Als je het in zo'n kromme vergelijking als die tussen Agatha Christie en Theodor Herzl moet zoeken is de volgende stap blijkbaar de ad hominem.quote:Op zondag 21 juli 2013 20:36 schreef TitusPullo het volgende:
Je begint een beetje doorzichtig te worden.
De VN is wat mij betreft een gezaghebbende organisatie wat internationaal recht betreft ja.quote:Op zondag 21 juli 2013 20:40 schreef DeParo het volgende:
Jij doet alsof de VN een alleszeggende autoriteit is, dat is niet zo, de VN is een verzameling landen die niet bepaald vaak uniform handelt of uitspraken doet, daarom vraag ik me af of jij uberhaupt wel eens kijkt wie van de VN dat zegt?!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zondag 21 juli 2013 20:44 schreef GoedeVraag het volgende:
[..]
De VN is wat mij betreft een gezaghebbende organisatie wat internationaal recht betreft ja.Als landen als Pakistan en Saoedie-Arabie ook dat recht zouden spreken, Israel vijftig keer meer wordt veroordeeld ongeveer dan alle andere dictaturen ter wereld samen, dan betwijfel ik indd in hoeverre dat int recht van de VN int recht is.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Het is niet alleen de VN, ook Europa geeft aan dat het bouwen van Nederzettingen illegaal is:quote:Op zondag 21 juli 2013 20:52 schreef DeParo het volgende:
[..]
Als landen als Pakistan en Saoedie-Arabie ook dat recht zouden spreken, Israel vijftig keer meer wordt veroordeeld ongeveer dan alle andere dictaturen ter wereld samen, dan betwijfel ik indd in hoeverre dat int recht van de VN int recht is.
http://www.nu.nl/algemeen(...)ogt-druk-israel.htmlquote:De EU wijst erop dat de nederzettingen in Palestijnse gebieden op de Westelijke Jordaanoever internationaal als illegaal worden beschouwd. Zij vormen een struikelblok voor het vredesproces.
Je snapt het punt niet, dat een beleidstuk op zichzelf illegaal zou zijn betekent niet dat alleen die partij fout is, dat betekent niet dat heel het conflict slechts op dat punt beoordeeld kan worden, maar dat is wel wat jij doet, je doet net of het hele conflict alleen om nederzettingen draait, en wanneer je toch begrijpt dat dat niet zo is dan zie je hopelijk ook waarom die zogenaamde veroordelingen niet als generaliserend kunnen worden beschouwd laat staan dat je de overtrokken aandacht daarvoor kan goedpraten.quote:Op zondag 21 juli 2013 21:19 schreef GoedeVraag het volgende:
[..]
Het is niet alleen de VN, ook Europa geeft aan dat het bouwen van Nederzettingen illegaal is:
[..]
http://www.nu.nl/algemeen(...)ogt-druk-israel.html
Of is alleen Israël gerechtigd iets over internationaal recht te zeggen?
quote:Op zondag 21 juli 2013 21:25 schreef arjan1212 het volgende:
Ja er zijn op de westbank nederzettingen met 10.000den inwoners, beetje moeilijk om die te ontruimen, dat worden gewoon grenswijzingen
Nederzettingen liggen op een strategische plaatsen die nodig zijn voor de verdediging van Israël. Die kan je niet weggeven. Deze moeten geannexeerd worden en in ruil kan Palestina grond krijgen die minder belangrijk is voor Israël...quote:Op maandag 22 juli 2013 01:21 schreef DeParo het volgende:
Nederzettingen dienen uiteindelijk ontruimd te worden of er dient gesproken te worden over integratie van die kolonisten in een Palestijnse staat, hoe dan ook is het belangrijk vast te houden aan de grenzen van na 1967, en goede afspraken te maken over Jeruzalem.
Dat is geen argument, als je voor vrede streeft tussen beide staten, dien je je niet bij voorbaat al in te gaan graven haha. Daarnaast representeren die nederzettingen ook nog eens oud beleid wat je dan niet meer wilt hebben zo.quote:Op maandag 22 juli 2013 01:25 schreef vladesk het volgende:
[..]
Nederzettingen liggen op een strategische plaatsen die nodig zijn voor de verdediging van Israël. Die kan je niet weggeven. Deze moeten geannexeerd worden en in ruil kan Palestina grond krijgen die minder belangrijk is voor Israël...
Niet vergeten dat de toekomstige Palestijnse staat geografisch hoger komt te liggen dan de Israëlische wat dus voor gevaar kan zorgen
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |