quote:
Op zaterdag 25 juni 2011 00:51 schreef amenth het volgende:soms heb ik wel eens gedachtes als ik iemand zie die ik vaak niet eens ken en dan denk ik ik heb echt zin om hem neer te steken of in elkaar te slaan terwijl ik dit niet echt zou doen of wil doen als ik normaal na denk ik dacht altijd wtf als ik deze gedachtes kreeg maar nu googelde ik ff en lasa ik dat dit een vorm van OCD is. kan dit door de marijuana komen en is dit verder schadelijk voor mn hersenen?
Die gedachtes heten intrusies. Hoe harder je ze negeert, hoe erger ze worden. Intrusies kunnen horen bij verschillende stoornissen, waaronder inderdaad OCD. Maar naast OCD zijn er nog meerdere stoornissen waarbij intrusies voorkomen. Heb je nog last van andere OCD-symptomen?
Als je er erge last van hebt, kan ik je alleen maar raden om contact op te nemen met je huisarts of psycholoog. Ik ben onlangs ook gediagnosticeerd met OCD, en mij hebben de behandelingen enorm geholpen om er mee leren om te gaan (ook met de intrusies

)
Oh, en voor zover ik kan zeggen, krijg je OCD etc. niet van marihuana. Omdat marihuana je gemoedstoestand versterkt, kan het wel zijn dat je instrusies hierdoor versterken op het moment dat je gebruikt hebt...maar vaak ligt er toch een bepaalde stoornis ten grondslag van de instrusies.