Mooi antwoord, hartstikke bedankt.quote:Op donderdag 23 juni 2011 23:16 schreef kwiwi het volgende:
Bedrijfskunde is véél uitgebreider dan m&o, denk aan vakken als productiemanagement, international management, bedrijfsrecht, bestuursrecht, finance, accounting, wiskunde, strategisch management, maatschappelijke organisatie, innovatiemanagement, IT, interne organisatie, externe organisatie, het gaat eigenlijk over alles waar bedrijven mee te maken (kunnen) hebben. M&O is vooral gericht op een stukje interne organisatie.
Schrap die maar, rekenen kunnen die knuppels niet.quote:Op donderdag 23 juni 2011 23:16 schreef kwiwi het volgende:
Bedrijfskunde is véél uitgebreider dan m&o, denk aan vakken als productiemanagement, international management, bedrijfsrecht, bestuursrecht, finance, accounting, wiskunde, strategisch management, maatschappelijke organisatie, innovatiemanagement, IT, interne organisatie, externe organisatie, het gaat eigenlijk over alles waar bedrijven mee te maken (kunnen) hebben. M&O is vooral gericht op een stukje interne organisatie.
Zal toch moeten, anders haal je de studie niet.quote:Op donderdag 23 juni 2011 23:31 schreef Jesse_ het volgende:
[..]
Schrap die maar, rekenen kunnen die knuppels niet.
Kneusquote:Op donderdag 23 juni 2011 23:31 schreef Jesse_ het volgende:
[..]
Schrap die maar, rekenen kunnen die knuppels niet.
Als je dit erg leuk vindt is de keuze inderdaad tussen bedrijfskunde en bedrijfseconomie.quote:Op donderdag 23 juni 2011 23:30 schreef WhyAreTheyAllTaken het volgende:
[..]
Mooi antwoord, hartstikke bedankt.Ik vroeg me dit alleen af omdat Bedrijfskunde erg veel overlapt met M&O. Zo heb ik bijvoorbeeld met M&O al theorie gehad over prijsbeleid, organisatiestructuren, verkoopbeleid, marketingbeleid, interestberekeningen, begrotingen opstellen, balansen opstellen, voorraadbeheer, bedrijfskosten, bedrijfswinsten, kostensoorten, cash flows enzovoorts. Maar bij nader inzien is het inderdaad vooral gericht op interne organisatie.
Nogmaals, bedankt!
Over het feit dat de vakken waarbij je moet 'rekenen' de grootste struikelblokken zijn.quote:Op donderdag 23 juni 2011 23:43 schreef Pritt het volgende:
[..]
Kneus
Bedrijfskunde is de grootste leverancier van accountants dus waar heb je het over?
Ik zie, behalve dat je niks nuttigs bijdraagt aan dit topic, ook het punt niet helemaal. Of het nou struikelblokken of niet zijn, die je overigens bij elke studie hebt, iedereen moet het uiteindelijk toch halen (anders geen diploma). En als je het haalt moet je het echt wel snappen anders is het verdomd lastig om een voldoende te halen.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 11:27 schreef Jesse_ het volgende:
[..]
Over het feit dat de vakken waarbij je moet 'rekenen' de grootste struikelblokken zijn.
Officieel voor 1 juli al, maar als je het voor 1 september kan regelen is ook prima.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 15:11 schreef FP931 het volgende:
Weet iemand voor wanneer je ingeschreven moet zijn bij de universiteit? (geen lotingsstudie)
Dit.quote:Op vrijdag 24 juni 2011 13:05 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Ik zie, behalve dat je niks nuttigs bijdraagt aan dit topic, ook het punt niet helemaal. Of het nou struikelblokken of niet zijn, die je overigens bij elke studie hebt, iedereen moet het uiteindelijk toch halen (anders geen diploma). En als je het haalt moet je het echt wel snappen anders is het verdomd lastig om een voldoende te halen.
Vind je dat gek met het aantal bedrijfskunde studenten? Ik heb een aantal bedrijfskunde tentamens onder ogen gehad en ik vond het niveau laag. Sterker nog, als je het een beetje bijhoudt moet je m.i. met een 8+ gemiddeld kunnen afstuderen.quote:Op donderdag 23 juni 2011 23:43 schreef Pritt het volgende:
[..]
Kneus
Bedrijfskunde is de grootste leverancier van accountants dus waar heb je het over?
Ik ga dus cum laude slagenquote:Op zaterdag 23 juli 2011 16:29 schreef Physics het volgende:
[..]
Vind je dat gek met het aantal bedrijfskunde studenten? Ik heb een aantal bedrijfskunde tentamens onder ogen gehad en ik vond het niveau laag. Sterker nog, als je het een beetje bijhoudt moet je m.i. met een 8+ gemiddeld kunnen afstuderen.
Dit.quote:Op zaterdag 23 juli 2011 16:29 schreef Physics het volgende:
[..]
Vind je dat gek met het aantal bedrijfskunde studenten? Ik heb een aantal bedrijfskunde tentamens onder ogen gehad en ik vond het niveau laag. Sterker nog, als je het een beetje bijhoudt moet je m.i. met een 8+ gemiddeld kunnen afstuderen.
het gaat eigenlijk over alles en niets zeg maarquote:Op donderdag 23 juni 2011 23:16 schreef kwiwi het volgende:
Als je het zo stelt, dan vooral over allesquote:Op zondag 24 juli 2011 14:52 schreef Plus_Ultra het volgende:
[..]
het gaat eigenlijk over alles en niets zeg maar
Dat vind ik een mooie samenvatting.quote:het gaat eigenlijk over alles en niets zeg maar
Misschien zijn dit soort uitspraken een provocatie voor die bèta's?quote:Heb ik ook nooit begrepen, jaloezie moet haast wel een deel van de verklaring zijn. Dat het makkelijker is dan een aantal andere studies lijkt me evident, maar het is maar een studie. Lekker belangrijk, als je gaat werken kun je laten zien hoe groot je ballen zijn.
Als je studeert aan een goede faculteit binnen een goede universiteit kun je wel degelijk diepgang creëren, sterker nog dat wordt dan aangemoedigd. BK is zeker niet een moeilijke studie, maar dat is ook een uitgangspunt. BK heeft als doel moeilijke dingen makkelijk maken, dat is de essentie. Daar mogen TU'ers om lachen, vind ik helemaal prima, maar we kunnen m.i. niet om de conclusie heen dat al die jaren dat er hooggeleerde ingenieurs rondlopen niet hebben gezorgd voor oplossingen voor taken waar juist BK'ers voor worden aangenomen. Daar mag je alles van vinden maar schijnbaar sluit het een het ander niet uit en waarom sommige mensen zich hier dan toch druk over maken snap ik echt niet.quote:Op zondag 24 juli 2011 16:40 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Dat vind ik een mooie samenvatting.
Op zich is het prima dat een studie breed is maar dan moet die breedte gepaard gaan met voldoende diepgang, dat houdt in dat de studie ofwel zeer intensief moet zijn (+40 uur per week ermee bezig zijn) ofwel dat de studie langer moet duren als je wil dat een brede studie voldoende diepgang heeft.
Misschien zijn dit soort uitspraken een provocatie voor die bèta's?
Veel bèta's vinden een studie juist wel belangrijk aangezien zij daadwerkelijk tijdens hun studie het fundament van hun carrière leggen (niet noodzakelijk maar vaak wel het geval, in ieder geval veel vaker dan bij alpha's en gamma's).
Enneh, hoe demonstreer je de grootte van je cojones? Presteert iemand die een goede maar onderbetaalde wetenschapper/onderzoeker wordt naar jouw mening minder, evenveel of meer dan iemand die manager wordt in een commercieel bedrijf? Appels en peren.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |