abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_98654028
Lang verhaal kort.
Skandia leidingdetector gekocht. Die zegt zo nu en dan piep-piep-piep, wat betekent dat er electriek loopt. Nu doet soms mijn hele plafond piep-piep-piep, waar ik bij gok dat er ergens een lichte stroom lekt. Kan dit kwaad en mot je er wat mee.

Ow ja het apparaat werkt op zich wel goed lijkt het. Het is echt enkel het plafond die dit gedrag vertoont, en niet de hele tijd.
pi_98656310
Reageert het ding niet op het metaal in de wapening ?
pi_98656381
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2011 20:26 schreef SemPai het volgende:
Reageert het ding niet op het metaal in de wapening ?
Ook, maar dat is een constante beep. Dit is onderbroken, wat stroom betekent. In de handleiding stond ergens iets als dat het dan een soort lekstroom kan zijn, en dat er dan eigenlijk naar gekeken moest worden. Verder stond er niets, maar ik vroeg me dus af of het a. inderdaad ernstig is, en b. of de oorzaak eenvoudig te traceren en op te lossen is.
pi_98657334
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2011 20:28 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

Ook, maar dat is een constante beep. Dit is onderbroken, wat stroom betekent. In de handleiding stond ergens iets als dat het dan een soort lekstroom kan zijn, en dat er dan eigenlijk naar gekeken moest worden. Verder stond er niets, maar ik vroeg me dus af of het a. inderdaad ernstig is, en b. of de oorzaak eenvoudig te traceren en op te lossen is.
Trek alle stekkers uit je apparaten, ketel uit etc. etc. en kijk dan of je meter blijft lopen...

Simpele test :+

( en schakel groep voor groep bijv. uit of in om het verschil te zien/localiseren.)
dag
pi_98657401
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2011 20:51 schreef Peter het volgende:

[..]

Trek alle stekkers uit je apparaten, ketel uit etc. etc. en kijk dan of je meter blijft lopen...

Simpele test :+

( en schakel groep voor groep bijv. uit of in om het verschil te zien/localiseren.)
De groepen test had ik net ook bedacht en die ga ik morgen doen. Heb hier in huis alle stroometers al uit gehad.
pi_98698941
Als je een moderne groepenkast hebt (met aardlekschakelaars), dan is de kans op lekstroom eigenlijk ongeveer nul omdat in dat geval je aardlekschakelaar uitschakelt. Ik denk dat er weinig reden is om je zorgen te maken.
pi_98699082
quote:
0s.gif Op zondag 26 juni 2011 23:07 schreef Appeltje2010 het volgende:
Als je een moderne groepenkast hebt (met aardlekschakelaars), dan is de kans op lekstroom eigenlijk ongeveer nul omdat in dat geval je aardlekschakelaar uitschakelt. Ik denk dat er weinig reden is om je zorgen te maken.
Ik heb 1 aardlek. Had nog geen update gegeven, al wel getest:

- als ik de groep uitdoe waar de lamp van het plafond opzit (hotelschakeling), dan detecteert de stroomzoeker geen stroom op het plafond, anders wel. Alle andere apparaten op die groep heb ik eruit getrokken (in zoverre ik kon zien). Lamp aan of uit maakt niet uit. En nu het meest aparte; het hele plafond waar het hier om gaat lijkt gipsplaat te zijn. Het is een puntdak en in het midden is het rechtgemaakt aan de binnenkant. Ik begrijp er geen jota van. Niet dat ik me er al teveel zorgen om maak, maar nieuwsgierig ben ik wel.

edit: en omdak de stroomleiding niet goed kon vinden door het constante gepiep (of helemaal niets :( als de stroom er volledig af is) heb ik maar op een plek waarvan ik dacht dat het niet waarschijnlijk zou zijn dat daar stroom liep gaatjes geboord. Da's allemaal wel gelukt. Maar blijf het apart vinden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')