Sorry, maar dit klinkt gewoon als een of ander fucked-up psychologisch experiment dat de Amerikanen voor de 2e Wereldoorlog in zo'n afgelegen, klein Frans dorpje uit zouden voeren.quote:Op maandag 27 juni 2011 16:09 schreef Sloeber94 het volgende:
Kneus, die ontgroeningsperiode gaat om iets anders:
Je wordt in extreme situaties gezet. In deze situaties leer je jezelf erg goed kennen en de mensen die over je heen kijken zien ook meteen wat voor een persoon jij bent. Laat jij problemen oplossen door anderen of ga je er zelf achteraan? Etc.
Dus eerst wat research doen voordat je allemaal uitspraken gaat doen.
Volgens mij is er al gezegd dat dat geheel aan jezelf ligt en wat je zoekt.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 10:48 schreef TippieTop het volgende:
Welke verenigingen raden jullie mij aan op de VU?
"Extreme situaties"quote:Op maandag 27 juni 2011 16:09 schreef Sloeber94 het volgende:
Kneus, die ontgroeningsperiode gaat om iets anders:
Je wordt in extreme situaties gezet. In deze situaties leer je jezelf erg goed kennen en de mensen die over je heen kijken zien ook meteen wat voor een persoon jij bent. Laat jij problemen oplossen door anderen of ga je er zelf achteraan? Etc.
Dus eerst wat research doen voordat je allemaal uitspraken gaat doen.
Los van die hele discussie over ontgroeningen en studentenverenigingen is het anders heel simpel, hoor. Zoals 'korpsballen' meer dan eens een uitgesproken mening over anderen hebben, mogen anderen ook een mening over 'korpsballen' hebben.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 11:11 schreef kutkabouterin. het volgende:
[..]
"Extreme situaties"
Man, bij mijn vereniging hebben we een van de zwaarste ontgroeningen van Nederland (niet de zwaarste, voor de ontgroeningsfappers van Vindicat daarover gaan zeiken) en het stelt echt helemaal geen ene bal voor. Alleen eckte feutjes vinden het zwaar, maar de meeste mensen prikken zo door heel die façade heen en kijken vervolgens met plezier terug naar hun ontgroening. Als je dat niet doet ben je gewoon verkeerd bezig geweest.
Voor de rest, knor, abonnee of lid, het maakt geen reet uit. Als je zelf maar een leuk persoon bent, en niet geforceerd mee probeert te doen.
Meer heb ik niet te zeggen behalve dan dat er echt bizar sneue reacties in dit topic staan, van leden en van knorren. Zelfs burgersdie zich ermee proberen te bemoeien.
Welke vereniging ?quote:Op vrijdag 1 juli 2011 11:11 schreef kutkabouterin. het volgende:
[..]
"Extreme situaties"
Man, bij mijn vereniging hebben we een van de zwaarste ontgroeningen van Nederland (niet de zwaarste, voor de ontgroeningsfappers van Vindicat daarover gaan zeiken) en het stelt echt helemaal geen ene bal voor. Alleen eckte feutjes vinden het zwaar, maar de meeste mensen prikken zo door heel die façade heen en kijken vervolgens met plezier terug naar hun ontgroening. Als je dat niet doet ben je gewoon verkeerd bezig geweest.
Voor de rest, knor, abonnee of lid, het maakt geen reet uit. Als je zelf maar een leuk persoon bent, en niet geforceerd mee probeert te doen.
Meer heb ik niet te zeggen behalve dan dat er echt bizar sneue reacties in dit topic staan, van leden en van knorren. Zelfs burgersdie zich ermee proberen te bemoeien.
Boehoehoe, zulke kutmensen verpesten echt de ontgroeningscultuur.quote:“Ik ben nog steeds ontzettend boos, dit komt recht uit mijn moederhart,” zegt Jet Heerdink tegen CampusTV, drie dagen na haar artikel in het NRC. De moeder reageerde vrijdag verontwaardigd op de ontgroeningspraktijken die haar 18-jarige dochter (naam is bekend bij redactie) onderging. “Het gaat goed met haar, maar ze wil er niets over zeggen,” aldus de bezorgde moeder.
Het meisje, dat dit jaar haar gymnasium-diploma haalde, haakte af nadat ze ‘door de modder moest kruipen, koud eten in een minuut moest eten, en minder dan vier uur per nacht mocht slapen’.
Nee, een ontgroening is gewoon iets fucking kansloos, zeker als het om 4 uur slaap, door de modder kruipen en ander kansloos gezeik gaat.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 12:06 schreef Micson het volgende:
[..]
Boehoehoe, zulke kutmensen verpesten echt de ontgroeningscultuur.
Dit heb ik ook allemaal gehad, en gebeurt bij elke Studentenvereniging. Jammer dat er kneuzen zijn die menen dat ze bij een Studenvereniging passen, maar achteraf gaan huilen over de ontgroening
Mee eens.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 12:11 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Nee, een ontgroening is gewoon iets fucking kansloos, zeker als het om 4 uur slaap, door de modder kruipen en ander kansloos gezeik gaat.
Niemand verplicht je je in te schrijven. Als je dat wel doet en je kan het allemaal niet aan moet je gewoon je muil houden en opzouten. Niet de media op gaan zoeken.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 12:11 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Nee, een ontgroening is gewoon iets fucking kansloos, zeker als het om 4 uur slaap, door de modder kruipen en ander kansloos gezeik gaat.
Beetje zoals het FOK! Forum dus?quote:Op zaterdag 25 juni 2011 13:51 schreef BonsaiWortel het volgende:
Studentenverenigingen zijn te vergelijken met doucheputjes.
Mensen die niet erg sociabel zijn, irritant, te introvert, te extrovert, narcistisch of anderzuks gaan vaak bij een studentenvereniging.
Gevolg: rare en onevenwichtige verhoudingen tussen de leden onderling die dan groepjes gaan vormen, gevolg is een nog raardere cocktail van onevenwichtigheid.
Conclusie: als je al fijne vrienden hebt en makkelijk contact kan leggen met mensen is een studentenvereniging helemaal niet nodig.
sowieso, sjaarzenquote:Op vrijdag 1 juli 2011 14:05 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Of die er niet tegen kunnen dat iemand ze een keer gespeeld afzeikt
Af en toe neigt het wel een beetje naar sektarisch geneuzel.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 14:05 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Of die er niet tegen kunnen dat iemand ze een keer gespeeld afzeikt
Het is dan ook een sekte. Algemeen bekend toch?quote:Op vrijdag 1 juli 2011 14:35 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Af en toe neigt het wel een beetje naar sektarisch geneuzel.
Dat zijn jouw woorden.quote:Op vrijdag 1 juli 2011 14:36 schreef Ryon het volgende:
[..]
Het is dan ook een sekte. Algemeen bekend toch?
Het nadeel is dat jij in je eentje bent, verder wel puik plan.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 21:03 schreef StraatSoldaat het volgende:
Ik vraag me altijd gebeurt bij een ontgroening als je gewoon net zo hard terugreageerd.
Als ik bij een studentenvereniging zat en ik moest ontgroent worden dan zou ik gewoon elke 4e jaars op z'n bek slaan om mijn dominantie vast te stellen.
Al die praatjes van die mannetjes hier, die iedereen wel ff op hun bek slaan.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 21:03 schreef StraatSoldaat het volgende:
Ik vraag me altijd gebeurt bij een ontgroening als je gewoon net zo hard terugreageerd.
Als ik bij een studentenvereniging zat en ik moest ontgroent worden dan zou ik gewoon elke 4e jaars op z'n bek slaan om mijn dominantie vast te stellen.
Waar ben jij lid danquote:Op woensdag 10 augustus 2011 21:06 schreef Skv het volgende:
[..]
Al die praatjes van die mannetjes hier, die iedereen wel ff op hun bek slaan.
Je kiest zelf voor het doorlopen van zo'n periode. Niemand verplicht je tot inschrijving.
Als je het kut vindt, dan schrijf je je niet in. Schrijf je je wel in en kan je het allemaal niet meer aan, dan stop je er gewoon mee. Zonder gemep of gescheld. Je kan elk moment stoppen (en wordt zelfs naar het dichtstbijzijnde station gebracht), dus al dat agressieve gepiep is niet ter sprake. Ook nog nooit meegemaakt dat een foet agressief werd.. Meestal zitten ze te snikken oid.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |