abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_98551454
Allereerst: ik ben absoluut geen klusser en totaal onhandig. Dus hoe simpeler dit opgelost kan worden hoe beter.

Ik heb twee billy's naast elkaar staan en ik wil er nog eentje naast hebben. Nu zit er in die hoek een inbouw wandcontactdoos in de weg. Ik kan nergens anders stroom vandaan halen en heb dus wel die wcd nodig..

Hoe los ik dit op? Ikzelf zat te denken om gewoon een gat in de spaanplaat van de billy te snijden maar dit is natuurlijk niet de mooiste oplossing. Kan ik de wcd er uit schroeven en dan een met een kabeltje die ergens aan de zijkant laten hangen ofzo?
niet de vervaarlijke schaduw
met zijn dikke pens vol pistolen
beiden ingevet als een locomotief onder nul
  donderdag 23 juni 2011 @ 13:38:52 #2
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_98551719
Als je geen klusser bent, zou ik niet geen wandcontactdoos open gaan schroeven.
Beter zaag je gewoon een gat in de achterkant van de kast, of je zet de kasten iets meer van de muur af.
Misschien heb je een fotootje van de situatie, wellicht komen er nog andere oplossingen dan.
Op vrijdag 4 september 2009 schreef MarkyMarkx het volgende: Held _O_
hier schreef tong80 het volgende: _O_ :P
hier schreef stevenmac26 het volgende: :D
pi_98551729
Ik denk dat het beste is om de inbouwdoos te verplaatsen. Dus uit de muur hakken, buis verlengen naar plaats waar je de wcd wel kan gebruiken. Daar een doos plaatsen en de boel afwerken.

Of als je de wcd niet nodig hebt de wcd verwijderen, draad afdoppen in de muurdoos en een vlak muurplaatje er tegen aan.
pi_98551873
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2011 13:39 schreef Tombias het volgende:
Ik denk dat het beste is om de inbouwdoos te verplaatsen. Dus uit de muur hakken, buis verlengen naar plaats waar je de wcd wel kan gebruiken. Daar een doos plaatsen en de boel afwerken.

Of als je de wcd niet nodig hebt de wcd verwijderen, draad afdoppen en een vlak muurplaatje er tegen aan.
Heb je de OP gelezen? Gaten in muren maken is niet aan de orde en ik heb de stroom nodig want ik heb nergens anders iets in de buurt zitten wat ik kan doortrekken.
  donderdag 23 juni 2011 @ 13:42:28 #5
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_98551902
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2011 13:39 schreef Tombias het volgende:
Ik denk dat het beste is om de inbouwdoos te verplaatsen.
quote:
5s.gif Op donderdag 23 juni 2011 13:33 schreef LostFormat het volgende:
Allereerst: ik ben absoluut geen klusser en totaal onhandig. Dus hoe simpeler dit opgelost kan worden hoe beter.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
pi_98551961
quote:
14s.gif Op donderdag 23 juni 2011 13:38 schreef error_404 het volgende:
Als je geen klusser bent, zou ik niet geen wandcontactdoos open gaan schroeven.
Beter zaag je gewoon een gat in de achterkant van de kast, of je zet de kasten iets meer van de muur af.
Misschien heb je een fotootje van de situatie, wellicht komen er nog andere oplossingen dan.
Een beetje electra gaat nog wel. Gewoon stroom eraf en dan goed in de gaten houden waar je alle draadjes in schroeft.

Zo'n gat is het makkelijkst maar snoeren die uit je kast komen is niet echt een gezicht. Dus hopelijk kan het anders opgelost worden.
  Vis een optie? donderdag 23 juni 2011 @ 13:45:11 #7
70532 loveli
N
pi_98552018
Gaat het om de achterkant of zijkant van de Billy? Achterkant lijkt me helemaal geen probleem (stanleymes gebruiken, klaar), zijkant: in de koopjeshoek van Ikea vind je regelmatig kastdelen, voor een paar euro heb je er een knutselzijkant bij.
crap in = crap out
  donderdag 23 juni 2011 @ 13:50:25 #8
12903 Pagan
Volenti non fit iniuria.
pi_98552221
Zo'n verlengsnoer koen, wil prima, geen gedoe!
Old moderators never die, they just smell that way!
Op dinsdag 5 januari 2010 20:40 schreef nokwanda het volgende:
En natuuuuuurlijk was jij dat weer. Smeerpijp dat je der bent :P _O-
Bullie is thuis X-Rated Epic fail
pi_98552362
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2011 13:45 schreef loveli het volgende:
Gaat het om de achterkant of zijkant van de Billy? Achterkant lijkt me helemaal geen probleem (stanleymes gebruiken, klaar), zijkant: in de koopjeshoek van Ikea vind je regelmatig kastdelen, voor een paar euro heb je er een knutselzijkant bij.
Achterkant, is het makkelijkst ja.
quote:
14s.gif Op donderdag 23 juni 2011 13:50 schreef Pagan het volgende:
Zo'n verlengsnoer koen, wil prima, geen gedoe!
[ afbeelding ]
Kast staat strak tegen de muur dus komt dan te ver naar voren met zo'n ding.
  donderdag 23 juni 2011 @ 13:55:24 #10
206640 Beelzebufo
All my vices are devices!
pi_98552440
Er zijn behoorlijk platte stekkers te koop met een draadinvoer aan de zijkant. Deze steken nauwelijks buiten het stopcontact uit.

Wellicht kan je er zo eentje aan een verlengsnoer zetten?
Een Rijnlandse morgen (ca. 8516 vierkante meter) is onderverdeeld in 6 hont, een hont in 100 vierkante roeden, en een roede in 144 vierkante voet.
pi_98553239
Monteer een stopcontact aan de zijkant van je kast, die je dan via 1 kabel aansluit op je inbouwstopcontact door een gat in de achterwand van je kast.
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
pi_98554163
Gat in de achterwand boren op de buitenmaat van de inbouwdoos, dan met opvulringen ophogen tot binnenkant kast en je WCD afmonteren in je kast.
"Not everything that counts can be counted, and not everything that can be counted counts."
pi_98555573
Als je voor jezelf al besloten hebt dat alle aangedragen opties niet mogelijk zijn en je gewoon zit te wachten totdat iemand bevestigd wat jezelf al bedacht hebt kun je zelf ook de knoop doorhakken en het gewoon uitvoeren zoals jij wilt.

Dus ja het kan, maar dit is niet volgens de regels.
Of je het enigzins veilig kan uitvoeren is geheel aan hoe technisch je bent, maar gezien je OP verwacht ik daar zeer weinig van.

En die zeer platte stekker op de foto die gepost is, haalt je kast echt niet naar voren toe.

Snap niet dat je met zoiets simpels zo moeilijk zit te denken.
  donderdag 23 juni 2011 @ 15:35:44 #14
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_98557017
quote:
Zal iets met aandacht te maken hebben, vermoed ik....
pi_98557575
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2011 15:08 schreef klipper het volgende:
Als je voor jezelf al besloten hebt dat alle aangedragen opties niet mogelijk zijn en je gewoon zit te wachten totdat iemand bevestigd wat jezelf al bedacht hebt kun je zelf ook de knoop doorhakken en het gewoon uitvoeren zoals jij wilt.

quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2011 15:35 schreef error_404 het volgende:

[..]

Zal iets met aandacht te maken hebben, vermoed ik....
Gaat weer helemaal nergens over dit. Ik vraag gewoon advies. Voor aandacht of bevestiging post ik wel naaktfoto's in KPD.
pi_98557762
on topic:
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2011 15:08 schreef klipper het volgende:
Dus ja het kan, maar dit is niet volgens de regels.
Of je het enigzins veilig kan uitvoeren is geheel aan hoe technisch je bent, maar gezien je OP verwacht ik daar zeer weinig van.

En die zeer platte stekker op de foto die gepost is, haalt je kast echt niet naar voren toe.

Kast staat strak tegen de wand aan. Als ik kast tegen de WCD aan zou zetten dan zal die daardoor al naar voren komen. Door zo'n stekker alleen nog maar meer.
  donderdag 23 juni 2011 @ 16:22:29 #17
229849 klusfoobje
Fokke & Sukke zeggen;
pi_98559533
Dit is toch simpel kinderwerk?

Schroef de wcd van de muur af. Haal ene paar lasdoppen pak de juiste kleuren vd draad. neem een flexpijp en haal daar dat vddraad doorheen. De wcd die je hebt losgeschroeft plaats je in de achterwand van die billy boy kast..

vcdraden aansluiten en klaar.
We willen wel kindertjes ontvoeren, maar probeer vandaag de dag maar eens een vergunning voor een kelder te krijgen...
pi_98559753
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2011 16:22 schreef klusfoobje het volgende:
Dit is toch simpel kinderwerk?

Schroef de wcd van de muur af. Haal ene paar lasdoppen pak de juiste kleuren vd draad. neem een flexpijp en haal daar dat vddraad doorheen. De wcd die je hebt losgeschroeft plaats je in de achterwand van die billy boy kast..

vcdraden aansluiten en klaar.
Knoeiwerk dus
pi_98559791
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2011 14:36 schreef De_Rikster het volgende:
Gat in de achterwand boren op de buitenmaat van de inbouwdoos, dan met opvulringen ophogen tot binnenkant kast en je WCD afmonteren in je kast.
de goede oplossing
pi_98560592
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2011 16:27 schreef exlurker het volgende:

[..]

de goede oplossing
Nee,want:
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2011 13:43 schreef LostFormat het volgende:
Zo'n gat is het makkelijkst maar snoeren die uit je kast komen is niet echt een gezicht. Dus hopelijk kan het anders opgelost worden.
  donderdag 23 juni 2011 @ 16:52:11 #21
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_98560865
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2011 15:48 schreef LostFormat het volgende:
on topic:

[..]

Kast staat strak tegen de wand aan. Als ik kast tegen de WCD aan zou zetten dan zal die daardoor al naar voren komen. Door zo'n stekker alleen nog maar meer.
Dan maar nogmaals een verzoek om een foto. Over wat voor wcd hebben we het dan, inbouw, opbouw? Welke snoern moeten waar naartoe?
pi_98560903
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2011 16:44 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Nee,want:

[..]

Moet het helemaal uitgekauwd worden? Gewoon vanaf de opgehoogde wcd een verlengsnoer naar de zijkant leiden, bevestigen en klaar...
"Not everything that counts can be counted, and not everything that can be counted counts."
pi_98561193
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2011 16:53 schreef De_Rikster het volgende:
Moet het helemaal uitgekauwd worden? Gewoon vanaf de opgehoogde wcd een verlengsnoer naar de zijkant leiden, bevestigen en klaar...
Blijkbaar wel...

quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2011 14:15 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
Monteer een stopcontact aan de zijkant van je kast, die je dan via 1 kabel aansluit op je inbouwstopcontact door een gat in de achterwand van je kast.
pi_98562152
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2011 16:27 schreef exlurker het volgende:

[..]

de goede oplossing
En wat als de kast een keertje naar voren valt?
De kast zou in dit geval dan ook vast bevestigd moeten worden aan de muur.
pi_98562353
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2011 15:48 schreef LostFormat het volgende:
on topic:

[..]

Als je vast blijft houden aan kast tegen de muur en dus geen opties hebt om de wcd of er een zeer platte stekker in te stoppen allemaal niet mogeljk is, dan zijn er maar twee mogelijkhden over.
1) wcd laten vervallen, deze demonteren en afdoppen, met een platte afdekplaat zie je er niets meer van.
2) een voldoende groot gat in je achterwand zodat het stopcontact in je kast uitkomt.

Andere mogelijkheden schiet jezelf al gelijk af, dus frezen en verleggen is dus niet van toepassing.
Draden oplengen vanuit de wcd officieel natuurlijk ook niet, maar er is niemand die je tegenhoud en zolang het niet mis gaat is er ook verzekeringstechnisch niets aan de hand.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')