Zo daar staat het dan. zwart op wit dat je hier anderen gruwelijk mee stoort.quote:Gehuil van baby blijkt meest storende geluid
AMSTERDAM - Het gehuil van baby’s is voor mensen waarschijnlijk het meest storende geluid op aarde. Dat hebben Amerikaanse wetenschappers aangetoond.
Het storende effect van babygehuil op het menselijk brein is veel groter dan van machinale geluiden of gepraat op de achtergrond. Het geluid van gehuil zorgt er voor dat mensen zich nauwelijks nog kunnen concentreren op andere taken.
Dat meldt het Amerikaanse tijdschrift Time op basis van een onderzoek aan de State University of New York.
Zagen
De wetenschappers kwamen tot hun conclusie door proefpersonen een reeks wiskundige opdrachten te laten maken. De deelnemers aan het experiment konden eerst een tijdje in stilte werken.
Maar in het tweede gedeelte van het experiment werden ze blootgesteld aan verschillende storende geluiden, zoals brullende machines, het geluid van een boom die werd omgezaagd, gepraat van volwassenen (in een onbekende taal) of het gehuil van baby's.
Fouten
Uit het onderzoek bleek dat de proefpersonen veruit het meest afgeleid raakten door de huilende baby's. Ze maakten bij het horen van het gehuil de meeste fouten in de wiskundige opdrachen, ook werkten ze veel langzamer dan wanneer ze aan de andere geluiden werden blootgesteld.
De resultaten van de studie zijn gepubliceerd in het wetenschappelijk tijdschrift Journal of Social, Evolutionary, and Cultural Psychology.
Toonhoogte
“Bij het horen van gehuil doe je minder werk en zijn je resultaten ook nog eens slechter”, verklaart hoofdonderzoekster Rosemarie Sokol Chang. “Het maakt niet uit of je een man of een vrouw bent, iedereen wordt in ongeveer dezelfde mate afgeleid door het gehuil van baby's.”
Volgens de wetenschappers is het mogelijk dat gehuil van kinderen in de loop van de evolutie de optimale toonhoogte heeft gekregen om de aandacht van mensen te trekken. Om die theorie te kunnen bewijzen, is echter meer onderzoek nodig.
Heb tien keer liever de herrie van een kettingzaag dan van een baby, wanneer ik een kater heb.quote:Op donderdag 23 juni 2011 21:25 schreef napoleonfour het volgende:
Een kettingzaag op de zondagmorgen na een flinke avond stappen is storender.
Ook een gevalletje falende ouders baasjequote:Op donderdag 23 juni 2011 21:30 schreef Durjee het volgende:
Achterburen hebben een hond die van 23.00u tot 01.30u constant blaft
Word je ook gefrustreerd van
Dan ben ik benieuwd naar jouw oplossing om van de huilende baby's af te komen.quote:Op donderdag 23 juni 2011 21:29 schreef twiFight het volgende:
Overigens is achter driekwart van de huilende babies een of meerdere falende ouders het daadwerkelijke probleem.
Dit..quote:Op donderdag 23 juni 2011 21:33 schreef Kingstown het volgende:
Babies dus heel ver uit de buurt houden van mensen die er niet voor gekozen hebben om die baby te verwekken. Net zo lang totdat ze hun huilfase voorbij zijn, dan kunnen ze weer in de normale maatschappij terug komen.
Opvoeden. Babies zijn tegenwoordig zo verwend dat ze bij alles dat ze niet zint gaan janken, omdat ze weten dat ze na 10 minuten krijsen toch alles krijgen dat hun hartje begeert.quote:Op donderdag 23 juni 2011 21:33 schreef Uw_ergste_nachtmerrie het volgende:
[..]
Dan ben ik benieuwd naar jouw oplossing om van de huilende baby's af te komen.
En nee, stoppen met fokken noem ik geen optie.
quote:Op donderdag 23 juni 2011 22:30 schreef twiFight het volgende:
[..]
Opvoeden. Babies zijn tegenwoordig zo verwend dat ze bij alles dat ze niet zint gaan janken, omdat ze weten dat ze na 10 minuten krijsen toch alles krijgen dat hun hartje begeert.
+ dat iedereen tegenwoordig maar een hond wil nemen. Vroeger waren het meer de liefhebbers, tegenwoordig nemen ook veel tokkies die hier helemaal niet geschikt voor zijn een hond, nemen mensen ook doodleuk een gezelschapshond die ze veel te veel alleen laten, nemen ze niet de moeite om ofwel zelf dat beest op te voeden ofwel naar de hondenschool te stappen wanneer zij dat zelf niet kunnen (als ze al überhaupt inzien dat zij dat niet zelf kunnen), ...quote:Ook een gevalletje falende ouders baasje
Daar heb je wel gelijk in helaas. Een hond is tegenwoordig bij veel mensen (jammer genoeg) meer een mode- dan wel gebruiksartikel, die men net zo snel weer wegdoet als dat ze die aanschaffen.quote:Op donderdag 23 juni 2011 22:48 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
+ dat iedereen tegenwoordig maar een hond wil nemen. Vroeger waren het meer de liefhebbers, tegenwoordig nemen ook veel tokkies die hier helemaal niet geschikt voor zijn een hond, nemen mensen ook doodleuk een gezelschapshond die ze veel te veel alleen laten, nemen ze niet de moeite om ofwel zelf dat beest op te voeden ofwel naar de hondenschool te stappen wanneer zij dat zelf niet kunnen (als ze al überhaupt inzien dat zij dat niet zelf kunnen), ...
You get the picture.
Situatie die jij hier boven beschrijft was ook bij een kameraad van mij. In een opwelling deed hij zijn hond weg. Hij had m al 1.5 jaar en de hond was hem niet eens echt tot last. Het deed hem helemaal niets, terwijl ik hem gewoon ken als een heel sociaal en behulpzaam iemand.quote:Op donderdag 23 juni 2011 23:29 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Daar heb je wel gelijk in helaas. Een hond is tegenwoordig bij veel mensen (jammer genoeg) meer een mode- dan wel gebruiksartikel, die men net zo snel weer wegdoet als dat ze die aanschaffen.
Ik ken zelf ook zo'n stelletje die voor de 'kids' een puppy hebben gekocht. Maar hij werkt fulltime en zij parttime en ze hebben 3 jonge kinderen waar ze al amper tijd voor hebben door hun drukke leven dus dat arme beestje had dus amper een fatsoenlijke opvoeding gekregen (werd regelmatig bij familie en kennissen gedumpt net als de kinderen wegens geen tijd).
Dus dat beestje luistert heel slecht en dan raken hun weer in de stress daardoor en ze vonden het maar 'lastig', die hond.
Dus een paar maanden na aanschaf deden ze de hond maar weer weg![]()
Het is dat ik zelf al een hond heb (), anders had ik hun hond wel over willen nemen.
Ik snap sowieso niet hoe iemand zoiets over zijn hart kan krijgen, om een hond weer weg te doen; je hecht je toch aan zo'n beestje![]()
Eigenlijk zou men een soort van screening moeten ondergaan voordat je een hond mag aanschaffen, zodat honden ook echt goed terechtkomen bij de juiste mensen.
* StateOfMind geeft zijn hond een aai over de kop
Daar heb ik ook ervaring mee: een uur lang janken, elke nacht weer. En dan steeds dat gekrijs tussendoor. Wat doen die katten toch?quote:Ik kan je vertellen dat een stel krolse katten vlak onder je slaapkamerraam op een warme benauwde zomernacht ook niet bepaald prettig is om naar te luisteren
Daar pleit ik ook al een tijdlang voor. Het liefst zou ik hebben dat dat ook zou kunnen voor het maken van kindjes maar helaas...quote:Eigenlijk zou men een soort van screening moeten ondergaan voordat je een hond mag aanschaffen, zodat honden ook echt goed terechtkomen bij de juiste mensen.
"Baby's verboden!"quote:Op donderdag 23 juni 2011 23:57 schreef AgentMoloch21 het volgende:
Ik kan mij ook heel erg storen aan andermans baby, vooral wanneer het kind onophoudelijk blijft krijsen. Ik vind ook dat er best ruimte is voor de overheid om hier regels over op te stellen, met name in openbare locaties.
Ik zit zelf nu al geruime tijd in de ziektewet en zie dus zo'n beetje alles hier in de buurt. Wat me opvalt is dat er veel honden hier in de buurt wonen, groot en klein.quote:Op donderdag 23 juni 2011 23:55 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Daar heb ik ook ervaring mee: een uur lang janken, elke nacht weer. En dan steeds dat gekrijs tussendoor. Wat doen die katten toch?
Katten moet je in principe gewoon steriliseren aangezien het buitendieren zijn, tenzij je ze als fokkatten gebruikt in je eigen woning. Op een goede manier natuurlijk, Ik heb een hekel aan broodfokkers!
[..]
Daar pleit ik ook al een tijdlang voor. Het liefst zou ik hebben dat dat ook zou kunnen voor het maken van kindjes maar helaas...
Geef je hond maar een extra aai over de bol namens mij.
Ik moest lachen om je reactie. Je weet duidelijk niet waar je het over hebtquote:Op donderdag 23 juni 2011 21:29 schreef twiFight het volgende:
[..]
Heb tien keer liever de herrie van een kettingzaag dan van een baby, wanneer ik een kater heb.
Overigens is achter driekwart van de huilende babies een of meerdere falende ouders het daadwerkelijke probleem.
Als oom van 3 kleine nichtjes (anderhalf jaar, bijna anderhalf jaar en 4 maanden) kan ik beamen dat het idd onzin is wat hij zegtquote:Op vrijdag 24 juni 2011 01:11 schreef paddy het volgende:
[..]
Ik moest lachen om je reactie. Je weet duidelijk niet waar je het over hebt
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |