abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † vrijdag 24 juni 2011 @ 15:10:11 #1
137949 Disana
pi_98608264

Laura is een bijzonder meisje. Ze had een droom: Als jongste wil zij rondom de wereld zeilen. Is zij een stoere heldin die haar hoofd boven het maaiveld uitsteekt? Is deze recordpoging een verkapte vakantie? Is Laura slachtoffer van de dromen van haar vader? Is zij een stampvoetende puber? Wil zij haar toch wel zwakke sociale achtergrond (scheiding, eigenaardige ouders, moeder die zelf uit de ouderlijke macht ontzet wil worden omdat zij de emotionele chantage van haar dochter vreest, eerdere aanvaringen van de vader met autoriteiten, enz.) onvluchten? En wat te denken van fietspaden in de oceaan en piraten waar je omheen kan zeilen? Was de bemoeienis van Jeugdzorg terecht? En zo zijn er veel vragen, waar iedereen vanuit zijn eigen beperkte inzicht antwoord op probeert te geven. Vandaar deze geanimeerde discussie. Al heel wat delen lang, feitelijk zijn er nl. veel meer dan 17 delen in deze reeks.

Een onthullend stuk in Der Spiegel, vertelt dat Laura Dekker de diagnose Borderline heeft gekregen in het ziekenhuis:

"Im Krankenhaus diagnostizierten die Ärzte eine Borderline-Persönlichkeitsstörung bei Laura Dekker"

En, dat beide ouders nu spijt hebben dat ze toestemming hebben gegeven voor het maken van deze reis:

"Die Eltern, die die Reise zugelassen haben, werden von Gewissensbissen geplagt. Ich habe schlaflose Nächte, sagt Dekkers Mutter Barbara."

Bron: http://windpilot.com/word(...)/05/Laura-Dekker.pdf

Vorige deel: Laura Dekker #26 Halverwege!

Verklaring van de TT:
quote:
Bij terugkomst op Guppy gleed de laptop uit m'n handen en viel op m'n toch al pijnlijke teen.., die is nu dus echt blauw! Laptop blij, ik iets minder..
http://www.lauradekker.nl/Basis.aspx?Tid=2&Lid=12&Lit=VIEW
  † In Memoriam † vrijdag 24 juni 2011 @ 15:11:34 #2
137949 Disana
pi_98608333
Banjerkanjer, waar we het in elk geval over eens zijn is dat het niet is omdat Laura zo'n leuk kind is dat ze zoveel wordt bijgestaan.
pi_98608526
ik hoop dat ze gegrepen wordt door een paar Somalische piraten... zijn we daar ook weer vanaf
pi_98608530
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 15:11 schreef Disana het volgende:
Banjerkanjer, waar we het in elk geval over eens zijn is dat het niet is omdat Laura zo'n leuk kind is dat ze zoveel wordt bijgestaan.
Dat lijkt mij inderdaad ook niet de reden te zijn ;)
pi_98608973
Waar is ze nu aan het varen?

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 24-06-2011 15:26:22 ]
  † In Memoriam † vrijdag 24 juni 2011 @ 15:28:04 #6
137949 Disana
pi_98609150
quote:
2s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 15:23 schreef aloa het volgende:
Waar is ze nu aan het varen?
Momenteel vaart ze niet maar viert ze vakantie op Bora Bora. Zondag denkt ze weer te gaan varen.

pi_98609524
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 15:28 schreef Disana het volgende:

[..]

Momenteel vaart ze niet maar viert ze vakantie op Bora Bora. Zondag denkt ze weer te gaan varen.

[ afbeelding ]
Want eerst is er daar op Bora Bora nog een feestje te vieren :D
  † In Memoriam † vrijdag 24 juni 2011 @ 15:47:29 #8
137949 Disana
pi_98609951
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 15:37 schreef Banjerkanjer het volgende:

Want eerst is er daar op Bora Bora nog een feestje te vieren :D
Bora Bora: Heiva I Bora Bora
June 24- July 31, 2011
The annual singing, dance and traditional sports competition as well as crafts demonstrations, to be held at Moto’i Place in Vaitape, Bora Bora.
For more information, please contact “Bora Bora Tourism Committee” at (689) 67.76.36 or email: info-bora-bora@mail.pf

http://www.tahiti-and-vacation.com/heiva/index.php

Het komt op mij meer over als een festival voor toeristen dan voor de lokale bevolking.
pi_98611212
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 15:28 schreef Disana het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Wat is haar volgende bestemming dan. Ik neem aan dat ze richting het westen gaat?
pi_98611241
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 15:47 schreef Disana het volgende:

[..]

Bora Bora: Heiva I Bora Bora
June 24- July 31, 2011
The annual singing, dance and traditional sports competition as well as crafts demonstrations, to be held at Moto’i Place in Vaitape, Bora Bora.
For more information, please contact “Bora Bora Tourism Committee” at (689) 67.76.36 or email: info-bora-bora@mail.pf

http://www.tahiti-and-vacation.com/heiva/index.php

[ afbeelding ]

Het komt op mij meer over als een festival voor toeristen dan voor de lokale bevolking.
Het heeft wel een historische achtergrond. Het is namelijk lange tijd verboden geweest om dit soort spelen en "wellustig entertainment" uit te mogen voeren na de kerstening, in de 19e eeuw. Toen de Franse nationale dag in 1880 werd gevierd, kwamen ook de traditonele oude en verboden vieringen van Tiurai, en pas sinds 1985 (!) ook Heiva weer terug.
pi_98611298
quote:
2s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 16:10 schreef aloa het volgende:

[..]

Wat is haar volgende bestemming dan. Ik neem aan dat ze richting het westen gaat?
Als ik Laura was, zou ik nog even flink gaan feestvieren op de Fiji eilandjes, voor Guppy in Cairns uit het water wordt getakeld.
pi_98615390
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 16:12 schreef Banjerkanjer het volgende:

[..]

Als ik Laura was, zou ik nog even flink gaan feestvieren op de Fiji eilandjes, voor Guppy in Cairns uit het water wordt getakeld.
Dat staat pas gepland voor november toch? En wanneer ze verder vaart zal ook een beetje afhankelijk zijn van haar begeleiders voor deze etappe.
pi_98615544
Is ze eigenlijk steeds alleen op die bestemmingen waar ze weken blijft hangen?
Ik kan me niks voorstellen bij een meisje van 15 dat helemaal alleen ergens verblijft ver van alles en iedereen. Wat doet ze dan tijdens die tijden en hoe bekostigt ze dat?
Niets van dit alles is een wezensvreemde ontmoeting tussen een jij en een ik, zodat we nooit of te nimmer zullen weten wie die jij is en wie die ik.
pi_98615648
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 17:39 schreef spuitje het volgende:

[..]

Dat staat pas gepland voor november toch? En wanneer ze verder vaart zal ook een beetje afhankelijk zijn van haar begeleiders voor deze etappe.
Als ze dat in November heeft gepland, dan wordt het nog krap om "al" in september 2012 weer terug in Gibraltar te zijn.
pi_98615745
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 17:43 schreef Injetta het volgende:
Ik kan me niks voorstellen bij een meisje van 15 dat helemaal alleen ergens verblijft ver van alles en iedereen. Wat doet ze dan tijdens die tijden en hoe bekostigt ze dat?
Tot nu toe is ze nooit echt alleen geweest. Ze doet voornamelijk feestjes op kosten van anderen. En als dat een 1 of 2 dagen niet gebeurt, beklaagt ze zich op haar weblog dat ze zich niet helemaal ok voelt, en een beetje ziek, zwak en misselijk is. Dan komen de uitnodigingen vanzelf weer binnen.
pi_98617776
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 17:43 schreef Injetta het volgende:
Ze is voor haar kosten grotendeels afhankelijk van de gaven van gulle gevers. Weet niet of je haar website kent, maar daar kun je lezen op welke manieren je haar financieel kunt steunen mocht je dat willen.
Verder werd ze tot voor kort vaak bezighouden door anderen, maar de laatste tijd lijkt het erop dat ze zich zelf wat meer moet bezighouden wanneer ze ergens voor anker of in een haven ligt. Ook de uitnodigingen voor etentjes etc. lijken duidelijk minder te worden.
Veel contact met leeftijdgenoten zal ze niet hebben aangezien ze haar contacten vooral zoekt onder mede-zeilers. En dat zijn toch voornamelijk oudere mensen of mensen met nog heel jonge kinderen. De meeste mensen van haar leeftijd gaan namelijk gewoon naar school etc.
pi_98617911
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 17:45 schreef Banjerkanjer het volgende:

[..]

Als ze dat in November heeft gepland, dan wordt het nog krap om "al" in september 2012 weer terug in Gibraltar te zijn.
Ik heb ergens een schema gezien, weet alleen niet meer waar. Straks eens even zoeken. Toen men dat schema opstelde ging men er nog steeds van uit dat ze de "piratenroute" kon nemen. Moet ze echt de langere route nemen dan zal ze kunnen laten zien wat ze echt kan want dan zal ze vol aan de bak moeten om op tijd terug te zijn! En naar wat ik heb begrepen krijgt ze dan ook te maken met heel andere weersomstandigheden dan tot nu toe.
  vrijdag 24 juni 2011 @ 20:48:56 #18
61703 BabeWatcher
Stephanie <3
pi_98622367
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2011 17:09 schreef Disana het volgende:
Melody:
'Hi Laura! Great stories about the islands and the bike rides. Always be careful who you go with. You are my hero always, and I have your picture as my screensaver (the waterfall one - yum!) Every day I am anxious to read your updates, and to dream what it would be like to be along with you on your adventures. But then it wouldn't be solo, huh? But still could be fun. Melody.wood@ymail.com is where I hang out, and always anxious for more news about you. All the best to you, and have fun!! :)S62DFH'

Blech, iemand die op haar wet T-shirt foto geilt. En dat wordt gewoon geplaatst.
Oppakken, levensgevaarlijk! }:|
Ik heb de zeester-foto als mijn desktop. Ze plaatst toch zelf die foto's. Iedereen mag ernaar kijken.
Leuk dat Laura dit weekend nog een feestje heeft. Kennelijk heeft ze internetverbinding, want haar logboek wordt nu dagelijks bijgehouden, meestal gebeurt dit alleen onderweg.
[ alle babes op 1 pagina via fok!wiki -bijgewerkt tot 20/10/2015 ]
Leve Kim , Leve Maduro , Leve Castro
#freeTarik #freeDemon_from_heaven
  vrijdag 24 juni 2011 @ 20:54:22 #19
61703 BabeWatcher
Stephanie <3
pi_98622570
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 18:49 schreef spuitje het volgende:

[..]

Ik heb ergens een schema gezien, weet alleen niet meer waar. Straks eens even zoeken. Toen men dat schema opstelde ging men er nog steeds van uit dat ze de "piratenroute" kon nemen. Moet ze echt de langere route nemen dan zal ze kunnen laten zien wat ze echt kan want dan zal ze vol aan de bak moeten om op tijd terug te zijn! En naar wat ik heb begrepen krijgt ze dan ook te maken met heel andere weersomstandigheden dan tot nu toe.
Die piratenroute gaat vrijwel zeker niet door, of Laura en haar team moeten echt onder een steen liggen. In Egypte is het hommeles en het kan nog erger worden als de verkiezingen niet de gewenste winnaar oplevert. Laura kan in een konvooi met wapenleveranties voor Gaza terechtkomen. Uit zowel Libië als Tunesië proberen dagelijks honderden mensen met bootjes Zuid-Europa te bereiken, en dan sla ik nog het hele piratenverhaal over.
[ alle babes op 1 pagina via fok!wiki -bijgewerkt tot 20/10/2015 ]
Leve Kim , Leve Maduro , Leve Castro
#freeTarik #freeDemon_from_heaven
pi_98623843
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 18:46 schreef spuitje het volgende:

[..]

Veel contact met leeftijdgenoten zal ze niet hebben aangezien ze haar contacten vooral zoekt onder mede-zeilers. En dat zijn toch voornamelijk oudere mensen of mensen met nog heel jonge kinderen. De meeste mensen van haar leeftijd gaan namelijk gewoon naar school etc.
Valt nog wel mee, twee boten met gezinnen met wie ze de afgelopen maanden mee regelmatig mee optrok hebben kinderen van ca. 12-17 jaar aan boord. In Noord-Amerika is "homeschooling" legaal, en is de drempel om schoolgaande kinderen mee te nemen lager dan hier.

quote:
By March 21st we had made our way to the Eastern Holandés Cays to spend five days anchored in the "Swimming Pool" area behind Moredup (Barbecue Island) and the south side of Banedup or Bug Island (nicer than it sounds!). It was here we met Laura Dekker on board Guppy. Laura is the 15-year-old from Holland who is endeavouring to become the youngest solo circumnavigator. She and the kids enjoyed a few days of some serious snorkelling, skin diving (Claire and Wes went down to 40 feet with no air and no weights) and drift diving in the six-knot current just inside the outer reef with Laura and a Master Dive Instructor from a neighbouring boat. Sharks, man-sized rays, and lionfish were a few highlights. Laura will be transiting the Panama Canal around the same time as we will and we will no doubt see more of this mature, determined and competent young lady in the months to come as we all head to the Galápagos and points beyond. (Caribbean Compass)
pi_98629345
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 juni 2011 21:21 schreef wich het volgende:

[..]

Valt nog wel mee, twee boten met gezinnen met wie ze de afgelopen maanden mee regelmatig mee optrok hebben kinderen van ca. 12-17 jaar aan boord. In Noord-Amerika is "homeschooling" legaal, en is de drempel om schoolgaande kinderen mee te nemen lager dan hier.

[..]

Er zijn ook genoeg Nederlandse gezinnen die met kinderen een circumnavigation maken. Maar dat doen ze dan wel met toestemming van de leerplichtambtenaar, en volgens de regels die de Wereldschool stelt, namelijk onder begeleiding van iig 1 verzorger/ouder: "De ouder heeft een coachende rol. U helpt uw kind een goede studiehouding aan te nemen en houdt in de gaten of uw kind regelmatig huiswerk maakt. Volgt een leerling een volledig pakket, dan wordt ook een mentor toegewezen die vakoverstijgend de leerling waar nodig begeleidt."

http://www.wereldschool.nl/Voortgezet-onderwijs/

Die vlieger gaat iig niet op voor Laura. Ze heeft geen toestemming gekregen van de leerplichtambtenaar voor deze vorm van onderwijs, plus, er is geen ouder/verzorger aanwezig die de bovengenoemde taken op zich neemt.
pi_98633118
Welke afspraken de Wereldschool met Laura Dekker heeft gemaakt weten we niet, en ook niet of ze niets aan schoolwerk doet, dan wel netjes is bijgebleven met d'r schoolwerk. Wie weet of we het ooit te horen krijgen.
pi_98637418
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2011 00:26 schreef wich het volgende:
Welke afspraken de Wereldschool met Laura Dekker heeft gemaakt weten we niet, en ook niet of ze niets aan schoolwerk doet, dan wel netjes is bijgebleven met d'r schoolwerk. Wie weet of we het ooit te horen krijgen.
En anders maar niet (dat te horen krijgen). Het zal niet de eerste puber zijn die de kont tegen de krib gooit, en zich pas op volwassen leeftijd realiseert wat de gevolgen daarvan zijn.
pi_98637421
Zijn er inmiddels al enkele naaktfoto's opgedoken?
pi_98637451
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 juni 2011 04:40 schreef Absurditeit het volgende:
Zijn er inmiddels al enkele naaktfoto's opgedoken?
Gelukkig niet!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')