promoten: sociale verfijndheid, vooruitstrevendheid en gezelligheid.
Relativering:Lullo.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.-referral verwijderd-
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |