Bij mijn faculteit (en velen anderen) is CumLaude gemiddeld een 8 en geen cijfer beneden de 7. Met genoegen is een soort van troostprijs als het net niet lukt.quote:
Zij zei Cum, is dat niet hilarisch! Hi Ha Ho!!quote:
STUDIEGIDS HUquote:Op zaterdag 25 juni 2011 13:12 schreef miaeak het volgende:
Even snel vraagje, kan het nergens vinden :S.
quote:Vermelding met genoegen
Op het einddiploma wordt uitsluitend op voorafgaand verzoek van de student de aantekening met genoegen vermeld, indien de student heeft voldaan aan alle volgende eisen:
• aan alle gevolgde cursussen (vrijstellingen uitgezonderd) is een (eind)beoordeling van tenminste 6.0 verbonden;
• het gewogen rekenkundige gemiddelde van alle (eind)beoordelingen (vrijstellingen uitgezonderd) is minimaal 7.0;
• de (eind)beoordeling van een afstudeeropdracht of eindscriptie is minimaal 7.0;
• de student is niet langer ingeschreven geweest voor de opleiding dan de reguliere duur van die opleiding.
Bron: http://webcache.googleuse(...)deren%22&hl=nl&gl=nl.
quote:Op het getuigschrift van het afsluitend examen wordt uitsluitend op voorafgaand verzoekvan de student de aantekening "met genoegen" vermeld, indien de student heeft voldaanaan alle volgende eisen:
a. aan alle gevolgde cursussen (vrijstellingen uitgezonderd) in de hoofdfase is een (eind-)beoordeling van ten minste 6.0 verbonden;
b. het gewogen rekenkundig gemiddelde van alle (eind-)beoordelingen in de hoofdfase (vrijstellingen uitgezonderd) is minimaal 7.0;
c. de (eind-)beoordeling van een afstudeeropdracht of eindscriptie is minimaal 7.0;
d. de kandidaat is maximaal 4 studiejaren ingeschreven geweest voor de desbetreffende opleiding
Bron: http://webcache.googleuse(...)genoegen&hl=nl&gl=nl.
Met nergens bedoel ik vanuit mijn luie stoel binnen 2 minuten via google.quote:Op zaterdag 25 juni 2011 13:39 schreef zarGon het volgende:
[..]
STUDIEGIDS HU
Centrum voor Verpleegkundige Studies
Master Advanced Nursing Practice
2009 - 2011
[..]
Onderwijs en Examenregeling
HU-FE 2007-2008
bachelor opleidingen
[..]
quote:Wijziging judicia ‘cum laude en ‘met genoegen geslaagd’
De cum laude regeling voor de propedeuse én de bachelor én de master wordt met ingang van 1 september 2009 gewijzigd.
Het betreft een ophoging van het criterium van dit judicium van het gewogen gemiddeld cijfer 8.0 en hoger naar 8,5 en hoger. Tegelijkertijd wordt het judicium ‘met genoegen geslaagd’ met een half cijferpunt uitgebreid van het gewogen gemiddeld cijfer 7,5 t/m 7,99 naar 7,5 t/m 8,49. Dit wordt geregeld in de ‘Regels en Richtlijnen Tentamens en Examens’ van de bacheloropleidingen FdR en van de masteropleidingen FdR.
Toelichting
Formele regelgeving (zoals de Wet op het Hoger onderwijs en Wetenschappelijk onderzoek) geeft voor judicia geen criteria. Door het ontbreken van eenvormige regels verschillen de eisen per universiteit, faculteit en soms zelfs per opleiding en Examencommissie. Het College van Bestuur van de universiteit en het Onderwijsberaad (de portefeuillehouders onderwijs van de Leidse faculteiten) hebben te kennen gegeven dat een zekere uniformering bij het belangrijke judicium cum laude wenselijk is. Van de verschillende judicia is het predikaat cum laude (‘met lof’) de enige die én op de bul én op het diplomasupplement wordt vermeld (de andere worden alleen opgenomen op de supplementen). Dit heeft geresulteerd in de zienswijze dat een cum laude kan worden toegekend bij het cijfer 8,5 en hoger.
Bron: http://www.law.leidenuniv(...)noegen-geslaagd.html.
Vraag het dus even na op je school/uni.quote:Een bachelorstudent heeft ‘met genoegen’ gepresteerd als hij gemiddeld over
alle onderdelen van het examen een cijfer van ten minste 7.5 heeft behaald en
voor de bachelorthesis een cijfer van ten minste 7.5
Bron: Regels en Richtlijnen voor de Examencommissie van de Faculteit Economie en Bedrijfswetenschappen (FEB) van de Universiteit van Tilburg 2010/2011.
Dat is echt geen ene reet waard. Ik mag hopen dat je het niet op je CV gaat zetten. Zo'n prestatie is het nou ook weer niet.quote:Op zaterdag 25 juni 2011 13:41 schreef miaeak het volgende:
[..]
Met nergens bedoel ik vanuit mijn luie stoel binnen 2 minuten via google.
Maar yay, dan studeer ik "met genoegen" af :-)
Mwah, waarom niet? Als je een prestatie hebt behaald mag je er toch ook mee pronken?quote:Op zaterdag 25 juni 2011 13:56 schreef Skv het volgende:
[..]
Dat is echt geen ene reet waard. Ik mag hopen dat je het niet op je CV gaat zetten. Zo'n prestatie is het nou ook weer niet.Volgens die norm heb ik mn BSc ook 'met genoegen' gehaald. Cum laude is nog iets om trots op te zijn, dit niet.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |