In mijn nieuwe appartement wil ik graag de verwarming in de keuken verwijderen en vervangen voor een ander model. Eveneens in de badkamer wil ik de verwarming vervangen voor een design model.
De leidingen zijn gemaakt van metaal. De streng in de badkamer is 18mm dik, de streng in de keuken is 27mm dik en in de woonkamer 32mm dik.
De strengen gaan vervolgens over naar 22mm, behalve in badkamer, daar blijft het 18mm dik en gaat dan direct naar de verwarming.
Alle strengen zijn individueel af te sluiten waardoor boven/onderburen tijdelijk geen verwarming heeft. Zelf zit ik op de 3e verdieping van de 4 verdiepingen. Ik was van plan een vriesmachine te huren om zo de bewerking te kunnen doen. Samen met een waterstofzuiger mocht het mis gaan (deze heb ik liggen).
In de slaapkamer is het buizenwerk netjes gedaan, zie hieronder. Het liefst zou ik het zo in alle kamers netjes willen verwerken: kort en netjes naar de verwarming toe zonder ruimte verspilling.
Wat ik wil weten is hoe ik het beste een nieuwe buis kan aankoppelen, eventueel voorzien van sluiter, omdat de nieuwe verwarmingen een andere aansluitlocatie hebben.
Er zijn maar beperkte rechte stukken op de huidige buizen dus denk dat knellen een lastig wordt. Welke opties heb ik voor deze metalen CV buizen?
Slaapkamer:
![IMAG0075.jpg]()
Woonkamer
![IMAG0069.jpg]()
![IMAG0070.jpg]()
Keuken.