* calvobbes kan niet begrijpen hoe ouders hun kinderen kwaad kunnen doen...
Complimentje trouwens voor jouw en je vrouw. Er zijn niet zoveel mensen meer die om anderen geven...
Khoop dat alles goedkomt, je hebt in ieder geval alles gedaan wat in jullie macht lag.
Een 10 jarig kind kan nog niet relativeren... Dus probeer het zelf wel van 2 kanten te blijven zien. Tia...
Zo'n meisje moet je wel zien te beschermen, anders gaat dat helemaal fout straks...
quote:Erg ja, het komt helaas te veel voor... 1 is er al te veel...
Op dinsdag 25 juni 2002 08:53 schreef Funny het volgende:
Gisterenavond was ik met de buurman bezig in de tuin, toen zijn dochter vertelde dat er een meisje van 10 in de speeltuin lag te slapen omdat ze niet meer naar huis terug durfde. Ze vertelde ook dat dat meisje op dezelfde school zit als mijn dochter. Ik vertelde dat weer aan mijn vrouw, die dat meisje natuurlijk direct ging halen. Bij ons is ze dus in huis gekomen en haar verteld dat ze lekker de nacht bij ons mocht blijven slapen. De politie gebeld, want wat moet je in zo'n situatie anders. deze vertelde in eerste instantie dat het goed was als ze bleef slapen bij ons. Even later komen er 2 agenten langs, die onze gegevens natuurlijk opnemen en even met dat meisje moeten praten. De politie gaat bij haar moeder en haar vriend langs om te zeggen dat alles goed met haar gaat, want ze was ook als vermist al opgegeven. Haar moeder stond er helaas op dat ze toch thuis kwam en dat kwam de politie ons even later vertellen. En toen moesten we dat nog aan dat meisje vertellen. Nou, dat is het ergste wat ik in tijden meegemaakt heb. Een meisje vertellen, wat thuis door de vriend van haar moeder geslagen wordt en gisterenavond dus ook nog eens tegen de keuken aangesmeten was, dat ze toch weer terug naar huis moet. Dit deed me zo'n verschrikkelijke pijn. Ik heb ook het gevoel dat ze ook nog sexueel misbruikt wordt, maar daar was ze een beetje vaag over toen we zaten te praten.
Ik moest dit even kwijt, want het zit me echt heeeel erg dwars. Gelukkig weten meerdere instanties er al vanaf volgens de politie en weet de school er ook van. Maar ik bel de school vandaag voor de zekerheid toch maar even. Het kan nooit kwaad natuurlijk....
quote:Ik denk het niet.. daar is ze nog te jong voor om dat soort verhalen te vertellen om aandacht te krijgen.
Op dinsdag 25 juni 2002 08:58 schreef tomic het volgende:
Minder.... Maar je weet natuurlijk niet of dat echt zo is. Het is wel uit de ogen van een tienjarig kind, waarvan het probleem ook kan zijn dat ze tekort aandacht krijgt.Een 10 jarig kind kan nog niet relativeren... Dus probeer het zelf wel van 2 kanten te blijven zien. Tia...
Heel goed om haar naar binnen te halen en de politie en de andere instanties te benaderen.
Probeer wel een zekere afstand te bewaren, het is niet nodig (en niet verstandig) om taken van die instanties en /of de politie over te nemen. Die je iets fout dan gaat het gelijk zeer fout. Die instanties zijn er niet voor niets.
-Q-
Verder moet je er wel afstand van bewaren, maar dat is wel heel erg moeilijk in zo'n situatie. Ik bel in ieder geval vandaag de school ook nog op en vertel wat er vandaag gebeurt is. Ze weten al van de problemen af die er in dat gezin spelen in ieder geval en verschillende hulpinstanties zijn ook op de hoogte...
* Lucille snapt het niet als ouders hun kinderen mishandelen.
quote:De nederlandse wetgeving is wat dat betreft wel zwak op meer dingen, dat ze die van Amerika maar eens over nemen! Gewoon met de harde hand. Je ziet het met alles, sorry hoor maar ik word er zo ziek van. Die illegale races enzo. Ga dan gewoon dreigen van als jullie bij elkaar komen worden er al boetes uitgedeelt!
Op dinsdag 25 juni 2002 09:00 schreef Robhimself het volgende:
Sick people......ik snap niet dat de Nederlandse wetgeving wat dat betreft zo slap is.... Ouders mishandelen kinderen met grote regelmaat?doe ik op die mensen!!
Back ontopic:
Heel goed dat je haar binnen haalde. Ik vind het een moeilijke situatie, je voelt je natuurlijk ontzettend machteloos! Maar ik denk dat je haar gewoon moet proberen te helpen, en haar duidelijk maken dat als er wat is ze naar jullie toe kan komen ofzo! Meer weet ik ook niet. Het is verschrikkelijk dat een meisje op die leeftijd al zo ver heen is. Dat ze gewoon buitenshuis gaat slapen!
Sterkte en help haar!!
(btw, dit is geen kritiek op de maker van dit forum-topic).
Is het niet mogelijk voor dat meisje om aangifte te doen tegen d'r ouders??? (zomaar een idee hoor)
quote:De kids die ik ken wel iig. Het kan er hier allicht mee te maken hebben....
Op dinsdag 25 juni 2002 09:03 schreef PatricQ het volgende:[..]
Ik denk het niet.. daar is ze nog te jong voor om dat soort verhalen te vertellen om aandacht te krijgen.
quote:Tadaa
Op dinsdag 25 juni 2002 09:08 schreef Funny het volgende:
Bedankt alvast voor jullie reacties. Ik weet ook wel dat het van een 10 jarig kind komt en dat die veel doen om aandacht te krijgen. Ik heb zelf ook een kind van 8, dus weet ik er wel wat van. Maar toen mijn vrouw haar in bad stopte, zat ze wel onder de blauwe plekken.
quote:Nou, en dat is dus ook het probleem. We willen haar best heel erg graag helpen. Maar vertrouwd ze ons nog?? eerst zeggen we tegen haar dat ze lekker bij ons de nacht mag blijven slapen en daarna komt de politoe doodleuk vertellen dat ze toch naar huis moet. Ik kon wel janken toen we haar dat moesten vertellen...
Op dinsdag 25 juni 2002 09:17 schreef CrazyByte het volgende:[..]
Heel goed dat je haar binnen haalde. Ik vind het een moeilijke situatie, je voelt je natuurlijk ontzettend machteloos! Maar ik denk dat je haar gewoon moet proberen te helpen, en haar duidelijk maken dat als er wat is ze naar jullie toe kan komen ofzo! Meer weet ik ook niet. Het is verschrikkelijk dat een meisje op die leeftijd al zo ver heen is. Dat ze gewoon buitenshuis gaat slapen!
Sterkte en help haar!!
quote:Dus eerst voorzichtig weer opbouwen... ga es in de speeltuin zitten, zij komt op een gegeven moment zelf wel wat vragen of met knikkers oid aanzetten.
Op dinsdag 25 juni 2002 09:22 schreef Funny het volgende:[..]
Nou, en dat is dus ook het probleem. We willen haar best heel erg graag helpen. Maar vertrouwd ze ons nog?? eerst zeggen we tegen haar dat ze lekker bij ons de nacht mag blijven slapen en daarna komt de politoe doodleuk vertellen dat ze toch naar huis moet. Ik kon wel janken toen we haar dat moesten vertellen...
maw. Probeer je focus tegenover haar te draaien.
Ik weet ook niet wat ik zou doen, maar als mensen het idee hebben dat er een soort van sociale controle op hen rust, zullen ze het kind wellicht (minder) mishandelen.
of voortaan binnenhouden, zeker nu de schoolvakantie er aan komt verlies je een goede mogelijkheid tot kontakt
quote:Ja maar daar kan jij niks aan doen, en dat zul je haar eerst duidelijk moeten maken denk ik! Dat de oh zo fijne politie haar terug stuurde, omdat je van je moeder bent! En dat als er wat is ze evengoed mag komen! Anders weet ik het ook niet!
Op dinsdag 25 juni 2002 09:22 schreef Funny het volgende:[..]
Nou, en dat is dus ook het probleem. We willen haar best heel erg graag helpen. Maar vertrouwd ze ons nog?? eerst zeggen we tegen haar dat ze lekker bij ons de nacht mag blijven slapen en daarna komt de politoe doodleuk vertellen dat ze toch naar huis moet. Ik kon wel janken toen we haar dat moesten vertellen...
http://www.kinderrechtswinkel.nl/utrecht/
Informeer daar even..
quote:En of dat kwaad kan. Je leeft in een buurt. Beetje voorzichtig met je omgeving omgaan.
Op dinsdag 25 juni 2002 09:41 schreef Quenda het volgende:Een extra melding kan geen kwaad .
[Dit bericht is gewijzigd door tomic op 25-06-2002 09:46]
quote:Je kunt ALTIJD ANONIEM bellen.
Op dinsdag 25 juni 2002 09:45 schreef tomic het volgende:[..]
En of dat kwaat kan.
quote:De omgeving heeft het kind anders wél laten liggen in die speeltuin ..
Je leeft in een buurt. Beetje voorzichtig met je omgeving omgaan.
quote:Wie weet wíl dat kind helemaal geen organisaties op haar dak. Plus dat waarschijnlijk van haar ouders een grotere druk krijgt. Ik zou het niet willen als 10 jarige iig
Op dinsdag 25 juni 2002 09:47 schreef Quenda het volgende:[..]
Je kunt ALTIJD ANONIEM bellen.
[..]De omgeving heeft het kind anders wél laten liggen in die speeltuin ..
Praat eerst eens met het kind, zonder de focus op de problematiek te leggen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |