abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 25 juni 2011 @ 15:40:43 #1
148689 Muis006
Unrustle thy jimmies, wench!
pi_98647375
Link naar alle vorige delen in de reeks: Topicreeks: Gezond Slank

De Slankreeks
De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt: veel mensen die willen afvallen eten te weinig om te kunnen afvallen. Wie te weinig eet geeft z'n lichaam onvoldoende energie om vet af te breken, en daarnaast krijgt het lichaam signalen dat het heel verstandig is om elke overblijvende calorie ergens op te slaan. Op je buik, kont of heupen.
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), brood etc (volkoren), vlees (mager) en vet (van de juiste soort). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop:
• O Ontbijt
• T Tussendoortje
• L Lunch
• D Diner
• S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.
Dieetweb Op dieetweb wordt een lijstje bijgehouden dat hier geplaatst wordt. Wil je in dat lijstje komen, ga dan naar Dieet-web en maak daar een account aan. Met je eigen account kun je zelf je updates doorgeven. Nadat je een account hebt aangemaakt en een eerste update hebt ingevoerd, moet je Troel even een PM sturen dat je in het lijstje wilt van dit topic, want die zorgt ervoor dat je aan het juiste lijstje gekoppeld wordt. Stuur je geen PM, dan kom je niet in de lijst. Verder een kleine tip: zet in het onderwerp van de PM of het gaat om SLANK, zodat daar geen twijfel over is, waardoor het nog langer kan duren. Mocht het echt ontzettend lang duren, stuur dan rustig nog een keer een PM. Update minmaal eens per maand om in het lijstje te blijven staan. Dit lijstje is niet verplicht hoor!!

Linkjes Heel heel vroeger hadden we een hele lijst met linkjes, ik denk dat niemand hier meer kijkt, geef anders een gil, ben wel benieuwd; deze linkjes en vele andere (incl. alle oude dieetclublinkjes) zijn hier te vinden: Dieetclub Linksite. Weet je nog een leuke link die er niet tussen staat, geef hem even door in het topic!

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

PM-lijst PM-lijst is hier te vinden.
Bijwerken staat vrij!

Lurktooltje: Lurkers beware! http://www.fok.nl/gm/volgteltool.php

[ Bericht 1% gewijzigd door Muis006 op 25-06-2011 15:47:54 ]
Op zaterdag 4 juni 2016 21:46 schreef KaBuf het volgende:
Ik word graag nog #viezerdik voor jou.
  zaterdag 25 juni 2011 @ 15:41:12 #2
148689 Muis006
pi_98647399
Barbeque barbecue ;(
pi_98647435
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2011 15:40 schreef Muis006 het volgende:

[..]

Ik hoop dat je de kracht vindt om de knop om te zetten :)
Thanks! Ik ben heel positief, ik wil het heel erg graag..!
pi_98647462
voor de laatste keer hier in huis gedouched!

En die stomme spiegel moeten zien. Ben vandaag niet blij met 'm! Maargoed dat we weg gaan :P
Ja doei.
  zaterdag 25 juni 2011 @ 15:46:52 #5
148689 Muis006
pi_98647553
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2011 15:43 schreef motorbloempje het volgende:
voor de laatste keer hier in huis gedouched!

En die stomme spiegel moeten zien. Ben vandaag niet blij met 'm! Maargoed dat we weg gaan :P
Het is bijna zover *O*

Kan je barbeque veranderen? Pretty please with sugar on top O+
pi_98647579
Haai! Ik hoop dat de meeters beter weer hebben dan wij hier in Limburg...
Know that while you sleep
Everything has changed
pi_98647707
Amsterdam is tot nu toe al de hele dag droog, wie weet Hoofddorp ook wel?

Schrijven lukt niet, nog geen woord op papier en niets gelezen. Ik moet toch minstens mn intro afhebben morgen en dat gaat niet lukken in dit tempo :') maar heb heel veel behoefte aan even niets doen en ontspanning :@. Of even doorzetten, nog een week en dan heb ik mn bachelorproject afgerond! Pffff.
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
  zaterdag 25 juni 2011 @ 15:53:07 #8
229513 Blurred86
Live Positive
pi_98647746
ik heb vandaag al een bord havermout, 5 sneeën brood en een zakje hulahoops op en ik ben nog steeds hongerig, nu knaag ik maar op een wortel :')
but I am broken too, and spoken for, do not tempt me
  zaterdag 25 juni 2011 @ 15:54:26 #9
229513 Blurred86
Live Positive
pi_98647789
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2011 15:51 schreef Chicolate het volgende:
Amsterdam is tot nu toe al de hele dag droog, wie weet Hoofddorp ook wel?

Schrijven lukt niet, nog geen woord op papier en niets gelezen. Ik moet toch minstens mn intro afhebben morgen en dat gaat niet lukken in dit tempo :') maar heb heel veel behoefte aan even niets doen en ontspanning :@. Of even doorzetten, nog een week en dan heb ik mn bachelorproject afgerond! Pffff.
*boks ik ben ook mijn introductie aan het 'schrijven'. Nog geen woord op papier maar wel weer 10 nieuwe bronnen erbij, great.
pi_98647812
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2011 15:53 schreef Blurred86 het volgende:
ik heb vandaag al een bord havermout, 5 sneeën brood en een zakje hulahoops op en ik ben nog steeds hongerig, nu knaag ik maar op een wortel :')
Gister hard gesport? (of vandaag)
Ik heb altijd de dag na het sporten meer honger dan normaal :P
  zaterdag 25 juni 2011 @ 15:57:27 #11
229513 Blurred86
Live Positive
pi_98647880
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2011 15:55 schreef Siral het volgende:

[..]

Gister hard gesport? (of vandaag)
Ik heb altijd de dag na het sporten meer honger dan normaal :P
nope, wel heel de week heel braaf gegeten dus misschien dat mijn lijf wat in wil halen? :D
Ach ja, zolang ik normale dingen eet en me niet vol ga stoppen met rotzooi vind ik dat het wel moet kunnen een dagje!
pi_98647919
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2011 15:57 schreef Blurred86 het volgende:

[..]

nope, wel heel de week heel braaf gegeten dus misschien dat mijn lijf wat in wil halen? :D
Ach ja, zolang ik normale dingen eet en me niet vol ga stoppen met rotzooi vind ik dat het wel moet kunnen een dagje!
Klopt :D tomaat vult bij mij altijd erg goed ^O^ wortel wekt honger is mijn ervaring.
pi_98647960
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2011 15:57 schreef Blurred86 het volgende:

[..]

Groot gelijk. :)

Zegt degene die nu vlaai gaat eten. :@
Know that while you sleep
Everything has changed
  zaterdag 25 juni 2011 @ 16:01:48 #14
229513 Blurred86
Live Positive
pi_98648013
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2011 16:00 schreef Mini. het volgende:

[..]

Groot gelijk. :)

Zegt degene die nu vlaai gaat eten. :@
:9 enjoy! wat voor vlaai?
pi_98648268
Ik moet ff wat groente gaan halen voor vanavond. Zijn sperzieboontjes licht verteerbaar? Daar heb ik wel zin in :)

Ik heb de laatste weken heel erg veel last van maagpijn en dit wil ik een beetje voorkomen vanavond..
pi_98648395
veel plezier op de bbq allemaal! hopen dat het droog blijft :s)
~ Bonito La Risa ~
pi_98648412
Oja dat klopt, veel plezier vanavond!
pi_98648499
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2011 16:13 schreef Mixende_match het volgende:
dat! Hier begint de boel steeds ingepakter te raken, nog ingepakter dan het al was! :o
Ja doei.
  zaterdag 25 juni 2011 @ 16:17:27 #19
148689 Muis006
pi_98648508
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2011 16:09 schreef Siral het volgende:
Ik moet ff wat groente gaan halen voor vanavond. Zijn sperzieboontjes licht verteerbaar? Daar heb ik wel zin in :)

Ik heb de laatste weken heel erg veel last van maagpijn en dit wil ik een beetje voorkomen vanavond..
Sperziebonen zijn heel licht verteerbaar vind ik. Ik eet meestal in mijn eentje een halve kilo _O-
pi_98648683
komkommer misschien?
Worry is a misuse of imagination
  zaterdag 25 juni 2011 @ 16:24:32 #21
283830 Rituals
Rediscovering the moment
pi_98648709
*O* w/ Broccoli w/ *O*
Your body. Your soul. Your rituals.
pi_98649175
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2011 15:54 schreef Blurred86 het volgende:

[..]

*boks ik ben ook mijn introductie aan het 'schrijven'. Nog geen woord op papier maar wel weer 10 nieuwe bronnen erbij, great.
Ah ik ben niet alleen O+. Concentratievermogen van een doperwt hier, zelfs bronnen zoeken kan ik me niet toe zetten. Dat zal wel bikkelen worden morgen.
pi_98649479
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2011 16:13 schreef Mixende_match het volgende:
^^
"Wie niet gelooft in wonderen, is geen realist."
pi_98650744
quote:
99s.gif Op zaterdag 25 juni 2011 16:24 schreef Rituals het volgende:
*O* w/ Broccoli w/ *O*
Jaa die heb ik meegenomen, en sperzieboontjes voor morgen :)
pi_98650797
heb tegen t vriendje gezegd dat ik niet wil dat hij belt, nu hoop ik toch dat hij belt.. stom.
pi_98650799
Ik heb trouwens ook halfvolle vla meegenomen voor vanavond.. Dat eens pakken ipv magere yoghurt.
Ik hoop dat ik het ook echt ga pakken.. Ik zal vanavond eens opnieuw een lijstje posten hier, dan voel ik me haast wel "verplicht" om het vanavond te pakken hihi!
pi_98651289
:W uitgeshopt :9
Mannen :N koop je een duur wielrenshirt is het compleet naar de vernieling dankzij driedubbele laag modder :') &*^$#$# nooit weer dus.
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
pi_98651564
Vraag aan de geneeskunde studenten/mensen met verstand ervan ... is onderstaand bedrijf betrouwbaar/wetenschappelijk correct met zn posters? Het is geen Netter, maar wel betaalbaar en die leveren nog voor de diploma uitreiking. Maar als een 13-jarige nog een betere poster kan maken, kijk ik verder.

http://www.vosmedisch.nl/contents/nl/d1.html
  zaterdag 25 juni 2011 @ 18:47:36 #29
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_98653043
Veel plezier meeters! Hopelijk is het weer in limburg beter dan hier.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_98653158
daar meeten ze helemaal niet :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')