Dat is het vooral ook ja, ik wil het heeeeell graag goed doen, maar ik weet niet hoe.. :\ Dat is wat me bezig houdt, en dan ben ik bang dat ik het fout doe ofzo, dus doe ik het maar niet, omdat ik bang ben dat het niet goed voor me is.. terwijl ik uiteindelijk wel beter weet natuurlijk.quote:Op donderdag 23 juni 2011 16:22 schreef Rituals het volgende:
[..]
Ik merk inderdaad dat jij o.a. worstelt met wat normale/goede voeding is, dus hopelijk kan een diëtiste een deel van jouw probleem oplossen.
Iets in me zegt dat ik moet, vooral omdat ik al drie dagen niets had gedaan, en gister en eregister op lamballen niveau. Ik heb echt enorme bewegingsdrang ofzo,valt niet te omschrijven,quote:Op donderdag 23 juni 2011 16:26 schreef Goodbye het volgende:
[..]
Vervelend voor jezelf. Ga eens niet sporten vandaag, je hebt al genoeg gedaan.
Opruimen en schoonmaken is niet erg (zouden meer mensen moeten doen), obsessief opruimen en schoonmaken wel. Voor sporten geldt hetzelfde.quote:Op donderdag 23 juni 2011 16:24 schreef Siral het volgende:
Ik ben de hele morgen/middag bezig geweest met mn kamer opruimen, stofzuigen, schoolspullen orderen en kleerkast indelen, met als conclusie dat ik gewoon niet gedaan heb wat ik moest doen nee.
Denk je zelf dat een dietiste jou hierbij kan helpen?quote:O: boterham appelstroop, appel
L: boterham kipfilet, boterham appelstroop.
zucht..
Ik ben er wel van overtuigd dat als iemand die er verstand van heeft mij zegt hoe het moet, dat ik dat dan vertrouw. Dat is dan rust krijg. Ik vertrouw mezelf namelijk niet?quote:Op donderdag 23 juni 2011 16:29 schreef loveli het volgende:
[..]
Opruimen en schoonmaken is niet erg (zouden meer mensen moeten doen), obsessief opruimen en schoonmaken wel. Voor sporten geldt hetzelfde.
[..]
Denk je zelf dat een dietiste jou hierbij kan helpen?
Vertel dit aan je moeder als ze van de telefoon is. Desnoods sleep je haar mee naar de compu en laat je dit topic zien.
Niet doen, geef je lichaam maar eens en optater. Natuurlijk protesteert het, want het is anders gewend. Net als dat jij bepaalde hoeveelheden niet gewend bent te eten, je maag heeft zich daar op aangepast. Dat betekent niet dat het verkeerd is om meer te eten of minder te bewegen.quote:Op donderdag 23 juni 2011 16:28 schreef Siral het volgende:
[..]
Dat is het vooral ook ja, ik wil het heeeeell graag goed doen, maar ik weet niet hoe.. :\ Dat is wat me bezig houdt, en dan ben ik bang dat ik het fout doe ofzo, dus doe ik het maar niet, omdat ik bang ben dat het niet goed voor me is.. terwijl ik uiteindelijk wel beter weet natuurlijk.
[..]
Iets in me zegt dat ik moet, vooral omdat ik al drie dagen niets had gedaan, en gister en eregister op lamballen niveau. Ik heb echt enorme bewegingsdrang ofzo,valt niet te omschrijven,
Een dietiste kan je wel helpen met voeding en lijstjes, maar niet met de gedachten/obsessie/controle die het met zich meebrengt...quote:Op donderdag 23 juni 2011 16:28 schreef Siral het volgende:
[..]
Dat is het vooral ook ja, ik wil het heeeeell graag goed doen, maar ik weet niet hoe.. :\ Dat is wat me bezig houdt, en dan ben ik bang dat ik het fout doe ofzo, dus doe ik het maar niet, omdat ik bang ben dat het niet goed voor me is.. terwijl ik uiteindelijk wel beter weet natuurlijk.
[..]
Iets in me zegt dat ik moet, vooral omdat ik al drie dagen niets had gedaan, en gister en eregister op lamballen niveau. Ik heb echt enorme bewegingsdrang ofzo,valt niet te omschrijven,
D'oh, you deserved itquote:Op donderdag 23 juni 2011 16:29 schreef Cocotrimonium het volgende:
Naamtopic![]()
![]()
Ja, maar het is echt dom hoor. Is een zwart topje met een paar strikjes en kralen. En voelde die dingen serieus al een paar keer aan de binnenkant zitten, terwijl ik ook echt 'iets' miste aan de buitenkant![]()
En net, ineens, realiseerde ik me hoe dat kon
Dan is nu dus het moment voor een T...quote:Op donderdag 23 juni 2011 16:24 schreef Siral het volgende:
[..]
Ik ben de hele morgen/middag bezig geweest met mn kamer opruimen, stofzuigen, schoolspullen orderen en kleerkast indelen, met als conclusie dat ik gewoon niet gedaan heb wat ik moest doen nee.
O: boterham appelstroop, appel
L: boterham kipfilet, boterham appelstroop.
zucht..
en een boterham is 1 snee bij mij. trouwens.
Ja, dit helpt hoorquote:
Ik weet het. Maar ik denk zelfs: Goh, drie sneetjes brood en een appel? Da's toch niet ZOOO weinig als je de hele dag hebt thuis gezeten? Het voelt niet als superduper weinig? Maar dat IS het wel. Dat is het stomme van alles. Ik weet het zo drommels goed dat het anders kan! Mijn maag heeft alleen geen honger meer, ik krijg geen seintje meer binnen, ik ben het gewend geraakt..quote:Op donderdag 23 juni 2011 16:30 schreef Goodbye het volgende:
[..]
Niet doen, geef je lichaam maar eens en optater. Natuurlijk protesteert het, want het is anders gewend. Net als dat jij bepaalde hoeveelheden niet gewend bent te eten, je maag heeft zich daar op aangepast. Dat betekent niet dat het verkeerd is om meer te eten of minder te bewegen.
quote:Op donderdag 23 juni 2011 16:32 schreef motorbloempje het volgende:
Mogen jullie ook nog 's samen in één bed slapen
Oh, ik kom wel meequote:Op donderdag 23 juni 2011 16:31 schreef motorbloempje het volgende:
Ik wil Coco zo graag nog 's meetenKan Maria jou niet een keer meeslepen naar Engeland ofzo?
!
Nee daarom ineerst instantie in combinatie met maatschappelijk werk, dan evt psygh.quote:Op donderdag 23 juni 2011 16:32 schreef Mini. het volgende:
Coco
[..]
Dan is nu dus het moment voor een T...
Je wilt toch niet serieus nog gaan sporten nu? Jij hebt het gevoel dat je eten moet verdienen, maar sporten moet je ook verdienen.
En sorry, maar ik geloof niet dat een diëtist gaat helpen. Die zit er niet naast als jij moet eten.
Nope..quote:Op donderdag 23 juni 2011 16:30 schreef Rituals het volgende:
[..]
Een dietiste kan je wel helpen met voeding en lijstjes, maar niet met de gedachten/obsessie/controle die het met zich meebrengt...
Dat ja...quote:Op donderdag 23 juni 2011 16:29 schreef loveli het volgende:
[..]
Opruimen en schoonmaken is niet erg (zouden meer mensen moeten doen), obsessief opruimen en schoonmaken wel. Voor sporten geldt hetzelfde.
[..]
Denk je zelf dat een dietiste jou hierbij kan helpen?
Vertel dit aan je moeder als ze van de telefoon is. Desnoods sleep je haar mee naar de compu en laat je dit topic zien.
Ik wel. Trek je zaterdag je kleren ook binnenstebuiten aan?quote:Op donderdag 23 juni 2011 16:34 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Oh, ik kom wel meeLeuk leuk!
En je wilt me alleen maar meeten zodat je me irl uit kunt lachen, hehehe![]()
![]()
Ja, maar dit zijn excuusjes. Je weet dit en wil(de) er aan gaan werken, doe dat dan ook!quote:Op donderdag 23 juni 2011 16:33 schreef Siral het volgende:
[..]
Ik weet het. Maar ik denk zelfs: Goh, drie sneetjes brood en een appel? Da's toch niet ZOOO weinig als je de hele dag hebt thuis gezeten? Het voelt niet als superduper weinig? Maar dat IS het wel. Dat is het stomme van alles. Ik weet het zo drommels goed dat het anders kan! Mijn maag heeft alleen geen honger meer, ik krijg geen seintje meer binnen, ik ben het gewend geraakt..
Goed eten neemt stress weg, nu heeft je lichaam tekorten. Voed je lijf! Al visolie genomen vandaag? Begin maar met een gram of 3.quote:Op donderdag 23 juni 2011 16:35 schreef Siral het volgende:
[..]
Nee daarom ineerst instantie in combinatie met maatschappelijk werk, dan evt psygh.
[..]
Nope..![]()
Maar ik denk wel dat het veel stress wegneemt..
nee, ik heb altijd al willen leren hoelahoepen, en dat kan met jouw oorbellenquote:Op donderdag 23 juni 2011 16:34 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Oh, ik kom wel meeLeuk leuk!
En je wilt me alleen maar meeten zodat je me irl uit kunt lachen, hehehe![]()
![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ja doei.
Dat doe ik!! Brood in de morgen deed ik al nooit, ik at notabene een bakje yoghurt met een kiwi! En er zat boter op, EN APPELSTROOP. Ik bedoel, dit is allemaal al zoveel anders als hoe het was!quote:Op donderdag 23 juni 2011 16:35 schreef Goodbye het volgende:
[..]
Ja, maar dit zijn excuusjes. Je weet dit en wil(de) er aan gaan werken, doe dat dan ook!
Ik eet vanavond gewoon mee wat de pot schaft he! En vanavond pak ik vast nog fruit en yoghurt.quote:Op donderdag 23 juni 2011 16:35 schreef Mini. het volgende:
[..]
Dat ja...
Je hoeft geen expert te zijn om te snappen dat hier eten bij moet, als je het van ons allemaal en van je ouders niet aanneemt heb je jezelf ook zo wijs gemaakt dat het een slechte diëtist is of whatever waardoor je die ook niet meer hoeft te geloven.
quote:
Maar je planning was anders toch?quote:Op donderdag 23 juni 2011 16:36 schreef Siral het volgende:
[..]
Dat doe ik!! Brood in de morgen deed ik al nooit, ik at notabene een bakje yoghurt met een kiwi! En er zat boter op, EN APPELSTROOP. Ik bedoel, dit is allemaal al zoveel anders als hoe het was!
[..]
Ik eet vanavond gewoon mee wat de pot schaft he! En vanavond pak ik past nog fruit en yoghurt.
Klopt, maar betekend niet dat dit al geen vooruitgang is.. Die lijst was waarschijnlijk een stap teveel..quote:Op donderdag 23 juni 2011 16:37 schreef Goodbye het volgende:
[..]
Maar je planning was anders toch?Gut, ik weet het allemaal ook niet.
Niet bewust in ieder geval. Maar je weet maar nooitquote:Op donderdag 23 juni 2011 16:35 schreef loveli het volgende:
[..]
Ik wel. Trek je zaterdag je kleren ook binnenstebuiten aan?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op donderdag 23 juni 2011 16:36 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
nee, ik heb altijd al willen leren hoelahoepen, en dat kan met jouw oorbellenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.!
![]()
![]()
quote:Op donderdag 23 juni 2011 16:38 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Niet bewust in ieder geval. Maar je weet maar nooit
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
Dat mag niet meer!quote:
Dan nog... Drie sneetjes brood eten andere mensen als ontbijt, en het is nu half 5. Dat betekent dat je nog 2 T's en een L tekortkomt. Magere yoghurt is misschien 60 kcals, en fruit nog minder. Het is gewoon véél te weinig, dus je moet gewoon nu tegen je moeder gaan zeggen dat je veel te weinig gegeten hebt en dat ze je onder geen beding moet laten sporten, als je jezelf niet kunt tegenhouden.quote:Op donderdag 23 juni 2011 16:36 schreef Siral het volgende:
[..]
Dat doe ik!! Brood in de morgen deed ik al nooit, ik at notabene een bakje yoghurt met een kiwi! En er zat boter op, EN APPELSTROOP. Ik bedoel, dit is allemaal al zoveel anders als hoe het was!
[..]
Ik eet vanavond gewoon mee wat de pot schaft he! En vanavond pak ik past nog fruit en yoghurt.
Ik weet het best, geloof me, je moet me echt geloven.quote:Op donderdag 23 juni 2011 16:40 schreef Mini. het volgende:
[..]
Dan nog... Drie sneetjes brood eten andere mensen als ontbijt, en het is nu half 5. Dat betekent dat je nog 2 T's en een L tekortkomt. Magere yoghurt is misschien 60 kcals, en fruit nog minder. Het is gewoon véél te weinig, dus je moet gewoon nu tegen je moeder gaan zeggen dat je veel te weinig gegeten hebt en dat ze je onder geen beding moet laten sporten, als je jezelf niet kunt tegenhouden.
Je planning was niet te veel, dat is wat je lichaam nodig heeft zodat je je lichamelijk in elk geval beter en minder gestresst gaat voelen. Dat weet je best, je bent nu gewoon aan het terugkrabbelen.
Het gaat er niet om dat het minder slecht is dan eerst (en je lijf krijgt nog steeds niet alle voedingsstoffen die het nodig heeft). Punt is dat je het niet in je eentje kunt oplossen.quote:Op donderdag 23 juni 2011 16:38 schreef Siral het volgende:
[..]
Klopt, maar betekend niet dat dit al geen vooruitgang is.. Die lijst was waarschijnlijk een stap teveel..
*zoef*quote:Op donderdag 23 juni 2011 16:41 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Zie facebook -> de map "Stomme acties - Part 2"
Que?quote:
I know.quote:Op donderdag 23 juni 2011 16:41 schreef loveli het volgende:
[..]
Het gaat er niet om dat het minder slecht is dan eerst (en je lijf krijgt nog steeds niet alle voedingsstoffen die het nodig heeft). Punt is dat je het niet in je eentje kunt oplossen.
Is je ma al foonloos?
Is die map toevallig prive?quote:Op donderdag 23 juni 2011 16:41 schreef Cocotrimonium het volgende:
[..]
Zie facebook -> de map "Stomme acties - Part 2"
Haha lijkt me onnodig.quote:Op donderdag 23 juni 2011 16:43 schreef loveli het volgende:
Of je geeft haar nummer dan bellen wij je ma wel even
En daar zijn we ook donders trots op!quote:Op donderdag 23 juni 2011 16:44 schreef Siral het volgende:
[..]
Haha lijkt me onnodig.
Maargoed jullie weten ook al te best dat ik dit wil oplossen. Alles wat er tot nu toe is gebeurd uit EIGEN initiatief. Zelf naar mn ouders gegaan, zelf gezegd dat ik hulp wil, zelf de huisarts gebeld, net zelf een afspraak gemaakt bij de dietist. IK WIL ER VANAF!
Denk dat je dit met jezelf moet uitvechten en gewoon moet gaan doen.quote:Op donderdag 23 juni 2011 16:44 schreef Siral het volgende:
[..]
Haha lijkt me onnodig.
Maargoed jullie weten ook al te best dat ik dit wil oplossen. Alles wat er tot nu toe is gebeurd uit EIGEN initiatief. Zelf naar mn ouders gegaan, zelf gezegd dat ik hulp wil, zelf de huisarts gebeld, net zelf een afspraak gemaakt bij de dietist. IK WIL ER VANAF!
Klopt, daarom heb ik woensdag ook een gesprek. En mochten ze daar merken dat het dieper ligt dan word ik alsnog door verwezen. Huisarts gaf al aan dat dit ook goed mogelijk kan zijn.quote:Op donderdag 23 juni 2011 16:44 schreef Rituals het volgende:
@ Siral, knap dat je je voeding al vrij drastisch hebt kunnen aanpakken en producten durft te eten die je eet niet at, maar je ziet zelf ook dat je er nog lang niet bent. Een diëtiste kan je helpen met een lijstje maken, maar dat hebben mensen hier gisteravond en vandaag ook voor je gedaan en toch lukt het je niet. Heel begrijpelijk wat mij betreft, want de stap is nogal groot, maar daarom geven mensen hier aan dat een diëtiste alleen niet voldoende zal zijn voor jouw probleem.
Waarom zie je dan toch zo op tegen die psycholoog?quote:Op donderdag 23 juni 2011 16:44 schreef Siral het volgende:
[..]
Haha lijkt me onnodig.
Dat zie ik niet?quote:Op donderdag 23 juni 2011 16:45 schreef MevrouwPuff het volgende:
[..]
Waarom zie je dan toch zo op tegen die psycholoog?
Lijkt me nogal logisch! Het is echt niet makkelijk om je eigen tekortkomingen/problemen zo onder ogen te zien en eraan te werken. Dan kan je het nog zo graag willen, maar er ook tegen op zien!quote:Op donderdag 23 juni 2011 16:45 schreef MevrouwPuff het volgende:
[..]
Waarom zie je dan toch zo op tegen die psycholoog?
Ik geloof ook wel dat je het ergens wel weet, maar iets weten en de kracht hebben om er ook naar te handelen zijn twee verschillende dingen. Zeker als je hoofd je tegelijkertijd het tegenovergestelde probeert wijs te maken. Het is heel knap dat je er al zoveel aan doet als je nu doet, maar je kunt niet altijd sterk zijn. Het is gewoon belangrijk dat je anderen inschakelt om je in de gaten te houden en te helpen als het je zelf even niet lukt om door te zetten.quote:Op donderdag 23 juni 2011 16:41 schreef Siral het volgende:
[..]
Ik weet het best, geloof me, je moet me echt geloven.
Ik ga vanavond niet sporten. Ik ga wel naar een vriendin.
Niks meer binnenstebuiten?quote:Op donderdag 23 juni 2011 16:48 schreef Cocotrimonium het volgende:
Zo, ik moet naar overleg. Komt zo een sollicitant op gesprek en die moet o.a. een proefles verzorgen. Dus ben benieuwd
Desnoods gooi je gewoon wat wheypoeder door de yoghurt, dan hoef je in elk geval niet meer te eten dan je opkunt (als in: geen extra maaltijd nog).quote:Op donderdag 23 juni 2011 16:49 schreef Siral het volgende:
Ik kom als ik vandaag nog eet, wat ik nog ga eten, op 1210 calorieen.
Ik ga niet sporten. En vanavond proberen wat bij te eten. Nee. Ik ga wat bijeten.
^^quote:Op donderdag 23 juni 2011 16:53 schreef V1z0R het volgende:
Ik wist heul niet dat uniek een tatoeage heeft
Denk wel dat ik extra op kan. Het is meer wat in mijn hoofd speelt.quote:Op donderdag 23 juni 2011 16:53 schreef Mini. het volgende:
[..]
Desnoods gooi je gewoon wat wheypoeder door de yoghurt, dan hoef je in elk geval niet meer te eten dan je opkunt (als in: geen extra maaltijd nog).
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |